/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Viskerarm, "den sitter fast"
Fra : Thomas Petersen


Dato : 01-08-06 20:50

Hej Gruppe

Jeg har en Seat Toledo hvor viskerarmene sætter sig fast. Gerne efter at de
ikke har været brugt i et par dage.

Hvad er der galt her..... Skal der smøres, og hvor.... Skal der skiftes en
motor, eller et kugleled eller noget helt 3........


VH

Thomas



 
 
Klaus D. Mikkelsen (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-08-06 21:05

Thomas Petersen skriver:
>
> Jeg har en Seat Toledo hvor viskerarmene sætter sig fast. Gerne efter at de
> ikke har været brugt i et par dage.
>
> Hvad er der galt her.....

Et skud:
Armen er alu og bøsningen af stål (eller omvendt). Derfor korroderer
aluminiummen og sætter sig fast.

Samme problematik i Alhambra/Sharan/Galaxy.

> Skal der smøres, og hvor.... Skal der skiftes en
> motor, eller et kugleled eller noget helt 3........

VW skifter stumperne i Sharan (når de ellers kan få dem) på 3 år gamel
biler. Det er en fed forretning.

Ellers er det noget med at afmontere, slibe ir ned og pakke det godt med
fedt.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Per Sørensen (01-08-2006)
Kommentar
Fra : Per Sørensen


Dato : 01-08-06 21:22


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
> Ellers er det noget med at afmontere, slibe ir ned og pakke det godt med
> fedt.
>

Netop. Det er løsningen, pas dog på med at banke for hårdt når du har fået
trækket af. Ellers bliver det umuligt at samle igen.

Jeg havde samme problem med min 3 år gamle Leon, 2000 model. en god times
arbejde og det kører som nyt.

Faktisk er det utroligt at den lille motor der trækker viskerne kan trække
dem, inden de gror helt fast. Jeg kunne knapt banke dem fra hinanden med en
muggert.

mvh Per



Jørgen M. Rasmussen (02-08-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 02-08-06 04:41


"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:44CFB3F0.95953309@du.kan.finde.den...

> Et skud:
> Armen er alu og bøsningen af stål (eller omvendt). Derfor korroderer
> aluminiummen og sætter sig fast.
>
Værre: Alu og messing.:(.

> Samme problematik i Alhambra/Sharan/Galaxy.
>
Nævn dem alle: Golf, Octi, Seat......:(.


>> Skal der smøres, og hvor.... Skal der skiftes en
>> motor, eller et kugleled eller noget helt 3........
>
Silikone fedt er det bedste. Der er 1-2 timers arbejde, jeg & søn tog 1½ om
at få de gl. til at virke fornuftigt + adskillelse/ montage.

> VW skifter stumperne i Sharan (når de ellers kan få dem) på 3 år gamel
> biler. Det er en fed forretning.
>
Ja, det er en FED forretning......NOT :(. Hvis du ikke tager den nye i
kærlig pleje, får du probs igen før el. siden. Det samme med håndbremsen, VW
har formået at fastholde en konstruktion, som SKAL fyldes med vand og ruste
fast :((.. Igen hjælper det at få silikone ind hvor akslen går ind i
kaliberen.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste