Lodde/svejse på kondenser?!
Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 12:09

Hejsa alle

Nogle af køleripperne er faldet bagud, af mit klimaanlægs kondensor..
hvordan kan man fæstne dem igen? kan man lodde dem fast, eller kan man
svejse dem fast.. er der nogle der ved hvad den er lavet af, og hvordan det
gøres?

Den fejler ellers ingenting, så ville være røv at skulle gi 1400 for en ny..

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-06 13:48

tror jeg køber noget Stål-Epoxy og sætter dem på plads, med en flok
klatter...

Mvh
Morten

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-07-06 15:36

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> tror jeg køber noget Stål-Epoxy og sætter dem på plads, med en flok
> klatter...

Sprgs. er om de nytter noget, når de er klisteret fast med noget
plastic-halløj, som er en glimragende varme-isolator. Tror ikke det kan
betale sig at få restaureret den gl. med lodning ifht. købe en ny, der løber
tid på :(.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 31-07-06 16:17

> [...]
> det gøres?
>
> Den fejler ellers ingenting, så ville være røv at skulle gi 1400 for en

Betyder det noget at de mangler?

Niels

Fra : Uffe Ravn

Dato : 31-07-06 22:02

Niels Bengaard wrote

> Betyder det noget at de mangler?

Hvis der normalt sidder 20køleripper, og de 2 er faldet af, vil
virkningsgraden være faldet med under 10%

Med andre ord NEJ!

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Brian

Dato : 31-07-06 22:09