Kobberring i bundkar til en felicia 96'
Fra : MB

Dato : 05-08-06 22:02

Hej

Er det kun muligt at finde en kobbering hos et aut. værksted eller findes
der et sted på nettet?

På forhånd tak!

Mvh Martin

Fra : Aksel

Dato : 05-08-06 22:25

"MB" <mbanasik@gmail.com(fjern 123HX)> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er det kun muligt at finde en kobbering hos et aut. værksted eller findes
> [...]

Alle værksteder samt THansen, Høyer har kobberringe, men du skal vide
hvilken størrelse.

Hvad er der galt med et aut. værksted?

Hilsen Aksel

Fra : MB

Dato : 05-08-06 22:29

Hvor kan jeg finde denne størrelse uden at tage bundproppen ud? Er bare lidt
usikker på om et aut. værksted vil sælge netop denne ring for så at
gør-det-selv. Er de ellers villige til at sælge dele man mangler uden at få
det lavet det hos dem?

Mvh Martin

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 05-08-06 22:41

> [...]
> lidt usikker på om et aut. værksted vil sælge netop denne ring for så at
> gør-det-selv. Er de ellers villige til at sælge dele man mangler uden at

Det er en reservedel, den sælger de da gerne.

Ingen problemer i det

Michael

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 05-08-06 22:51

Hej!

MB wrote:

> [...]
> usikker på om et aut. værksted vil sælge netop denne ring for så at
> gør-det-selv. Er de ellers villige til at sælge dele man mangler uden at få

Du er godt klar over, at pakningsringen normalt holder til mange ganges brug ikke?

Jeg tror faktisk min er original og den har sq været brugt nogle gange på de 10
år og 260.000km Stadig tæt and going strong!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-08-06 06:27

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> Jeg tror faktisk min er original og den har sq været brugt nogle
> gange på de 10 år og 260.000km Stadig tæt and going strong!

Og ellers skal den bare lige varmes godt igennem...

Så er den så god som ny... .-D

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-08-06 07:37

> [...]
>
> Jeg tror faktisk min er original og den har sq været brugt nogle gange på
> de 10 år og 260.000km Stadig tæt and going strong!

Undtagen når det er en VW, de har bildt kunder ind, at af hensyn til tæring
på bundkaret skal HELE pundproppen skiftes hver gang- så kan de skrive en
50'er mere på regningen ;). Sjovt nok har Skoda en alm. pak-skive, den org.
var alu, bundkaret alu., så jeg ville købe alu. hos Skoda- men fik kobber.
Så debatten om alu. vs. kobber, rager dem også ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-08-06 07:37

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Undtagen når det er en VW, de har bildt kunder ind, at af hensyn til tæring
> på bundkaret skal HELE pundproppen skiftes hver gang- så kan de skrive en
> 50'er mere på regningen ;).

Igen tager du fejl.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-08-06 07:52

> Igen tager du fejl.

Det er fa.. et argument der vil noget, tror du ikke du er stået for tidligt
op?. Der skal mere til for at match, overbevise mig ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-08-06 08:43

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Det er fa.. et argument der vil noget, tror du ikke du er stået for tidligt
> op?. Der skal mere til for at match, overbevise mig ;).

På regningen fra et autoriseret VW værksted der har lavet service på min
Golf, er der ikke nævnt en ny bundprop.

Hold nu op med at være så VW hadsk, bare fordi _Du_ er blevet taget ved
røven, betyder det ikke at alle bliver det.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-08-06 09:07

> På regningen fra et autoriseret VW værksted der har lavet service på min
> Golf, er der ikke nævnt en ny bundprop.

Adspurgt gjorde VW meget ud af at forklare den var "special coated", og den
coating blev brudt når den havde været spændt 1. gang, så en ny var
nødvendig. Den er nok gemt i den post som hedder "Div." ;).

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 06-08-06 09:22

> [...]
> den coating blev brudt når den havde været spændt 1. gang, så en ny var
> nødvendig. Den er nok gemt i den post som hedder "Div." ;).
Nej jeg er ikke blevet taget i r.. af VW, kun Skoda,SMC ;), men det more mig
at afsløre dem i alm. plat&svindel i deres forsøg på at gøre VW til noget
særligt; læs; berettige det høje prisniveau. Jeg ved godt du får lavet bil
hos en cykelsmed i det jyske, med tilsv. priser, men han er jo ikke
landsdækkende- i Kbh. koster det tæt på 1000,- at holde 1 t. på værksted +
"Div" ;).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-08-06 09:30

"Jørgen M. Rasmussen" skriver:

> Nej jeg er ikke blevet taget i r.. af VW, kun Skoda,SMC ;), men det more mig
> at afsløre dem i alm. plat&svindel i deres forsøg på at gøre VW til noget
> særligt;

Næsten alle mærkeværksteder har snydere.

> Jeg ved godt du får lavet bil hos en cykelsmed i det jyske, med tilsv. priser,
> men han er jo ikke landsdækkende- i Kbh. koster det tæt på 1000,-
> at holde 1 t. på værksted + "Div" ;).

Så flyt dog herover mand.

Det skal siges at andre "cykelværksteder" i det jyske ligger på linje
med de "Kjøuenhaunske".

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-08-06 20:28

> [...]
> lidt usikker på om et aut. værksted vil sælge netop denne ring for så at
> gør-det-selv. Er de ellers villige til at sælge dele man mangler uden at

Selvfølgelig vil de sælge en reservedel, det er reelt set det de lever af.
Et stk kobberring til 1.50 kr + fortjeneste og moms: 47.50 kr.
Til min Jag kostede den såmænd 86 kr (+moms...), men så var der også en fin
gummilæbe på. Den blev ikke skiftet ved 2. olieskift, og den er stadig helt
tæt.
Og selvfølgelig skal der en ny skive til 1. gang man skifter olie selv, man
kan jo ikke vide hvor mishandlet den skive der sidder der er, og en søndag
eftermiddag er det en sur ting at mangle. Jeg ville absolut købe en original
(og så bruge den 10-15 gange)

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-06 16:18

"MB" <mbanasik@gmail.com(fjern 123HX)> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er det kun muligt at finde en kobbering hos et aut. værksted eller findes
> der et sted på nettet?

hmm hvad skal du i det hele taget bruge en kobberring til?

--
Tom

Fra : solvang

Dato : 06-08-06 16:35

> "MB" <mbanasik@gmail.com(fjern 123HX)> skrev i en meddelelse

> hmm hvad skal du i det hele taget bruge en kobberring til?

til bundkaret

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-06 16:56

"solvang" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> til bundkaret

Kan det ikke hold tæt ellers?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-06 17:00

> "solvang" <solvang@paradisFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det ikke hold tæt ellers?

Hmm, det er da imponerende at man ikke engang kan skrive en enkelt linie
uden stavefejl

--
Tom