Gæt et forbrug (igen igen)
Fra : Brian

Dato : 31-07-06 11:58

Hejsa,

Nu vil jeg også prøve med en lille gættekonkurrence :)

Bilen : Ford Mondeo 1.8 115HK,188.xxxkm på klokken.
Tanken fyldes helt op i Nørre Uttrup / Nørresundby, OK-tanken ved McDonalds.
Turen gik herfra til Grenaa, knap 30km's hygge-kørsel i byen og samme tur
hjem igen dagen efter.
Ialt 297,3km, men hvor meget tankede jeg da jeg kom tilbage til samme
OK-tank?

Yderligere oplysninger:

Vi var to personer plus en smule oppakning - vil skyde på min. 160kg incl.
begge personer og "bagage"

Som jeg husker turen derned var det i runde tal:
95km på motorvej
35km på hovedvej
5km bykørsel

og omvendt hjemad :) 3 koldstarter, hvis man kalder det det i den varme :)
VIGTIGT: Gps'en sagde ~143km da vi holdte på tankstationen, men triptæller
og KM-tæller viste ~135km ved ankomst!

Fra : Brian

Dato : 31-07-06 12:18

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Bilen : Ford Mondeo 1.8 115HK,188.xxxkm på klokken.

Fra 1996 :)

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 08:46

> "Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Fra 1996 :)

Den bør ikke kommer ret meget over 16.
HVIS, så er der noget galt med de opgivelser
man ser rundt omkring hos div. testblade osv.
Selv lidt ældre småbiler kan knabt komme meget over 16.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 14:54

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> HVIS, så er der noget galt med de opgivelser
> man ser rundt omkring hos div. testblade osv.
> Selv lidt ældre småbiler kan knabt komme meget over 16.

Jeg har EN gang fået min mondeo 1.8 op på 16 Km/l men det var på en tur hvor
100% foregik på lige hovedvej stort set uden stop og sving med varm motor og
80 Km/t. Så de 16 Km/l er absolut MAX og meget teoretisk.
En 13-14 km/l er realistisk og ved motorvej over 160 så siger vi omkring 8-9
Km/l.

--
Tom

Fra : Kim Jespersen

Dato : 01-08-06 12:41

Brian skrev:
> [...]
> VIGTIGT: Gps'en sagde ~143km da vi holdte på tankstationen, men triptæller

Med så meget motorvejskørsel i forhold til andet, så har du kørt 11,7
km./l. hvis du har kørt pænt :)

Fra : Brian

Dato : 01-08-06 13:14

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@sSTOPoSPAMl.dk> skrev i en meddelelse

> Med så meget motorvejskørsel i forhold til andet, så har du kørt 11,7
> km./l. hvis du har kørt pænt :)

Jeg er bange for at "skumning" af benzinen måske har snydt mig lidt, men jeg
fik det nu til 13,2km/l...

Fra : Kim Jespersen

Dato : 01-08-06 16:29

Brian skrev:
> "Kim Jespersen" <kim.jespersen@sSTOPoSPAMl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er bange for at "skumning" af benzinen måske har snydt mig lidt, men jeg
> fik det nu til 13,2km/l...

Hold da op, det er slet ikk så ringe endda. :)

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 04-08-06 06:40

Brian wrote:
> Hejsa,
>
> Nu vil jeg også prøve med en lille gættekonkurrence :)
>
> Bilen : Ford Mondeo 1.8 115HK,188.xxxkm på klokken.

Sådan en har jeg også haft :) - 93´er ..

> Som jeg husker turen derned var det i runde tal:
> 95km på motorvej
> 35km på hovedvej
> 5km bykørsel

Det eneste resultat jeg kan huske med så´en en fanden er 12 km på literen
ved 120 - skiferie Østrig :)

--
Per, Esbjerg
VW-træf på KTA Fredericia første weekend i August 2006