Knak lyd ved polo 97 1,6
Fra : Niller

Dato : 05-08-06 20:05

Hejsa igen

Har faktisk oprettet en tråd om næsten det sammen...eller faktisk
ikke helt. Derfor håber jeg det er i orden jeg laver denne her.
Nå, men problemet er i alt sin enkelthed (forhåbenligt) at min bil
siger en underligt lyd når jeg enten giver gas, kobler ud / kobler
ind. Det sker faktisk mest i de lave gear men en sjælden gang også i
de høje. Lyden er et gennemtrængende "KNAK" som kommer fra under
bilen ( lyder det som ). Det underlige er at den ikke gør det hver
gang, faktisk har den tendens til at gøre det mere når den er
varm...eller faktisk kun der. Der har været nogle bud på det kunne
være et defekt motorophæng, men lyder det sådan? Det er heller ingen
rystelse eller noget. Hvis jeg skulle give et forsigtigt bud på hvor
det kommer fra kunne det være gearkassen, men det lyder da også
underligt...ville den ikke nærmere give en skrabe/hvæse lyd hvis det
var den?

Fra : Niller

Dato : 05-08-06 20:15

Niller skrev:

> [...]
> det kommer fra kunne det være gearkassen, men det lyder da også
> underligt...ville den ikke nærmere give en skrabe/hvæse lyd hvis det

Når jeg tænkter over det, er det faktisk som om det bliver lidt
værre, hvis den holder stille i et kryds eller man sidder i kø, hvor
man har koblingen i bund eller den står i frigear og motoren går i
tom gang... så er man hvertfald sikker på lyden kommer når man skal
have bilen igang.