Hvor kan jeg købe olie?
Fra : Tue Jensen

Dato : 06-08-06 11:58

Jeg har købt noget Shell Helix Ultra VX 5w-30 til Golfen. Jeg købte olien
på Shell tankstation til 214 kr. literen, men kan det ikke købes billigere
et sted? (gerne i Aalborg)
--
Tue

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 12:14

On Sun, 6 Aug 2006 12:58:03 +0200, Tue Jensen <tuesjensen@gmail.com>
wrote:

>Jeg har købt noget Shell Helix Ultra VX 5w-30 til Golfen. Jeg købte olien
>på Shell tankstation til 214 kr. literen, men kan det ikke købes billigere
>et sted? (gerne i Aalborg)

www.bokstuning.dk er din ven :)

1 liter Castrol SLX Longlife III = 120,-

Jeg regner med du kører en TDI PD!

/Kent Glerup

Fra : Thomas Landberg

Dato : 06-08-06 12:41

> www.bokstuning.dk er din ven :)
>
> 1 liter Castrol SLX Longlife III = 120,-
>
> Jeg regner med du kører en TDI PD!

Og jeg bor i Hjallerup 20km nord for Aalborg

MVH

Thomas Landberg

Fra : Mogens...

Dato : 06-08-06 12:47

"Thomas Landberg" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg bor i Hjallerup 20km nord for Aalborg

Men har ingen Shelll olie, som manden efterspørger !

Fra : Thomas Landberg

Dato : 06-08-06 13:43

> Men har ingen Shelll olie, som manden efterspørger !

Nå!

Jamen undskyld Mogens. Nej hvis ens bil skal have Shell skal man naturligvis
ikke brænde motoren af med det billige lort fra Castrol.

MH

Thomas Landberg

Fra : Mogens...

Dato : 06-08-06 14:42

> Nå!

> Jamen undskyld Mogens.

Det er helt okay, TL - jeg har selv kørt Shell, og på Alfa'erne
blev der brugt Castrol RS...

Fra : martin

Dato : 06-08-06 16:03

Thomas Landberg skrev:

> [...]
>
> Jamen undskyld Mogens. Nej hvis ens bil skal have Shell skal man naturligvis
> ikke brænde motoren af med det billige lort fra Castrol.

VW fylder selv castrol på...

Mvh
Martin

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 16:41

On Sun, 06 Aug 2006 11:46:51 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Thomas Landberg" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse

>Men har ingen Shelll olie, som manden efterspørger !

Og du ser det som et problem at jeg anbefaler en Castrol olie som er
godkendt til den pågældende maskine (hvis det er en PD..) ?!?

/Kent Glerup

Fra : Mogens...

Dato : 06-08-06 18:45

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Og du ser det som et problem at jeg anbefaler en Castrol olie ?

Næh overhovedet ikke - jeg citerere dig jo heller ikke...

> (hvis det er en PD..)

Aner det ikke..

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 18:50

On Sun, 06 Aug 2006 17:44:47 GMT, "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:

>"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

>Næh overhovedet ikke - jeg citerere dig jo heller ikke...

Ganske rigtigt! Men du hentyder til at manden efterspørger Shell olie.
Mærket er vel dybest set irrelevant i denne sammenhæng.

/Kent Glerup

Fra : Brian

Dato : 06-08-06 19:51

> Ganske rigtigt! Men du hentyder til at manden efterspørger Shell olie.
> Mærket er vel dybest set irrelevant i denne sammenhæng.

Hvis jeg spørger hvor man kan købe Hirtshals letmælk, tror du så ikke jeg er
lidt ligeglad med hvor jeg kan købe Arla?
Det er jo det der bliver gjort. Hvis manden ville have en go' olie, eller en
olie, der er mindst lige så god som X, en olie som kan anbefales (find selv
flere eks.) så kan jeg da sagtens forstå at man fortæller om andre
produkter - men sagen er den at han spurgte, hvor han kunne købe én bestemt
olie til en billigere pris end han selv havde fundet det til.
Jeg er slet ikke uenig om at Castrol'en sagtens kan sammenlignes med
Shell'en, og det kan da også være at Tue vælger en Castrol (evt. fra
Landberg), men var det hans tanke fra starten havde han nok spurgt efter en
anbefalelsesværdig olie til sin motor.

just my 2 cents.

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 20:20

On Sun, 6 Aug 2006 20:50:44 +0200, "Brian" <Suzuki@cool.dk> wrote:

> [...]
>Shell'en, og det kan da også være at Tue vælger en Castrol (evt. fra
>Landberg), men var det hans tanke fra starten havde han nok spurgt efter en

Og jeg kan da sagtens følge din argumentation!

Jeg tager bare udgangspunkt i, at Shell vil have over 200,- pr. liter
for 1 liter :( Derfor anbefaler jeg istedet Castrol olien. Hvorvidt
han stadig vil benytte Shell-olien, står spørgeren fuldstændig frit. I
så fald kan han blot kaste mit forslag over højre skulder.
Efterfølgende gør han opmærksom på, at værkstedet har hældt Shell olie
på motoren, hvilket muligvis får ham til at tro at der _skal_
efterfyldes med Shell olie. Jeg forklarer derefter at der intet
problem er i at efterfylde med Castrol.

Alt i alt en rådgivning der kan spare nogle håndører

/Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-06 19:26

> Og jeg bor i Hjallerup 20km nord for Aalborg

Hvad med os fra København og deromkring - vi vil heller ikke give mere en 99
pr. liter.
Åbner du snart noget herover - det kan vel ikke betale sig at få det
tilsendt ?

Mvh. Allan

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 07-08-06 16:19

"Allan M" <allanatallanmdotdkfjernogså> skrev i en meddelelse

> Hvad med os fra København og deromkring - vi vil heller ikke give mere en
> 99 pr. liter.
> Åbner du snart noget herover - det kan vel ikke betale sig at få det
> tilsendt ?

Dette er også en mulighed:
http://www.mapodo.de/index.php?osCsid=fa79c1466f5f38d20f34a708f823dcd2

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Tue Jensen

Dato : 06-08-06 18:55

On Sun, 06 Aug 2006 13:14:23 +0200, Kent Glerup wrote:

> www.bokstuning.dk er din ven :)

Tak.

> 1 liter Castrol SLX Longlife III = 120,-
>
> Jeg regner med du kører en TDI PD!
>
> /Kent Glerup

Jeg køre desværre benzin 2.0
Fra ny havde Autocentralen(Aalborg) hældt Castrol på, men ved 2 års service
skiftede de til Shell Helix Ultra VX 5w-30, der også er longlife olie(og
åbentbart meget dyrer end Castrols longlife olie).
--
Tue

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 19:20

On Sun, 6 Aug 2006 19:54:30 +0200, Tue Jensen <tuesjensen@gmail.com>
wrote:

> [...]
>skiftede de til Shell Helix Ultra VX 5w-30, der også er longlife olie(og
>åbentbart meget dyrer end Castrols longlife olie).

Og her kan Castrol olien også bruges :)
Den er godkendt til VW longlife benzin/diesel. Selv om værkstedet har
fyldt motoren med Shell olien, er der intet problem i at efterfylde
med Castrol.

/Kent Glerup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-08-06 20:00

"Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på Shell tankstation til 214 kr. literen, men kan det ikke købes billigere
Bilka...?. jeg mener de har Shell...Ultra

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 20:21

On Sun, 6 Aug 2006 20:59:54 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Bilka...?. jeg mener de har Shell...Ultra

Jeps! Mener dog ikke jeg har set noget Longlife-godkendt der...

/Kent Glerup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-08-06 20:57

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps! Mener dog ikke jeg har set noget Longlife-godkendt der...

Hva h... skal man også bruge det pis til, det holder jo ikke en meter. Olien
er slidt længere ned end "sokkeholderne" når den beder om at få nyt :(.

Fra : Kent Glerup

Dato : 06-08-06 21:17

On Sun, 6 Aug 2006 21:56:49 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Hva h... skal man også bruge det pis til, det holder jo ikke en meter. Olien
>er slidt længere ned end "sokkeholderne" når den beder om at få nyt :(.

Enig.

Dog synes jeg ikke olien er det største problem ved longlife service.
Jeg er mere utryg ved at en bil skal køre 30 til 50 KKM før den
efterses af en kyndig. Kombiner så det med de klamp-eftersyn SMC laver
her på egnen...

/Kent Glerup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-08-06 06:30

> [...]

> Jeg er mere utryg ved at en bil skal køre 30 til 50 KKM før den
> efterses af en kyndig. Kombiner så det med de klamp-eftersyn SMC laver

<kuldegys> :(.

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 07-08-06 16:22

> [...]
> Jeg er mere utryg ved at en bil skal køre 30 til 50 KKM før den
> efterses af en kyndig. Kombiner så det med de klamp-eftersyn SMC laver

Jeg lytter interesseret. Hviken egn er det, og har du gode erfaringer med et
alternativ?

Min Passat 1.9 tdi (årg 09/2000) skal til 120.000 km service (tandrem er dog
skiftet), så jeg leder efter et værksted, andre har gode erfaringer med.
Jeg bor i Kbh

Fra : Kent Glerup

Dato : 07-08-06 18:26

On Mon, 7 Aug 2006 17:22:02 +0200, "Peter Ingsø Laursen"
<psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> wrote:

>"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg lytter interesseret. Hviken egn er det, og har du gode erfaringer med et
>alternativ?

Jeg hænger ikke et bestemt værksted ud offentligt, specielt ikke
baseret på mine få personlige erfaringer, samt de historier jeg hørt.
Hvis jeg skal ryste op med specifikke erfaringer, bliver det på privat
mail.
Jeg synes dog efterhånden at den generelle stemning vedr SMC er så
udtalt negativ, at jeg ikke har noget problem i at advare folk.

Kan dog sige at det ikke ligefrem er Kbh. egnen jeg huserer på
Jeg ved at emnet har været diskuteret på www.lupo3lklub.dk, hvor
brugernes erfaringer med forskellige VW-værksteder er blevet drøftet.

I og med at du hører til østpå, kunne du evt vælge et skånsk værksted!
www.sunddebat.com har jeg set en længere diskussion om hvilke
værksteder der du'r. Der kunne måske endda spares nogle kroner

/Kent Glerup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 07-08-06 19:31

> [...]

> På www.sunddebat.com har jeg set en længere diskussion om hvilke
> værksteder der du'r. Der kunne måske endda spares nogle kroner

FORGUDSSKYLD ikke VW, Dinbil, Malmø :(. Så dårlig er SMC heller ikke, kun
når man kigger på priser.

Fra : Kent Glerup

Dato : 07-08-06 20:09

On Mon, 7 Aug 2006 20:31:06 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>FORGUDSSKYLD ikke VW, Dinbil, Malmø :(. Så dårlig er SMC heller ikke, kun
>når man kigger på priser.

Jeg linkede noetop til www.sunddebat.com, så han kunne undgå lige
netop det værksted!!
Dårligste VW værksted i Sverige i 11 år alligevel...

/Kent Glerup

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 08-08-06 19:04

> Jeg linkede noetop til www.sunddebat.com, så han kunne undgå lige
> netop det værksted!!
> Dårligste VW værksted i Sverige i 11 år alligevel...

Til både Kent og Jørgen - tak for tippene. Jeg vil kigge lidt på
debatten....

Fra : Martin Sørensen

Dato : 07-08-06 08:27

Kent Glerup skrev:

> Og her kan Castrol olien også bruges :)
> Den er godkendt til VW longlife benzin/diesel. Selv om værkstedet har
> fyldt motoren med Shell olien, er der intet problem i at efterfylde
> med Castrol.

Efterfylde? Bruger en nyere bil olie, eller er det fordi der er 30000km
mellem service?

Accorden behøver ikke efterfyldes til trods for 331000km på
tælleren, men der er også kun 10000km mellem service.

Min hedengangne Sierra 83 1.6 og Pug 309 1.3 derimod...

/Martin

Fra : Kent Glerup

Dato : 07-08-06 08:48

On 7 Aug 2006 00:27:25 -0700, "Martin Sørensen"
<santana.sorensen@get2net.dk> wrote:

>Efterfylde? Bruger en nyere bil olie, eller er det fordi der er 30000km
>mellem service?

Prøv lige at undersøge hvilket ry VW's 2,0 115HK'er har for at bruge
olie....

>Accorden behøver ikke efterfyldes til trods for 331000km på
>tælleren, men der er også kun 10000km mellem service.

Ja, ja.. Det er jo en japaner! Det kan man ikke sammenligne med :)

>Min hedengangne Sierra 83 1.6 og Pug 309 1.3 derimod...

Der var jo så noget der kunne sammenlignes med en VW motor!

/Kent Glerup