Bompenge til KBH?
Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 21:33

Gad vide om ikke politikere kunne finde på at indføre samme idé som
svenskerne med at betale bompenge når man skal ind til København?
Man har jo længe hylet over at der kommer flere og flere biler til storbyen
og at p-pladser er umulige at opdrive. Der er vel heller ikke noget galt i
det som sådan, da man jo har fået metroen

Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-07-06 21:36

Tom explained :
> [...]
> og at p-pladser er umulige at opdrive. Der er vel heller ikke noget galt i
> det som sådan, da man jo har fået metroen

Er det ikke det Ritt meget gerne vil have ? (og som KBH kommune iøvrigt
har drømt i længe)

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 21:41

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Tom explained :
>
> Er det ikke det Ritt meget gerne vil have ? (og som KBH kommune iøvrigt
> har drømt i længe)

Det kunne det da fint være.
Miljøet ville også få det bedre med færre biler, så kunne da også være at
miljøministeren gik ind for det

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 21:45

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Tom explained :
>
> Er det ikke det Ritt meget gerne vil have ? (og som KBH kommune iøvrigt
> har drømt i længe)

Ku være en go ide så vi jyder ka komme til når vi er derovre
hos æ' ænder 1 gang om året..

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 31-07-06 21:46

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> writes:

> [...]
> og at p-pladser er umulige at opdrive. Der er vel heller ikke noget galt i
> det som sådan, da man jo har fået metroen

Afslutningen på den artikel er godt nok det næstdummeste jeg har læst
i dag:

"Hvad, der sker efter september, er meget usikkert og vil være afhængig
af valgresultaterne."

Say it ain't so, Sherlock, her gik jeg og troede at man holdt
folkeafstemninger for at teste blyanternes evne til at sætte
krydser.

Men i øvrigt er der da adskillige politikere i Kbh. som den ide har
strejfet forlængst.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 31-07-06 22:29

Tom wrote:
> [...]
> og at p-pladser er umulige at opdrive. Der er vel heller ikke noget galt i
> det som sådan, da man jo har fået metroen

Kan du finde p-pladser uden for byen med ordentlige (MAX 5 minutter
mellem) forbindelser ind til midtbyen? Og med ordentlige muligheder for
at komme rundt i københavn uden at skulle ind til rådhuspladsen? Jeg
kender ikke voldsomt meget til københavn, men var på kursus med en
kollega der sagde at han brugte godt en time på at komme på arbejde
(skulle på tværs af københavn) på trods af at han kun havde omkring 20
km (han tog cyklen, men busser og lign. tog ca. ligeså lang tid).

Det er en klassisk problemstilling at vores inkompetente politikere ofte
er så fokuseret på at vi skal have bilerne ud af byen, at de helt
glemmer at bilerne skal altså være et eller andet sted for alle kan (og
vil) ikke tage offentlige transportmidler ude fra oplandet.

Her i Århus kan du ikke finde en ordentlig p-plads til din bil i
nærheden af motorvejene, dem der er, har næsten garanti for at bilen
bliver rippet for alt (radio, navigation mv) hvis bilen skulle stå der
mens der er mørkt. Hvis man vil indfører bompenge, så SKAL der bygges
nogle moderne p-huse eller lign, hvor bilen (mod måske en beskeden
betaling) kan stå og være i sikkerhed. p-billetten kunne så måske
anvendes som dagpas hos det offentlige transportsystem. Dette skulle så
være gearet til at transportere alle disse personer, både i stjerneform
men også mellem stjerne-benene således at man faktisk skulle kunne komme
fra vilkårligt punkt til vilkårlig punkt indenfor ca. samme tid som det
ville tage at køre selv hvis der ingen trafik var.

Før vores politikere tager fat i disse problemstillinger, så giver jeg
ikke en skid for alle deres vilde ideer med bompenge og lign (og giver
dem sgutte min stemme heller). De har kun set sig sure på bilerne og vil
have dem ud af byerne... De overvejer slet ikke at bilerne for rigtig
mange mennesker er noget nær nødvendigt, specielt hvis dagligdagen skal
hænge bare nogenlunde sammen.

jeg ved ikke hvordan det virker i Sverige, men siden det er en success
må man forvente at folk også har fået løst deres transportproblem rundt
i byen...

Thomas

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 31-07-06 23:53

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> jeg ved ikke hvordan det virker i Sverige, men siden det er en success må
> man forvente at folk også har fået løst deres transportproblem rundt i

Fuldstændigt enig - men jeg vil dog gå skridtet videre og skrive det grimme
ord, der ligger mig lige på tungen hver gang ordet bompenge dukker op:
pengemaskine !
Og det ændrer sig ikke før infra-strukturen i København ændres voldsomt.
Metroen er jo helt til grin; prøv at flytte her ud til Amager og se, hvad vi
kan bruge Metroen til. Jeg så via mit daværende arbejde de tidligeste
tegninger over Metroen's linieføring - og troede det var løgn ! Men den gang
havde ingen af os hørt navnet "Ørestad" endnu - der var dengang kun een
station, der var placeret i beboet område.
Det andet ben mod lufthavnen har hele 3 stationer herude - men faktisk er
begge ben omhyggeligt lagt uden om den tætteste beboelse på Amager.....

Hvem er det forresten, der skriver at det er en succes i Sverige ?
Er det brugerne eller politikerne ?

--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-08-06 05:17

Jesper Hedegaard skriver:

> Hvem er det forresten, der skriver at det er en succes i Sverige ?
> Er det brugerne eller politikerne ?

Beboerne i Stockholm så vidt jeg har forstået det.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe