Erfaringer med køb af fabriksny C-max,
Fra : Christopher Stein

Dato : 08-08-06 07:27

Hej NG!

Så skal der handles fabriksny bil.. til mine gamle der ikke har noget
som helst forstand på biler.
De har kigget på noget i C-max, Zafira, Touran- klassen..

Er der nogle gode / dårlige ting at sige om ovenstående biler?

Det skal siges at de skal have den med en 2.0 benzinmotor..

Hvordan tiltusker man sig evt rabat? og er der evt. steder på fyn der
giver mere rabat end andre? (Bilen betales kontant + gammel bil i bytte)

Kravet til ekstraudstyr er:
-Bi zone klima,
-fartpilot,
-ESP (burde dette ikke være standard på en bil i 2006? )
-Strøm i cigarstikket (aka rygerpakke)
-Radio med CD

De siger selvf. ikke nej til sådan noget som GPS, parkeringssensor og
andre ting der gør det lidt sjovere / nemmere at køre i bilen til
hverdag, hvis prisen er fornuftig.. :)

Hvad er jeres input til ovenstående?

På forhånd tak

Chris..

Fra : Per O.

Dato : 08-08-06 07:42

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> De har kigget på noget i C-max, Zafira, Touran- klassen..
>
> Er der nogle gode / dårlige ting at sige om ovenstående biler?

Vi købte en C-Max i 2004 og det eneste som har været i vejen med den på 2 år
og 60.000 km var udskiftningen af en føler til olie da bilen var 23 måneder
gammel, ellers intet.

> Det skal siges at de skal have den med en 2.0 benzinmotor..

Vores er en 1,8, men dengang var det den største benzinmotor til modellen.

> Hvordan tiltusker man sig evt rabat? og er der evt. steder på fyn der
> giver mere rabat end andre? (Bilen betales kontant + gammel bil i bytte)

jeg fik da 15K kr i rabat, bare jeg var ligeglad med hvordan prisen på deb
brugte/den nye bil så ud.

> [...]
> -Bi zone klima,
> -fartpilot,
> -ESP (burde dette ikke være standard på en bil i 2006? )

Så skal de købe GHIA modellen i C-Max eller få klima og fartpilot
eftermonteret.

> De siger selvf. ikke nej til sådan noget som GPS, parkeringssensor og
> andre ting der gør det lidt sjovere / nemmere at køre i bilen til hverdag,
> hvis prisen er fornuftig.. :)

Det kan også fåes til en C-Max.

Det vigtigste er dog efter min mening af man kører en lang tur i bilen, for
det er altså ikke alle de elektriske dimser som giver køreglæde .. de giver
kun komfort. Jeg prøvede såvel Touran som Renault Scenic og et par
koreanere. Opel er i min verden kun en bil til folk fra landbrugssektoren
eller mekanikerlærlinge, så den overvejede jeg end ikke at prøve.

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-08-06 08:57

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> jeg fik da 15K kr i rabat, bare jeg var ligeglad med hvordan prisen på deb
> brugte/den nye bil så ud.

Det var ikke meget, med det ultimatum.

Fra : Per O.

Dato : 08-08-06 13:19

> "Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ikke meget, med det ultimatum.

Kender du nogen som har fået mere ved køb af en C-Max. Du kan jo ikke regne
med hvad de sælger f.eks. en Mondeo til, nu hvor den er i sit efterår, og
gerne skulle være væk fra lager, når den nye Mondeo rammer forhandlerne.
Mondeo og Avensis er jo typiske sælgerbiler, og kand erfor fås med meget
store rabatter til firmaer. Her er 40K kr ikke usædvanligt. Men nu taler vi
om en familiecontainer og ikke en sælgerbil.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 08-08-06 17:26

> Kender du nogen som har fået mere ved køb af en C-Max. Du kan jo ikke
> regne med hvad de sælger f.eks. en Mondeo til,

15 kKr er peanuts i forhold til det samlede køb, jeg vil ikke give afkald på
NOGET for det. I sted vil jeg prøve at handle noget udstyr med, afh. af hvad
jeg byttede ind med.

Fra : Per O.

Dato : 08-08-06 20:30

> [...]
> på NOGET for det. I sted vil jeg prøve at handle noget udstyr med, afh. af

nu spurgte jeg om du har hørt om andre som har fået større rabat på en mini
MPV .. jeg er ikke interesseret i at få at vide at det er peanuts. Kom med
noget konkret som beviser at det er peanuts. Uden noget konkret er det bare
en tom udtalelse, som ikke beviser noget i min verden. Har du selv (eller
kender du nogen) som konkret har fået større rabat end 15K kr på en mini MPV
købt fra ny hos en forhandler?
Kan i øvrigt oplyse at jeg byttede med en bil som skulle koste ca 40K kr
ifølge priserne på nettet, og jeg fik så 20K kr ekstra for denne bil.
Jeg fik også noget af udstyret til bilen billigere, men det er jo
uinteressant, hvis spørgeren alligevel vil købe bilen i højeste udstyrstrin.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 09-08-06 19:14

> [...]

jeg er ikke interesseret i at få at vide at det er peanuts. Kom med
> noget konkret som beviser at det er peanuts. Uden noget konkret er det

Det er det da ikke, jeg oplyste at det ville jeg ikke lade mig nøje med, for
jeg VED andre har fået det el. mere i "kontant-rabat".

> Kan i øvrigt oplyse at jeg byttede med en bil som skulle koste ca 40K kr
> ifølge priserne på nettet, og jeg fik så 20K kr ekstra for denne bil.
> Jeg fik også noget af udstyret til bilen billigere,

Så har du jo fået mere, var det ikke en ide at medregne, oplyse det :(.

Fra : Christopher Stein

Dato : 08-08-06 09:31

Per O. skrev:
> [...]
> og 60.000 km var udskiftningen af en føler til olie da bilen var 23 måneder

Det lyder rigtigt godt.. :)

> Vores er en 1,8, men dengang var det den største benzinmotor til modellen.

> jeg fik da 15K kr i rabat, bare jeg var ligeglad med hvordan prisen på deb
> brugte/den nye bil så ud.

Det lyder ikke af meget da jeg har hørt at man kan få op til 40Kkr på en
mondeo.. Men det har måske noget med modellen at gøre?

> Så skal de købe GHIA modellen i C-Max eller få klima og fartpilot
> eftermonteret.

Jeg har kigget efter begge muligheder.. og hælder mest til GHIA
modellen, da priserne med 2.0 motoren er ens, om man får det
eftermonteret på en ambiente eller om man tager en ghia..

> [...]
> koreanere. Opel er i min verden kun en bil til folk fra landbrugssektoren
> eller mekanikerlærlinge, så den overvejede jeg end ikke at prøve.

Jo selvf. det var komforten jeg mente..
Koreanere er de ikke meget for - og med rette, tror jeg- da de går en
del op i sikkerheden i øsen.. :)

tak for input..

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

gode billeder BTW.. :)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-08-06 10:24

"Christopher Stein" <mailto:cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
"Erfaringer med køb af fabriksny C-max, eller tilsvarende..."

> [...]
>
> De siger selvf. ikke nej til sådan noget som GPS, parkeringssensor og
> andre ting der gør det lidt sjovere / nemmere at køre i bilen til

Jeg har ikke den fjerneste erfaring med nogle af dem, og derfor heller ikke noget
dårligt at sige. Mulighederne er jo ret store i det segment, med mindre bestemte
nationaliteter eller mærker er dømt ude på forhånd. Så mit input til ovenstående
er at dine forældre også skulle prøve Honda FR-V som koster i omegnen af det C-Max
koster, lidt billigere faktisk men ikke meget.

Den har udstyret på din liste bortset fra dual-zone på klimanlæget, men det er jo
nok for at skåne den midterste passager. Rabat er nok svært at vride ud af en
forhandler da det (så vidt jeg har læst) er en introduktionspris med 25.000 kr.
rabat, og så er det vist heller ikke en model de ligefrem brænder ind med. Kan de
nøjedes med tre sæder er prisen jo en helt anden.

Med venlig hilsen Kim

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.157.172.229)

Fra : Christopher Stein

Dato : 08-08-06 11:01

Kim Kristensen skrev:

> [...]
> rabat, og så er det vist heller ikke en model de ligefrem brænder ind med. Kan de
> nøjedes med tre sæder er prisen jo en helt anden.

Hej Kim.

tak for dit input, desværre er japanerbiler nærmest udelukket på forhånd
(andet skulle da lige være toyota) og hondas bud starter ved 350 Kkr.
Ideen var en bil til ca. 330 med det hele.. :)

mvh
Chris

Fra : Kim Kristensen

Dato : 08-08-06 12:21

"Christopher Stein" <mailto:cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse
"Re: Erfaringer med køb af fabriksny C-max, eller tilsvarende..."

> [...]
> (andet skulle da lige være toyota) og hondas bud starter ved 350 Kkr.
> Ideen var en bil til ca. 330 med det hele.. :)

Nu var det blandt andet med prisen på C-Max som udgangspunkt at jeg mener den
kunne være en mulighed, FR-V er i omegnen af 15.000 kr. billigere da ESP (ifølge
brochure og prisliste) er ekstraudstyr på en C-Max men i begge tilfælde er der jo
et stykke ned til de 330.000 kr.

Fra : Christopher Stein

Dato : 08-08-06 13:03

Kim Kristensen skrev:

> [...]
> brochure og prisliste) er ekstraudstyr på en C-Max men i begge tilfælde er der jo

Det kan du selvfølgelig have ret i..
Jeg vil under alle omstændigheder fremlægge dette for dem.. :)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-08-06 11:13

Christopher Stein skrev:

> tak for dit input, desværre er japanerbiler nærmest udelukket på forhånd
> (andet skulle da lige være toyota) og hondas bud starter ved 350 Kkr.
> Ideen var en bil til ca. 330 med det hele.. :)

Underligt med folks fordomme - ellers burde de vel se på en Corolla
Verso.

Eller en Picasso? Skulle være en af de mest pålidelige MPVer

/Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 08-08-06 14:25

Kim Kristensen skrev:

> [...]
> brochure og prisliste) er ekstraudstyr på en C-Max men i begge tilfælde er der jo

Hvis jeg skulle vælge mellem en Ford og en Honda til ca samme penge
tror jeg ikke jeg ville ulejlige Ford-forhandleren ret meget.

Men jeg er nok farvet af mine gamle biler; jeg kørte 40000 i en Sierra
83 (solgt ved 190000) og har nu kørt 110000 i en Accord 94, den er nu
på 331000.

/Martin

Fra : Per O.

Dato : 08-08-06 20:34

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Kim Kristensen skrev:

> [...]

Men jeg er nok farvet af mine gamle biler; jeg kørte 40000 i en Sierra
83 (solgt ved 190000) og har nu kørt 110000 i en Accord 94, den er nu

At gå ud fra at Ford i dag ligner den katastrofale Sierra fra '83 tangerer
vist naivitet.
At sammenligne en Honda som er 11 år nyere end den nævnte Ford er ligeledes
som at sammenligne æbler og pærer.
Prøv at sammenligne din 94 Honda med en 2005 Honda (også 11 års forskel), så
vil der også være en kæmpe forskel på dem.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 09-08-06 08:15

Per O. skrev:

> At gå ud fra at Ford i dag ligner den katastrofale Sierra fra '83 tangerer
> vist naivitet.

Det gør jeg heller ikke. Mekanisk var det vist ingen katastrofe, bare
lidt stenalderagtig. Selvfølgelig har Ford da forbedret sig de sidste
20 år, men sammenlign hvad du kan få fat på af statistikker ang.
Ford/Honda.

> At sammenligne en Honda som er 11 år nyere end den nævnte Ford er ligeledes
> som at sammenligne æbler og pærer.

Jeg sammenligner hvordan det er at eje og køre (mængden af bøvl og
reparationer) ca 10 år gamle biler med mange km på tælleren. Ikke
så meget køreegenskaber som fornemmelsen af slid, samt pålidelighed.
(Begge startede hver morgen, Sierraen var ikke katastrofal).

Man burde sammenligne Accorden med en Mondeo årg 94 med tilsvarende
km. Det tror jeg godt Accorden kunne tåle.

/Martin

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 09-08-06 11:17

Christopher Stein skrev:

> tak for dit input, desværre er japanerbiler nærmest udelukket på forhånd
> (andet skulle da lige være toyota) og hondas bud starter ved 350 Kkr.
> Ideen var en bil til ca. 330 med det hele.. :)

Det var trist. Men prøv alligevel at kigge på en Mazda 5 2,0 Sport.
Den koster 334.000 og her er der klimaanlæg, 4x elruder, ESP,
xenonlygter, cd, 6 højtalere sorte ruder bagi og 17 tommer alufælge.

Jeg har selv kig på sådan en og den kører supergodt. Den vinder
også diverse tests i den klasse.

Mikael