Hvad går en gammel Ford på literen ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-08-06 07:41

Endnu en lille gætteleg

492 km kørt ialt.
Ca. 430 af dem på motorvej med ca. følgende hastighedder:
Ca. 150 km med ca. 110-120 km/t.
Ca. 100 km med ca. 130-140 km/t.
Ca. 180 km med ca. 140-160 km/t.
Resten af kørslen foregik på alm. hovedvej samt bykørsel med ca. 10 km meget
tæt (laaaaaangsom kø-kørsel).

Bilen er en Sierra 2,0i fra 1993 med manuelt gear og der var 4 personer i
den (2 voksne + 2 børn på 10 og 14 år)
Ud-turen var med let bagage og hjem-turen var med fuldt læs (ca. 15 kartoner
dåser + alt det andet løse )
75% af turen var med åbent soltag og ét eller flere vinduer nedrullet.
Under hele turen var der en køleboks kørende på 12V.
Der blev tanket på den samme tank både før og efter og saften er Shell's
V-Power.
Hvad kører sådan en gammel spand så på literen, set i forhold til nyere
biler ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : jan@stevns.net

Dato : 03-08-06 08:22

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev :

>Hvad kører sådan en gammel spand så på literen, set i forhold til nyere
>biler ?

Tjaehh - når vi kørte Frankfurt tur/retur i DOHC'en rendte den
gladeligt 13 på literen .....
--
Jan_stevns

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-08-06 17:10

jan@stevns.net wrote:

> Tjaehh - når vi kørte Frankfurt tur/retur i DOHC'en rendte den
> gladeligt 13 på literen .....

Havde jeg kørt pænt, så var den helt sikkert også havnet der oppe

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : esben.sorensen@comhe~

Dato : 03-08-06 09:22

> [...]
> V-Power.
> Hvad kører sådan en gammel spand så på literen, set i forhold til nyere

Åbne vinduer tager vel en 5% - ikke frygtelig meget. Köleboksen tager
vel absolut maks. 500W som et gennemsnit over tid. Det er vel et par
procent på forbruget = stort set ingenting.

Når det er en injection er det vel lig med 12-13 km/L

VH Esben

Fra : Brian

Dato : 03-08-06 09:40

> [...]
> vel absolut maks. 500W som et gennemsnit over tid. Det er vel et par
> procent på forbruget = stort set ingenting.

Uhe ha da da... et '0' for meget :) de tager normalt 50W.

> Når det er en injection er det vel lig med 12-13 km/L

Det var også mit gæt. Men jeg siger så 14km/l :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-08-06 17:11

Brian wrote:

> Det var også mit gæt. Men jeg siger så 14km/l :)

Meget optimistisk

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-08-06 17:10

esben.sorensen@comhem.se wrote:

> [...]
> procent på forbruget = stort set ingenting.
>
> Når det er en injection er det vel lig med 12-13 km/L

Et ikke helt tosset bud
Den gik 12,2 km/l.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 11:42

> Hvad kører sådan en gammel spand så på literen, set i forhold til nyere
> biler ?

Hvordan kan man se hvad den kører i forhold til nyere biler? :p

Jeg vil gætte på at den har kørt mellem 10 og 12 på literen.

MVH
Thomas H.
Ford Sierra 2.0 DOHC

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-08-06 17:11

Thomas H. wrote:

> Hvordan kan man se hvad den kører i forhold til nyere biler? :p

Man kan slå det op

> Jeg vil gætte på at den har kørt mellem 10 og 12 på literen.

Ja 12,2 løb den.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 21:52

> Ja 12,2 løb den.

Det er nogen lunde det samme som hvad min kører også. og det er faktisk
næsten uanset køreselsmønstret. dog med undtagelse af en tur fra Odense til
Randers og retur med 80 i timen på motorvejen, uden oppakning og kun med 1
person. Der kørte den faktisk næsten 16 km/l

MVH
Thomas H.

Fra : Dak

Dato : 03-08-06 11:58

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
> Endnu en lille gætteleg

Tror selv den har kørt, mellem 7-8km/l.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Per Nordahl

Dato : 03-08-06 12:20

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message
>
> Tror selv den har kørt, mellem 7-8km/l.

6,8 Km/L
Mvh Per

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-08-06 17:12

Per Nordahl wrote:

> 6,8 Km/L

Det var ikke meget, den gik nu 12,2 km/l.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-08-06 17:12

Dak wrote:

> Tror selv den har kørt, mellem 7-8km/l.

He he, nu kører jeg jo ikke lige som dig

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Dak

Dato : 03-08-06 17:37

> He he, nu kører jeg jo ikke lige som dig

Det er da de færreste der gør. Kører man ikke først rigtig bil når nålen
når at røre det røde før man slipper koblingen?

Fra : esben.sorensen@comhe~

Dato : 03-08-06 12:37

Brian skrev:

> Uhe ha da da... et '0' for meget :) de tager normalt 50W.

Ok - det var "worst case" :)

VH Esben

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 15:41

"Per Beer Hansen" <mailto:perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
"Hvad går en gammel Ford på literen ?"

> Hvad kører sådan en gammel spand så på literen, set i forhold til nyere
> biler ?

Har det ændret sig siden sidst

"Jeg har kun målt min nuværende bil (Sierra 2,0i '93) én gang
og det var sidste sommer på ferieturen. Der kørte den ca. 13 km/l
over ca. 3200 km, alle km var med tagboks og de ca. 2200 var
desuden med camplet bagefter. Til daglig kører den ca. 12 km/l
ved ca. 60% bykørsel og resten fordelt på hoved/motorvej"
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

LOL
/Mogens

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:149.226.255.200)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-08-06 17:16

Mogens wrote:

> Har det ændret sig siden sidst

Hastigheden var noget højere end dengang, der havde jeg jo en CampLet
bagefter, det havde jeg ikke denne gang.
Men det blev da til 12,2 km/l, egentlig ganske acceptabelt synes jeg, med de
hastighedder vi lå på.
Madammen er ellers ikke så meget for den høje fart, hun lider stadig af
"traumer" fra engang for mange år siden, hvor vi overværede et par af vores
venner slå nogle grimme kolbøtter i en El Camino, heldigvis slap de meget
nådigt fra uheldet, men det har sat sine spor hos konen

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport