Kan tectyl skjule rust?
Fra : Martin Larsen

Dato : 01-08-06 17:14

Hejsa

Vi overvejer at købe en Opel Vectra fra 1996 (omtalt i en anden tråd)
som er virkeligt flot. Den ligner faktisk en ny bil. Sælgeren satte den
på en lift så jeg kunne se den nedenunder, og jeg fandt ingen rust. Dvs.
der var lidt på anhængertrækket, men ellers ikke.

Han har en attest fra en nylig tectylbehandling. Han har kun haft bilen
i et par år, og kan derfor ikke sige med sikkerhed om de forrige ejere
har tectylbehandlet regelmæssigt.

Og så er det jeg spekulerer på om tectyl kan skjule rust, så bilen
derved fremstår pænere end den er? Det skal siges at den blev synet uden
anmærkninger for 2 måneder siden, og måske lader synsfolkene sig ikke
narre af tectyl. Jeg aner det ikke

Jeg spørger fordi jeg i første omgang forstod på ham at den havde
overholdt alle tectylindkaldelser og at der var papir på det, men det
havde jeg altså misforstået.

Hilsen
Martin

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-08-06 17:29

Martin Larsen skrev:

> Og så er det jeg spekulerer på om tectyl kan skjule rust

Det kan det sagtens!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 01-08-06 17:35

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> som er virkeligt flot. Den ligner faktisk en ny bil. Sælgeren satte den
> på en lift så jeg kunne se den nedenunder, og jeg fandt ingen rust.

Man har ikke set noget, hvis man ikke har kigget med en skruetrækker
og/eller en spids hammer.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Brian

Dato : 01-08-06 18:19

Martin Larsen skrev:

> Jeg spørger fordi jeg i første omgang forstod på ham at den havde
> overholdt alle tectylindkaldelser og at der var papir på det, men det
> havde jeg altså misforstået.

Hold dig fra den, hvis der ikke er komplet historie på den. Den du har kig
på, ligger i den dyre ende i forvejen. Til dén pris, skal alt være iorden.
Motoren er ikke problemet i den bil (hvis du husker at skifte tandrem) men
det er rusten til gengæld.

/Brian