|
| Hjertet siger JA - men min fornuft siger N~ Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 01-08-06 22:42 |
| | |
Mikkel Lund (01-08-2006)
| Kommentar Fra : Mikkel Lund |
Dato : 01-08-06 22:59 |
|
Esben Juul Sørensen skrev:
> Den her skal prøvekøres i weekenden. Bemærk udstyrslisten. Stort set alt
> hvad man har behov for - og så lidt til. Nåja - prisen er da også okay :)
>
> http://www2.volvobil.se/index.php?id=9®no=XMT579
>
> VH EjS
>
>
Min golf har også larm, tror bare ikke det kan kategoriseres om ekstra
udstyr
Mikkel
| |
Ukendt (02-08-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-08-06 09:49 |
| | |
esben.sorensen@comhe~ (02-08-2006)
| Kommentar Fra : esben.sorensen@comhe~ |
Dato : 02-08-06 09:56 |
|
Juel skrev:
> > Den her skal prøvekøres i weekenden. Bemærk udstyrslisten. Stort set alt
> > hvad man har behov for - og så lidt til. Nåja - prisen er da også okay :)
> >
> > http://www2.volvobil.se/index.php?id=9®no=XMT579
>
> Den har en grim front :o/
Det bliver med garanti heller ikke den del af bilen du kommer til at se
:)
VH
| |
Ukendt (02-08-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-08-06 10:00 |
|
> Den har en grim front :o/
Det bliver med garanti heller ikke den del af bilen du kommer til at se
:)
HEHE, ok nej... men alligevel... kan ikke li den buer sådan ned, det ligner
en design fejl.. men igen smag og behag du ved..
Mvh
Morten
| |
esben.sorensen@comhe~ (02-08-2006)
| Kommentar Fra : esben.sorensen@comhe~ |
Dato : 02-08-06 13:32 |
|
Juel skrev:
> > Den har en grim front :o/
>
> Det bliver med garanti heller ikke den del af bilen du kommer til at se
> :)
>
>
> HEHE, ok nej... men alligevel... kan ikke li den buer sådan ned, det ligner
> en design fejl.. men igen smag og behag du ved..
Ja - kunsten er jo at signalere at her kommer topmodellen som er
forbandet hurtig - men uden samtidig at väre vulgär.
Jeg holder med dig i at den i visse designdetaljer er lidt overdrevet.
Jeg skal måske bare beholde min nuvärende model. Den ligner en helt
standard s60 - og af samme grund har jeg fået taget motorbetegnelsen
på bagklappen af for anonymitetens skyld.
Men udstyret og motoren frister meget. Den har kört 1000 km og
nyprisen er over 520k SEK ved en almindelig forhandler plus visse dele
af udstyret som selv på R er ekstraudstyr - så der er en del at
spare!
VH Esben
| |
Ukendt (02-08-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 02-08-06 14:07 |
|
Men udstyret og motoren frister meget. Den har kört 1000 km og
nyprisen er over 520k SEK ved en almindelig forhandler plus visse dele
af udstyret som selv på R er ekstraudstyr - så der er en del at
spare!
hehe ja det er jo altid en kamp man skal gøre sig med ens fornuft....
Hvis jeg skulle lytte til min fornuft, og hvad jeg har af kørselsbehov,
havde jeg nok en punto 1.1 uden udstyr i...
Men man kan jo ikke klare sig med feks. kun 4 cylindre... osv osv osv hehehe
Mvh
Morten
| |
Brian (02-08-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 02-08-06 15:07 |
|
<esben.sorensen@comhem.se> skrev i en meddelelse
news:1154521899.250236.154200@m73g2000cwd.googlegroups.com...
> Men udstyret og motoren frister meget. Den har kört 1000 km og
> nyprisen er over 520k SEK ved en almindelig forhandler plus visse dele
> af udstyret som selv på R er ekstraudstyr - så der er en del at
> spare!
Undskyld mig, men hva' fa'en venter du på!?!
;)
| |
Peter Frost (02-08-2006)
| Kommentar Fra : Peter Frost |
Dato : 02-08-06 15:36 |
|
Brian skrev i
>> Men udstyret og motoren frister meget. Den har kört 1000 km og
>> nyprisen er over 520k SEK ved en almindelig forhandler plus visse dele
>> af udstyret som selv på R er ekstraudstyr - så der er en del at
>> spare!
>
> Undskyld mig, men hva' fa'en venter du på!?!
Ja det vil jeg også sige ! Der er da kun én fornuftig beslutning her ! og
det er sq da køb !
Hvad vi andre ikke vile give for at ha mulighed for at eje den bil, ny...
Sårn en bil vil jeg først kunne betale her hjemme om 5-8 år !
Og køber du så smider du lige et par film op, ik ;)
--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
| |
Mogens... (02-08-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 02-08-06 18:09 |
|
"Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse
news:44d0b85c$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja det vil jeg også sige ! Der er da kun én fornuftig beslutning her ! og
> det er sq da køb !
Tja' - brændstofforbruget er himmelråbende dårligt for modellen.
Der kører mindre på literen end en amerikansk V8'er, og så kø-
ber man selvfølgelig sån een istedet.
Går du eet år eller 2 tilbage i årgang, får du en S60R for 25.000 euro.
Gær selv hvorfor de er SÅ billige i Tyskland...
| |
Esben Juul Sørensen (02-08-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 02-08-06 19:41 |
|
> > Ja det vil jeg også sige ! Der er da kun én fornuftig beslutning her !
og
> > det er sq da køb !
>
> Tja' - brændstofforbruget er himmelråbende dårligt for modellen.
> Der kører mindre på literen end en amerikansk V8'er, og så kø-
> ber man selvfølgelig sån een istedet.
>
> Går du eet år eller 2 tilbage i årgang, får du en S60R for 25.000 euro.
> Gær selv hvorfor de er SÅ billige i Tyskland...
Det er ikke mit indtryk hvis du kigger på www.jagrullar.se hvor der er mange
der kører lige over mit nuværende gennemsnitsforbrug på 9L/100 km. Er man
hård i tilkoblinger hvor awd kobler ind og får de to turboer til at spinne
koster det klart en del.
Går du 2 år tilbage får du en 04 model - hvilket er den ikke faceliftede
udgave. DEt er klart at en model der er så meget dyrere end f.eks. en T5 med
næsten samme præstationer taber meget i værdi.
Men ca. 320k dkr for et eksemplar fra iår med 1000 km på tælleren - det er
meget billigt selv i Sverige. Så får man garanti 2 år frem og gratis
vejhjælp 5 år frem.
VH Esben
| |
Mogens... (02-08-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 02-08-06 19:47 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:Lk6Ag.11647$E02.4240@newsb.telia.net...
> Det er ikke mit indtryk hvis du kigger på www.jagrullar.se hvor der er
> mange
> der kører lige over mit nuværende gennemsnitsforbrug på 9L/100 km. Er man
> hård i tilkoblinger hvor awd kobler ind og får de to turboer til at spinne
> koster det klart en del.
Bilen har et index, der siger 9,5 km/l
www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw1232.asp
> det er meget billigt - selv i Sverige. Så får man garanti 2 år frem og
> gratis
> vejhjælp 5 år frem.
Ja
| |
Esben Juul Sørensen (02-08-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 02-08-06 20:56 |
|
> Bilen har et index, der siger 9,5 km/l
> www.hvorlangtpaaliteren.dk/sw1232.asp
Det skal nok passe i praksis hvis man så længe man ikke har brug for
effekten holder den under omdrejningstallet hvor turboerne begynder at
puste. Ellers er den ikke økonomisk som du siger...
Her er et par eksempler fra Sverige, www.jagrullar.se
***********
1,1 Liter milen snabb körning landsväg V70R -04 Automat.
1,5 - 1,6 Stadskörning.
Sen vad gäller Eko driving så är det inte alls så att man skall gasa väldigt
försiktigt och smyga sig i fart. Precis tvärs om. Det är nämligen så att en
bensinmotor har c:a 30% bättre verkningsgrad under full belastning än vid
låg belastning. Således bör man accelerera upp i fart snabbt och sedan
försöka hålla den farten konstant.
_________________
Min första Volvo V70R -04 är nog den bästa bilen jag haft. Trots BMW M5 E39
och andra bra bilar.
************
På landsväg, 6vxl manuell, fiskörning 100Km/h snittar jag under 0,9l/mil
Hur mkt den drar i stan försöker jag förtränga.... men varjefall 1,5l/mil
Volvo S60R AWD -04
_________________
Volvo S60R AWD
*************
S60 T5 aut. m/ECC på:
- Landsväg 0.7-0.8L/mil
- Stad 1.1-1.8L/mil
- Motorväg 130 km/h 0.9-1L/mil
- Motorväg 225 km/h 2.5 L/mil
Medelvärde över 15000 km: 0.9 L/mil
Lugn körning för det mesta...
VH Esben
**************
Nåja - den sidste kender jeg :)
VH Esben
begin 666 icon_sad.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,,`/_J`$5%10```/_.`/_)`/Z=`/^T`/_^D__]$___Q__E
M`/__ZP```````````````"'Y! $```P`+ `````/``\```18D$D9:IV8U97.
M&1<6< @"G$,13$$GG+"0KMKQPC&H)29P^R>"*G#H_6X$0^6 :P*2E9XSJ P,
DIB>%<&4]";[?ITXS&/P`"IF*52:XW;-,Q4 W##,L"VT2`0`[
`
end
| |
BJ (02-08-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 02-08-06 15:39 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:VUPzg.11489$E02.3685@newsb.telia.net...
KLIP
> Den her skal prøvekøres i weekenden. Bemærk udstyrslisten. Stort set alt
> hvad man har behov for - og så lidt til.
Fint, for du kan ikke eftermontere noget, der ikke er monteret ab fabrik.
Det vil Volvo ikke...
> Nåja - prisen er da også okay :)
Hvad skal den koste?
> http://www2.volvobil.se/index.php?id=9®no=XMT579
Jeg er slet ikke misundelig.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Esben Juul Sørensen (02-08-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 02-08-06 20:59 |
|
> Fint, for du kan ikke eftermontere noget, der ikke er monteret ab fabrik.
>
> Det vil Volvo ikke...
Haha - du er stadig en bitter mand (til dels forståeligt :)
> > Nåja - prisen er da også okay :)
>
> Hvad skal den koste?
>
> > http://www2.volvobil.se/index.php?id=9®no=XMT579
>
> Jeg er slet ikke misundelig.
Hør nu - du tjener flere penge end mig. Du har sgu råd til en selv i DK. Du
er bare for nærig!
VH Esben
| |
BJ (02-08-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 02-08-06 21:49 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:Ut7Ag.11656$E02.4212@newsb.telia.net...
KLIP
> Hør nu - du tjener flere penge end mig. Du har sgu råd til en selv i DK.
> Du
> er bare for nærig!
LOL, sådan en S60R har jo kun én turbo..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Esben Juul Sørensen (02-08-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 02-08-06 22:01 |
|
> LOL, sådan en S60R har jo kun én turbo..
Jeg syntes jeg læste den anden dag at den med 07 modellen havde fået 2
turboer. Men det passer i hvert fald ikke!
Men den har 2 ladeluftkølere og variabel ventilstyring på både ind og
udgang. Den har et meget bedre momentforløb end de første årgange.
Men ellers må du have S80 D5'eren. Testkørerne siger det er den mest
harmoniske model. Selv de små knægte medgiver at V8'eren kan blive lidt
triviel :)
VH EjS
| |
BJ (02-08-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 02-08-06 22:07 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:Ao8Ag.11669$E02.4071@newsb.telia.net...
KLIP
>> LOL, sådan en S60R har jo kun én turbo..
>
> Jeg syntes jeg læste den anden dag at den med 07 modellen havde fået 2
> turboer. Men det passer i hvert fald ikke!
Nope, kun S80T6 har 2 x hårtørere..
> Men den har 2 ladeluftkølere og variabel ventilstyring på både ind og
> udgang. Den har et meget bedre momentforløb end de første årgange.
S80T6 har kun én stor ladeluftkøler, men ellers samme ventilarangement.
Man kunne jo også med fordel chippe den gamle S60R, således den fik et bedre
momentforløb.
> Men ellers må du have S80 D5'eren. Testkørerne siger det er den mest
> harmoniske model. Selv de små knægte medgiver at V8'eren kan blive lidt
> triviel :)
Jeg er heller ikke sikker på, jeg vil have benzin næste gang.
Det er blot en skam, Volvo ikke tager sig sammen og laver en ordentlig
kraftfuld dieselversion.
Lav dog den nye S80D med eks. 250 Hk, et vildt moment, AWD og alt det andet
klimfitterknas.
Så vil den gå rent ind på direktionsgangen..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Esben Juul Sørensen (02-08-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 02-08-06 22:40 |
|
> Jeg er heller ikke sikker på, jeg vil have benzin næste gang.
Forståeligt!
> Lav dog den nye S80D med eks. 250 Hk, et vildt moment, AWD og alt det
andet
> klimfitterknas.
Du har ikke kørt den kan jeg regne ud. Men du har da ret i at
specifikationerne ikke er overdrevne. Men det gør ikke motoren mindre god.
VH Esben
| |
BJ (02-08-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 02-08-06 22:43 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:5Z8Ag.11672$E02.4093@newsb.telia.net...
KLIP
>> Lav dog den nye S80D med eks. 250 Hk, et vildt moment, AWD og alt det
> andet
>> klimfitterknas.
>
> Du har ikke kørt den kan jeg regne ud. Men du har da ret i at
> specifikationerne ikke er overdrevne.
Nej, jeg har ikke prøvet den nye D5 med 185 Hk.
Jeg finder det dog lidt sørgelig, den skal chippes for næsten at matche en
Audi diesel:
http://www.bsrab.se/bilder/_/ev_895_1_l.png/
> Men det gør ikke motoren mindre god.
Jeg er nu sikker på, motoren er helt o.k., men den appeller ikke til det
store antal på direktionsgangen.
På den anden side, er S80 jo også beregnet for det amerikanske marked og de
er endnu ikke modne til diesel..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (03-08-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 03-08-06 05:09 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44d1144a$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg er heller ikke sikker på, jeg vil have benzin næste gang.
HVAD ! - det var satans
| |
BJ (03-08-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-08-06 08:59 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:yFeAg.11678$E02.4247@newsb.telia.net...
KLIP
>> Jeg er heller ikke sikker på, jeg vil have benzin næste gang.
>
> HVAD ! - det var satans
Måske en Lexus hybridpotte..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Per O. (02-08-2006)
| Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 02-08-06 23:16 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:VUPzg.11489$E02.3685@newsb.telia.net...
> Den her skal prøvekøres i weekenden. Bemærk udstyrslisten. Stort set alt
> hvad man har behov for - og så lidt til. Nåja - prisen er da også okay :)
>
> http://www2.volvobil.se/index.php?id=9®no=XMT579
>
> VH EjS
>
Hvad er der galt i at blive traktorejer? Det skal du da ikke være ked af ...
det er jo ikke alle som kører Ferguson .. vel
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk
| |
esben.sorensen@comhe~ (03-08-2006)
| Kommentar Fra : esben.sorensen@comhe~ |
Dato : 03-08-06 09:26 |
|
> > Den her skal prøvekøres i weekenden. Bemærk udstyrslisten. Stort set alt
> > hvad man har behov for - og så lidt til. Nåja - prisen er da også okay :)
> >
> > http://www2.volvobil.se/index.php?id=9®no=XMT579
> >
> > VH EjS
> >
> Hvad er der galt i at blive traktorejer? Det skal du da ikke være ked af ...
> det er jo ikke alle som kører Ferguson .. vel
Haha - jeg er allerede traktorejer. Men med 4-hjulsträk på R-modellen
kan jeg jo rigtig komme ud og plöje ;)
Jeg elsker at köre traktor!
VH Esben
Volvo S60 T5
| |
esben.sorensen@comhe~ (03-08-2006)
| Kommentar Fra : esben.sorensen@comhe~ |
Dato : 03-08-06 09:33 |
|
> S80T6 har kun én stor ladeluftkøler, men ellers samme ventilarangement.
Hvilken årgang er din? Variabel ventilstyring kom först på t6 i 2002
modellen og yderligere raffineret med större reguleringsområde i 2004
hvor også t5 fik cvvt
VH Esben
| |
BJ (03-08-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-08-06 09:38 |
|
<esben.sorensen@comhem.se> skrev i en meddelelse
news:1154593995.532332.24950@m79g2000cwm.googlegroups.com...
KLIP
>> S80T6 har kun én stor ladeluftkøler, men ellers samme ventilarangement.
>Hvilken årgang er din? Variabel ventilstyring kom först på t6 i 2002
>modellen og yderligere raffineret med större reguleringsområde i 2004
>hvor også t5 fik cvvt
Min er fra 1999 og hvis ikke den har variable ind- og udstødningsventiler,
har Volvo direkte løjet i deres markedsføring.
Der har altid ved denne motor, været fremhævet 2 x VVT som giver en
fremragende benzinøkonomi..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
BJ (03-08-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-08-06 10:25 |
| | |
Esben Juul Sørensen (03-08-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 03-08-06 17:28 |
| | |
BJ (03-08-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-08-06 17:57 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:JupAg.11740$E02.4256@newsb.telia.net...
KLIP
Du kan gøre undertegnede og en hel hær af ejere af S80T6 fra 1998, 1999,
2000 og 2001 en enorm tjeneste ved at undersøge sagen til bunds hos Volvo.
Vi er mange, der gerne vil have vore uhyrlige driftsomkostninger dækket ind
ved et sagsanlæg ifbm. evt. løgnagtig markedsføring.
Jeg tvivler nu stærkt på, Volvo har løget..
http://volvoclubdc.com/s80info/s80_info.htm
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Mogens... (03-08-2006)
| Kommentar Fra : Mogens... |
Dato : 03-08-06 17:59 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:44d22abe$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Du kan gøre undertegnede og en hel hær af ejere af S80T6 fra 1998, 1999,
> 2000 og 2001 en enorm tjeneste ved at undersøge sagen til bunds hos Volvo.
> Vi er mange, der gerne vil have vore uhyrlige driftsomkostninger dækket
> ind ved et sagsanlæg ifbm. evt. løgnagtig markedsføring.
> Jeg tvivler nu stærkt på, Volvo har løget..
Jeg mener at EJS arbejder hos Volvo i Göteborg. Ovenstående
vil i så fald være en anelse kompromiterende, IMO?
| |
BJ (03-08-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-08-06 18:05 |
|
"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
news:OXpAg.11745$E02.4265@newsb.telia.net...
KLIP
>> Du kan gøre undertegnede og en hel hær af ejere af S80T6 fra 1998, 1999,
>> 2000 og 2001 en enorm tjeneste ved at undersøge sagen til bunds hos
>> Volvo. Vi er mange, der gerne vil have vore uhyrlige driftsomkostninger
>> dækket ind ved et sagsanlæg ifbm. evt. løgnagtig markedsføring.
>> Jeg tvivler nu stærkt på, Volvo har løget..
>
> Jeg mener at EJS arbejder hos Volvo i Göteborg. Ovenstående
> vil i så fald være en anelse kompromiterende, IMO?
Så er det ikke særlig godt.
Jeg ser frem til et korrekt svar på om en S80T6 først fik CVVT i 2002.
I så fald, har den samlede bilpresse for en gangs skyld andet at skrive om,
end evindelige hjemkaldelser for udbedring af fabrikationsfejl.
I denne situation, må man vil sige, der har _ikke_ været nogen
fabrikation..;)
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Esben Juul Sørensen (03-08-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 03-08-06 18:17 |
|
> >> Du kan gøre undertegnede og en hel hær af ejere af S80T6 fra 1998,
1999,
> >> 2000 og 2001 en enorm tjeneste ved at undersøge sagen til bunds hos
> >> Volvo. Vi er mange, der gerne vil have vore uhyrlige driftsomkostninger
> >> dækket ind ved et sagsanlæg ifbm. evt. løgnagtig markedsføring.
> >> Jeg tvivler nu stærkt på, Volvo har løget..
> >
> > Jeg mener at EJS arbejder hos Volvo i Göteborg. Ovenstående
> > vil i så fald være en anelse kompromiterende, IMO?
>
> Så er det ikke særlig godt.
>
> Jeg ser frem til et korrekt svar på om en S80T6 først fik CVVT i 2002.
>
> I så fald, har den samlede bilpresse for en gangs skyld andet at skrive
om,
> end evindelige hjemkaldelser for udbedring af fabrikationsfejl.
>
> I denne situation, må man vil sige, der har _ikke_ været nogen
> fabrikation..;)
Jeg er almindelig volvo-ejer som jer og den information jeg refererede til
er fra volvocars.se
VH Esben
P.S. En ting jeg kom på var at motoren måske har noget primitivt
ventilkontrol ala VTEC hvor en mekanisk anordning på knastakslen gør at
løftet og åbningstiden kan justeres i to trin - et for sejtræk - et for
spidseffekt. cvvt er jo trinløst regulérbart og mere effektivt og meget mere
avanceret. Det må næsten være denne forskel der har skabt misforståelsen :)
| |
BJ (03-08-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-08-06 18:22 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:ucqAg.11746$E02.4219@newsb.telia.net...
KLIP
> P.S. En ting jeg kom på var at motoren måske har noget primitivt
> ventilkontrol ala VTEC hvor en mekanisk anordning på knastakslen gør at
> løftet og åbningstiden kan justeres i to trin - et for sejtræk - et for
> spidseffekt. cvvt er jo trinløst regulérbart og mere effektivt og meget
> mere
> avanceret. Det må næsten være denne forskel der har skabt misforståelsen
> :)
At basissystemet evt. er undergået en udvikling/forbedring er ikke
usandsynlig.
Jeg tror nu stadig, T6 har haft en fuldgyldig CVVT fra starten af.
Kan du ikke helt specifikt undersøge, hvilke forskelle
mekanisk/computer/softwaremæssig, der er på den oprindelige 2.8L bi-turbo og
den sidste i rækken 2.9L?
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Esben Juul Sørensen (03-08-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 03-08-06 18:33 |
|
> Jeg tror nu stadig, T6 har haft en fuldgyldig CVVT fra starten af.
>
> Kan du ikke helt specifikt undersøge, hvilke forskelle
> mekanisk/computer/softwaremæssig, der er på den oprindelige 2.8L bi-turbo
og
> den sidste i rækken 2.9L?
Forestil dig en ubetydlig medhjælper i kantinen hos Tuborg bliver bedt om at
udlevere Budweisers hemmelige recept på øl ;)
VH Esben
| |
BJ (03-08-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-08-06 19:04 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:lrqAg.11747$E02.4166@newsb.telia.net...
KLIP
> Forestil dig en ubetydlig medhjælper i kantinen hos Tuborg bliver bedt om
> at
> udlevere Budweisers hemmelige recept på øl ;)
Jeg har ikke bedt dig kildekoden til VADIS...:)
Alt jeg spørger om, kan snildt ses i en ganske alm. værkstedsmanual.
Nuvel, så må jeg jo spørge hos den lokale Volvopushers specialist på
S80...hvis jeg overhovedet gider..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Esben Juul Sørensen (03-08-2006)
| Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen |
Dato : 03-08-06 19:36 |
|
> Alt jeg spørger om, kan snildt ses i en ganske alm. værkstedsmanual.
Haha - som ingeniør ser du ikke engang hvor og hvordan bilerne bygges. Men
jeg arbejder som bekendt ikke for den amerikansk-ejede del af Volvo.
> Nuvel, så må jeg jo spørge hos den lokale Volvopushers specialist på
> S80...hvis jeg overhovedet gider..
Jeg har en kollega jeg kan spørge på mandag som med garanti ved det. Så går
kaffepausen også med noget fornuftigt mandag formiddag (=bilsnak igenigen).
VH Esben
| |
BJ (03-08-2006)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 03-08-06 19:50 |
|
"Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse
news:%lrAg.11755$E02.4149@newsb.telia.net...
KLIP
> Jeg har en kollega jeg kan spørge på mandag som med garanti ved det. Så
> går
> kaffepausen også med noget fornuftigt mandag formiddag (=bilsnak
> igenigen).
Yes, yes ..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
|
|