Hjælp til phillips (opel) radio
Fra : SHaq

Dato : 02-08-06 09:03

En af mine bekendet har en opel astra 1,8 fra 97'
Efter han skiftede batteri på bilen krævede radioen at der skulle
indtaste en kode, før den ville virke igen.
Han har haft et opel værksted til at kigge på problemet, men de siger
at de ikke kan løse det!
Han har også prøvet med et program fra nettet, men også uden succes.
Der er kun 2 forsøg tilbage!
Kender i til en løsning på problemet? Eller må han bare konstaterer
at der skal en ny radio i bílen?
mvh.
Søren

Fra : Christopher Stein

Dato : 02-08-06 09:09

SHaq skrev:
> [...]
> Der er kun 2 forsøg tilbage!
> Kender i til en løsning på problemet? Eller må han bare konstaterer

de burde kunne beregne koden på radioen ud fra serienummeret på den, hos
et opel vk

Fra : SHaq

Dato : 02-08-06 10:13

Christopher Stein skrev:

> de burde kunne beregne koden på radioen ud fra serienummeret på den, hos
> et opel vk
Ja det skulle jeg også mene, men det er ikke tilfældet!

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 02-08-06 14:16

[snip]
>Kender i til en løsning på problemet? Eller må han bare konstaterer
>at der skal en ny radio i bílen?

Det er før set at koden står på et klistermærke på undersiden af
askebægeret...

Mvh
Michael

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 02-08-06 17:46

SHaq used his keyboard to write :
> En af mine bekendet har en opel astra 1,8 fra 97'
> Efter han skiftede batteri på bilen krævede radioen at der skulle
> indtaste en kode, før den ville virke igen.

Den originale forhandler bør have koden hvis ikke den er udleveret
sammen med bilen.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Kito

Dato : 02-08-06 18:45

"SHaq" <hanghoej@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg havde samme problem med en original radio til en ford og efter 10
sekunder, hvor stelnummeret på radion blev kontroleret var jeg igang igen.
Hvis det er en eftermonteret radio kan det godt være et problem.
Husk værkstedet skal have over kr. 500 i timen så mon ikke en ny radio er
billigere.

Poul

Fra : Claus DN

Dato : 02-08-06 19:08

[...]

Ved godt at det ikke løser lige dit problem, men hos Renault kunne en
forevisning af den originale registreringsattest løse problemet for mig.

Prøv evt. et andet værksted.

Hvis alt håb er ude skulle det være mærkeligt om en hugger ikke kan klare en
"ny" til 500,-

Vh. Claus

Fra : Brian

Dato : 02-08-06 21:12

Er koden ikke på et "visitkort" i servicebogen ell. lign. mappe i
handskerummet?