Weeee. nu har jeg fået ordentlig mc.... :o~
Fra : Tommy Fer

Dato : 21-06-01 07:05

Hej NG

måtte bare lige fortælle jeg igår kåbte en GSXR250 med 38.000 på klokken....
den har lidt mærker efter en tur i asfalten, men det kan stort set ikke
undgås med en 10årig racer.

Nu mangler jeg bare at få lavet blæseren til kølingen, den har sq groet sig
fast, hvilket resultere i at den sprænger hoved sikringen hvis den beslutter
sig for at starte for blæseren....

Desuden må den hellere får et olieskift+ olie filter.. Jeg har købt motorex
10w-40 semi syntetisk olie... + et vesra filter. Her i gruppen har der været
tale om man SKULLE bruge fuldsyntetisk olie.. men det har jeg nu ladet mig
tale fra af 2 forhandlere... desuden fuldsyntetisk olie.. var det i det hele
taget på markedet i 91???

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250

Fra : Tommy

Dato : 21-06-01 10:37

Køb du roligt din semisyntetiske olie. Mange køber alt for dyre olier til deres
MC uden olien bliver bedre af det, snarer tvært imod. Hvis olien overholder de
krav der står i din manual er den altså god nok, og dette selvom olien er købt i
Bilka til 100,- for 5l.

En af de største forskelle på syntetiske og ikke syntetiske olier er
additiverne. Additiver holder ikke ret længe, typisk en 3500-6000km på en
maskine som din, altså mange rpm. Altså er det klart at en syntetisk olie med
35% additiver ikke har det godt når additiverne ikke hjælper med smøringen mere.

En semisyntetisk som f.eks Motorex Topspeed (Som helt sikkert er den du mener)
indeholder kun 3% additiver, hvilket betyder at olien ikke bliver pludselig
uvirksom som de fuldsyntetiske.

Så, forhandlerne taler ikke helt i tåger. Hvorfor skulle de også det? Ville da
være tåbeligt for dem at tale dig til en billigere olie, mindre fortjeneste,
hvis ikke der var noget om snakken.

Glem du roligt dem som mener deres 10-20år gamle maskiner ikke kan leve uden
olie til 100+dkr /l. Hvordan skulle min relativt nye zx9r som er tunet ellers
kunne leve med det.

Tommy Rønn

Tommy Fer skriver:

Fra : origo@earthling.net

Dato : 21-06-01 10:44

"Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> wrote in message
> [...]
uden
> olie til 100+dkr /l. Hvordan skulle min relativt nye zx9r som er tunet
God kommentar. LKM, som også tunet din maskine, hadde forøvrig samme
holdning. Faktisk mente Hennes at man godt kunne kjøre på normal mineralsk
olje, all den tid man ikke brukte maskinen til banerace.

JS

Fra : Morten Juel

Dato : 21-06-01 11:36

Hejsa Tommy

Tilykke med svinet, har du fået pappet endnu eller hænger det stadigt ?
Og hvorfor valgte du ikke en cykel med lidt flere ccm, for at få list bedre
bundtræk ?
og hvad måtte du punge ud med, og kommer du på klemmen næste gang ?
Jeg fik hentet min nye forgaffel igår ) så nu skal den bare sættes på, så
har jeg nemmerlig 2 skiver foran

Mvh
Morten

Fra : DieselPower

Dato : 21-06-01 16:52

> Og hvorfor valgte du ikke en cykel med lidt flere ccm, for at få list
bedre
> bundtræk ?

Nu har jeg set dig blæse din slidte seca af Morten... og Tommy køre
langsomt pga. regnvejret... og kan kun sige, fuck de ekstra cubik :)
Gixxeren er fed, og langt mere rap end Seca'en + højere top :)

hmmmmmm....... øv øv..... fik jeg sagt jeg syntes den var fed :( øv øv,
og jeg som normalt ikke kan lide kåbe maskiner :) hæhæ

Moller
MZ ETZ 251/250CDi 90/87'er
Suzuki GT-380L 75'er til salg :) 10Kilo, eller i bytte med en miniGixxer
:) hæhæh, har da lov til at drømme ik :) men mon ikke den er der om noget
tid :) Tommy, skal jo ikke køre alene :) hæhæ

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-06-01 22:31

> Jeg fik hentet min nye forgaffel igår ) så nu skal den bare sættes på,

> har jeg nemmerlig 2 skiver foran

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hvis det er 2 bremse-skiver så er gixxeren allerede på forkant med det
Mangler bare en Upside Down på den.. så er man vist godt kørende !!

--
MVH.
Jon larsen.

Fra : Daniel Nielsen

Dato : 21-06-01 15:28

som så mange andre her i gruppen vælger du en "provokerende" sætning til
sidst...og jeg som så mange andre her i gruppen ligger mærke til denne

desuden fuldsyntetisk olie.. var det i det hele
> taget på markedet i 91???
>
> mvh Tommy Fer
> Suzuki GSXR250

HAHA....fuldsyntetisk olier...det har der stort set været på markedet siden
olien blev opfundet....:) (ok...lidt overdreven løgn)

jeg ved ikke præcist hvornår det kom på markedet...men i 60erne var det da
ihvertfald muligt at få fingre i det....
men dengang var det stort set forbeholdt for folk med mange penge og med
meget kræsne maskiner
idag er der næsten ingen forskel på semi eller fuldsyntetiske olier
motorens indre udforming er basis for olie valget
forskellen består i at fuld syntetisk olie har flere additiver i olien end
en semi eller en mineralsk olie....mineralsk olie findes i den reneste
forstand ikke mere....men nu ikke om dem.
det bedste er at finde ud af hvad der er anbefalet til motoren....

jeg hader utalelser om at du bare skal bruge den billige olie fra
Bilka....du betaler for kvalitet.
en god olie er dyr.....
det vigtigste er at finde den rette olie.....
kan godt være du vil give din bedste olie, men det bedste er den der er
anbefalet ...eller som andre der har arbejdet med motoren (mere end
fabrikken, f.eks racer hold) har anbefalet.

Bilka olier kan være gode...HVIS de en sjælden gang sælger Castrol eller
andre gode mærker...jeg ville ikke hælde en billig "noname" olie på min MC
hvis jeg holder af den (det er en slags genbrugsolie)

Daniel
--som også laver "provokernde" afslutnings sætninger

Fra : Tommy Fer

Dato : 21-06-01 21:27

"Daniel Nielsen" <d992157@student.dtu.dk> skrev i en meddelelse
> som så mange andre her i gruppen vælger du en "provokerende" sætning til
> sidst...og jeg som så mange andre her i gruppen ligger mærke til denne

hmm, det har jeg faktisk ikke rigtigt tænkt over.. meeen kunne dette mon
ikke skyldes at man ønsker lidt reaktion på ens indlæg, og dermed lige vil
"tænde" folk lidt... havde du svaret hvis jeg ikke havde afsluttet sådan?

Hmm, nu har jeg af flere hørt at det er additivernes indhold der bestemmer
om det er fuld eller semi syntetisk.. damn det er sq da et villedende
udtryk... .

Når fuck fuck nu.. forresten, istedet for at at købe alt det dyre olie, skal
vi da bare havde centrifuger på motorcyklerne.. det tager alt skidet.. en
skibsmotor får f.eks. ikke skiftet olie.. kun toppet op...

mvh Tommy Fer

Fra : Poul B-H

Dato : 22-06-01 20:26

"Tommy Fer" <Fer@cool.dk> wrote in message

> [...]
> vi da bare havde centrifuger på motorcyklerne.. det tager alt skidet.. en
> skibsmotor får f.eks. ikke skiftet olie.. kun toppet op...

Det ville nok ikke hjælpe, idet oliens smøreegenskaber er afhængige af nogle
lange kulstof(tror jeg )kæder, som holder for eksempel stempel og cylinder
adskilte. Disse kæder nedbrydes under brug og olien bliver derved mere og
mere virkningsløs, så den SKAL skiftes en gang imellem.

Poul B-H

Fra : Søren L Hansen

Dato : 22-06-01 14:23

Daniel Nielsen <d992157@student.dtu.dk> wrote in article
<9gt0c4$q59$1@eising.k-net.dk>...

> [...]
MC
> hvis jeg holder af den (det er en slags genbrugsolie)

Jeg har nu også set bl.a. Castrol olier i discount butikker, af en sær
kvalitet uden nogen særlige benævnelser, så navnet laene gør det ikke. Men
ellers er jeg enig med dig. Svenskerne siger jo: "smaker det, så kostar
det"

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Jon Larsen

Dato : 21-06-01 10:29

"Tommy Fer" <Fer@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
klokken....
> den har lidt mærker efter en tur i asfalten, men det kan stort set ikke

Tli lykke med den lille racer.....

Køb lige et par membraner i reserve nu du er i gang.... og hvis det er NGK
rør.. så skift dem til ND..

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-06-01 23:48

Tommy Fer wrote:

> Hej NG

Haarj

> måtte bare lige fortælle jeg igår kåbte en GSXR250 med 38.000 på
> klokken.... den har lidt mærker efter en tur i asfalten, men det kan stort
> set ikke undgås med en 10årig racer.

Nøh, min har også nogle få fartstriber...

> Nu mangler jeg bare at få lavet blæseren til kølingen, den har sq groet
> sig fast, hvilket resultere i at den sprænger hoved sikringen hvis den
> beslutter sig for at starte for blæseren....

Indtil du får den ordnet kan du jo bare koble den fra. Der er lige to
ledninger til den under tanken, og det tager jo kun 5 minutter at få tanken
af.

> [...]
> der været tale om man SKULLE bruge fuldsyntetisk olie.. men det har jeg nu

Jeg brugte noget mineralsk olie (Bel-Ray) på min tidligere motor, og
mekanikeren mente at det sandsynligvis var det der var skyld i at et
plejlstangsleje brændte af. Oliefilmen skulle åbenbart ikke kunne holde :-/
Så nu kører jeg med noget fuldsyntetisk Silkolene til 85,- literen.

> mvh Tommy Fer
> Suzuki GSXR250

Tilykke med'et
--