Er en Octavia en Golf eller en Passat?
Fra : Morten

Dato : 02-08-06 19:37

Hej.

Er en Octavia en Golf eller en Passat? -og hvor er ligheder/forskelligheder?

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 02-08-06 19:45

"Morten" <sys.asletdettedm@onsletdettecable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Er en Octavia en Golf eller en Passat? -og hvor er
> ligheder/forskelligheder?

Jeg mener at Octavia I er en forlænget Golf IV, Octavia II er Passat...
altså på basis af.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-08-06 20:27

Brian skriver:

> Jeg mener at Octavia I er en forlænget Golf IV, Octavia II er Passat...
> altså på basis af.

Nix - Golf V

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens...

Dato : 02-08-06 19:51

"Morten" <sys.asletdettedm@onsletdettecable.dk> skrev i en meddelelse

> Hej.
>
> Er en Octavia en Golf eller en Passat? -og hvor er
> ligheder/forskelligheder?

Det er en platform A - Golf IV
www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=1029

Fra : Yamamoto

Dato : 02-08-06 20:35

"Mogens..." <no@reply.dk> wrote in message

> "Morten" <sys.asletdettedm@onsletdettecable.dk> skrev i en meddelelse

> Det er en platform A - Golf IV
> www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=1029

det er vist anderledes nu i 2006, dvs at platformene er mere fleksible man
kan flytte akselafstanden etc. feks Roomster har Octavia bagvogn etc.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-08-06 21:09

Brian wrote:

> Jeg mener at Octavia I er en forlænget Golf IV, Octavia II er Passat...
> altså på basis af.

En gæret Golf?

/Martin

Fra : Brian

Dato : 03-08-06 08:39

> "Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> En gæret Golf?

Gæret?

Fra : Stig Sørensen

Dato : 03-08-06 07:57

"Morten" <sys.asletdettedm@onsletdettecable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Er en Octavia en Golf eller en Passat? -og hvor er
> ligheder/forskelligheder?

Den største forskel er vel at Golf har motoren på tværs og Passat har
motoren på langs.

Mvh

Stig

Fra : Martin Sørensen

Dato : 03-08-06 13:59

Brian skrev:

> Gæret?

Ja, man har da fået den til at blive lidt større, ikke?

/Martin

Fra : Brian

Dato : 03-08-06 16:29

> "Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, man har da fået den til at blive lidt større, ikke?

Så mener du vel (i gærdej-sammenhæng) at den er hævet?

Fra : Kim H.

Dato : 03-08-06 18:39

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Så mener du vel (i gærdej-sammenhæng) at den er hævet?
Ja med gæret er vi vist over i noget bryg, som ikke rigtig går sammen med
biler

Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-08-06 10:03

Brian wrote:

>>> Gæret?

> Så mener du vel (i gærdej-sammenhæng) at den er hævet?

Det kræver vel at den har været sunket først?

Nur die Titanic liegt tiefer

--
Per, Esbjerg

Fra : Kent Glerup

Dato : 04-08-06 23:26

On Wed, 2 Aug 2006 20:36:46 +0200, "Morten"
<sys.asletdettedm@onsletdettecable.dk> wrote:

>Hej.
>
>Er en Octavia en Golf eller en Passat? -og hvor er ligheder/forskelligheder?

En Ocavia I er lavet på en Golf IV bund (begge har motoren på tværs.
Passat havde dengang motoren på langs).
Octavia II er lavet på en Golf V bund. Den nye Passat er også baseret
på Golf V'erens bund, dog en version med længere akselafstand.

/Kent Glerup