Opel Vectra 1.8 16V, 5d
Fra : Martin Larsen

Dato : 31-07-06 15:34

Hej gruppe

Vi har kigget på en yderst velholdt Opel Vectra 1.8 16V, 5d fra 1996.
Der er servostyring, dobb. airbag, abs, elruder, varme i spejle, radio
med CD. Den er tectylbehandlet og har overholdt alle indkaldelser ang.
dette. Der er stort set ingen rust nogen steder, kun et overfladisk
mærke på panelet ved venstra bagdør (på størrelse med en negl). Den er
synet i maj uden anmærkninger. Dæk fra december.

Den skal koste 49.900 kr. Er det en ok pris?

Er der noget specielt man bør tjekke ved Opel Vectra - nogen typiske
sygdomme? Og kommentarer i øvrigt om denne bil?

På forhånd tak :)

Hilsen
Martin

Fra : TDN

Dato : 31-07-06 16:32

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der noget specielt man bør tjekke ved Opel Vectra - nogen typiske
> sygdomme? Og kommentarer i øvrigt om denne bil?

Opel i de årgange ruster slemt plus der er diverse andre problemer. Jeg
ville aldrig give så meget for en Opel, men en 1.8 16v ligger fra 25.000 -
65.000 kr for en 1996 afhængig af stand og km-antal.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/C88EBE37-561F-47C2-959A-B595B708B362/0/040042.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-07-06 19:38

TDN wrote:

> Opel i de årgange ruster slemt plus der er diverse andre problemer. Jeg
> ville aldrig give så meget for en Opel, men en 1.8 16v ligger fra 25.000 -
> 65.000 kr for en 1996 afhængig af stand og km-antal.

Nu er den jo netop tectylbehandlet, og det må vel trods alt trække til
den positive side?

Den har kørt 250.000. Er det voldsomt?

Martin

Fra : Deaster

Dato : 31-07-06 19:50

Martin Larsen skrev:

> Nu er den jo netop tectylbehandlet, og det må vel trods alt trække til
> den positive side?

Jep, men det hjælper ikke en dyt på døre, karrosse osv.

> Den har kørt 250.000. Er det voldsomt?

Mjaa, det er da en del, men den er nødvendigvis ikke død.

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker

Fra : TDN

Dato : 31-07-06 19:52

> Nu er den jo netop tectylbehandlet, og det må vel trods alt trække til den
> positive side?
>
> Den har kørt 250.000. Er det voldsomt?
>
> Martin

Hvis den har kørt 250.000 km ligger priserne på DBA på 35.000-40.000 kr.

Jeg ville aldrig købe en Opel af de årgange, de er simpelthen for dårlig
kvalitet. Der findes mange bedre alternativer som f.eks Toyota Carina, Mazda
626, Nissan Primera som hvis de har været rustbeskyttet er af meget bedre
kvalitet efter min mening.

Har du læst testen? den er da ikke særlig god...

Hvis du alligvel vil have den så få en mekaniker eller FDM til at gå den
igennem så du ikke bliver snydt.

50.000 er efter min mening alt for dyrt.

Mvh
Thomas

Fra : Martin Larsen

Dato : 31-07-06 21:42

TDN wrote:

> Hvis den har kørt 250.000 km ligger priserne på DBA på 35.000-40.000 kr.

Måske, men den er til gengæld virkeligt velholdt. Jeg har vist ikke set
så velholdt en bil på den alder. Derfor er det svært at sammenligne
priser, når man ikke har dem man sammenligner med.

> Har du læst testen? den er da ikke særlig god...

Så slem er den vel heller ikke. Det ser ud til primært at være rust og
tandremsproblemer. Det første har den her ikke, tandremmen kan jeg ikke
sige noget om.

> Hvis du alligvel vil have den så få en mekaniker eller FDM til at gå den
> igennem så du ikke bliver snydt.

Ja, det er altid en god ide.

Hilsen
MArtin

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 16:35

"Martin Larsen" <martin+spamfree+larsen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Er der noget specielt man bør tjekke ved Opel Vectra - nogen typiske
> sygdomme? Og kommentarer i øvrigt om denne bil?

Rust.
Selv den nyere Vectra med 'designer sidespejle som går igen på
motorhjelmen...'
ruster fælt. Så hold øjnene åbne.
Ses hyppigst nederst på dørene.

Fra : Martin Larsen