/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Dårlig oplevelse med forhandler
Fra : Otto


Dato : 05-08-06 08:10

Hejsa

Jeg har bestilt ny bil d. 26/7, og ved bestilling sagde forhandleren
levering først i august. Det er dog ikke påført slutseddel - der står
bare levering efter aftale. Jeg forklarede forhandleren at, jeg skulle
på bilferie uge 34, og det skulle ikke være noget problem.

Nu er der gået næsten 5 uger, og jeg har flere gange ringet efter en
forvendet leveringsuge - det er vel meget normalt at få det? Det kan
han ikke sige noget om, og fortæller bare at bilen er i produktion...?

Ferien nærmer sig, og jeg frygter at bilen ikke når at komme :( Ringede
derfor igen til forhandleren - sælgeren var optaget og kontordamen
lovede at han ville ringe inden for 1,5 time. Efter 4 timer ringede jeg
så igen, og sælgeren tog telefonen. Jeg er lidt negativ, men spørger
pænt "hvordan går det med den bil"? Han bliver tavs, og siger "øhh jeg
er lige optaget af kunder, ringer tilbage hurtigst muligt". Han ringede
bare aldrig tilbage!

Skal man virkelig finde sig i sådan en behandling? Er ved at være så
træt af forhandleren, at jeg overvejer at få handlen annuleret - hvis
det er muligt?

Jeg har på fornemmelsen at bare holder mig hen med snak, da de godt ved
at den ikke kommer foreløblig. Burde forhandlen ikke kunne slå op på
hans computer, og se hvad leveringstidspunkt bliver, og hvor langt den
er i produktion?

Mvh
Otto


 
 
Klaus D. Mikkelsen (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 05-08-06 08:39

Otto skriver:
>
> Ferien nærmer sig, og jeg frygter at bilen ikke når at komme :( Ringede
> derfor igen til forhandleren - sælgeren var optaget og kontordamen
> lovede at han ville ringe inden for 1,5 time. Efter 4 timer ringede jeg
> så igen, og sælgeren tog telefonen. Jeg er lidt negativ, men spørger
> pænt "hvordan går det med den bil"? Han bliver tavs, og siger "øhh jeg
> er lige optaget af kunder, ringer tilbage hurtigst muligt". Han ringede
> bare aldrig tilbage!

Du har da ikke bestilt en VW har du ???

> Skal man virkelig finde sig i sådan en behandling?

Nej

> Er ved at være så
> træt af forhandleren, at jeg overvejer at få handlen annuleret - hvis
> det er muligt?

Formodentlig ikke uden pengetab til følge.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Jørgen M. Rasmussen (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-08-06 09:07


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

Han bliver tavs, og siger "øhh jeg
>> er lige optaget af kunder, ringer tilbage hurtigst muligt". Han ringede
>> bare aldrig tilbage!
>
> Du har da ikke bestilt en VW har du ???
>
VAG., det kunne også være Skoda.


>> Skal man virkelig finde sig i sådan en behandling?
>
> Nej
>
De er pis ligeglade. Det går godt for dem, Skoda, ikke som i gl. dag, hvor
de var taknemlige, bare du gad kigge og prøve en tur. Efter SMC overtog
geshäften, er det blevet så fis-fornemt :(.



Martin Orvad (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Orvad


Dato : 05-08-06 12:29

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
>
> Han bliver tavs, og siger "øhh jeg
>>> er lige optaget af kunder, ringer tilbage hurtigst muligt". Han ringede
>>> bare aldrig tilbage!
>> Du har da ikke bestilt en VW har du ???
>>
> VAG., det kunne også være Skoda.
>
>
>>> Skal man virkelig finde sig i sådan en behandling?
>> Nej
>>
> De er pis ligeglade. Det går godt for dem, Skoda, ikke som i gl. dag, hvor
> de var taknemlige, bare du gad kigge og prøve en tur. Efter SMC overtog
> geshäften, er det blevet så fis-fornemt :(.

Mange steder, ja, men ikke alle.


--
Martin Orvad

Passat Variant 1.9 Tdi 130 '02

Otto (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 06-08-06 07:49

On 2006-08-05 09:39:22 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> said:

> Du har da ikke bestilt en VW har du ???

Nej en Peugeot 207

> Formodentlig ikke uden pengetab til følge.

Nej det bliver vel svært, pånær forhandleren siger ok til at droppe aftalen...

Mvh
Otto


Mr. Haug (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Mr. Haug


Dato : 05-08-06 08:49


> Jeg har bestilt ny bil d. 26/7, og ved bestilling sagde forhandleren
> levering først i august. Det er dog ikke påført slutseddel - der står bare
> levering efter aftale. Jeg forklarede forhandleren at, jeg skulle på
> bilferie uge 34, og det skulle ikke være noget problem.
>
> Nu er der gået næsten 5 uger, og jeg har flere gange ringet efter en
> forvendet leveringsuge - det er vel meget normalt at få det? Det kan han
> ikke sige noget om, og fortæller bare at bilen er i produktion...?
>
> Ferien nærmer sig, og jeg frygter at bilen ikke når at komme :( Ringede
> derfor igen til forhandleren - sælgeren var optaget og kontordamen lovede
> at han ville ringe inden for 1,5 time. Efter 4 timer ringede jeg så igen,
> og sælgeren tog telefonen. Jeg er lidt negativ, men spørger pænt "hvordan
> går det med den bil"? Han bliver tavs, og siger "øhh jeg er lige optaget
> af kunder, ringer tilbage hurtigst muligt". Han ringede bare aldrig
> tilbage!
>
> Skal man virkelig finde sig i sådan en behandling? Er ved at være så træt
> af forhandleren, at jeg overvejer at få handlen annuleret - hvis det er
> muligt?
>
> Jeg har på fornemmelsen at bare holder mig hen med snak, da de godt ved at
> den ikke kommer foreløblig. Burde forhandlen ikke kunne slå op på hans
> computer, og se hvad leveringstidspunkt bliver, og hvor langt den er i
> produktion?
>
> Mvh
> Otto


Findes der ikke en måde hvor man kan få forhandlere til at underskrive nogle
vilkår som kunden stiller?

Det er trods alt kunden han skal leve af og hvis vi alle kunne være lidt
mere påpasselige med den slags så kunne man komme det til livs tror jeg.
Svært, men ikke uopnåeligt.

"Fister, hvis jeg ikke har bilen den pågældende dato, uge whatever, jamen så
kan jeg ifølge min kontrakt straks ophæve købet".

Jeg er træt af historier hvor kunden bliver sorteper, godt nok kommer varen
dog forsinket, men med så mange produkter hvor den slags sker... Ja, så det
til at blive forbandet over hehe... Men som forbruger kan man
stensikkert gøre noget upfront.

Det på sin plads at fortælle hvem denne forhandler er, det bør du gøre uden
omsvøb og det er der ikke noget galt i.

mvh
Bjarne



Kim Persson (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Kim Persson


Dato : 05-08-06 10:09

"Mr. Haug" <bjarne.haug@atchik-realtime.com> wrote in message
news:44d44d67$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Skal man virkelig finde sig i sådan en behandling? Er ved at være så træt
>> af forhandleren, at jeg overvejer at få handlen annuleret - hvis det er
>> muligt?
>>
>> Jeg har på fornemmelsen at bare holder mig hen med snak, da de godt ved
>> at den ikke kommer foreløblig. Burde forhandlen ikke kunne slå op på hans
>> computer, og se hvad leveringstidspunkt bliver, og hvor langt den er i
>> produktion?
>>
>> Mvh
>> Otto
>
>
> Findes der ikke en måde hvor man kan få forhandlere til at underskrive
> nogle vilkår som kunden stiller?
>
> Det er trods alt kunden han skal leve af og hvis vi alle kunne være lidt
> mere påpasselige med den slags så kunne man komme det til livs tror jeg.
> Svært, men ikke uopnåeligt.

> mvh
> Bjarne

Ja som der står ovenover så burde du nok have haft sneget det ind i
købsaftalen. Men som nogen antyder her så kan det ligesåvel være mærket som
forhandleren, der er problemet. En måde at teste det på kunn være at spørge
om levering ved en anden forhandler af samme mærke...

//Kim



Jan (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 05-08-06 10:43


"Kim Persson" <kimcph@gmail.comcom> skrev i en meddelelse
news:44d46031$0$14029$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> "Mr. Haug" <bjarne.haug@atchik-realtime.com> wrote in message
> news:44d44d67$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Skal man virkelig finde sig i sådan en behandling? Er ved at være så
>>> træt af forhandleren, at jeg overvejer at få handlen annuleret - hvis
>>> det er muligt?
>>>
>>> Jeg har på fornemmelsen at bare holder mig hen med snak, da de godt ved
>>> at den ikke kommer foreløblig. Burde forhandlen ikke kunne slå op på
>>> hans computer, og se hvad leveringstidspunkt bliver, og hvor langt den
>>> er i produktion?
>>>
>>> Mvh
>>> Otto
>>
Lyder som Peugeot i Vejle.

/Jan



Otto (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 06-08-06 07:52

On 2006-08-05 11:43:17 +0200, "Jan" <j_andersen@stofanet.dk> said:

> Lyder som Peugeot i Vejle.

Nej Peugeot i Ringkøbing


Otto (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 06-08-06 07:52

On 2006-08-05 11:09:04 +0200, "Kim Persson" <kimcph@gmail.comcom> said:

Ja som der står ovenover så burde du nok have haft sneget det ind i
købsaftalen. Men som nogen antyder her så kan det ligesåvel være mærket
som forhandleren, der er problemet. En måde at teste det på kunn være
at spørge om levering ved en anden forhandler af samme mærke...

Nu er det første gang jeg køber ny bil, så har nok selv sovet lidt i
timen ang. den slutseddel :(


alexbo (05-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 05-08-06 10:40


"Otto" skrev

> Jeg har bestilt ny bil d. 26/7, og ved bestilling sagde forhandleren
> levering først i august. Det er dog ikke påført slutseddel - der står bare
> levering efter aftale. Jeg forklarede forhandleren at, jeg skulle på
> bilferie uge 34, og det skulle ikke være noget problem.

Jeg formoder du mener 26/6.

Spørgsmålet er hvilke muligheder du har hvis du annulerer handelen, om du
kan købe bilen et andet sted.
Så kan du skrive til ham at ifølge slutsedlen skulle bilen leveres efter
aftale og aftalen var i uge 31, og da bilen ikke er kommet vil du annulere
handelen hvis bilen ikke kan garanteres leveret senest 11/8.
Det brev kører du ned og giver ham i hånden.

mvh
Alex Christensen



Jørgen M. Rasmussen (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 05-08-06 10:53


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> Det brev kører du ned og giver ham i hånden.
>
Send det anbefalet, så kan han ikke nægte at have set det.



alexbo (05-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 05-08-06 12:47


"Jørgen M. Rasmussen" skrev

> Send det anbefalet, så kan han ikke nægte at have set det.
For det første forsinker det sagen i 4-5 dage, det kan ikke nytte at han får
et brev onsdag med frist fredag.
For det andet er værdien af et anbefalet brev stærkt overdrevet, det er
ingen garanti for noget som helst, det kunne jo være tomt.
Der er kun er fordel hvis afsender vil være sikker på det når frem, rent
juridisk betyder det ingen ting.
Der vil kun en underskrift fra modtageren på en kopi af brevet have nogen
effekt.

Ind til forhandleren i dag eller i morgen giv forhandleren eller sælgeren
det i hånden og fortæl hvad det drejer sig om.
Så har man gjort hvad man kunne.

Men det kræver at man har et alternativ, har man ikke det så bør man måske
se lidt på mulighederne får at låne en bil til ferien.

Forhandleren gør jo ikke dette for at genere kunderne, han ville meget
hellere have varene på hylden, men priserne i DK er så presset og
modeludvalget så stort, at der ikke er råd til at købe biler hjem til lager.

Dengang en VW forhandler bare skulle købe nogle folkevogne hjem i et par
forskellige farver, kunne en ny bil leveres samme dag.
Nu til dags kan en Golf fås i flere hundrede udgaver.

mvh
Alex Christensen





Jørgen M. Rasmussen (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 06-08-06 00:36


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse news:44d486fe$0$60782

> For det andet er værdien af et anbefalet brev stærkt overdrevet, det er
> ingen garanti for noget som helst, det kunne jo være tomt.

Det Kan du #¤!§ tro nytter, hvis det kommer der til at han nægter at have
modtaget noget. Så er det hans prob. at bevise det kun var blankt papir
;).Det er den eneste måde du kan sandsynliggøre at du har gjort et krav
gældende, hvis du selv kommer med det, tørre han r.. med det.
Udbringningstiden mener jeg er < 5 dag, 3 mener jeg den er sat til.... .



alexbo (06-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 06-08-06 08:32


"Jørgen M. Rasmussen" skrev


> Udbringningstiden mener jeg er < 5 dag, 3 mener jeg den er sat til.... .

Startende fra hvornår?
Et brev kunne afleveres i går lørdag.
Hvornår mener du et anbefalet brev vil være fremme?

mvh
Alex Christensen



Jørgen M. Rasmussen (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 06-08-06 10:26


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse news:44d5a789$0$60778

> Startende fra hvornår?
> Et brev kunne afleveres i går lørdag.
> Hvornår mener du et anbefalet brev vil være fremme?
>
Nu er det nærliggende at henvise til PostDK.'s infoside ;). Mener at da jeg
fornylig sendte, havde modtager det tir,ons, der gik ikke en uge.



alexbo (06-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 06-08-06 11:15


"Jørgen M. Rasmussen" skrev

> Nu er det nærliggende at henvise til PostDK.'s infoside ;). Mener at da
> jeg fornylig sendte, havde modtager det tir,ons, der gik ikke en uge.

D.v.s., afhængig af hvornår et anbefalet brev afsendt mandag er fremme, at
modtager får 2-3 dages varsel i stedet for 6.

Man risikerer endda at det slet ikke bliver åbnet, forhandleren er ikke
hjemme, og kontordamen tænker, "det er nok et vigtigt brev, det må han
hellere selv åbne".

Jeg synes slet ikke man skal være bange for alting, f.eks. at forhandleren
vil tørre røv med ens brev, eller påstå han ikke har fået det.
Det gælder om at gøre det klart for ham at nu er det alvor, hvis ikke jeg
har bilen inden ?, køber jeg en anden.
Så er der en mulighed for at han prøver at finde ud af helt præcist hvornår
bilen kommer.

Men igen kun hvis man mener det.

mvh
Alex Christensen





Andreas M. Hansen (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 06-08-06 12:04

> Man risikerer endda at det slet ikke bliver åbnet, forhandleren er ikke
> hjemme, og kontordamen tænker, "det er nok et vigtigt brev, det må han
> hellere selv åbne".
>

Man risikerer ligeledes at han vælger at nægte at kvittere for og modtage
brevet - det står ham frit for.
Et almindeligt brev bliver såmænd bare afleveret sammen med al den anden
post.

mvh

A´ndreas M. Hansen


Jørgen M. Rasmussen (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 06-08-06 19:44


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes slet ikke man skal være bange for alting, f.eks. at forhandleren
> vil tørre røv med ens brev, eller påstå han ikke har fået det.

Hvis du juridisk ikke har ren røv, fx. ved at kunne fremvise en kvittering
for et anbefalet brev, kan du lige så godt skide i havet. Når det handler om
jura, holder sund fornuft op, det er kun logikken som tæller.. :(.



Otto (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 06-08-06 07:57

On 2006-08-05 11:40:15 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> said:

> Jeg formoder du mener 26/6.

Ja self. :)

>
> Spørgsmålet er hvilke muligheder du har hvis du annulerer handelen, om
> du kan købe bilen et andet sted.

Det er udelukket at finde bilen et andet sted. Har bestilt bilen med
noget ekstra udstyr, og de få hos forhandlerne har ikke dobbelt klima
for eks.

Så alternativet kunne være at købe en helt anden bil, selvom det nu
engang er den vi ville have.

> Så kan du skrive til ham at ifølge slutsedlen skulle bilen leveres
> efter aftale og aftalen var i uge 31, og da bilen ikke er kommet vil du
> annulere handelen hvis bilen ikke kan garanteres leveret senest 11/8.
> Det brev kører du ned og giver ham i hånden.

Det vil jeg overveje... Nu må vi se om han ringer på mandag, men det
han sikkert ikke tid til (SPASSER)



alexbo (06-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 06-08-06 08:50


"Otto" skrev

> Det vil jeg overveje... Nu må vi se om han ringer på mandag,

Det lyder ikke særlig aktivt.

Men imens kan du overveje følgende spørgsmål.
Hvis jeg ikke får min bil til ferien, vil jeg så vente på den under alle
omstændigheder, fordi det er den bil jeg vil have.
Kan jeg udsætte ferien en uge hvis jeg får bilen i første ferieuge.
Hvis ikke jeg vil vente, hvilken bil kan jeg så købe med kort varsel.
Hvor sent kan jeg tage beslutningen om at købe en anden bil.
Kan financeringen uden videre flyttes.

I det hele taget vil jeg foreslå at du overvejer hvilke udveje der er, hvis
det ene eller det andet sker.
Bilferie kunne måske blive til charter, de er til at købe til fornuftige
penge i øjeblikket.

mvh
Alex Christensen




Mogens... (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 06-08-06 09:37


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:44d5a789$1$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Bilferie kunne måske blive til charter, de er til at købe til fornuftige
> penge i øjeblikket.

Ja, man starter aldrig ud på en bilferie i en bil, man ikke kender



BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 09:41


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:0ThBg.12060$E02.4182@newsb.telia.net...

KLIP

>> Bilferie kunne måske blive til charter, de er til at købe til fornuftige
>> penge i øjeblikket.
>
> Ja, man starter aldrig ud på en bilferie i en bil, man ikke kender

Hvad med en kano-tur-ferie?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Klaus D. Mikkelsen (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 06-08-06 09:42

BJ skriver:
>
> Hvad med en kano-tur-ferie?

Den gør man i en kano.....


Klaus (der tager på kanotur i morgen)
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 09:52


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44D5AB72.C8E50EB5@du.kan.finde.den...

KLIP

>> Hvad med en kano-tur-ferie?
>
> Den gør man i en kano.....

Jow, jow det er jo også i tilfælde af manglende ny bil.

Bortset fra det, hvad med en ø-ferie?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Per Henneberg Kriste~ (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-08-06 09:23

Mogens... wrote:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:44d5a789$1$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>> Bilferie kunne måske blive til charter, de er til at købe til
>> fornuftige penge i øjeblikket.

> Ja, man starter aldrig ud på en bilferie i en bil, man ikke kender

Hvorfor i alverden ikke det?

Eneste årsag jeg kan se skulle da være det er en Pesjø :)

--
Per, Esbjerg



Hans Paulin \(6310\) (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 07-08-06 09:36

Per Henneberg Kristensen skrev:

> Eneste årsag jeg kan se skulle da være det er en Pesjø :)

Hys hys - pas på der ikke er nogen der hører dig!
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Jørgen M. Rasmussen (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-08-06 10:28


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:44d6f869$0$147

>> Ja, man starter aldrig ud på en bilferie i en bil, man ikke kender
>
> Hvorfor i alverden ikke det?
>
> Eneste årsag jeg kan se skulle da være det er en Pesjø :)
>
Mht. Pegøj kunne det da blive en brand-go' ferie... . Kunne ikke la' vær'
:)). Det er nok lidt for hård kost, at den får sin debut på ferieturen, jeg
ville ikke gøre det. Og køre de første ~10 kKm. i et mere adstadigt tempo.



Per Henneberg Kriste~ (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-08-06 13:32

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse news:44d6f869$0$147

> Mht. Pegøj kunne det da blive en brand-go' ferie... . Kunne ikke la'
> vær' :)). Det er nok lidt for hård kost, at den får sin debut på
> ferieturen, jeg ville ikke gøre det. Og køre de første ~10 kKm. i et
> mere adstadigt tempo.

Adstadigt?

Det er da kun hjernerne ude i venstre spor der kører med hovedet under
armen.

Bliv inde i højre og nyd livet desto længere!

--
Per, Esbjerg



Jørgen M. Rasmussen (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-08-06 17:36


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Bliv inde i højre og nyd livet desto længere!
>
Tempoet i spor1. med fuld ferieopbakning, cv. på jydekrogen, time efter
time, er også hård kost. Man spørger selv efter probs., autobahn er et dumt
sted at stå med en garanti rep. :(.



Per Henneberg Kriste~ (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-08-06 18:02

Jørgen M. Rasmussen wrote:
> "Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en
> meddelelse

>> Bliv inde i højre og nyd livet desto længere!

> Tempoet i spor1. med fuld ferieopbakning, cv. på jydekrogen, time
> efter time, er også hård kost. Man spørger selv efter probs.,
> autobahn er et dumt sted at stå med en garanti rep. :(.

De franske biler sparer på sig selv ved at begrænse maks. antal kilo på
krogen, så de er rimeligt dækket ind der ;)

--
Per, Esbjerg



Jørgen M. Rasmussen (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-08-06 20:53


"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> De franske biler sparer på sig selv ved at begrænse maks. antal kilo på
> krogen, så de er rimeligt dækket ind der ;)
>
Mon ikke det er max. på konstruktionen alligevel? ;).



Otto (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 06-08-06 11:21

On 2006-08-06 09:49:46 +0200, "alexbo" <alexbo@email.dk> said:

>
> "Otto" skrev
>
>> Det vil jeg overveje... Nu må vi se om han ringer på mandag,
>
> Det lyder ikke særlig aktivt.
>
> Men imens kan du overveje følgende spørgsmål.
> Hvis jeg ikke får min bil til ferien, vil jeg så vente på den under
> alle omstændigheder, fordi det er den bil jeg vil have.

Ja det har jeg også tænkt meget på. Umiddelbart er 207'eren valget, og
kan derfor ikke gå et andet sted hen og tage en bil med hjem. Vi har
dog også tænkt på at købe brugt - Audi A3 TDi (ny model), BMW E46 320td
Compact eller Seat Altea FR. Seat'en er nok udelukket pga. den høje
missundelsesafgift - vi kunne ellers godt nøjes med 2 sæder.

> Kan jeg udsætte ferien en uge hvis jeg får bilen i første ferieuge.

Nope

> Hvis ikke jeg vil vente, hvilken bil kan jeg så købe med kort varsel.

Det ved man aldrig - man skal jo ikke købe noget bare for at have bil
til ferien.

> I det hele taget vil jeg foreslå at du overvejer hvilke udveje der er,
> hvis det ene eller det andet sker.
> Bilferie kunne måske blive til charter, de er til at købe til
> fornuftige penge i øjeblikket.

Har det bedst nede på landjorden ;)

Nu kører jeg ud til forhandleren i morgen, og tager en alvorssnak med
sælgeren. Han kan ligeså godt være ærlig, og fortælle mig et ca.
leverings tidspunkt, så man har noget at forholde sig til. Det andet
pis giver kun en lyst til, at få bilen serviceret et andet sted.

Mvh
Otto


Andersen [3650] (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 05-08-06 12:48

"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44d44536$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Jeg har på fornemmelsen at bare holder mig hen med snak, da de godt ved at
> den ikke kommer foreløblig. Burde forhandlen ikke kunne slå op på hans
> computer, og se hvad leveringstidspunkt bliver, og hvor langt den er i
> produktion?
>
>
Selvfølgelig holder han dig hen. Han har solgt bilen til en anden som var
mere grov i kanten og stillede krav som han ikke kunne løbe fra.
Kender selv en der fik en bil som egentlig var tiltænkt en anden, men denne
kom ud i samme smøre som du og måtte sikkert vente en krig på at få
sin nye bil. Det gælder om at være den "tøffe" hvis man skal have sin bil
som lovet (eller før).



BJ (05-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-08-06 12:49


"Andersen [3650]" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:nv%Ag.46$YQ3.7@news.get2net.dk...

KLIP

> Det gælder om at være den "tøffe" hvis man skal have sin bil
> som lovet (eller før).

Det er i grunden et ret interessant udbrud:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3876686/

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 05-08-06 12:55

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44d48591$0$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er i grunden et ret interessant udbrud:
> www.jp.dk/indland/artikel:aid=3876686/

HA, du sku' prøv' at ha' med kundeservice at gøre (callcenter).
Folk er mere eller mindre bindegale...



BJ (05-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-08-06 13:03


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:PG%Ag.11947$E02.4338@newsb.telia.net...

KLIP

>> Det er i grunden et ret interessant udbrud:
>> www.jp.dk/indland/artikel:aid=3876686/
>
> HA, du sku' prøv' at ha' med kundeservice at gøre (callcenter).
> Folk er mere eller mindre bindegale...

Det er faktisk ret bekymrende og er blevet ret så udbredt de seneste 10 år.

Vi er en del (de udsatte), der kan tackle denne form for "optræden", men det
overvejende antal (de indsatte), krakelerer totalt.

Gad vide om "de udsatte" er de uforskammede eller det overvejende er "de
indsatte"....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 05-08-06 13:08


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44d488dd$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> HA, du sku' prøv' at ha' med kundeservice at gøre (callcenter).
>> Folk er mere eller mindre bindegale...

> Det er faktisk ret bekymrende og er blevet ret så udbredt de seneste 10
> år.

Ja, det er en ringe udvikling...

> Vi er en del (de udsatte), der kan tackle denne form for "optræden", men
> det overvejende antal (de indsatte), krakelerer totalt.
> Gad vide om "de udsatte" er de uforskammede eller det overvejende er "de
> indsatte"....

Tryk avler modtryk - langt hen af vejen er det jo de indsatte, som er oppe
i det røde felt, når de ringer. Og så skal der mindre til. Det er okay, at
folk
er negative - men la' vær' med at gå efter manden i den anden ende. Det er
jo principielt sjældent denne mands skyld...



BJ (05-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-08-06 13:13


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:6S%Ag.11950$E02.4182@newsb.telia.net...

KLIP

> Tryk avler modtryk - langt hen af vejen er det jo de indsatte, som er oppe
> i det røde felt, når de ringer. Og så skal der mindre til. Det er okay, at
> folk
> er negative - men la' vær' med at gå efter manden i den anden ende. Det er
> jo principielt sjældent denne mands skyld...

Det bringer mig straks til at linke til et par andre artikler:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3876592/

http://www.jp.dk/karriere/artikel:aid=3873528/

Har de indsatte måske fået alt for meget tid...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 05-08-06 13:18


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44d48b67$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det bringer mig straks til at linke til et par andre artikler:
> www.jp.dk/indland/artikel:aid=3876592/
> www.jp.dk/karriere/artikel:aid=3873528/
> Har de indsatte måske fået alt for meget tid...

He he - sådan. Nuvel, jeg har også oplevet sendrægtighed hos
en forhandler, men der stod i kontrakten, hvorledes dette skulle
handles :)



BJ (05-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-08-06 13:21


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:G%%Ag.11953$E02.3685@newsb.telia.net...

