Dæk spray...
Fra : Peter Frost

Dato : 30-07-06 13:21

Flere steder har jeg set dåser til rep. hvis man er punkteret, virker de ?
Eller er det noget der har en begrænset levetid ?

Mit problem ligger I jeg køre på sidste sæson, på sommer gummi'et. Og for en
uges tid siden fik jeg en 'mini-punktering' på begge bagdæk, hvor dækket
mister sit tryk ret langsomt, ca 2 bar på 48 timer.

Jeg vil ikke til at købe nye sommerdæk nu, og jeg vil heller ikke skifte til
vinterdæk !

Og ved ikke rigtig om det kan betale sig at få det lappet. Det jo Alu fælge
og så løber det hurtigt op, med alu og af blancerings gebyr osv osv.

Skal jeg bare få dem lappet eller vil sårn en spray kunne holde dækket tæt
en 2-3 mdr ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-07-06 14:04

> [...]
>
> Skal jeg bare få dem lappet eller vil sårn en spray kunne holde dækket tæt

Glem det dækspray.
Tjek om ventilerne er tætte.
En lapning koster vel ca. 250-300 kr, så dækket skal være rimeligt for det
kan betale sig.

Niels

Fra : Peter Frost

Dato : 30-07-06 15:08

Niels Bengaard skrev:

> [...]
> Tjek om ventilerne er tætte.
> En lapning koster vel ca. 250-300 kr, så dækket skal være rimeligt for det

Mange tak for rådet Niels... Det ser ud til det ér en punktering, så må vel
bare være flittig til at smide luft i dækkende til jeg sætter vintersutter
på, det må så blive lidt tideligt I år !

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk

Fra : John Sahl

Dato : 30-07-06 15:12

Niels Bengaard wrote:
> Glem det dækspray.

Jeg siger lige det modsatte. Det virker efter hensigten, så det er bare at
sætte i værk.

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Niels Bengaard

Dato : 30-07-06 15:43

> Jeg siger lige det modsatte. Det virker efter hensigten, så det er bare at
> sætte i værk.

Så prøv det, det skader vel ikke, andet det i værste fald er spild af penge.

Niels

Fra : Brian

Dato : 30-07-06 15:47

John Sahl skrev:

> Jeg siger lige det modsatte. Det virker efter hensigten, så det er
> bare at sætte i værk.

Jeg har også brugt det en gang, med succes, men jeg mener der var noget om
at man vist ikke måtte køre så langt og/eller holde sig under 80km/t ?

/Brian

Fra : John Sahl

Dato : 30-07-06 17:39

Brian wrote:
> Jeg har også brugt det en gang, med succes, men jeg mener der var
> noget om at man vist ikke måtte køre så langt og/eller holde sig
> under 80km/t ?

Det jeg har brugt et par gange, har været noget med at man skulle køre i et
stykke tid/nogen kilometer, efter indsprøjtning i hjulet, der efter har det
været som et normalt hjul.

At dækmanden synes det er noget ulækkert skidt, når han på et tidspunkt skal
skifte dit dæk, det er så en anden sag

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 30-07-06 19:03

> At dækmanden synes det er noget ulækkert skidt, når han på et tidspunkt
> skal skifte dit dæk, det er så en anden sag

Årh, hva' fan', han får jo penge for det ;). Mange biler i dag sælges uden
reserve,nødhjul for at spare vægt, plads, de leveres så med en spray og en
pumpe. Hvilket nok er mere anvendeligt, hvem husker fx. at checke dæktryk på
reservehjulet? ;).

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 30-07-06 22:03

Well, jeg synes derimod det er noget ski værk, men kan også være det er
fordi det ikke er specielt egnet til scooter.

Ihvertfald er jeg nede 1 gang om månenden og give min kærestes bagdæk
sådan en halvflaske eller noget der ligner og så ude og fræse på den i
en halv time.. Holder ca en måned og så er det tid igen.

Måske man skulle få sig taget sammen til at få skiftet det dæk.... eller
, naah den skal alligevel sælges snart :)