Demontere midterkonsol i Grand Vitara
Fra : Nygaard

Dato : 31-07-06 10:57

Hej,

Jeg skal have demonteret alt det plastic der sidder omkring håndbremse,
gearstænger etc. i en Grand Vitara '05.
Hvis jeg hiver lidt i kanterne, giver det sig, men jeg har jo ikke lyst til
bare at flå løs til det siger "knæk".
Så vidt jeg kan se, sidder der 2 skruer helt nede i bunden, ved siden at
sæderne - men jeg kan da ikke tro at det skal være nødvendigt at pille
sæderne ud for at få det plastic af.

Er der nogen der har prøvet det, der kan guide mig lidt - evt. med et par
billeder?

På forhånd tak

/Nygaard

Fra : hindkjaer

Dato : 01-08-06 19:02

Hej, jeg har haft midterkonsollen og radioen afmonteret og det er
rimelig simpelt. Du løfter forsigtigt i den nederste vandrette del af
de to grå alu-lister i midterkonsollen og kan derefter løfte opad -
én liste ad gangen. Derefter er det bare at fjerne de synlige skruer
for at afmontere radio, klimaanlæg mv. Bemærk det er den nyeste GV
fra 2005/2006 jeg nævner og ikke den gamle og kantet model, der blev
erstattet i 2005.

Vh
Kurt

Fra : Lars Lautrup-Larsen

Dato : 08-08-06 08:45

h> Hej, jeg har haft midterkonsollen og radioen afmonteret og det er
h> rimelig simpelt. Du løfter forsigtigt i den nederste vandrette del af
h> de to grå alu-lister i midterkonsollen og kan derefter løfte opad -
h> én liste ad gangen. Derefter er det bare at fjerne de synlige skruer
h> for at afmontere radio, klimaanlæg mv. Bemærk det er den nyeste GV
h> fra 2005/2006 jeg nævner og ikke den gamle og kantet model, der blev
h> erstattet i 2005.

Hvordan kommer du til alulisterne?
Er jeg nødt til at afmontere det plastic, der sidder under listerne og hvorledes
gøres det?
Umiddelbart kan jeg ikke trække det af og jeg er jo ikke meget for at yde
(unødig) vold.

Med venlig hilsen/Regards
Lars Lautrup-Larsen
www.geocaching.dk - skattejagt med GPS

Fra : hindkjaer

Dato : 08-08-06 09:25

Alu-listerne er af plastic og løber ned langs midterkonsollen i hver
side og ender lige oppe over gearstangen. Du kan ikke undgå at se dem
Ellers send mig en e-mail til privatmailen med dit nummer, så
ringer jeg dig op.