KLIP

> Nuvel, jeg har også oplevet sendrægtighed hos
> en forhandler, men der stod i kontrakten, hvorledes dette skulle
> handles :)

O.k., nu driver han vel heller ikke forretning for genere sine kunder
maksimalt..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 05-08-06 13:25


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44d48d17$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> O.k., nu driver han vel heller ikke forretning for genere sine kunder
> maksimalt..

Næ, men i denne her sag skulle man tro det



BJ (05-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-08-06 13:27


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:u60Bg.11955$E02.3752@newsb.telia.net...

KLIP

>> O.k., nu driver han vel heller ikke forretning for genere sine kunder
>> maksimalt..
>
> Næ, men i denne her sag skulle man tro det

I din sag har du så en enorm fordel, du kan frit fravælge leverandøren for
fremtiden..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 05-08-06 13:29


"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44d48e88$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> I din sag har du så en enorm fordel, du kan frit fravælge leverandøren for
> fremtiden..

He he...



alexbo (05-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 05-08-06 13:15


"BJ" skrev

> Vi er en del (de udsatte), der kan tackle denne form for "optræden", men
> det overvejende antal (de indsatte), krakelerer totalt.

Jeg er bange for du tager fejl, det har tydeligt smittet af på dig, du
sviner gerne folk til i dine indlæg.

Nederst indsat BJ-citater.

mvh
alex christensen

Fra tråden SKAT i dk.forbruger

om skat
Det er ganske enkelt det værste lortefirma, der findes. Hold dig langt væk
fra dem.
PS: Hvor må mange "kunder" i tidernes morgen, have fået taget røven, da
disse ingen chance havde for at gøre deres ret gældende....

om børge larsen
(som næppe er i skat)
O.k., du er ansat i omtalte firma.
Så forstår jeg 100%, du ikke fatter en hujende fis.

om kim ludvigsen
PS: Du er da det største skvadderhoved af rang, der findes.

om peter bjørn
Sikke da noget fordrukkent sludder.
Hvis man tror den enkelte ansatte hos SKAT er total ansvarsløs i sit daglige
arbejde, har du sikkert ret i futtet, men så skal man være ansat i firmaet,
for at gå på den galej.

om alexbo
Sandheden er altid ilde hørt, hva´ Alexbo....

om flemming lynggård
Pas du nu hellere dit arbejde din klov. Du koster alle os skatteydere penge.













BJ (05-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-08-06 13:28


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:44d48bdb$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

KLIP

> Jeg er bange for du tager fejl, det har tydeligt smittet af på dig, du
> sviner gerne folk til i dine indlæg.

Alex, vil du ikke gøre mig den tjeneste at hoppe i den nærmeste havn.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Lars Jensen (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 05-08-06 20:56

BJ skrev:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
> news:44d48bdb$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> KLIP
>
>> Jeg er bange for du tager fejl, det har tydeligt smittet af på dig, du
>> sviner gerne folk til i dine indlæg.
>
> Alex, vil du ikke gøre mig den tjeneste at hoppe i den nærmeste havn.

LOL.... manden har da ret :)

Sandheden er ilde hørt?

Lars B


Morten Fruergaard (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-08-06 13:49

alexbo wrote:
> Jeg er bange for du tager fejl, det har tydeligt smittet af på dig, du
> sviner gerne folk til i dine indlæg.

> om alexbo
> Sandheden er altid ilde hørt, hva´ Alexbo....


Nå, er du sur?

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



alexbo (05-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 05-08-06 14:15


"Morten Fruergaard" skrev

>> om alexbo
>> Sandheden er altid ilde hørt, hva´ Alexbo....
> Nå, er du sur?

Næh, sur er jeg ikke,
jeg ville bare vise Bjørn hvordan han ser ud udefra, han er nok kønnere fra
indersiden.

Bjørn og jeg har vidt forskellige opfattelser af "sandheden" om SKAT, det
kunne man så få en debat om, men ikke med Bjørn, han kan kun svine til.
Forøvrigt er udtrykket "Sandheden er altid ilde hørt" jo det rene vås,
navnlig NGér er velegnet til at få "sandheden".
Mange indlæg efterspørger jo netop "sandheden" om et eller andet.

"Sandheden" om Bjørn er at han slet ikke kan tåle modsigelse uden at han
straks sviner folk til,
det er ikke unormalt, der er mange "svinere" i nyhedgrupperne, men det er
sjældent de de ligefrem fremhæver deres egne evner til at takle deres
medsvinere.

mvh
Alex Christensen




Mogens... (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 05-08-06 14:35


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:44d49b33$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "Sandheden" om Bjørn er at han slet ikke kan tåle modsigelse uden at han
> straks sviner folk til,

Jeg synes ikke, det er min opfattelse af Bjørn - og jeg kender ham nærmere
end flertallet i denne gruppe (møder ahm fra tid til anden privat).

Man kan nemt finde "ting" på folk og hive det ud af en sammenhæng - og det
er ikke fair. Generelt er Bjørn et meget stille og roligt menneske, som
netop
ikke sviner folk til, men glider af i stedet.




alexbo (05-08-2006)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 05-08-06 14:52


"Mogens..." skrev

> Man kan nemt finde "ting" på folk og hive det ud af en sammenhæng - og det
> er ikke fair.

Nej, men her er ikke tale om at jeg har gennesøgt usenet for at finde
kedelige citater, det kunne man sikkert om os alle sammen.
Det er 2 dage gamle indlæg i samme tråd.

De hører selvfølgelig ikke til i en tråd om en bilhandler, men jeg synes
ikke jeg ville lade Bjørns fremhævelse af sig selv stå alene.
Og jeg havde dog forinden skrevet et par, i mine egne øjne, fornuftige
indlæg om emnet.

mvh
Alex Christensen



Mogens... (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 05-08-06 15:08


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:44d4a3da$0$60778$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Nej, men her er ikke tale om at jeg har gennesøgt usenet for at finde
> kedelige citater, det kunne man sikkert om os alle sammen.

Godt så :)

> jeg synes ikke jeg ville lade Bjørns fremhævelse af sig selv stå alene.
> Og jeg havde dog forinden skrevet et par, i mine egne øjne, fornuftige
> indlæg om emnet.

ROFL



BJ (05-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-08-06 16:03


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:NC1Bg.11979$E02.4253@newsb.telia.net...

KLIP

>> jeg synes ikke jeg ville lade Bjørns fremhævelse af sig selv stå alene.
>> Og jeg havde dog forinden skrevet et par, i mine egne øjne, fornuftige
>> indlæg om emnet.
>
> ROFL

Jep, han skulle hellere følge min venlige henstilling og hoppe i nærmeste
havn.

Han ved ikke, hvad han taler om...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Deaster (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 05-08-06 14:29

Morten Fruergaard skrev:
> alexbo wrote:
>> Jeg er bange for du tager fejl, det har tydeligt smittet af på dig, du
>> sviner gerne folk til i dine indlæg.
>
>> om alexbo
>> Sandheden er altid ilde hørt, hva´ Alexbo....
>
>
> Nå, er du sur?
>

Næppe, det er bare Bjørns sædvanlige form for argumentationsteknik.

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
som normalt begavede mennesker ville gøre

BJ (05-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-08-06 14:37


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:44d49d22$0$11968$c3e8da3@news.astraweb.com...

KLIP

> Næppe, det er bare Bjørns sædvanlige form for argumentationsteknik.

Jeg er jo også ude i det virkelige liv....

En virksomhed har et stærkt stigende antal kundeklager, hvor kunden har
overvejende (eller sågar 100%) ret.

Du samt en bunke andre ville skrige:"luk, biksen, hold jer fra den, elendige
medarbejdere, elendig ledelse ... find selv på flere".

SKAT har en dramatisk stigning i borger/virksomhedsklager, hvor
borgeren/virksomheden overvejende har (eller sågar 100%) ret.

De samme skrighalse skriger:" Hurra for retssikkerheden....".

Man kan kun tage sig til hovedet ude i det virkelige liv, hvor vi desværre
ikke kan fravælge lige netop denne "leverandør".

Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange, så tag
hinanden i hånden.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Morten Fruergaard (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-08-06 16:36

BJ wrote:
> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange,
> så tag hinanden i hånden.

LOL

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Deaster (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 06-08-06 16:28

BJ skrev:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:44d49d22$0$11968$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
> KLIP
>
>> Næppe, det er bare Bjørns sædvanlige form for argumentationsteknik.
>
> Jeg er jo også ude i det virkelige liv....
>

Jeg kan godt forstå du bliver nødt til at skrive det, man kunne nemlig
ret ofte blive i tvivl

> En virksomhed har et stærkt stigende antal kundeklager, hvor kunden har
> overvejende (eller sågar 100%) ret.
>
> Du samt en bunke andre ville skrige:"luk, biksen, hold jer fra den, elendige
> medarbejdere, elendig ledelse ... find selv på flere".
>
> SKAT har en dramatisk stigning i borger/virksomhedsklager, hvor
> borgeren/virksomheden overvejende har (eller sågar 100%) ret.
>
> De samme skrighalse skriger:" Hurra for retssikkerheden....".
>
> Man kan kun tage sig til hovedet ude i det virkelige liv, hvor vi desværre
> ikke kan fravælge lige netop denne "leverandør".

Jeg taler sådan slet ikke om den omtalte Skat debat, men din almindelige
omgangform på usenet hvor du sviner gud og hver mand til ligeså snart du
får en smule modspil.

>
> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange, så tag
> hinanden i hånden.

Og her pointerer du jo ganske elegant din omgangtone/form.



--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
som normalt begavede mennesker ville gøre

BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 16:44


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:44d60a98$0$17423$c3e8da3@news.astraweb.com...

KLIP

>> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange, så
>> tag hinanden i hånden.
>
> Og her pointerer du jo ganske elegant din omgangtone/form.

Hva´ fanden, er du ikke hoppet i endnu?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-08-06 18:32

On Sun, 6 Aug 2006 17:43:34 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>
>"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
>news:44d60a98$0$17423$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
>KLIP
>
>>> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange, så
>>> tag hinanden i hånden.
>>
>> Og her pointerer du jo ganske elegant din omgangtone/form.
>
>Hva´ fanden, er du ikke hoppet i endnu?

Er der ikke kutyme for, at man skal til lommerne for at få folk til at
hoppe i havnen her i gruppen?
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet

BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 19:14


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:0s9cd251dr8tdugnefcddd775ci0cpogvl@4ax.com...

KLIP

>>>> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange, så
>>>> tag hinanden i hånden.
>>>
>>> Og her pointerer du jo ganske elegant din omgangtone/form.
>>
>>Hva´ fanden, er du ikke hoppet i endnu?
>
> Er der ikke kutyme for, at man skal til lommerne for at få folk til at
> hoppe i havnen her i gruppen?

Det har du vist ret.

Jeg smider en tyver..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Ukendt (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-08-06 20:08

On Sun, 6 Aug 2006 20:13:33 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>
><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
>news:0s9cd251dr8tdugnefcddd775ci0cpogvl@4ax.com...
>
>KLIP
>
>>>>> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange, så
>>>>> tag hinanden i hånden.
>>>>
>>>> Og her pointerer du jo ganske elegant din omgangtone/form.
>>>
>>>Hva´ fanden, er du ikke hoppet i endnu?
>>
>> Er der ikke kutyme for, at man skal til lommerne for at få folk til at
>> hoppe i havnen her i gruppen?
>
>Det har du vist ret.
>
>Jeg smider en tyver..

Så er det op til de involverede om det er nok
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
kun hunden er chippet

BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 20:18


<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
news:lbfcd2d0bjem3e161me9dk2j5e2qd0qqu3@4ax.com...

KLIP

>>>>>> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange,
>>>>>> så
>>>>>> tag hinanden i hånden.
>>>>>
>>>>> Og her pointerer du jo ganske elegant din omgangtone/form.
>>>>
>>>>Hva´ fanden, er du ikke hoppet i endnu?
>>>
>>> Er der ikke kutyme for, at man skal til lommerne for at få folk til at
>>> hoppe i havnen her i gruppen?
>>
>>Det har du vist ret.
>>
>>Jeg smider en tyver..
>
> Så er det op til de involverede om det er nok

Det skal det være, for normalt ville jeg ikke donere fem flade øre..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Deaster (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 06-08-06 18:37

BJ skrev:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:44d60a98$0$17423$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
> KLIP
>
>>> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange, så
>>> tag hinanden i hånden.
>> Og her pointerer du jo ganske elegant din omgangtone/form.
>
> Hva´ fanden, er du ikke hoppet i endnu?
>

Hehe, den helt forventelige reaktion når du ikke magter en normal
disskussion fordi du er trængt op i hjørne, ynkeligt.


--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
som normalt begavede mennesker ville gøre

BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 19:13


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:44d628cb$0$17445$c3e8da3@news.astraweb.com...

KLIP

>>>> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange, så
>>>> tag hinanden i hånden.
>>> Og her pointerer du jo ganske elegant din omgangtone/form.
>>
>> Hva´ fanden, er du ikke hoppet i endnu?
>>
>
> Hehe, den helt forventelige reaktion når du ikke magter en normal
> disskussion fordi du er trængt op i hjørne, ynkeligt.

Plaskkkkkkkkkkkkk.....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Kent Glerup (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 06-08-06 19:21

On Sun, 6 Aug 2006 20:12:52 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>
>"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
>news:44d628cb$0$17445$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
>KLIP
>
>>>>> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange, så
>>>>> tag hinanden i hånden.
>>>> Og her pointerer du jo ganske elegant din omgangtone/form.
>>>
>>> Hva´ fanden, er du ikke hoppet i endnu?
>>>
>>
>> Hehe, den helt forventelige reaktion når du ikke magter en normal
>> disskussion fordi du er trængt op i hjørne, ynkeligt.
>
>Plaskkkkkkkkkkkkk.....

Var det lyden af din sidste rest af argumentationsevne der røg i
havnen ?!?

/Kent Glerup

BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 19:24


"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:bnccd2hqermgqs1s8bbn2u316veggoqukk@4ax.com...

KLIP

>>>>>> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange,
>>>>>> så
>>>>>> tag hinanden i hånden.
>>>>> Og her pointerer du jo ganske elegant din omgangtone/form.
>>>>
>>>> Hva´ fanden, er du ikke hoppet i endnu?
>>>>
>>>
>>> Hehe, den helt forventelige reaktion når du ikke magter en normal
>>> disskussion fordi du er trængt op i hjørne, ynkeligt.
>>
>>Plaskkkkkkkkkkkkk.....
>
> Var det lyden af din sidste rest af argumentationsevne der røg i
> havnen ?!?

Hov, endnu en badegæst...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Lars Jensen (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Jensen


Dato : 06-08-06 19:50

BJ skrev:
> "Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
> news:bnccd2hqermgqs1s8bbn2u316veggoqukk@4ax.com...
>
> KLIP
>
>>>>>>> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange,
>>>>>>> så
>>>>>>> tag hinanden i hånden.
>>>>>> Og her pointerer du jo ganske elegant din omgangtone/form.
>>>>> Hva´ fanden, er du ikke hoppet i endnu?
>>>>>
>>>> Hehe, den helt forventelige reaktion når du ikke magter en normal
>>>> disskussion fordi du er trængt op i hjørne, ynkeligt.
>>> Plaskkkkkkkkkkkkk.....
>> Var det lyden af din sidste rest af argumentationsevne der røg i
>> havnen ?!?
>
> Hov, endnu en badegæst...

Jeg melder mig også gerne som badegæst - har også haft debat med dig
hvor du ikke kunne holde dig til emnet (rygning), og i stedte blev
"personlig"...

Lars B

BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 20:16


"Lars Jensen" <lars_@_zulfo.dk> skrev i en meddelelse
news:44d639da$0$3472$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

KLIP

>>>>>>>> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange,
>>>>>>>> så
>>>>>>>> tag hinanden i hånden.
>>>>>>> Og her pointerer du jo ganske elegant din omgangtone/form.
>>>>>> Hva´ fanden, er du ikke hoppet i endnu?
>>>>>>
>>>>> Hehe, den helt forventelige reaktion når du ikke magter en normal
>>>>> disskussion fordi du er trængt op i hjørne, ynkeligt.
>>>> Plaskkkkkkkkkkkkk.....
>>> Var det lyden af din sidste rest af argumentationsevne der røg i
>>> havnen ?!?
>>
>> Hov, endnu en badegæst...
>
> Jeg melder mig også gerne som badegæst - har også haft debat med dig hvor
> du ikke kunne holde dig til emnet (rygning), og i stedte blev
> "personlig"...

Så ender det med, i kan åbne en hel badeanstalt.

Man siger jo så smukt:"For den rene er alting rent".

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Kent Glerup (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 06-08-06 20:29

On Sun, 6 Aug 2006 20:23:35 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>>>Plaskkkkkkkkkkkkk.....
>>
>> Var det lyden af din sidste rest af argumentationsevne der røg i
>> havnen ?!?
>
>Hov, endnu en badegæst...

EOD herfra.. Du har jo alligevel ikke evnen.

/Kent Glerup

BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 20:33


"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
news:jngcd2tjiftmk2985pgf9dkbe7mkr5l7ig@4ax.com...

KLIP

>>Hov, endnu en badegæst...
>
> EOD herfra.. Du har jo alligevel ikke evnen.

Så blev de røde bånd kaldt op.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Deaster (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 06-08-06 20:18

BJ skrev:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:44d628cb$0$17445$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
> KLIP
>
>>>>> Både du og Alex må meget gerne hoppe i nærmeste havn og er i bange, så
>>>>> tag hinanden i hånden.
>>>> Og her pointerer du jo ganske elegant din omgangtone/form.
>>> Hva´ fanden, er du ikke hoppet i endnu?
>>>
>> Hehe, den helt forventelige reaktion når du ikke magter en normal
>> disskussion fordi du er trængt op i hjørne, ynkeligt.
>
> Plaskkkkkkkkkkkkk.....
>

Nååå, faldt du selv i med hovedet først som du plejer?

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
som normalt begavede mennesker ville gøre

BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 20:20


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:44d64072$0$17385$c3e8da3@news.astraweb.com...

KLIP

> Nååå, faldt du selv i med hovedet først som du plejer?
>
> --
> Guldkorn fra Knud Thomsen:
> Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
> at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
> som normalt begavede mennesker ville gøre

Jeg er nu mere imponeret over din signatur end dine oratoriske evner.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Deaster (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 06-08-06 20:55

BJ skrev:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:44d64072$0$17385$c3e8da3@news.astraweb.com...
>
> KLIP
>
>> Nååå, faldt du selv i med hovedet først som du plejer?
>>
>> --
>> Guldkorn fra Knud Thomsen:
>> Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
>> at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
>> som normalt begavede mennesker ville gøre
>
> Jeg er nu mere imponeret over din signatur end dine oratoriske evner.
>

Den er nu ikke så svær at kreere, cut and paste fungerer fint i min
newsreader, og så er det bare at smide det ned i signaturfilen.

Det undrer mig dog at du ikke bliver imponeret over resten når man ser
kvaliteten af dine egne indlæg.

--
Mvh
Jesper

BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 22:23


"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
news:44d64912$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...

KLIP

> Det undrer mig dog at du ikke bliver imponeret over resten når man ser
> kvaliteten af dine egne indlæg.

Nu er det vist tid for dem med blåt bånd.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Deaster (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 07-08-06 15:14

BJ skrev:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> news:44d64912$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
>
> KLIP
>
>> Det undrer mig dog at du ikke bliver imponeret over resten når man ser
>> kvaliteten af dine egne indlæg.
>
> Nu er det vist tid for dem med blåt bånd.
>

Jaja, blabla som sædvanligt.

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
som normalt begavede mennesker ville gøre

Hans L. Jørgensen (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 05-08-06 16:29


"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:PG%Ag.11947$E02.4338@newsb.telia.net...

>
> HA, du sku' prøv' at ha' med kundeservice at gøre (callcenter).
> Folk er mere eller mindre bindegale...

Ja - når folk af den ene eller anden årsag er utilfredse (brokker sig) er de
bindegale set dine/sælgers øjne.

I den her sag kan velbegrundet argumentere at sælger med overlæg ikke i
slutseddel/salgspapirene har indskrevet nogen fast leveringstermin.

Hvorfor mon ikke ?
Det kan meget vel tænkes at sælger gør det for ikke at pådrage sig et
specifikt leveringstidspunkt med efterfølgende retslig følge og økonomisk
belastende.

Når sælger vælger en sådan politik er han selv skyld i, først - utilfreds
kunde, næst - dårlig omtale.

En sådan opførsel/politik er desværre ved mere at være reglen end
undtagelsen.

Kan jo næsten på dit indlæg se at du har insiderkendskab til problematikken
i et callcenter, uanset hvor mange af den slags klager du måtte opleve
indefra kan du aldrig tillade dig at gå ud og sige at kunderne er
"bindegale".

Summen af den slags siger mig at den form for kundebehandling internt i
firmaet bør få alarmkolokkerne til totalt at gå i selvsving.


MVH Hans



BJ (05-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 05-08-06 16:36


"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:VO2Bg.73$kg7.8@news.get2net.dk...

KLIP

> I den her sag kan velbegrundet argumentere at sælger med overlæg ikke i
> slutseddel/salgspapirene har indskrevet nogen fast leveringstermin.

Køber har da vist pligt til at læse slutsedlen og påtale fejl og evt.
mangler.

> Hvorfor mon ikke ?

Ja, ikk´?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Mogens... (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Mogens...


Dato : 05-08-06 16:38

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:VO2Bg.73$kg7.8@news.get2net.dk...

> Ja - når folk af den ene eller anden årsag er utilfredse (brokker sig) er
> de bindegale set dine/sælgers øjne.

Du tager det forkerte udgangspunkt

> I den her sag kan velbegrundet argumentere at sælger med overlæg ikke i
> slutseddel/salgspapirene har indskrevet nogen fast leveringstermin.
> Hvorfor mon ikke ?
> Det kan meget vel tænkes at sælger gør det for ikke at pådrage sig et
> specifikt leveringstidspunkt med efterfølgende retslig følge og økonomisk
> belastende.

Ringe, IMO. Som jeg skrev tidligere, har jeg oplevet det samme, men
min nyvoggns handelskontrakt (slutseddel) tog selvfølgelig højde for det...

> Når sælger vælger en sådan politik er han selv skyld i, først - utilfreds
> kunde, næst - dårlig omtale.

Ja da

> En sådan opførsel/politik er desværre ved mere at være reglen end
> undtagelsen.

:)

> Kan jo næsten på dit indlæg se at du har insiderkendskab til
> problematikken i et callcenter, uanset hvor mange af den slags klager du
> måtte opleve indefra kan du aldrig tillade dig at gå ud og sige at
> kunderne er "bindegale".

Du tager det forkerte udgangspunkt og læser/forstår ikke, hvad
jeg skriver/skrev. Jeg har ikke dømt alle bindegale !

> Summen af den slags siger mig at den form for kundebehandling internt i
> firmaet bør få alarmkolokkerne til totalt at gå i selvsving.

Du tolker forkert i denne her sammenhæng...



Per O. (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 05-08-06 17:02

"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44d44536$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har bestilt ny bil d. 26/7, og ved bestilling sagde forhandleren
> levering først i august. Det er dog ikke påført slutseddel - der står bare
> levering efter aftale. Jeg forklarede forhandleren at, jeg skulle på
> bilferie uge 34, og det skulle ikke være noget problem.

Slutseddelen er dit bevis for hvad der er aftalt. Hvis du ikke får tingene
skrevet ind, er du selv ude om problemerne hvis jeg skal sige det. Jeg har
altid haft slutsedler fyldt med betingelser (nogle gange måtte bagsiden
tages til hjælp) men jeg overlader ikke ting til tilfældighederne, og endnu
mindre til en sælges mundtlige løfter.

> Nu er der gået næsten 5 uger, og jeg har flere gange ringet efter en
> forvendet leveringsuge - det er vel meget normalt at få det? Det kan han
> ikke sige noget om, og fortæller bare at bilen er i produktion...?

Ford kunne fortælle mig hvornår min 'specialbil' blev produceret på dato
nøjagtigt.

> Ferien nærmer sig, og jeg frygter at bilen ikke når at komme :( Ringede
> derfor igen til forhandleren - sælgeren var optaget og kontordamen lovede
> at han ville ringe inden for 1,5 time. Efter 4 timer ringede jeg så igen,
> og sælgeren tog telefonen. Jeg er lidt negativ, men spørger pænt "hvordan
> går det med den bil"? Han bliver tavs, og siger "øhh jeg er lige optaget
> af kunder, ringer tilbage hurtigst muligt". Han ringede bare aldrig
> tilbage!

Sælgeren er åbenbart en klaphat!

> Skal man virkelig finde sig i sådan en behandling? Er ved at være så træt
> af forhandleren, at jeg overvejer at få handlen annuleret - hvis det er
> muligt?

eftersom du ikke har fået dit ønske/krav noteret i slutseddelen kommer det
til at koste dig penge .. surt men sandt.

> Jeg har på fornemmelsen at bare holder mig hen med snak, da de godt ved at
> den ikke kommer foreløblig. Burde forhandlen ikke kunne slå op på hans
> computer, og se hvad leveringstidspunkt bliver, og hvor langt den er i
> produktion?

JO!

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk



Ukendt (05-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-08-06 17:08


"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
news:1af12$44d4c15e$3e3d9995$9650@news.arrownet.dk...

> Slutseddelen er dit bevis for hvad der er aftalt. Hvis du ikke får tingene
> skrevet ind, er du selv ude om problemerne hvis jeg skal sige det. Jeg har
> altid haft slutsedler fyldt med betingelser (nogle gange måtte bagsiden
> tages til hjælp) men jeg overlader ikke ting til tilfældighederne, og
> endnu mindre til en sælges mundtlige løfter.

Enig.
Jeg skal også nok sørge for at det ikke kun bliver sælgers slutseddel, men
at ALLE de ting vi aftaler kommer på skrift. Jeg tror aldrig jeg bare har
accepteret første "udkast" til en slutseddel....sælgerne er utrolig gode til
at "glemme" at skrive det man aftaler

--
Tom



Lars Hoffmann (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 06-08-06 11:09

Otto wrote:

> Så alternativet kunne være at købe en helt anden bil, selvom det nu
> engang er den vi ville have.

Forhandler kan også låne dig en anden bil mens du venter på at din
egen bliver afleveret - det var vi ude for da vi købte ny bil.

Uanset om det er peugeots eller forhandlers skyld - så er din handel
udelukkende indgået med forhandleren og så er det ham der er 100+%
ansvarlig for leveringen. Desuden er det da en ærlig sag at noget
bliver forsinket, blot han informerer korrekt og kompenserer for
forsinkelsen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 11:13


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1154858939.487902.99900@i3g2000cwc.googlegroups.com...

KLIP

>blot han informerer korrekt og kompenserer for
>forsinkelsen.

Enig.

Otte modtager vel en uforbeholden _undskyldning_, når han træffer sælgeren.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Otto (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 06-08-06 11:26

On 2006-08-06 12:12:45 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> said:

> KLIP
>
>> blot han informerer korrekt og kompenserer for
>> forsinkelsen.
>
> Enig.
>
> Otto modtager vel en uforbeholden _undskyldning_, når han træffer sælgeren.

Det kan man kun håbe på. Jeg overlever da nok, at vi ikke kommer på
ferie, men han skal bare være ærlig og fortælle mig hvornår den
kommer...

Vi er også ved at bygge hus, og det er lidt svært at undvære en bil...:(
Måske han har en gammel æske vi kan låne

Mvh
Otto


BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 11:41


"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44d5c49b$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>> Otto modtager vel en uforbeholden _undskyldning_, når han træffer
>> sælgeren.
>
> Det kan man kun håbe på.

Det vil jeg mene, du får.

> Jeg overlever da nok, at vi ikke kommer på ferie,

Har du slet ingen bil i forvejen?

Måske forhandleren vil være dig behjælpelig, så bilferien ikke går i vasken,
hvis han på ingen måde kan "trylle" din bil frem. Det er bestemt at håbe.

> men han skal bare være ærlig og fortælle mig hvornår den kommer...

Bestemt, men det kan altså være lidt svært, hvilket jeg synes du tager pænt.

> Vi er også ved at bygge hus, og det er lidt svært at undvære en bil...:(

Fuldt forståeligt og du skal vel også have en trailer..

> Måske han har en gammel æske vi kan låne

Det burde være mulig, således du/I kan holde jeres planlagte ferie.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Otto (06-08-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 06-08-06 11:56

Hej

On 2006-08-06 12:40:47 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> said:

> Har du slet ingen bil i forvejen?

Nej... :(

>
> Måske forhandleren vil være dig behjælpelig, så bilferien ikke går i
> vasken, hvis han på ingen måde kan "trylle" din bil frem. Det er
> bestemt at håbe.

Vi krydser fingre

>> men han skal bare være ærlig og fortælle mig hvornår den kommer...
>
> Bestemt, men det kan altså være lidt svært, hvilket jeg synes du tager pænt.

Ja... Men mit temprement koger snart over

>
>> Vi er også ved at bygge hus, og det er lidt svært at undvære en bil...:(
>
> Fuldt forståeligt og du skal vel også have en trailer..

Ja self.:)

Jydekrog und alles

>
>> Måske han har en gammel æske vi kan låne
>
> Det burde være mulig, således du/I kan holde jeres planlagte ferie.

Ved nu ikke om jeg tør at køre til Østrig, hvis det er en ældre bil.

Mvh
Otto


BJ (06-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 06-08-06 12:09


"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44d5cbbe$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

KLIP

>> Bestemt, men det kan altså være lidt svært, hvilket jeg synes du tager
>> pænt.
>
> Ja... Men mit temprement koger snart over

Jeg kan sagtens følge dig.

>>> Måske han har en gammel æske vi kan låne
>>
>> Det burde være mulig, således du/I kan holde jeres planlagte ferie.
>
> Ved nu ikke om jeg tør at køre til Østrig, hvis det er en ældre bil.

"Ældre bil" alt er nu relativt. Jeg tror nu ikke forhandleren låner dig/vil
låne dig en gammel spand, når turen går så langt.

Jeg/vi er spændt på at høre om din opfølgning i morgen.

PS: Jeg er rimelig imponeret over dine/jeres økonomiske tiltag. Nyt hus, ny
bil, ny trailer osv. Hvis du/I så også venter barn er der rimelig gang i
den..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Otto (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Otto


Dato : 07-08-06 15:23

Hej

> Jeg/vi er spændt på at høre om din opfølgning i morgen.

Var forbi forhandleren i dag... Gik ind på kontoret og spurgte efter
sælgeren - har du en aftale blev der spurgt? Nej men jeg har en
skideballe!

Sælgeren kommer ind af døren, og jeg spørger ham "hvordan syntes du
selv du behandler dine kunder??". Han spørger uforstående hvad det
drejer sig om, og jeg spørger om han ikke har glemt at ringe til mig?
Han ved så ikke hvem jeg er, da jeg startede handlen, med en anden
sælger, som er rejs på ferie - og han har så overtaget sagen. Det går
så op for ham hvad det drejer sig om, og han undskylder mange gange og
fylder mig med den ene undskyldning efter den anden.
Jeg forklarer ham at jeg ikke vil finde mig i sådan en behandling, og
han godt kan glemme alt om fremtidig service på bilen. Det bliver han
meget ked af, og han skynder sig at ringe til importøren, som heller
ikke kan sige noget leveringstidspunkt - det er åbentbart sådan når man
køber Peugeot... Han lover dog at ringe så snart den forlader fabrikken.

Det endte med at jeg fik en æske fyldte chokolader, selvom han sagde at
sådan en fejl ikke kunne betales...

Well nu tror jeg bare den står på afbudsrejse, og så må vi bare se
hvornår de franskmænd får den bil skruet sammen ;)

>
> PS: Jeg er rimelig imponeret over dine/jeres økonomiske tiltag. Nyt
> hus, ny bil, ny trailer osv. Hvis du/I så også venter barn er der
> rimelig gang i den..

Hehe nu er jeg også gået fra BMW til Peugeot, så vil mene det er gået
lidt tilbage for mig - bortset fra huset... Så jeg sparer faktisk en
del, vel at købe ny bil.

Mvh
Otto


Per Henneberg Kriste~ (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-08-06 17:14

Otto wrote:

> Jeg forklarer ham at jeg ikke vil finde mig i sådan en behandling, og
> han godt kan glemme alt om fremtidig service på bilen. Det bliver han
> meget ked af, og han skynder sig at ringe til importøren, som heller
> ikke kan sige noget leveringstidspunkt - det er åbentbart sådan når
> man køber Peugeot... Han lover dog at ringe så snart den forlader
> fabrikken.

Køber du VW - måske endog VAG(?) - får du email i hoved og røv med beskeder
om hvad der p.t. er gang i hvad din nye bil angår.

Så vil nogen nok sige at det betaler man også for.

Nej, man betaler for kvaliteten i bilen :)

--
Per, Esbjerg



Deaster (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 07-08-06 17:41

Per Henneberg Kristensen skrev:
> Otto wrote:
>
>> Jeg forklarer ham at jeg ikke vil finde mig i sådan en behandling, og
>> han godt kan glemme alt om fremtidig service på bilen. Det bliver han
>> meget ked af, og han skynder sig at ringe til importøren, som heller
>> ikke kan sige noget leveringstidspunkt - det er åbentbart sådan når
>> man køber Peugeot... Han lover dog at ringe så snart den forlader
>> fabrikken.
>
> Køber du VW - måske endog VAG(?) - får du email i hoved og røv med beskeder
> om hvad der p.t. er gang i hvad din nye bil angår.
>
> Så vil nogen nok sige at det betaler man også for.
>
> Nej, man betaler for kvaliteten i bilen :)
>

Nok en meget god idé med den smiley, for jeg er godt nok ikke specielt
imponeret over kvaliteten på VW's produkter.

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker
at se mine indlæg fremfor bare at ignorere dem,
som normalt begavede mennesker ville gøre

Per Henneberg Kriste~ (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 07-08-06 18:03

Deaster wrote:
> Per Henneberg Kristensen skrev:
>> Otto wrote:

> Nok en meget god idé med den smiley, for jeg er godt nok ikke specielt
> imponeret over kvaliteten på VW's produkter.

Man kan jo knapt sige dig imod så bredt du rammer ;)

--
Per, Esbjerg



Brian (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 07-08-06 18:01

Otto skrev:

> Det endte med at jeg fik en æske fyldte chokolader, selvom han sagde
> at sådan en fejl ikke kunne betales...

En æske chokolader, skader nu heller ikke

Sjovt at de lige har den slags liggende til utilfredse kunder - du har sgu
nok ikke været den først der har været forbi, for at aflevere en skideballe.

/Brian



Michael Jørgensen (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 07-08-06 09:09

[snip]
> bare levering efter aftale. Jeg forklarede forhandleren at, jeg skulle
> på bilferie uge 34, og det skulle ikke være noget problem.

Det var nok inden du skrev under...

>
> Nu er der gået næsten 5 uger, og jeg har flere gange ringet efter en
> forvendet leveringsuge - det er vel meget normalt at få det? Det kan
> han ikke sige noget om, og fortæller bare at bilen er i produktion...?

Uanstændigt!

[snip]
> Skal man virkelig finde sig i sådan en behandling? Er ved at være så
> træt af forhandleren, at jeg overvejer at få handlen annuleret - hvis
> det er muligt?

Det skal du ikke finde dig i. Få fat i chefen ved forhandeleren, og forklar
ham at hvis han vil gøre sig nogen som helst forhåbning om nogensinde at se
din bil på hans værksted, så ryster de op med den bil inden uge 34. Ganske
som aftalt.

En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig, men det eneste du
kan gøre uden beviser på aftalen er at trykke ham der hvor det gør ondt - på
pengepungen. Og eftersom fortjenesten på en ny bil ligger i serviceringen og
ikke i avancen på selve bilen, så er det der du kan sætte ind. Du har ret
til at vælge et hvilketsomhelst værksted til at forestå serviceringen - det
kommer ikke til at påvirke garanti/reklamationsret.

>
> Jeg har på fornemmelsen at bare holder mig hen med snak, da de godt ved
> at den ikke kommer foreløblig. Burde forhandlen ikke kunne slå op på
> hans computer, og se hvad leveringstidspunkt bliver, og hvor langt den
> er i produktion?
>

Jo da! Om han så skal ringe til importør/fabrik for at få oplysningerne, så
er det det du kan forvente når du har lagt så mange penge på mandens bord.

Bare gå til dem!

Mvh
Michael



Jørgen M. Rasmussen (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 07-08-06 10:15


"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
news:eb6sf5$r42

> En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig, men det eneste du
> kan gøre uden beviser på aftalen er at trykke ham der hvor det gør ondt -
> på
> pengepungen. Og eftersom fortjenesten på en ny bil ligger i serviceringen
> og
> ikke i avancen på selve bilen, så er det der du kan sætte ind. Du har ret
> til at vælge et hvilketsomhelst værksted til at forestå serviceringen -
> det
> kommer ikke til at påvirke garanti/reklamationsret.
>
Enig, ikke hvis det er en andet autoriseret værksted. Men selv om købelove
stiller dig frit, bare det er en registreret mekaniker, skal du ikke vente
den store forståelse, hvis det er en "fri", uaut., fx. AutoMester :(. Det
kræver enten en gl. bil uden garanti, eller lidt overvejelser for/ imod, at
droppe den DYRE aut. service.



Michael Jørgensen (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 07-08-06 10:30

[snip]
> > kommer ikke til at påvirke garanti/reklamationsret.
> >
> Enig, ikke hvis det er en andet autoriseret værksted. Men selv om købelove
> stiller dig frit, bare det er en registreret mekaniker, skal du ikke vente
> den store forståelse, hvis det er en "fri", uaut., fx. AutoMester :(. Det
> kræver enten en gl. bil uden garanti, eller lidt overvejelser for/ imod,
at
> droppe den DYRE aut. service.

Jura har intet med forståelse at gøre. Det handler udelukkende om at
acceptere at sådan er reglerne. Også selvom man er bilforhandler

Jeg må hellere præcisere reglerne, så her kommer et uddrag fra FDMs
hjemmeside:
"Hvis bilen er indkøbt som fabriksny 1. januar 2003 eller senere gælder der
andre regler. Herefter må bilimportøren ikke længere stille som betingelse
for en garantis opretholdelse, at bilen serviceres på et af importørens egne
mærkeværksteder. Bilejeren skal dog stadig kunne bevise, at bilen
vedligeholdes korrekt og ifølge bilens servicebog. Derfor må bilejeren sørge
for udførlig dokumentation fra værkstedet, hvis et "uautoriseret" værksted
sættes til at servicere bilen."

Mvh

Michael



BJ (07-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-08-06 11:07


"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
news:eb6sf5$r42$1@news.al.sw.ericsson.se...

KLIP

> Jo da! Om han så skal ringe til importør/fabrik for at få oplysningerne,
> så
> er det det du kan forvente når du har lagt så mange penge på mandens bord.

Jeg betaler aldrig for mine biler, før de er leveret fysisk.

Er der lavet om på det?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Michael Jørgensen (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 07-08-06 11:32

[snip]
> Jeg betaler aldrig for mine biler, før de er leveret fysisk.
>
> Er der lavet om på det?

Det er jo kun dig der ved det

Mvh
Michael



BJ (07-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-08-06 12:18


"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
news:eb74rf$uvb$1@news.al.sw.ericsson.se...

KLIP

>> Jeg betaler aldrig for mine biler, før de er leveret fysisk.
>>
>> Er der lavet om på det?
>
> Det er jo kun dig der ved det

Det er direkte forkert at skrive "når du har betalt så mange penge".

Mig bekendt betaler ingen forud for deres bil.;)

Har du da købt en bil hos en forhandler og betalt forud?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



Jacob Buus Smidt (07-08-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Buus Smidt


Dato : 07-08-06 15:47

>
> Mig bekendt betaler ingen forud for deres bil.;)
>
> Har du da købt en bil hos en forhandler og betalt forud?
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~
>

(blander mig lige)

Nu ved jeg ikke, om du altid betaler i kolde kontanter, men de gange jeg har
købt bil hos en forhandler - såvel ny som brugt - har jeg måttet slippe en
banknoteret check (eller hvad søren det nu lige er det hedder) umiddelbart
inden indregistrering af bilen i mit navn.

Troede, at det var almindelig praksis?

--
Jacob



BJ (07-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 07-08-06 15:53


"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse
news:44d752ac$0$20326$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> (blander mig lige)

No problemo.

> Nu ved jeg ikke, om du altid betaler i kolde kontanter, men de gange jeg
> har købt bil hos en forhandler - såvel ny som brugt - har jeg måttet
> slippe en banknoteret check (eller hvad søren det nu lige er det hedder)
> umiddelbart inden indregistrering af bilen i mit navn.

Jeg har aldrig sluppet nogen penge, før bilen stod foran mig med pladerne
på/ved den fulde levering fysisk.

Jeg har sågar også betalt senere via bankoverførsel (2 til 3 bankdage).

> Troede, at det var almindelig praksis?

Det skal jeg ikke kunne sige.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



tom jensen (08-08-2006)
Kommentar
Fra : tom jensen


Dato : 08-08-06 01:35



"Jacob Buus Smidt" <nospam_j@nddata.dk> skrev i en meddelelse
news:44d752ac$0$20326$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> (blander mig lige)
>
> Nu ved jeg ikke, om du altid betaler i kolde kontanter, men de gange jeg
har
> købt bil hos en forhandler - såvel ny som brugt - har jeg måttet slippe en
> banknoteret check (eller hvad søren det nu lige er det hedder) umiddelbart
> inden indregistrering af bilen i mit navn.
>
> Troede, at det var almindelig praksis?
>
> --
> Jacob
>
>
hej
den sidste bil jeg købte for et år siden ,betalte jeg med dankortet da jeg
hentede bilen.

mvh tom jensen

--
slet ged i emailadresse ved svar




Michael Jørgensen (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Michael Jørgensen


Dato : 08-08-06 10:28

[snipo]
> Det er direkte forkert at skrive "når du har betalt så mange penge".
>
> Mig bekendt betaler ingen forud for deres bil.;)

For mig lægger man reelt pengene på bordet når en ikke-opsigbar aftale
indgås mellem sælger og køber.

Om selve transaktionen sker dér eller 4 måneder senere er sagen fuldstændig
uvedkommende, for både køber og sælger har nøjagtig samme
rettigheder/pligter før og efter transaktionen...

Det er muligt at du forestiller dig at du ville kunne slippe for at betale
en bil du havde bestilt, bare fordi du var utilfreds med at levering sker på
et andet tidspunkt end du havde gættet på, men så er jeg bare bange for at
det er dig der er en smile urealistisk...

Denne diskussion slutter fra min side her. God fornøjelse hvis du vil dyrke
insekt-erotik efterfølgende.

Mvh
Michael



BJ (08-08-2006)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 08-08-06 10:33


"Michael Jørgensen" <nixenbixen@dukantronej.dk> skrev i en meddelelse
news:eb9let$amj$1@news.al.sw.ericsson.se...

KLIP

>> Det er direkte forkert at skrive "når du har betalt så mange penge".
>>
>> Mig bekendt betaler ingen forud for deres bil.;)
>
> For mig lægger man reelt pengene på bordet når en ikke-opsigbar aftale
> indgås mellem sælger og køber.

Det er mulig, men det gør man altså ikke.

Dernæst ville du være ilde stedt, hvis autoforhandleren gik konkurs, mens du
venter på din nye potte.

Har du aldrig hørt om sager indenfor køkkenelementbranchen?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~



claus b. p. (07-08-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 07-08-06 23:16


"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote in message
news:44d44536$0$169$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hejsa
>
> Jeg har bestilt ny bil d. 26/7, og ved bestilling sagde forhandleren
> levering først i august. Det er dog ikke påført slutseddel - der står bare
> levering efter aftale. Jeg forklarede forhandleren at, jeg skulle på
> bilferie uge 34, og det skulle ikke være noget problem.
>
Nu er du den erfaring rigere, at du ikke skal acceptere en pasus i en
slutseddel som ikke er absolut. Dvs. i dette tilfælde en fast endelig
leveringsdato. Hvis forhandleren ikke kan garantere en sådan, må man indføje
at slutseddelen ikke er bindende hvis ikke leveringen finder sted inden
xx/yy.

Mit råd er, at du forlanger en lånebil til din ferietur af forhandleren,
hvis ikke han kan levere inden ferien. Du kan også godt komme ud af sådan en
kontrakt, men i værste fald ikke uden sværdslag, og så er du nødt til at
alliere dig med en advokat. (Evt. FDM) Du er nødt til at stille insisterende
krav til forhandleren, jo mere besværlig du er, jo større er chancen for at
du kommer frem i køen. Måske kan han tilbyde en anden bil (som var bestilt
til en anden kunde eller demovogn) og så er det med at presse ham i pris.
Men husk at konfrontere ham med "du lovede...!".

/Claus



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste