/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Hvæsen/hvislen fra Octavia 1.9 TDI
Fra : Lars [6710]


Dato : 28-07-06 22:51

Hej

Har netop fået min Octi 1.9 TDI (90HK) tilbage fra 100K service.
Køleren var utæt og er blevet skiftet foruden det normale service...

Nu her til aften, observerede jeg at motoren, under kraftig acceleration
fra jævn hastighed, i alle gear, laver en temmelig voldsom lyd som om
der "fiser" noget overtryk ud et eller andet sted. Det lyder nøjagtig
som om der var en der blæste med trykluft. ( kunne dog ikke høre det i
1. gear).

Det optræder ikke ved acceleration fra 0 - 100 men kun ved mellem
accelerationer 70 - 100 e.lign. hvor pedalen bliver lagt i bund.
Mislyden var der med garanti ikke tidligere.
Jeg kontakter selvfølgelig værkstedet på mandag, og kan så spilde lidt
mere tid der, men det ku' jo være at der var nogen her i gruppen der
havde oplevet noget lignende med en tilsvarende motor, og så var jeg da
meget interesseret i at høre om erfaringer
--

Mvh

Lars

 
 
Ukendt (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-07-06 23:32

Temlig sikkert en turbo slange der ikke er sat rigtigt på igen

er der samme træk i bilen som før??????????????
"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
news:44ca86b0$0$14047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Hej
>
> Har netop fået min Octi 1.9 TDI (90HK) tilbage fra 100K service.
> Køleren var utæt og er blevet skiftet foruden det normale service...
>
> Nu her til aften, observerede jeg at motoren, under kraftig acceleration
> fra jævn hastighed, i alle gear, laver en temmelig voldsom lyd som om der
> "fiser" noget overtryk ud et eller andet sted. Det lyder nøjagtig som om
> der var en der blæste med trykluft. ( kunne dog ikke høre det i 1. gear).
>
> Det optræder ikke ved acceleration fra 0 - 100 men kun ved mellem
> accelerationer 70 - 100 e.lign. hvor pedalen bliver lagt i bund.
> Mislyden var der med garanti ikke tidligere.
> Jeg kontakter selvfølgelig værkstedet på mandag, og kan så spilde lidt
> mere tid der, men det ku' jo være at der var nogen her i gruppen der havde
> oplevet noget lignende med en tilsvarende motor, og så var jeg da meget
> interesseret i at høre om erfaringer
> --
>
> Mvh
>
> Lars



Peter Frost (28-07-2006)
Kommentar
Fra : Peter Frost


Dato : 28-07-06 23:48

Ville det ikke kunne mærkes i manglende trakkraft ?

--
Med Venlig Hilsen
Peter Frost - www.gregand.dk


"anders" <xxx> skrev i en meddelelse
news:44ca9051$0$3460$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Temlig sikkert en turbo slange der ikke er sat rigtigt på igen
>
> er der samme træk i bilen som før??????????????
> "Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
> news:44ca86b0$0$14047$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>> Hej
>>
>> Har netop fået min Octi 1.9 TDI (90HK) tilbage fra 100K service.
>> Køleren var utæt og er blevet skiftet foruden det normale service...
>>
>> Nu her til aften, observerede jeg at motoren, under kraftig acceleration
>> fra jævn hastighed, i alle gear, laver en temmelig voldsom lyd som om der
>> "fiser" noget overtryk ud et eller andet sted. Det lyder nøjagtig som om
>> der var en der blæste med trykluft. ( kunne dog ikke høre det i 1. gear).
>>
>> Det optræder ikke ved acceleration fra 0 - 100 men kun ved mellem
>> accelerationer 70 - 100 e.lign. hvor pedalen bliver lagt i bund.
>> Mislyden var der med garanti ikke tidligere.
>> Jeg kontakter selvfølgelig værkstedet på mandag, og kan så spilde lidt
>> mere tid der, men det ku' jo være at der var nogen her i gruppen der
>> havde oplevet noget lignende med en tilsvarende motor, og så var jeg da
>> meget interesseret i at høre om erfaringer
>> --
>>
>> Mvh
>>
>> Lars
>
>



Lars [6710] (29-07-2006)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 29-07-06 06:50

anders skrev:
> Temlig sikkert en turbo slange der ikke er sat rigtigt på igen
>
> er der samme træk i bilen som før??????????????

Ja umidddelbart kan jeg ikke mærke nogen forskel...
Men jeg vil da lige kigge lidt efter slanger i motorrummet

Iøvrigt kan jeg også se at der tilsyneladende, ihvertfald når man bruger
oliepinden, er fyldt for meget olie på..
Kan det mon have noget med det at gøre, og er det ikke risikabelt ?


--

Mvh

Lars

Hans Paulin \(6310\) (29-07-2006)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 29-07-06 06:52

Lars [6710] skrev:

> Iøvrigt kan jeg også se at der tilsyneladende, ihvertfald når man
> bruger oliepinden, er fyldt for meget olie på..

Holder du et helt plant sted?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Lars [6710] (29-07-2006)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 29-07-06 07:55

Hans Paulin (6310) skrev:
> Lars [6710] skrev:
>
>> Iøvrigt kan jeg også se at der tilsyneladende, ihvertfald når man
>> bruger oliepinden, er fyldt for meget olie på..
>
> Holder du et helt plant sted?

Jeps...
Iøvrigt samme sted hvor jeg normalt checker olie, og oliestanden slutter
laaangt over maximum punktet.

Se her:
http://hoerlyck.dk/Bil/Olie.JPG



--

Mvh

Lars

A Andersen (29-07-2006)
Kommentar
Fra : A Andersen


Dato : 29-07-06 09:09

> Jeps...
> Iøvrigt samme sted hvor jeg normalt checker olie, og oliestanden slutter
> laaangt over maximum punktet.
>
> Se her:
> http://hoerlyck.dk/Bil/Olie.JPG
>
>
>
> --
>
> Mvh
>
> Lars

Havde du ikke haft bilen til 100K service... syns ikk ligefremt olien ser ny
ud.??



Lars [6710] (29-07-2006)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 29-07-06 09:37

A Andersen skrev:

> Havde du ikke haft bilen til 100K service... syns ikk ligefremt olien ser ny
> ud.??
>


Nææh det har du da egentlig ret i, men jeg synes nu altid at olien på
mine diesel biler er blevet sort meget meget hurtigt efter service

--

Mvh

Lars

Jørgen L. (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Jørgen L.


Dato : 30-07-06 00:31

> Havde du ikke haft bilen til 100K service... syns ikk ligefremt olien ser
> ny ud.??

Alle de diesel biler jeg har haft, har olien set sort ud kort efter at den
har været startet, så det kan man ikke lige se.


--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12



Kent Glerup (29-07-2006)
Kommentar
Fra : Kent Glerup


Dato : 29-07-06 09:11

On Sat, 29 Jul 2006 08:55:28 +0200, "Lars [6710]"
<lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:


>Jeps...
>Iøvrigt samme sted hvor jeg normalt checker olie, og oliestanden slutter
>laaangt over maximum punktet.
>
>Se her:
>http://hoerlyck.dk/Bil/Olie.JPG

Det der er ALT for meget!
Der skal ubetinget tappes af motoren.

/Kent Glerup

Lars [6710] (29-07-2006)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 29-07-06 09:27

Kent Glerup skrev:

> Det der er ALT for meget!
> Der skal ubetinget tappes af motoren.
>

Ja
Det er også det jeg efterhånden er nået frem til....
Sjuskeri .. .Eller hva' ?

Træls er det...

--

Mvh

Lars

Kent Nielsen (29-07-2006)
Kommentar
Fra : Kent Nielsen


Dato : 29-07-06 17:34


"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
news:44cb1bcb$0$13935$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
SNIP
> Sjuskeri .. .Eller hva' ?
Ja meget,
Hvilket værksted bruger du ?

--
Mvh
Kent Nielsen



Lars [6710] (29-07-2006)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 29-07-06 21:07

Kent Nielsen skrev:
> "Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse
> news:44cb1bcb$0$13935$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> SNIP
>> Sjuskeri .. .Eller hva' ?
> Ja meget,
> Hvilket værksted bruger du ?
>
> --
> Mvh
> Kent Nielsen
>
>
Tjaaa den her gang en automester i Esbjerg.

Sidste service på bilen var hos et skoda værksted i Vejle, og de moslede
bagbremserne + nogle andre småting....

Så jeg ved sq snart ikke hvor man skal køre hen.

Det jeg ikke lige forstår, er at der skal 4,5 l olie på motoren, og det
er det jeg har betalt for, så enten har IKKE fået al den gamle olie ud,
hvilket måske kan forklare at den allerede er sort, eller også er det en
meget mindre mængde der skal fyldes på end det der står i
instruktionsbog og service plan (Og det sidste er nok ikke sandsynligt)

--

Mvh

Lars

A Andersen (29-07-2006)
Kommentar
Fra : A Andersen


Dato : 29-07-06 23:20


> Tjaaa den her gang en automester i Esbjerg.
>
> Sidste service på bilen var hos et skoda værksted i Vejle, og de moslede
> bagbremserne + nogle andre småting....
>
> Så jeg ved sq snart ikke hvor man skal køre hen.
>
> Det jeg ikke lige forstår, er at der skal 4,5 l olie på motoren, og det er
> det jeg har betalt for, så enten har IKKE fået al den gamle olie ud,
> hvilket måske kan forklare at den allerede er sort, eller også er det en
> meget mindre mængde der skal fyldes på end det der står i instruktionsbog
> og service plan (Og det sidste er nok ikke sandsynligt)
>
> --
>
> Mvh
>
> Lars

hvor mange km har du kørt siden service.??? Finder det ihvertfald lidt
mærkeligt at olien allerede er helt sort...



Lars [6710] (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 30-07-06 06:28

A Andersen skrev:

> hvor mange km har du kørt siden service.??? Finder det ihvertfald lidt
> mærkeligt at olien allerede er helt sort...
>

ca 300 km


--

Mvh

Lars

Martin Orvad (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Orvad


Dato : 30-07-06 07:30

Lars [6710] wrote:
> A Andersen skrev:
>
>> hvor mange km har du kørt siden service.??? Finder det ihvertfald lidt
>> mærkeligt at olien allerede er helt sort...
>
> ca 300 km
>
>

Så vidt jeg ved, har returgassystemet meget at skulle have sagt i
forhold til at olien bliver sort hurtigt. Jeg oplever at olien er sort
allerede efter få hundrede kilometer, og ligeså gør andre jeg kender med
den type motor. Det er altså ganske normalt for VAG TDI.

De jeg kender til, som har fjernet EGR-ventilen, hævder at olien holder
sig klar betydeligt længere.

--
Martin Orvad

Passat Variant 1.9 Tdi 130 '02

Lars [6710] (30-07-2006)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 30-07-06 07:40

Martin Orvad skrev:

> Så vidt jeg ved, har returgassystemet meget at skulle have sagt i
> forhold til at olien bliver sort hurtigt. Jeg oplever at olien er sort
> allerede efter få hundrede kilometer, og ligeså gør andre jeg kender med
> den type motor. Det er altså ganske normalt for VAG TDI.
>
> De jeg kender til, som har fjernet EGR-ventilen, hævder at olien holder
> sig klar betydeligt længere.
>

OK

Godt at vide

--

Mvh

Lars

Lars [6710] (29-07-2006)
Kommentar
Fra : Lars [6710]


Dato : 29-07-06 11:31

anders skrev:
> Temlig sikkert en turbo slange der ikke er sat rigtigt på igen

Lyden optræder faktisk, nu hvor jeg har testet lidt yderligere, ved
2.200 omdr/min i alle gear.

I går var det konen der førte automobilet, og så ved man jo ikke hvad
der sker

Hvor fannan sidder sådan nogen slanger, og hvordan tester man det mens
man kigger ?

Der skal jo bealstning på før lyden optræder


--

Mvh

Lars

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste