Jeg er pisse sur på min nabo
Fra : Benny Hojvaelde

Dato : 04-08-06 09:19

Jeg er pisse sur på min nabo.

Jeg har flere gange tænkt mig at give ham et besøg med et baseballbat i
baglommen.
Men med den dom i Århus har jeg ombestemt mig.

Hvis jeg nu kører over min nabo med min bil får jeg 75% rabat, måske endda
mere, da føren af bilen på Djursland jo tog 2 på en gang.
Forsikringsselskabet kan så passende reparere min bil i de 2 år jeg skal i
skyggen.

Benny

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-08-06 09:31

"Benny Hojvaelde" <Hojvaelde@NOTgmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg er pisse sur på min nabo.
>
> Jeg har flere gange tænkt mig at give ham et besøg med et baseballbat i
> baglommen.
> Men med den dom i Århus har jeg ombestemt mig.

*suk* ... det har ikke noget at gøre med om du bruger en bil eller en 88m
tysk flak-kanon til foretagenet. Det har noget at gøre med om der er handlet
med forsæt eller ej. Kan det dog ikke snart trænge ind!?.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Thomas S

Dato : 04-08-06 09:44

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> tysk flak-kanon til foretagenet. Det har noget at gøre med om der er handlet
> med forsæt eller ej. Kan det dog ikke snart trænge ind!?.

men du må indrømme at det er svært at bevise om der er handlet med
fortsæt eller ej - selvfølgelig lidt afhængigt af hvor god en
skuespiller eller ej man er. Iøvrigt har jeg aldrig rigtigt forstået
hvorfor forskellen skal være mellem fortsæt og ikke fortsæt? I nogle
situationer burde dem der ikke handler med fortsæt bures inde på
livstid, udelukkende pga. at de er så ubegavede og så langt udenfor
pædagogisk rækkevidde at de ikke er istand til at færdes i samfundet
uden at være til konstant fare for deres medmennesker.

Mvh Thomas

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-08-06 15:55

Den Fri, 04 Aug 2006 10:44:25 +0200 sendte Thomas S <test@mail.dk>
følgende røgsignaler:

>men du må indrømme at det er svært at bevise om der er handlet med
>fortsæt eller ej....

Men i dette tilfælde fortæller han jo om sin "plan", ergo sker det med
fuldt overlæg.....og dog, for det kan jo netop være hans alibi.

(Hvem vil være så dum at offentliggøre sin plan og så føre den ud i
livet bagefter?)

Så med det in mente kan han sige at det var et tragisk uheld, der
desværre ligner "planen" til forveksling.

--
Hr. Jensen

Getz er ikke noget man hører -
Det er noget man kører

Fra : .J.S...

Dato : 04-08-06 16:03

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Getz er ikke noget man hører -
> Det er noget man kører

Kan du ikke li Jazz ?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-08-06 16:12

Den Fri, 4 Aug 2006 17:02:30 +0200 sendte ".J.S..."
<mr_nobody@nowhere.com> følgende røgsignaler:

>"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

>Kan du ikke li Jazz ?

Joh, og jeg hører faktisk lidt Stan Getz en gang i mellem når jeg er
ude at køre.

Men der skulle stå et eller andet i min signatur.

--
Hr. Jensen

Getz er ikke noget man hører -
Det er noget man kører

Fra : Benny Højvælde

Dato : 05-08-06 08:04

> [...]
> ude at køre.
>
> Men der skulle stå et eller andet i min signatur.

Hvad med: Min kone har store patter?

Benny

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-08-06 09:16

Den Sat, 5 Aug 2006 09:04:08 +0200 sendte "Benny Højvælde" <hojvaelde
R E M O V E@gmail.com> følgende røgsignaler:

>Hvad med: Min kone har store patter?

God idé.... *G*

--
Hr. Jensen

Benny Højvældes kone har store patter.

Fra : Kurt

Dato : 04-08-06 09:46

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> wrote in message
> [...]
> tysk flak-kanon til foretagenet. Det har noget at gøre med om der er
> handlet med forsæt eller ej. Kan det dog ikke snart trænge ind!?.

Jeps, det med fortsæt er rigtigt... Lær det benny

Dyrk sex med en 10 årig pige og du får 1 år og 9 måneder (Dit forsæt var jo
hun var over 15), eller dyrk sex i en klit på stranden med din ægtefælde og
få 4 års fængsel!

Fra : B æ 9

Dato : 04-08-06 11:53

Kurt wrote:
> [...]
> hun var over 15), eller dyrk sex i en klit på stranden med din ægtefælde og

jeg dyrker tit sex med ægtefællens klit....

....undskyld, men den lå lige til højrebenet

Fra : Ingvar Stefansson

Dato : 04-08-06 15:48

B æ 9 skrev:

> jeg dyrker tit sex med ægtefællens klit....
>
> ...undskyld, men den lå lige til højrebenet

Øøøøøhhh....... mener du ikke til venstre ved højre benet

Ingvar

Fra : Workingmom

Dato : 04-08-06 12:12

Kurt skrev:
> dyrk sex i en klit på stranden med din *ægtefælde*

LOL

Nogle stavefejl har nu humor i sig selv.

Mon den fælde er en, jeg har lyst til at falde i?

Tine

Fra : kaundapower

Dato : 04-08-06 09:51

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tysk flak-kanon til foretagenet. Det har noget at gøre med om der er
> handlet med forsæt eller ej. Kan det dog ikke snart trænge ind!?.

Ja, der er forskel.
Man får 3.5 år hvis at man gør det med vilje.
Det viser en sag fra Østfyn, hvor en mand kørte sin nabo ihjel. Og
det mente politiet var med vilje.

Så det er stadig billiger end en kniv i ryggen.

Mvh Kenneth

Fra : Peter D.

Dato : 04-08-06 10:27

Dobbelt *suk* !!!

Køre man 156 km/t på en 80km/t strækning, så er det med forsæt !!
- Man ved sku godt at der er andre mennesker i verden, og at man engang i
mellem møder andre mennesker på vejen, gør man ikke ??

Da strafferammen går til 8 år, for særligt grove tilfælde, hvornår skal den
så derop og ringe ??
Barberknive monteret på hjulene og filetknive på sidespejlene, når man køre
250 km/t ned igennem strøget i københavn en lørdag formiddag ??

Dobbelt *suk* !!!

> Kan det dog ikke snart trænge ind!?.

Ja, kan det ikke snart trænge ind at de Danske domstole er alt for bløde
over for trafiksyndere.....

Dobbelt *suk* !!!

--
Peter

Fra : B æ 9

Dato : 04-08-06 11:51

Kim Frederiksen wrote:
> [...]
> tysk flak-kanon til foretagenet. Det har noget at gøre med om der er handlet
> med forsæt eller ej. Kan det dog ikke snart trænge ind!?.

det er lissom med kvinder - det kan kun trænge ind, hvis der er noget at
trønge ind i

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-08-06 12:53

Kim Frederiksen wrote:
> [...]

> 88m tysk flak-kanon til foretagenet. Det har noget at gøre med om der
> er handlet med forsæt eller ej. Kan det dog ikke snart trænge ind!?.

Hvis det er /det/, der er afgørende, så må det være med fuld forsæt at køre
med en motorcykel stort set uden lydpotte.

Så skal det altså koste kassen!

Jeg synes de 5.000 forslaget er fremme på er en rimelig pris at betale for
at forstyrre freden. Hvor skal jeg skrive under?

--
Per, Esbjerg
VW-træf på KTA Fredericia første weekend i August 2006

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-08-06 13:03

> Jeg synes de 5.000 forslaget er fremme på er en rimelig pris at betale for
> at forstyrre freden.

Det synes jeg så ikke.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-06 15:30

Kim Frederiksen skriver:

> Det synes jeg så ikke.

Det gør jeg heller ikke.

Jeg syntes at prisen skal være midst det dobbelte.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 07-08-06 13:53

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Kim Frederiksen skriver:

> Det gør jeg heller ikke.
>
> Jeg syntes at prisen skal være midst det dobbelte.

Det ku´ være for andengangsforseelsen :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-08-06 22:35

Per Henneberg Kristensen wrote:

> Det ku´ være for andengangsforseelsen :)

Tredje gang kan kværnen så konfiskeres. Glimrende progressivitet

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-08-06 17:32

Kim Frederiksen skrev den 04-08-2006 10:31:

> *suk* ... det har ikke noget at gøre med om du bruger en bil eller en 88m
> tysk flak-kanon til foretagenet. Det har noget at gøre med om der er handlet
> med forsæt eller ej. Kan det dog ikke snart trænge ind!?.

Sikke en stor kanon

Fra : B æ 9

Dato : 04-08-06 23:00

Carsten Riis wrote:

> Sikke en stor kanon

nøhhh - sårn en tysker er ikke en lille bøsse

Fra : Christopher Stein

Dato : 04-08-06 09:41

Benny Hojvaelde skrev:
> [...]
> mere, da føren af bilen på Djursland jo tog 2 på en gang.
> Forsikringsselskabet kan så passende reparere min bil i de 2 år jeg skal i

LOL :D

Fra : Poul-Erik

Dato : 04-08-06 11:53

Jo alt det er jo meget godt, men det at sætte sig ind i en bil og starte
den at da en bevidst handling, ligeledes at trykke sømmet i bund,
og tænk lige på at der er nogen efterladte der er dømt til resten af livet
at tænke på det, derfor bur ham bare inde på livstid
Poul-Erik

Fra : Peter D.

Dato : 04-08-06 11:07

Hej.

> [...]
> og tænk lige på at der er nogen efterladte der er dømt til resten af livet
> at tænke på det, derfor bur ham bare inde på livstid

Precis !

Med den ringe retsbevidsthed som denne sag efterlader mange af os med, vil
jeg finde det mærkeligt hvis vi ikke kommer til at se en del selvtægts-sager
fremover....
De efterladtes liv er aligevel ødelagt, så hvorfor skulle de ikke gøre en
ende på drabsmandens liv, hvis det kan hjælpe dem....?
- og ja, jeg skrev drabsmanden, og det var med fortsæt at jeg skrev sådan !

Mvh.
Peter

Fra : B æ 9

Dato : 04-08-06 12:03

Peter D. wrote:
> [...]
> ende på drabsmandens liv, hvis det kan hjælpe dem....?
> - og ja, jeg skrev drabsmanden, og det var med fortsæt at jeg skrev sådan !

ja vi ku lære meget af muslimerne - f. ex. af med hånden når du
stjæler......

og så blir de puttet i et fængsel, hvor de får serveret mad hver dag -
nope -

vi skal ha stokkeslag og offentlig herettelser, ska vi!

Fra : alexbo

Dato : 04-08-06 12:28

"Peter D." skrev
> Med den ringe retsbevidsthed som denne sag efterlader mange af os med, vil
> jeg finde det mærkeligt hvis vi ikke kommer til at se en del
> selvtægts-sager fremover....

Når der ikke har været nogen hidtil, er det ikke sandsynligt at den hårdeste
dom nogensinde, skulle få det til at vælte frem med selvtægtere.
For et par mdr. siden blev en lastbilchauffør idømt 20 dagbøder, for at køre
en cyklist ihjel i et højresving.
Han blev dømt for ikke at have orienteret sig korrekt.
20 dagbøder @ 200 kr., det er billigt.
Det er der ingen der har haft ondt i røven af, så jeg kan slet ikke forstå
harmen over 2 års fængsel.
Bilisten har ikke kørt meget anderledes end alle andre der mener at
fartgrænser bare er en pengemaskine.

mvh
Alex Christensen

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-08-06 12:40

> Bilisten har ikke kørt meget anderledes end alle andre der mener at
> fartgrænser bare er en pengemaskine.

Nu er du dum og grim.

Jeg har selv, mange gange, argumenteret for hvorfor fotovognene er
pengemaskiner og det ER de... men jeg kan love dig for og jeg kan sværge ved
min mors grav og alt andet der er helligt, at jeg aldrig nogensinde kunne
drømme om at køre 130+ henover en bakketop hvor man ikke kan se hvad der
befinder sig på den anden side.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Anders Majland

Dato : 04-08-06 17:47

>.. at jeg aldrig nogensinde kunne drømme om at køre 130+ henover en
>bakketop hvor man ikke kan se hvad der befinder sig på den anden side.

Hvad så hvis du troede at du kunne se henover den ?

For et år eller 2 siden var den en yngre mand der plejede en famile på
aftentur ned ude ved Skals. De gik med barnevognen ude i siden af vejen, men
i den forkerte side så de så ikke bilen komme. Føreren kørte for stærkt
(eller ikke ret meget) men overså blot fodgængerne i rabatten. Nogen der kan
huske straffen til den chauffør,

/A

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-08-06 22:37

Anders Majland wrote:

> [...]
> kørte for stærkt (eller ikke ret meget) men overså blot fodgængerne i
> rabatten. Nogen der kan huske straffen til den chauffør,

Tror det var omkring et års tid ..

Fra : B æ 9

Dato : 04-08-06 15:48

alexbo wrote:

> fartgrænser bare er en pengemaskine.
>
> mvh
> Alex Christensen

vorherre bevares...........

Fra : Peter D.

Dato : 04-08-06 21:55

Jamen bu-huuuuu til dig, fartgrænserne er bare en penge-maskine......!

Hallo, tør øjnene og spis en kiks - smarte.....!
Jeg har pt. haft kørekort i 20 år, og jeg har indtil nu sjovt nok aldrig
betalt 1 krone i bøde......
Hvordan mon det kan være ??
- At jeg ikke køre bil ??
- Held ??
- Eller det faktum at jeg bare følger reglerne i det land jeg bor i , altså
de regler der er lavet af en demokratisk valgt regering, og som jeg selv har
været med til at vælge ??

Inden du begynder at gætte, så kan jeg spare dig for at gætte forkert, for
nej, der er ikke tale om held !
- og jeg køre bil ca. 2 timer dagligt !

--
Peter

Fra : Brian

Dato : 04-08-06 20:01

Peter D. skrev:

> Med den ringe retsbevidsthed som denne sag efterlader mange af os
> med, vil jeg finde det mærkeligt hvis vi ikke kommer til at se en del
> selvtægts-sager fremover....

Så skulle vi have set dem for længe siden. Den slags ulykker er ikke
ligefrem noget nyt, det er bare kun de få udvalgte der ender i medierne.

/Brian

Fra : Peter D.

Dato : 04-08-06 21:47

Hej.

Lad os lige tage den meget interesante debat, nemlig, hvad er et "groft
tilfælde", altså et af dem der idag er oppe at ringe med 8 år ??
- det er åbenbart ikke at køre to personer ned med 156km/t, på en strækning
der er sat til 80km/t
- det er åbenbart heller ikke at køre 2-3 personer ned inde i en by når man
ligger og køre ræs i modsatte side af vejen.
- der er nok heller ikke at køre uden kørekort, over for rødt, med
amfetamin/narko/hash og promiller i blodet, og dræbe en der går i Holbæk og
trækker med sin cyckel i et fodgængerfeldt. (dette ser vi nok snart)
Men hvad skal der så til for at det er groft uagtsomt og at det koster 8 år
??

> Så skulle vi have set dem for længe siden. Den slags ulykker er ikke
> ligefrem noget nyt, det er bare kun de få udvalgte der ender i medierne.

Uha, nu ved jeg at der er mange der er utroligt trætte af at sådanne
forbrydelser ikke stræffes hårdere...
Rigtig mange satte deres lid til at Lene Espersens forhøjelse af
straffe-rammen til op til 8 år, ville hjælpe på at der også i praksis kom
højere straffe.....
At det så viser sig at det ikke skete i praksis, det er meget beklageligt,
og jeg ved at mange, (ja i det mindste alle jeg har talt med indtil nu),
finder det krænkende for retsbevidstheden, intet mindre !
- jeg er sikker på at mange andre end mig mener at målet er nået, og at der
må gøres noget meget mere drastisk, hvis de latterlige fartsyndere ikke
stoppes nu......

De kunne jo starte med:
1. Lad være med at give "rabat" ved mere end et trafik-drab. (to drab er da
dobbelt så tragisk som et eller ??)
2. Fjerne straffe-rammen, eller forhøje middste straffen markant, eller
måske fastsætte en straf for en overtrædelse .....

Og sidst men ikke mindst indføre en lov om at alle biler der føres af
ny-erhvervede kørekorts-brugere, skal overvåges af GPS, og at det skal koste
KASSEN og kortet at overtræde diverse fart-grænser osv.....
Alternativt: Plobmere køretøjerne, så de max. kan køre 50km/t i en wartburg
agtig papkasse-bil de første 5 år de har kørekort og gen-erhvervet..... Det
burgte kunne give dem bare en flig af respekt for fart, og for trafik i det
hele taget.....

Mvh.
Peter

Fra : Brian

Dato : 04-08-06 22:17

Peter D. skrev:

> Uha, nu ved jeg at der er mange der er utroligt trætte af at sådanne
> forbrydelser ikke stræffes hårdere...

Jamen, det er jeg nu også. Jeg har mistet en lillebror til en spritbilist,
der ikke havde noget kørekort pga. en gammel spritdom.

> [...]
> nået, og at der må gøres noget meget mere drastisk, hvis de
> latterlige fartsyndere ikke stoppes nu......

Hvorfor er målet nået lige nøjagtig på denne sag ?

Jeg er enig i, at det bør straffes hårdere at køre folk ihjel, jeg tror bare
ikke det hjælper en hujende fis - andet end netop at bevare folks
restbevisthed.

/Brian

Fra : B æ 9

Dato : 04-08-06 23:04

Brian wrote:

> [...]
>
> Jeg er enig i, at det bør straffes hårdere at køre folk ihjel, jeg tror bare
> ikke det hjælper en hujende fis - andet end netop at bevare folks

you gotta point

Fra : Peter D.

Dato : 05-08-06 08:24

Hej.

> Jeg er enig i, at det bør straffes hårdere at køre folk ihjel, jeg tror
> bare ikke det hjælper en hujende fis - andet end netop at bevare folks
> restbevisthed.

Er det da ikke nødvendigt i et moderne samfund som Danmark, at hr. og fru.
Hansen har en fornemmelse af at forbrydelse ikke betaler sig, og at bevare
en form for retsbevidsthed hos netop hr. og fru. Hansen......

- jeg mener iøvrigt også, at det er en fejl at sige at straf ikke hjælper,
det sender et kraftigt signal til lovovertræderne om ikke at gøre sådan
noget.... og skrammer mange fra at gøre det.....
- hvis ikke, så er de aligevel ikke klar til at færdes frit.......

Det kan da ikke være rigtigt at du kan gå ud og slå et andet menneske ihjel
så groft, og så nærmest kun få skulderklap for det af dommeren..... - det er
der da noget galt i !

Som modpol til de blødsødne dommere der sidder i landets retshuse, skulle
strafferammen måske hæves en smule mere, så den går fra 5 år og helt op til
øje for øje !
- så kan det være at idioterne kan få den straf som folks retsbevidsthed
kræver....

"Det hjælper ikke at sætte straffen op, manden der gjorde det kan aldrig få
et normalt liv på den måde"
- jamen bu-huuuuu, idioten MÅ aldrig komme over en sådan ting, det gør de
efterladte nemlig heller ikke !

Forslag:
Lad de efterladte bestemme hvornår manden har siddet inde længe nok....
- når først de efterladte kan tilgive idioten, så har han fået nok, ikke et
sekund før !

--
Peter

Fra : Brian

Dato : 05-08-06 19:53

Peter D. skrev:
> [...]
> fru. Hansen har en fornemmelse af at forbrydelse ikke betaler sig, og
> at bevare en form for retsbevidsthed hos netop hr. og fru.

Det kan du sige, men hvis de hårdere straffer ikke hjælper i den virkelige
verden, spilder vi en masse penge på at have de tosser på kost og logi for
vores skattepenge.

> [...]
> gøre sådan noget.... og skrammer mange fra at gøre det.....
> - hvis ikke, så er de aligevel ikke klar til at færdes frit.......

I det man gang på gang ser at det er folk der enten tidligere, eller stadig,
er frakendt kørekortet, vil jeg da mene at den straf ikke hjælper en døjt.

> Det kan da ikke være rigtigt at du kan gå ud og slå et andet menneske
> ihjel så groft, og så nærmest kun få skulderklap for det af
> dommeren..... - det er der da noget galt i !

Et skulderklap får man nok ikke, men jeg er enig i at strafferammen ikke
udnyttes godt nok.

> Som modpol til de blødsødne dommere der sidder i landets retshuse,
> skulle strafferammen måske hæves en smule mere, så den går fra 5 år
> og helt op til øje for øje !

Jeg går ikke ind for dødsstraf, men giv dem gerne et stykke permanent
elektronik, det gør at de ikke kan opholde sig på forsædet af en bil.

> - så kan det være at idioterne kan få den straf som folks
> retsbevidsthed kræver....

Du mener din retsbevisthed ?

Den anden dag så jeg en dame i Go' Aften Danmark (tror jeg). Hun var blevet
kørt ned af en flugtbilist, men sagde at hun alligevel havde ondt af gutten
der kørte hende ned. I min verden hænger den slags medlidenhed overhovedet
ikke sammen, men hvis det er en general holdning i befolkningen, er det nok
bare nogle få af os der er nogle hævngerrige svin

Nemlig...

/Brian

Fra : Peter D.

Dato : 06-08-06 08:57

Hej.

> Jeg går ikke ind for dødsstraf, men giv dem gerne et stykke permanent
> elektronik, det gør at de ikke kan opholde sig på forsædet af en bil.

Det behøver du heller ikke, dommerne i rets-salene i Dk, ville aligevel
aldrig svinge sig op på maksimal straf....
- det viser historien jo desværre.....
Men måske ville en sådan førhøjning medføre straffe der var mere i tråd med
forbrydelsen....

> Du mener din retsbevisthed ?

Min, min kone, min nabo, mine kolegaer, mine venner og min familie, så nej,
ikke kun min.....

> [...]
> overhovedet ikke sammen, men hvis det er en general holdning i
> befolkningen, er det nok bare nogle få af os der er nogle hævngerrige svin

Det er jo netop ikke den generelle holdning hun giver udtryk for, der er jo
en grund til at damen trækkes ind i TV, nemlig at det er en utrolig sjælden
historie, der vil kunne give dig kaffen galt i halsen....
- havde det været den generelle holdning hun gav udtryk for, så var hun
uinteresant at vise på tv.....

--
Mvh.
Peter

Fra : alexbo

Dato : 06-08-06 09:34

"Peter D." skrev

> [...]
> sjælden historie, der vil kunne give dig kaffen galt i halsen....
> - havde det været den generelle holdning hun gav udtryk for, så var hun

Det vil sige at når TV viser DSB-rejsende der er utilfreds med forsinkelser
og lign. så er det nogle enkeltstående tilfælde, der er langt fra den
generelle holding.

PS, jeg har fjernet dk.vittigheder

mvh
Alex Christensen

Fra : B æ 9

Dato : 06-08-06 09:59

Peter D. wrote:
> [...]
> historie, der vil kunne give dig kaffen galt i halsen....
> - havde det været den generelle holdning hun gav udtryk for, så var hun

Peter D.! Nu har jeg siddet og læst flere af dine udgydelser om hvor
meget straf folk skal have. Og du er ikke sart.

Du må være et enormt retskafffent og perfekt menneske, der aldrig så
meget som stjæler en fotokopi på jobbet, eller skriver lidt ekstra
kilometerpenge på skatteblanketten, smutter til fods over for rødt en
øde mørk nat eller det der er værre. Har du nogensinde smidt et stykke
ispapri på et fortov?

Så, du bliver nok aldrig anklaget for noget i det danske retssystem, og
det er jo godt for dig.

Du virker nærmest "hellig".

På den anden side, så vil jeg da ikke håbe for dig at du en dag
alligevel foretager dig noget, med eller uden forsæt, så du skal i
spjældet. - Hører jeg om det, skal jeg dog ikke undlade at trække på
smilebåndet og godte mig derover.

Du er efter min menig et tågehorn der hyler op med et middelalderligt
værdisæt i forhold til straffes størelse.

Så nu slukker jeg for hornet: Hej med dig og EOD

og så fjerner jeg i øvrigt posten tilv ittighedsgruppen, omend det er
ganske latterligt meget af det der bliver lukket ud.......

men som sagt EOD

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-06 10:57

"Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og trækker med sin cyckel i et fodgængerfeldt. (dette ser vi nok snart)
> Men hvad skal der så til for at det er groft uagtsomt og at det koster 8

Godt spørgsmål. Jeg kan heller ikke forestille mig et tilfælde hvor der
bliver udvist grovere uagtsomhed end her. Jeg synes bestemt også at 2 år og
3 mdr. er for lille en straf at få for den sindsyge ugerning der her blev
begået. Det eneste jeg er uenig i er manges holdning om at der er tale om
mord.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Brian

Dato : 05-08-06 19:46

Kim Frederiksen skrev:

> Godt spørgsmål. Jeg kan heller ikke forestille mig et tilfælde hvor
> der bliver udvist grovere uagtsomhed end her.

Hvorfor er det lige nøjagtig grovere i denne sag, end så mange andre ?

> Jeg synes bestemt også
> at 2 år og 3 mdr. er for lille en straf at få for den sindsyge
> ugerning der her blev begået.

Det er jeg helt enig i...

> Det eneste jeg er uenig i er manges
> holdning om at der er tale om mord.

Nææ, mord er det nok ikke, når han ikke gør det med vilje. Alligevel synes
jeg uagtsomt mandrab er for slapt, da han træffer en række valg, der sætter
ham i dén situation han nu engang havner i... det samme med spritbilister.
De gør det helt klart ikke med vilje, men de er heller ikke uden skyld.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-06 23:49

> Hvorfor er det lige nøjagtig grovere i denne sag, end så mange andre ?

Det er den heller ikke. Jeg kan blot ikke huske en anden sag, sådan lige
umiddelbart, hvor føreren af bilen har været MERE uagtsom end her.

> Nææ, mord er det nok ikke, når han ikke gør det med vilje. Alligevel synes
> jeg uagtsomt mandrab er for slapt,

Jamen er det ikke sidste trin inden det hedder drab?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 06-08-06 08:53

"Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> wrote in message
> [...]
Det
> burgte kunne give dem bare en flig af respekt for fart, og for trafik i

Der er fanden til forskel på juridisk og moralsk ret - og lige nu er I godt
i gang med at blande begge begreber voldsomt sammen.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Peter D.

Dato : 06-08-06 15:50

Hej.

> Der er fanden til forskel på juridisk og moralsk ret

Siger hvem ??

Hvem er det der i sidste ende bestemmer hvordan lovene i Danmark skal skrues
sammen ??
Svjv. er det borgerne i Danmark der vælger politikkerne til at sidde og lave
lovene.....
- men jeg kan jo tage fejl....!

Men hvorom alting er, så er mit håb at der ved næste valg vil blive stemt på
de politikkere der vil have strammet gevaldigt op på lovgivningen.....

--
Mvh.
Peter

Fra : B æ 9

Dato : 06-08-06 18:58

Peter D. wrote:
> [...]
> de politikkere der vil have strammet gevaldigt op på lovgivningen.....

ja - og så ka vi alle få en folkevogn hver.....

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-08-06 21:34

"Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> writes:

> Men hvorom alting er, så er mit håb at der ved næste valg vil blive stemt på
> de politikkere der vil have strammet gevaldigt op på lovgivningen.....

Hvad er det man ønsker? Samfundets hævn i at knuse den person der
UAGTSOMT (dvs ikke med vilje) har gjort et eller andet, eller noget
helt andet?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter D.

Dato : 06-08-06 22:40

Hej.

Dette vil blive mit sidste indlæg i denne debat......

> Hvad er det man ønsker? Samfundets hævn i at knuse den person der
> UAGTSOMT (dvs ikke med vilje) har gjort et eller andet, eller noget
> helt andet?

Jeg ved ikke hvad "man" ønsker, men jeg og folk i min omgangskreds ønsker at
der skal være rimelighed i den straf man får for at slå et andet medmenneske
ihjel, uanset om det ikke var med vilje eller hvad det ellers var med.....

Det kan ikke passe at man stadig kan tale om uagtsomt, når man køre
156km/t....
Man bestemmer jo selv farten gør man ikke ??
- det er ikke, og kan aldrig kun være uagtsomt, det er GROFT UAGTSOMT !, og
det skal koste lovens strængeste straf......

Jeg vil forlade denne debat med et par link:
http://dropdet.nu/
http://www.sikkertrafik.dk/
http://www.rfsf.dk/

--
Peter

Fra : B æ 9

Dato : 04-08-06 12:04

Poul-Erik wrote:
> [...]
> og tænk lige på at der er nogen efterladte der er dømt til resten af livet
> at tænke på det, derfor bur ham bare inde på livstid

der blir satme trængsel i fængslerne............

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-08-06 10:17

Kurt skrev:

> [...]
> hun var over 15), eller dyrk sex i en klit på stranden med din ægtefælde og

Nu burde vi vist være i dk.kultur.sprog, men alligevel:

Forsætligt: Tilsigtet, med vilje
Forudsætning: Antagelse

Den danske sprog er en sværd en

/Martin

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 04-08-06 10:22

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

>Den danske sprog er en sværd en

/Kim

Fra : CarstenGP

Dato : 04-08-06 14:23

> "Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> /Kim

Nu skal du jo ikke sable ham ned, vel?

Fra : esben.sorensen@comhe~

Dato : 04-08-06 10:33

> [...]
> pædagogisk rækkevidde at de ikke er istand til at færdes i samfundet
> uden at være til konstant fare for deres medmennesker.

HÖRT!

Fra : Martin Sørensen

Dato : 04-08-06 10:44

kaundapower skrev:

> Ja, der er forskel.
> Man får 3.5 år hvis at man gør det med vilje.
> Det viser en sag fra Østfyn, hvor en mand kørte sin nabo ihjel. Og
> det mente politiet var med vilje.

Hvad politiet mener er ikke så vigtigt. Retten derimod!

Fandt retten det bevist at manden ville slå naboen ihjel? Eller ville
han "bare" skade naboen?

/Martin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-08-06 12:29

Peter D. wrote:

> Køre man 156 km/t på en 80km/t strækning, så er det med forsæt !!

Nej det er da ikke!

Det er dumt, det er groft uagtsomt, det er en skærpende omstændighed
og det bør forhøje straffen, men det er stadig ikke det sammen med
forsæt at slå en person ihjel. At dræbe med forsæt betyder at
målet med handlingen skal være at slå en ihjel. Uanset om han så
kørte 300 i timen kan man ikke argumentere for at han gjorde med det
formål at slå en fodgænger ihjel.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Peter D.

Dato : 04-08-06 21:17

Hej.

> Køre man 156 km/t på en 80km/t strækning, så er det med forsæt !!

Nej det er da ikke!

Jamen så kald det da for min skyld noget andet, det korte af det lange er at
det skal straffes lige så hårdt som "fortsæt", når man bære sig så åndsvagt
ad fortjæner man intet mindre.....

Peter

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 04-08-06 15:33

Benny Hojvaelde skriver:

> Hvis jeg nu kører over min nabo med min bil får jeg 75% rabat, måske endda
> mere, da føren af bilen på Djursland jo tog 2 på en gang.

Forkert - du skal have en flaske JD med i hanskerummet, når du har
jordet naboen bæller du det halve af flasken. Så er det nemlig et "uheld
under spritkørsel" og det er næsten gratis.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 04-08-06 15:58

Den Fri, 04 Aug 2006 16:32:47 +0200 sendte "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> følgende røgsignaler:

>Forkert - du skal have en flaske JD med i hanskerummet, når du har
>jordet naboen bæller du det halve af flasken. Så er det nemlig et "uheld
>under spritkørsel" og det er næsten gratis.

Snarere "Uheld under selvmordsforsøg" da en halv flaske whisky må give
alkoholforgiftning for almindelige mennesker, hvis de lige bæller den
på 30 sekunder...

--
Hr. Jensen

Getz er ikke noget man hører -
Det er noget man kører

Fra : Peter D.

Dato : 05-08-06 08:30

Hej.

[...]

ligger og køre ræs i modsatte side af vejen med alt for høj fart.

- der er nok heller ikke at køre uden kørekort, over for rødt, med
amfetamin/narko/hash og promiller i blodet, køre alt for stærkt, og dræbe en
pige der går i Holbæk og trækker med sin cyckel i et fodgængerfeldt. (dette

Fra : alexbo

Dato : 05-08-06 09:25

"Peter D." skrev

> Men hvad skal der så til for at det er "groft uagtsomt" og at det koster 8
> år ??

Det skal være af en sådan karakter at det stort set ikke vil være muligt at
gøre noget værre.

Og der er langt op til det fra den aktuelle sag.
Reelt set kørte han bare for stærkt.

For ikke så længe siden blev en anden bilist frikendt for at pløje nogle
cyklister ned på en lignende vej,
Han kørte også på en bakket landevej med dårlig oversigt, derfor så han ikke
cyklisterne før det var for sent, men fordi han ikke kørte stærkere end
normalt, så slap han for straf.
Nu fyldte cyklisterne sandsynligvis hele vejen, men det er ikke meget
anderledes en manden med barnevognen, han gik også på vejbanen.

PS
hvorfor synes du denne debat hører til i vittigheder, skyldes nogle af de
direkte tåbelige kommentarer i de andre tråde om samme emne?

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter D.

Dato : 05-08-06 14:54

Hej.

> Nu fyldte cyklisterne sandsynligvis hele vejen, men det er ikke meget
> anderledes en manden med barnevognen, han gik også på vejbanen.

Du er da langt ude.....
Mener du alvorligt at hvis folk går på en kørebane, hvor der ikke findes
fortov, så er det deres egen skyld at de bliver mejet ned med 156km/t ??
Svjv. så er det lovligt at gå i vejsiden, selv med barnevogn......!
- jeg mener derimod ikke at der står at det er lovligt at dræbe folk der går
i vejsiden, men jeg kan jo tage fejl....!

> PS
> hvorfor synes du denne debat hører til i vittigheder, skyldes nogle af de
> direkte tåbelige kommentarer i de andre tråde om samme emne?

Jeg har ikke startet debatten..... !

--
Mvh.
Peter

Fra : alexbo

Dato : 05-08-06 15:26

"Peter D." skrev

> Mener du alvorligt at hvis folk går på en kørebane, hvor der ikke findes
> fortov, så er det deres egen skyld at de bliver mejet ned med 156km/t ??
Nej, men jeg mener at forskellen på de to ulykker stort set er hastigheden,
cyklisterne er lige så døde som de andre.
Bilisterne kørte stærkere end de havde udsyn til, den ene kørte lovligt i
forhold til hastighedsgrænsen den anden gjorde ikke.
Derudover er det uklogt at gå på kørebanen, en tysk par blev ramt af en
dansk bil forleden dag, en død og en i koma.

> Jeg har ikke startet debatten..... !
Jeg så det som en ny tråd, nu kan jeg se at du bare har skiftet emne i en
gammel tråd.
Jeg har nu fjernet vittighederne.

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 06-08-06 20:00

> [...]

> - jeg mener derimod ikke at der står at det er lovligt at dræbe folk der går
> i vejsiden, men jeg kan jo tage fejl....!

Du har vist ikke set Death Race 2000...

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Hr. Jensen

Dato : 05-08-06 09:37

Den Sat, 5 Aug 2006 09:30:29 +0200 sendte "Peter D."
<pshdo@tele.two.adsl.dk> følgende røgsignaler:

>Men hvad skal der så til for at det er "groft uagtsomt" og at det koster 8
>år ??

Hvis man snupper en ledig P-plads foran snuden på en
folketingspolitiker eller et medlem af politimesterens familie.

Det er tit de mest åndssvage ting der giver maks. straf og de
handlinger, der logisk set burde give så hatten passer, bliver
"belønnet" med en løftet pegefinger eller i det mindste en meget mild
dom.

Fra : Deaster

Dato : 05-08-06 10:10

Peter D. skrev:
> [...]
>
> - det er åbenbart heller ikke at køre 2-3 personer ned inde i en by når man
> ligger og køre ræs i modsatte side af vejen med alt for høj fart.

Reglen med de 8 år blev vist først indført efter denne ulykke.

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker

Fra : Emer

Dato : 05-08-06 18:25

> [...]
> (dette ser vi nok snart)
>
> Men hvad skal der så til for at det er "groft uagtsomt" og at det koster 8

Man skal helt sikkert være en udlænding - helst en 2. generations flygtning.
Og så skal man bo et bestemt sted (Århus eller København).

Fra : Peter D.

Dato : 05-08-06 18:57

Hej.

> Man skal helt sikkert være en udlænding - helst en 2. generations
> flygtning. Og så skal man bo et bestemt sted (Århus eller København).

Det er da en spændende ide....
- men nu var mit spørgsmål bare lidt mere seriøst ment....
(Det du antyder har vi et helt andet udtryk for....)

Hvis man har en strafferamme for en forbrydelse, så må den også kunne
udnyttes i visse tilfælde.....
- og groft uagtsomt, det mål må da siges at være nået i sagen fra Holbæk,
hvor føreren af bilen:
1. Ikke havde kørekort.
2. Kørte alt for stærkt.
3. Var påvirket af en eller anden form for hash eller amfetamin el.lign.
(jeg kan ikke huske hvad det var)
4. Var påvirket af alkohol.
5. Kørte over for rødt.

Hvor mange flere punkter skal der på listen før straffen er oppe at "ringe"
med 8 år ??

--
Mvh.
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-06 19:25

"Peter D." <pshdo@tele.two.adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.

Jeg vil gætte på at det tager 8 år at afslutte denne diskussion i
nyhedsgruppen . . .
Så det er groft uagtsomt at deltage

Fra : Martin Sørensen

Dato : 05-08-06 22:08

alexbo wrote:
> [...]
> Bilisterne kørte stærkere end de havde udsyn til, den ene kørte lovligt i
> forhold til hastighedsgrænsen den anden gjorde ikke.

Der er en eller anden underlig formulering i færdselsloven, noget med
at afpasse hastigheden efter forholdene - den har højere prioritet en
hastighedsgrænser. Kører du ind i andre har du sjældent afpasset
hastigheden efter forholdene, vel?

Derfor har ham der kørte cyklisterne ned også overtrådt FL, IMHO.
Hvordan cyklerne har opført sig ved jeg ikke, men sikkert vildere end
ham med barnevognen.

/Martin

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-08-06 13:13

Peter D. wrote:
> [...]
> ser vi nok snart)
>
> Men hvad skal der så til for at det er "groft uagtsomt" og at det koster 8

Måske, og kun måske: hvis det havde været samme person og det var
på samme tur ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter D.

Dato : 07-08-06 20:58

Hej.

Jeg har lovet jer at jeg havde skrevet mit sidste indlæg i denne tråd, så
undskyld.....

> Måske, og kun måske: hvis det havde været samme person og det var på samme
> tur ?

Du mener at man skal køre:
· 156km/t i by-zone
· uden kørekort
· beruset
· på narko/hash
· ræs/dørtræk
· over for rødt
· i modsatte side af vejen
og samtidig dræbe mere end én person ??

Hvis du har ret så mener jeg bestemt at lovgivningen må og skal strammes,
det vil jo være komplet umuligt at få lovens strængeste straf.....
- der er ingen grund til at have en maksimal-straf, hvis den aldrig
udnyttes......

Er det lige som i kunstskøjteløb, hvor dommerne venter til sidste deltager
med at give 10.0 da der jo ellers altid vil kunne komme nogen der er bedre
bagefter som man så ikke kan give en bedre karakter ??

Hvis det er sådan dommerne i de danske retssale ser på det, så vil der vel
altid kunne komme en, som "kan" alt det ovenstående men som mangler at køre:
· uden nummerplader
· i et usynet køretøj
· med alt for stor motor
· uden bremser
· på nedslidte dæk
· med tonet spejlforrude
· med diverse "t-hansen udstyr" (så køre det for dig....)
osv. osv. osv.

--
Mvh.
Peter

Fra : Jes Vestervang

Dato : 07-08-06 23:30

"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> writes:

> Jeg synes de 5.000 forslaget er fremme på er en rimelig pris at
> betale for at forstyrre freden. Hvor skal jeg skrive under?

Jeg hader også (for det meste) støj (fra alle støjende trafikanter),
men synes du ikke at bøden skal stå lidt i forhold til de øvrige
bøder? Til sammenligning koster det kun en tudse at køre over for rødt
svjh, og støjen er jo ikke mere end et irritationsmoment hvorimod
andre forseelser kan koste menneskeliv. Så kan man selvfølgelig bare
sige at det skal koste 50.000,- at køre over for rødt, 100.000,- ikke
at overholde sin vigepligt osv. Spørgsmålet er bare om det gavner
samfundet. Man skal jo heller ikke glemme at bøden ikke går ud på at
betale for en forseelse, men på at justere befolkningens adfærd.

For at gå tilbage til sagens kerne tror jeg ikke det så meget er
bødestørrelsen det er galt med, som det faktum at politiet yderst
sjældent gør noget ved støjende trafikanter. Svjv. har de end ikke
måleudstyr med, hvilket jo besværliggør processen meget. Giver det et
bøvl uden lige at stoppe en larmende trafikant er der ikke noget at
sige til at de fokuserer på andre forseelser. Havde den kære
folkevalgte nu fokuseret på samtlige støjende trafikanter (hvilket nok
ville mindske stemmeudbyttet af kampagnen) og fokuseret på at få
politiet til rent faktisk at kontrollere støjende køretøjer var der
sikkert væsentligt færre skeptikere af hans forslag.

Hekto fra motorcykelgruppen har forresten skrevet sin mening om sagen
her: <http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3875952>
<http://www.e-jp.dk/07-08-2006/demo/JP_01-06_07.html>
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-08-06 08:28

Peter D. wrote:
> [...]
> det vil jo være komplet umuligt at få lovens strængeste straf.....
> - der er ingen grund til at have en maksimal-straf, hvis den aldrig

Det virker som om at man skal gøre ovenstående for at få en i mine
øjne retfærdig straf.

> Er det lige som i kunstskøjteløb, hvor dommerne venter til sidste deltager
> med at give 10.0 da der jo ellers altid vil kunne komme nogen der er bedre
> bagefter som man så ikke kan give en bedre karakter ??

Det virker sådan.

> [...]
> · på nedslidte dæk
> · med tonet spejlforrude
> · med diverse "t-hansen udstyr" (så køre det for dig....)

Ja.
Men der er IMO meget langt fra 2 år og 3 mdr til 8 år. Han burde have
haft langt mere, tættere på de 8 end de 2.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Peter D.

Dato : 08-08-06 09:00

Hej.

> Men der er IMO meget langt fra 2 år og 3 mdr til 8 år. Han burde have haft
> langt mere, tættere på de 8 end de 2.

Lige precis.....!

--
Peter

Fra : B æ 9

Dato : 08-08-06 18:16

Peter D. wrote:
> Hej.

> Lige precis.....!

så fjern dog det link til vittighedsgruppen for hulan!!