|
| Dæk spray... Fra : Peter Frost |
Dato : 30-07-06 13:21 |
|
Flere steder har jeg set dåser til rep. hvis man er punkteret, virker de ?
Eller er det noget der har en begrænset levetid ?
Mit problem ligger I jeg køre på sidste sæson, på sommer gummi'et. Og for en
uges tid siden fik jeg en 'mini-punktering' på begge bagdæk, hvor dækket
mister sit tryk ret langsomt, ca 2 bar på 48 timer.
Jeg vil ikke til at købe nye sommerdæk nu, og jeg vil heller ikke skifte til
vinterdæk !
Og ved ikke rigtig om det kan betale sig at få det lappet. Det jo Alu fælge
og så løber det hurtigt op, med alu og af blancerings gebyr osv osv.
Skal jeg bare få dem lappet eller vil sårn en spray kunne holde dækket tæt
en 2-3 mdr ?
--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
| |
Niels Bengaard (30-07-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 30-07-06 14:04 |
|
> Flere steder har jeg set dåser til rep. hvis man er punkteret, virker de ?
> Eller er det noget der har en begrænset levetid ?
>
> Mit problem ligger I jeg køre på sidste sæson, på sommer gummi'et. Og for
> en uges tid siden fik jeg en 'mini-punktering' på begge bagdæk, hvor
> dækket mister sit tryk ret langsomt, ca 2 bar på 48 timer.
>
> Jeg vil ikke til at købe nye sommerdæk nu, og jeg vil heller ikke skifte
> til vinterdæk !
>
> Og ved ikke rigtig om det kan betale sig at få det lappet. Det jo Alu
> fælge og så løber det hurtigt op, med alu og af blancerings gebyr osv osv.
>
> Skal jeg bare få dem lappet eller vil sårn en spray kunne holde dækket tæt
> en 2-3 mdr ?
>
> --
> Med Venlig Hilsen
> Peter Frost - www.gregand.dk
Glem det dækspray.
Tjek om ventilerne er tætte.
En lapning koster vel ca. 250-300 kr, så dækket skal være rimeligt for det
kan betale sig.
Niels
| |
Peter Frost (30-07-2006)
| Kommentar Fra : Peter Frost |
Dato : 30-07-06 15:08 |
|
Niels Bengaard skrev:
>> Flere steder har jeg set dåser til rep. hvis man er punkteret, virker de
>> ? Eller er det noget der har en begrænset levetid ?
>>
>> Mit problem ligger I jeg køre på sidste sæson, på sommer gummi'et. Og for
>> en uges tid siden fik jeg en 'mini-punktering' på begge bagdæk, hvor
>> dækket mister sit tryk ret langsomt, ca 2 bar på 48 timer.
>>
>> Jeg vil ikke til at købe nye sommerdæk nu, og jeg vil heller ikke skifte
>> til vinterdæk !
>>
>> Og ved ikke rigtig om det kan betale sig at få det lappet. Det jo Alu
>> fælge og så løber det hurtigt op, med alu og af blancerings gebyr osv
>> osv.
>>
>> Skal jeg bare få dem lappet eller vil sårn en spray kunne holde dækket
>> tæt en 2-3 mdr ?
>>
>> --
>> Med Venlig Hilsen
>> Peter Frost - www.gregand.dk
>
> Glem det dækspray.
> Tjek om ventilerne er tætte.
> En lapning koster vel ca. 250-300 kr, så dækket skal være rimeligt for det
> kan betale sig.
>
> Niels
Mange tak for rådet Niels... Det ser ud til det ér en punktering, så må vel
bare være flittig til at smide luft i dækkende til jeg sætter vintersutter
på, det må så blive lidt tideligt I år !
--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk
| |
John Sahl (30-07-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 30-07-06 15:12 |
|
Niels Bengaard wrote:
> Glem det dækspray.
Jeg siger lige det modsatte. Det virker efter hensigten, så det er bare at
sætte i værk.
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Niels Bengaard (30-07-2006)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 30-07-06 15:43 |
|
> Niels Bengaard wrote:
>> Glem det dækspray.
>
> Jeg siger lige det modsatte. Det virker efter hensigten, så det er bare at
> sætte i værk.
Så prøv det, det skader vel ikke, andet det i værste fald er spild af penge.
Niels
| |
Brian (30-07-2006)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 30-07-06 15:47 |
|
John Sahl skrev:
> Niels Bengaard wrote:
>> Glem det dækspray.
>
> Jeg siger lige det modsatte. Det virker efter hensigten, så det er
> bare at sætte i værk.
Jeg har også brugt det en gang, med succes, men jeg mener der var noget om
at man vist ikke måtte køre så langt og/eller holde sig under 80km/t ?
/Brian
| |
John Sahl (30-07-2006)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 30-07-06 17:39 |
|
Brian wrote:
> Jeg har også brugt det en gang, med succes, men jeg mener der var
> noget om at man vist ikke måtte køre så langt og/eller holde sig
> under 80km/t ?
Det jeg har brugt et par gange, har været noget med at man skulle køre i et
stykke tid/nogen kilometer, efter indsprøjtning i hjulet, der efter har det
været som et normalt hjul.
At dækmanden synes det er noget ulækkert skidt, når han på et tidspunkt skal
skifte dit dæk, det er så en anden sag
--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede
| |
Jørgen M. Rasmussen (30-07-2006)
| Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen |
Dato : 30-07-06 19:03 |
|
"John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:44cce12b$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> At dækmanden synes det er noget ulækkert skidt, når han på et tidspunkt
> skal skifte dit dæk, det er så en anden sag
>
Årh, hva' fan', han får jo penge for det ;). Mange biler i dag sælges uden
reserve,nødhjul for at spare vægt, plads, de leveres så med en spray og en
pumpe. Hvilket nok er mere anvendeligt, hvem husker fx. at checke dæktryk på
reservehjulet? ;).
| |
Daniel W Johansen (30-07-2006)
| Kommentar Fra : Daniel W Johansen |
Dato : 30-07-06 22:03 |
|
Well, jeg synes derimod det er noget ski værk, men kan også være det er
fordi det ikke er specielt egnet til scooter.
Ihvertfald er jeg nede 1 gang om månenden og give min kærestes bagdæk
sådan en halvflaske eller noget der ligner og så ude og fræse på den i
en halv time.. Holder ca en måned og så er det tid igen.
Måske man skulle få sig taget sammen til at få skiftet det dæk.... eller
, naah den skal alligevel sælges snart :)
Jørgen M. Rasmussen skrev:
> "John Sahl" <spamtrap9@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> news:44cce12b$0$60781$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
>
>>At dækmanden synes det er noget ulækkert skidt, når han på et tidspunkt
>>skal skifte dit dæk, det er så en anden sag
>>
>
> Årh, hva' fan', han får jo penge for det ;). Mange biler i dag sælges uden
> reserve,nødhjul for at spare vægt, plads, de leveres så med en spray og en
> pumpe. Hvilket nok er mere anvendeligt, hvem husker fx. at checke dæktryk på
> reservehjulet? ;).
>
>
| |
|
|