Avensis 98 startproblemer
Fra : Torsten Nielsen

Dato : 29-07-06 10:43

Hej alle

Min gamle far er normalt en lykkelig ejer af en Toyota Avensis 1,8 aut. fra
98. Dog er der et enkelt problem, som det lokale Toyota-værksted ikke kan
løse - så jeg håber på feedback fra nogen af jer "der ude".

Når han skal starte kommer der ca. hver 20. gang en rigtig grim lyd, som
mest af alt lyder som om der sidder en skrue mellem to tandhjul. Det giver
et ryk i bilen og manden er ved at at få et slagtilfælde! - og kan næppe
være sundt for nogen af dem! Umiddelbart efter kan han prøve igen og bilen
starter uden problemer.

Starteren er blevet skiftet uden nogen forbedring.

Han er på sin fjerde Toyota og har aldrig haft lignende problemer før. Bilen
har overholdt alle services.

Nogen forslag til hvad det kan være?

På forhånd tak
Torsten Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-06 10:52

"Torsten Nielsen" <spam@torstennielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Han er på sin fjerde Toyota og har aldrig haft lignende problemer før.
> Bilen har overholdt alle services.

Nu er service sjældent lig med fejlfri bil.

> Nogen forslag til hvad det kan være?

Burde Toyota ikke sætte en ære i at løse jeres problem ?
Sådan 112% ?

Fra : MK

Dato : 29-07-06 10:58

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Nu er service sjældent lig med fejlfri bil.

Men det hjælper

> Burde Toyota ikke sætte en ære i at løse jeres problem ?

Tandkransen p svinghjulet, hvor starteren griber ind, har en skade?

Fra : Fam. Olsen

Dato : 29-07-06 11:43

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Tandkransen p svinghjulet, hvor starteren griber ind, har en skade?

Ja det vil jeg også mene. Egentlig underligt at mekanikeren ikke
kontrollerede det inden han monterede den nye starter. Eller i det mindste
da man konstaterer at det ikke hjalp med en ny starter.

De har vist langt op til de 112% :-/

MVH Niels