Motor lyd i radio ?
Fra : Jan O

Dato : 27-07-06 22:22

Hej Gruppe

min toyota er begyndt at få en hyllende lyd i radioen er der nogle der har
et forslag til hvad det kan være+

Det stiger efter omdrejningstallet

hilsen Jan O

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 22:32

"Jan O" <jan.ohlsson@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe
>
> min toyota er begyndt at få en hyllende lyd i radioen er der nogle der har
> et forslag til hvad det kan være+
>
> Det stiger efter omdrejningstallet

Defekte tændkabler eller defekt kondensator eller fejl i den elektroniske
tændingsbox eller fejl i strømfordeleren

--
Tom

Fra : Jonas R.

Dato : 27-07-06 22:53

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "Jan O" <jan.ohlsson@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Defekte tændkabler eller defekt kondensator eller fejl i den elektroniske
> tændingsbox eller fejl i strømfordeleren

Tror du ikke bare det kunne være en dårlig stelforbindelse?
Typisk giver dårlig stel forbindelse hyletone, som følger omdrejningerne i
bilen.
Især hvis man har et anlæg i med forstærker.

/Jonas R.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-07-06 22:56

Hej!

Jonas R. wrote:
> Især hvis man har et anlæg i med forstærker.

Det har alle anlæg

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus G.

Dato : 28-07-06 03:12

> Det har alle anlæg
Meeen nu tænker han nok på en forstærker hvor man selv trækker ledningerne
til den i bagagerummet, hvor stel ledningen nemt kan blive noget klam værk,
eller ens signal kabler ligger for tæt på et strømkabel :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Kito

Dato : 28-07-06 06:50

> [...]
> værk,
> eller ens signal kabler ligger for tæt på et strømkabel :)

Det er nok rigtigt at det kan være årsagen, men nu skrev han intet om at der
lige var blevet installeret en ny forstærker.
Årsagen er nok som der er blevet skrevet, et defekt tændkabel, eller
kondensator. Det er næppe fugtproblermer i disse her dage.

vh
Poul>

Fra : Jan O

Dato : 28-07-06 10:36

> [...]
> Hej Gruppe
>
> min toyota er begyndt at få en hyllende lyd i radioen er der nogle der har

Lydene er kommet efter at forstærkeren i bagagerummet er blevet flyttet

vi har gået alle ledninger efter

men prøver at se om de ligger for tæt på stel eller strøm

forløbig tak for svar

jan o

Fra : Kent Glerup

Dato : 28-07-06 11:08

On Fri, 28 Jul 2006 11:35:48 +0200, "Jan O" <jan.ohlsson@privat.dk>
wrote:

> [...]
>
>vi har gået alle ledninger efter
>
>men prøver at se om de ligger for tæt på stel eller strøm

Sørg for at stelforbindelsen til forstærkeren er perfekt!
Derudover skal du sørge for at dine signalkabler ikke er fremført
sammen med strømkablerne!

/Kent Glerup

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 11:43

> [...]
>
> vi har gået alle ledninger efter
>
> men prøver at se om de ligger for tæt på stel eller strøm

Ja det var jo en ganske væsentlig detalje....jeg troede der var tale om
bilens standard udstyr

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-07-06 15:45

Jan O skriver:

> Lydene er kommet efter at forstærkeren i bagagerummet er blevet flyttet

Så ved jeg godt, hvad der er galt.

Den rører ved metal og skaber stelforbindelse. Førhen var den skruet i
noget isolerende.

Ellers er der hul på skærmen i singalkablet, så det har forbindelse til
stel.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : claus b. p.

Dato : 28-07-06 21:49

"Jan O" <jan.ohlsson@privat.dk> wrote in message
> Hej Gruppe
>
> min toyota er begyndt at få en hyllende lyd i radioen er der nogle der har
> et forslag til hvad det kan være+
>
> Det stiger efter omdrejningstallet

Hylelyd kan være fra generatoren, og komme ind på +12V forsyningen. Har der
været et filter eller en kondensator på strømledningen som er fjernet eller
har mistet stelforbindelsen?

/Claus