Min allerførste bøde...
Fra : Dak

Dato : 28-07-06 12:56

Det er godt nok et tvivlsomt billede de fik af mig selvom det var højlys dag
med kun solskin. :-/ nå men nu da det blev taget i en firma bil, så har jeg
fået et fint lille brev med at jeg skal angive mig selv som en
lovovertræder. lidt sjovt synes jeg da selv.

Nå men nu til bøden. Den lyder jo på små 1000kr for en 22% overskridelse på
en 50km/t zone, altså målt til 64 men registreret til 61km/t men heldigvis
kan jeg få rabat da jeg er lærling og var på SU sidste år. Så den endelige
bøde ender nok på de 500kr.

Så nu tænker jeg lidt på hvad der sker hvis man ikke sendte det brev ind?

Nå men våd weekend til alle...

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Anders Christensen

Dato : 28-07-06 13:04

Dak skrev:
> [...]
> bøde ender nok på de 500kr.
>
> Så nu tænker jeg lidt på hvad der sker hvis man ikke sendte det brev ind?

Så bliver du indkaldt til retsmøde hvor du sandsynligvis bliver dømt til
at betale bøden, og sikkert også eventuelle omkostninger med retsagen.

Fra : Dak

Dato : 28-07-06 13:13

Kom lige i tanke om at jeg jo slipper for mit første klip i kortet også.
der skal man jo have en 30% overskridelse. Jubii!!

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 13:17

> Kom lige i tanke om at jeg jo slipper for mit første klip i kortet også.
> der skal man jo have en 30% overskridelse. Jubii!!

Du skulle hellere tage at køre ordenligt !!! BØLLE !!

/Juel

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 28-07-06 13:26

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> Du skulle hellere tage at køre ordenligt !!! BØLLE !!

Ja det er jo ren VANVIDSKØRSEL det fartdjævelen der synder med!

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 13:42

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> Kom lige i tanke om at jeg jo slipper for mit første klip i kortet også.
> der skal man jo have en 30% overskridelse. Jubii!!
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Én der tager sin straf med glæde

Jeg kan som en anden Bjarne Riis sige at jeg er aldrig blevet taget for at
køre for stærk i danmark....det er da ret godt gået

--
Tom

Fra : Kim Jespersen

Dato : 28-07-06 14:29

Tom skrev:
> [...]
>
> Jeg kan som en anden Bjarne Riis sige at jeg er aldrig blevet taget for at
> køre for stærk i danmark....det er da ret godt gået

Hmmm nu du nævner Bjarne fik det mig lige til at tænke på
tour-de-forskellige-pedaler hvor de kører lettere stærkt på cykel og så
lige dengang jeg blev stoppet i Hammerum fordi patruljen mente, at jeg
havde kørt omkring 55-56 km./t. og at cykler altså også skulle holde sig
på max. 50 km./t.
Jeg fik ingen bøde da de ikke kunne fastsætte min hastighed, men jeg
tror de morede sig alligevel på min bekostning.

Men det kunne have været min første bøde, har dog siden fået en for 61
km./t på en 50 km./t strækning. Satans til fotovogne :)

Fra : Kim Persson

Dato : 28-07-06 13:36

> [...]
> den endelige bøde ender nok på de 500kr.
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Du opnår kun den halvering hvis du tjener under 115tkr om året.
//Kim

Fra : Dak

Dato : 28-07-06 15:05

> Du opnår kun den halvering hvis du tjener under 115tkr om året.
> //Kim

ja og hvor meget tjener du da på SU? :-/ det eksakte tal er også 127.500 kr.
se http://www.politi.dk/da/borgerservice/faerdsel/boedetakster/

Fra : Tue Jensen

Dato : 28-07-06 14:11

On Fri, 28 Jul 2006 13:55:42 +0200, Dak wrote:

> [...]
> bøde ender nok på de 500kr.
>
> Så nu tænker jeg lidt på hvad der sker hvis man ikke sendte det brev ind?

Hvis det er en privat person(ejer af bilen), der ikke oplyser hvem, der
køret bilen, bliver ejer kaldt ind på politigården og skal forklar, at
han/hun ikke kender den der kørte bilen. Derefter får ejer en bøde for 500
kr. for ikke at oplyse hvem der kørte bilen. (et sådan tilfælde kender jeg
ihverttilfælde til)

--
Tue

Fra : Dak

Dato : 28-07-06 15:06

> [...]
> kr. for ikke at oplyse hvem der kørte bilen. (et sådan tilfælde kender jeg

nå ja men man er vel lovlydig.

Fra : Lars Jensen

Dato : 28-07-06 14:11

Dak skrev:

> [...]
> kan jeg få rabat da jeg er lærling og var på SU sidste år. Så den endelige

Hvis du havde kørt pænt, havde du haft råd til DBA.DK

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Lars B
Mazda 6, 2.3L ATH Style

Fra : Dak

Dato : 28-07-06 15:08

> Hvis du havde kørt pænt, havde du haft råd til DBA.DK

he he... jamen det er jo netop disse uforsigelige ting som gør at jeg ikke
har så mange penge sidst på måneden.

Fra : Brian

Dato : 28-07-06 17:32

> he he... jamen det er jo netop disse uforsigelige ting som gør at jeg ikke

Du kan da vælge at afdrage pengene...

Fra : Dak

Dato : 31-07-06 12:45

> Du kan da vælge at afdrage pengene...

Afdrage 500kr? :-/ Det tror jeg da ikke lige går.. eller hvad?

Fra : Kito

Dato : 28-07-06 16:03

> [...]
>

> Nå men våd weekend til alle...
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Så vil din chef blive hentet ind til 14 dages afsoning, nå spøg til side, så
heldig kan man vel ikke være
Tillykke med den, en gang skal jo være den første.

Poul>

Fra : Dak

Dato : 28-07-06 16:49

> Så vil din chef blive hentet ind til 14 dages afsoning, nå spøg til side,
> så heldig kan man vel ikke være
> Tillykke med den, en gang skal jo være den første.

Jo tak, men overvejer næsten at prøve at trække på mine politiforbindelser
og se om der er nogen der kan fikse den. Bare for at se om det kan lade
sig gøre.

Fra : Brian

Dato : 28-07-06 16:54

Dak skrev:

> Jo tak, men overvejer næsten at prøve at trække på mine
> politiforbindelser og se om der er nogen der kan fikse den. Bare
> for at se om det kan lade sig gøre.

Med den indstilling du har til at hive muldvarpen frem og betale, burde du
faktisk være velhavende

/Brian

Fra : Dak

Dato : 28-07-06 17:11

> Med den indstilling du har til at hive muldvarpen frem og betale, burde du
> faktisk være velhavende

Kan hellere ikke forstå hvor min første million lader vente på sig..

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-07-06 23:54

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse

> Kan hellere ikke forstå hvor min første million lader vente på sig..

Den er da kommet forlængst.
Det er da bare skrigene fra muldvarpen du ikke kan holde ud

PS: Jeg lader mig jævnligt befordre med hastigheder over 130 km/t
uden at det udløser bøder.

Kodeordet er som følger: DSB

--
mvh Uffe
Ikke længere Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kito

Dato : 29-07-06 08:42

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er da bare skrigene fra muldvarpen du ikke kan holde ud
>
> PS: Jeg lader mig jævnligt befordre med hastigheder over 130 km/t

DSB???
130KM???
Det må være en joke

Poul

Fra : TDN

Dato : 29-07-06 09:13

> [...]
> Det er da bare skrigene fra muldvarpen du ikke kan holde ud
>
> PS: Jeg lader mig jævnligt befordre med hastigheder over 130 km/t

130 km/t med DSB, du er jo fuldstændig uansvarlig..... Med det skinnenet og
varmeskæve skinner. Du burde have en kæmpe bøde og låses inde, der er jo
mere uansvarligt end at køre 250 km/t på landevej.....

Mvh
Thomas

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-07-06 01:04

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> 130 km/t med DSB, du er jo fuldstændig uansvarlig..... Med det skinnenet
> og varmeskæve skinner. Du burde have en kæmpe bøde og låses inde, der er
> jo mere uansvarligt end at køre 250 km/t på landevej.....

Rolig nu, begge to.
Jeg befinder mig jo (for det meste) i dejlige jylland.
Så derfor er det muligt )))

Fra : Hr. Jensen

Dato : 29-07-06 09:45

Den Fri, 28 Jul 2006 13:55:42 +0200 sendte "Dak"
<dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>bøde ender nok på de 500kr.
>
>Så nu tænker jeg lidt på hvad der sker hvis man ikke sendte det brev ind?

Tjah, som udgangspunkt har du ikke pligt til at udtale dig, hvis du
derved inkriminerer dig selv.

--
Hr. Jensen

Getz er ikke noget man hører -
Det er noget man kører

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 31-07-06 08:59

Dak wrote:

> he he... jamen det er jo netop disse uforsigelige ting som gør at jeg ikke
> har så mange penge sidst på måneden.

Hvordan kan næsten 70 km/t på speedometeret være uforudsigeligt i
byzone ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Dak

Dato : 31-07-06 12:45

>Hvordan kan næsten 70 km/t på speedometeret være uforudsigeligt i
>byzone ?

Fordi det forudsigelige er ikke at havde kørt de km/t men at blive taget?
:-/