Audi m. Turbo
Fra : Jens

Dato : 29-07-06 21:34

Hej

Hvad skal man være på vagt over for m.h.t. køb af en brugt Audi A3 1,8T (ca.
200.000 km)

Her tænker jeg specielt på det med Turbo'en.

Mvh

Jens

Fra : TKK

Dato : 29-07-06 23:39

> Hvad skal man være på vagt over for m.h.t. køb af en brugt Audi A3 1,8T
> (ca. 200.000 km)
>
> Her tænker jeg specielt på det med Turbo'en.

En renovering af turboen koster ca. 2 tkr. inkl. moms dog ekskl.
afmontering/montering.

Mht. turboen så må denne ikke hyle.

Mvh/TK

Fra : Michael Døj

Dato : 30-07-06 20:18

Hej TK

> En renovering af turboen koster ca. 2 tkr. inkl. moms dog ekskl.
> afmontering/montering.

Hvor får man lavet dette til den pris?

> Mht. turboen så må denne ikke hyle.

Hvorfor ikke - Hvad er det et tegn på?

Årsagen til mine spørgsmål er, at turboen på min Passat TDI fra 2004 med 50K
på tælleren er begyndt at hyle.
Ikke meget, men hørbart, når man ved det.
Tonen er konstant med kold/varm motor, i alle gear, dog mest udpræget under
accelleration, når der er ekstra blæs på møllen.

På forhånd tak for svar.

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-07-06 20:20

"Michael Døj" skriver:

> Årsagen til mine spørgsmål er, at turboen på min Passat TDI fra 2004 med 50K
> på tælleren er begyndt at hyle.

Det er 2 vidt forskellige motorer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 31-07-06 21:29

> "Michael Døj" skriver:

> Det er 2 vidt forskellige motorer.

Er det også 2 forskellige turbo'er?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-08-06 05:11

Michael Kirkegaard skriver:

> Er det også 2 forskellige turbo'er?

Det vil jeg tro, men aner det ikke.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 31-07-06 21:29

"TKK" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> En renovering af turboen koster ca. 2 tkr. inkl. moms dog ekskl.
> afmontering/montering.
>
> Mht. turboen så må denne ikke hyle.

Jeg mener nu at jeg har hørt turbo'en hyle i min svigerinde's 2005 Audi A4
1,8T, som hun købte fra ny.
Mener faktisk at den altid har gjort det.

Michael

Fra : Klaus G.

Dato : 30-07-06 10:51

> Hvad skal man være på vagt over for m.h.t. køb af en brugt Audi A3 1,8T
(ca.
> 200.000 km)
>
> Her tænker jeg specielt på det med Turbo'en.

Prøv evt. at kigge lidt her:
http://www.vagcars.dk/forum/forum.asp?FORUM_ID=5

Det er et Teknik forum, dvs. det er der folk skriver hvis de har bøvl med
deres VAG. Og mange derinde har en 1.8T.

Eller endnu bedre, opret en bruger, og spørg selv.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk