Soltag til små biler ?
Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 29-07-06 00:52

Hej NG

Jeg har kigget lidt på Mitsubishi Colt og Hyundai Getz. Fælles for begge
biler, er at de ikke kan fås med soltag :(
Det er da deprimerende at de danske importører ikke sælger dem med soltag...
Så nu skævler jeg mod Fiat's Panda, som for i øvrigt har hele to soltage
monteret på deres Panda'er. Utroligt at Colt og Getz ikke kan fås med
soltag! :(
Panda'en er ikke den jeg ønsker allermest, men den har da soltag...

HVORFOR?

Mvh

Emil

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-07-06 06:04

Emil Jensen [2100] skrev:

> HVORFOR?

Hellere klima end soltag - jeg savner ikke mit (originalt monterede) i
Opel'en.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : MK

Dato : 29-07-06 06:11

> [...]

For at holde prisen nede.
Jo større udvalg - jo større produktions- og lageromkostninger

> Hellere klima end soltag - jeg savner ikke mit (originalt monterede) i
> Opel'en.

Nej, det kan der være noget om, hvis det er et valg.
Jeg kunne nu godt lide Camaro'ens T-tag...

Fra : Yamamoto

Dato : 29-07-06 08:33

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> wrote in message
> [...]
> soltag! :(
> Panda'en er ikke den jeg ønsker allermest, men den har da soltag...

Fordi soltag bare er noget der rigtigt kikset....

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 29-07-06 09:13

"Yamamoto" <Yamamoto@(XYSD)jap.jp> skrev i en meddelelse

> Fordi soltag bare er noget der rigtigt kikset....
SKI... godt argument, Frederik ;)).

Fra : Hauge

Dato : 29-07-06 14:48

Yamamoto wrote:
> Fordi soltag bare er noget der rigtigt kikset....

Men rigtigt rart, også selvom man har aircon.
Jeg havde soltag i min tidligere dyt, og vil også have det i min nye,
selvom den altså har aircon.

Mvh Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060729134844@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Ivar

Dato : 29-07-06 14:11

Emil Jensen [2100] skrev:

> Det er da deprimerende at de danske importører ikke sælger dem med soltag...

Hvad skal du bruge soltag til?

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-06 16:18

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad skal du bruge soltag til?

Hm måske til at overdøve en eller anden støj. Det buldrer jo så skønt når
man kører over 50 Km/t med åben soltag

--
Tom

Fra : Klaus A

Dato : 29-07-06 16:46

> Hm måske til at overdøve en eller anden støj. Det buldrer jo så skønt når
> man kører over 50 Km/t med åben soltag

180 med åben soltag er ikke noget problem (originalt i en volvo940),
fordelen er at det overdøver ungerne på bagsædet
Man kan sagtens cruise med 80 - 100 uden gener..

--
Klaus A (der nu gerne ville bytte det for Climaanlæg).

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 29-07-06 20:44

> 180 med åben soltag er ikke noget problem (originalt i en volvo940),
> fordelen er at det overdøver ungerne på bagsædet
> Man kan sagtens cruise med 80 - 100 uden gener..

Og det buldrer mindre end hvis man havde sidevinduerne åbne. Har prøvet det
i min tidligere bil Volvo 740. En fantastisk følelse!

Mvh

Emil

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 29-07-06 20:43

> Hvad skal du bruge soltag til?

Det er rart at/med
- lidt lys i bilen
- lufte ud, uden at åbne for sideruderne (de buldrer mere end hvis soltaget
er åben under kørsel)
- lufte ud mens bilen står parkeret i solen (soltag på klem)
- slikke solskin når solen rammer mig
- kikke på den blå sky (når jeg altså ikke kører)

Når jeg ikke har råd til det ultimative - en cabriolet - må jeg nøjes med
soltag. Soltage af glas er også dejligt om vinteren, da der kommer lidt lys
igennem fra oven.

Mvh

Emil

Fra : Ivar

Dato : 30-07-06 11:51

Emil Jensen [2100] skrev:

> - lidt lys i bilen

Når man sidder i en bil kigger man normalt ud af bilen.

> - lufte ud, uden at åbne for sideruderne (de buldrer mere end hvis soltaget
> er åben under kørsel)

Man bruger bilens varme/ventilationssystem til at lufte ud. Det med at
åbne sideruder var noget man brugte før bilerne have aircondition.

> - lufte ud mens bilen står parkeret i solen (soltag på klem)

Det er ikke besværet værd.

> - slikke solskin når solen rammer mig
> - kikke på den blå sky (når jeg altså ikke kører)

Ja ja, men der er stor forskæl mellem at køre med soltag og køre
cabriolet. Jeg kan ikke se den store fidus i soltag.

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : MK

Dato : 30-07-06 12:12

> Når man sidder i en bil kigger man normalt ud af bilen.

Kabinen har et helt andet lys, når du har åbent soltaget.

> Det er ikke besværet værd.

He he - min BMW kan programmeres til at udlufte kabinen pr. aut.
F.eks. hvis man forlader bilen og vender tilbage en 3-4 timer senere.
Så stiller man blot "uret" og kabinen er udluftet/sval, når man vender
tilbage :)