Nogen der har kørt Pug 207?
Fra : MacX

Dato : 27-07-06 18:02

Hej gruppe

Ja grunden til at jeg spørger, er fordi jeg har bestilt sådan en vogn -
som nævnt før i andet indlæg... Jeg købte den i god tro, ud fra testen
i Motor, diverse tests på netter og min egen vurdering af bilen. Syntes
den bliver anmeldt med flot resultat, og kun få negative pointer -
såsom træng plads på bagsædet og meget tung bil. Nu koster sikkerhed og
støjdæmpning vel også i form af vægt...?

Nu har jeg efterfølgende set Top Gears anmeldelse, hvor de nærmest
siger den er en fiasko - ligefrem "Rubbish"! Det eneste han kan lide
er, god styring og gode sæder

På high-speed.dk bliver den også voldsomt kritiseret!

Nu sidder jeg og tvivler på om det bliver et fejlkøb? Det er mange
penge der står på spil, og ønsker en god bil, der opfylder mine behov.

Så vil gerne høre hvad I syntes om den? Dem der har prøvet den, eller
har anden kendskab til den...

Mvh
Otto

Fra : Lars Knudsen

Dato : 27-07-06 18:30

MacX <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote in news:44c8f26d$0$193
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Nu har jeg efterfølgende set Top Gears anmeldelse, hvor de nærmest

Top Gear er underholdning, langt mere end seriøs bil-journalistik.

Men sjovt er det!

/lars

Fra : MK

Dato : 27-07-06 19:24

"Lars Knudsen" <sspaceman@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Top Gear er underholdning, langt mere end seriøs bil-journalistik.

Men fandens god underholdning :)

Jeg har ejet mange nye sombrugte biler i mit 49 årige liv.
Jeg har endnu en handel til gode, hvor jeg købt en bil ud
fra, hvad en journalist måtte mene om bilen.

Jég køber udelukkende en bil ud fra, hvad JÉG måtte mene
om den - og sælger efeterfølgende idé'en til min dejlige kone

Fra : jk

Dato : 27-07-06 19:01

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote in message
> [...]
> der står på spil, og ønsker en god bil, der opfylder mine behov.
>
> Så vil gerne høre hvad I syntes om den? Dem der har prøvet den, eller har

hmmm... hvis man ikke ka' sige noget pænt ska' man holde sin mund, så jeg
sir' desværre ikke mere om mærket Peugeot.

/JK

Fra : Hafnia

Dato : 27-07-06 19:28

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> styring og gode sæder
>
> På high-speed.dk bliver den også voldsomt kritiseret!

nu vil jeg mene at FDM er mere seriøse og har flere aspekter i deres test
end både Topgear og high-speed.dk der begge er for Brian præget...

Fra : MacX

Dato : 27-07-06 19:44

On 2006-07-27 20:27:31 +0200, "Hafnia" <secolo@bysantin.ik> said:

> nu vil jeg mene at FDM er mere seriøse og har flere aspekter i deres
> test end både Topgear og high-speed.dk der begge er for Brian præget...

Argh endelig lidt fornuft - tak :)

Det er også yderst sjældent at TopGear tester "almindelige" biler - nu
når man tænker tilbage...

Blev bare lidt bedrøvet, da jeg virkelig har brugt lang tid på, at
finde den rette bil. Ville jo helst have en 320D i garagen, men ikke
lige i denne omgang ;)

Mvh
Otto

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 11:15

> Blev bare lidt bedrøvet, da jeg virkelig har brugt lang tid på, at finde
> den rette bil.

Det kan du da UMULIGT ha hvis du ikke engang har prøvet en bil som du vil gi
XXX.XXXkr for ?!?!
Jeg ville da aldrig i mit liv bestille en bil jeg ikke havde prøvet samme
model af, det skulle da lige være hvis man blev et rigt svin, og bare ville
ha en ny DB9 V8 Vanquish.. den er bare så flot at det er nok... men ellers..
jeg er målløs..

Mvh
Morten

Fra : Hr. Jensen

Dato : 28-07-06 12:35

Den Fri, 28 Jul 2006 12:15:19 +0200 sendte "Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>XXX.XXXkr for ?!?!
>Jeg ville da aldrig i mit liv bestille en bil jeg ikke havde prøvet samme

Det har jeg faktisk gjort, og blev glædeligt overrasket.

Men nu var det jo også en Hyundai.

--
Hr. Jensen

Getz er ikke noget man hører -
Det er noget man kører

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-06 12:39

> Det har jeg faktisk gjort, og blev glædeligt overrasket.

Ja, men chancen for at man har lagt 200K for noget som man synes er bras og
det ville da være røv..

> Men nu var det jo også en Hyundai.

Ingen kommentar....

/Juel

Fra : MacX

Dato : 28-07-06 19:00

On 2006-07-28 12:15:19 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> said:

> Det kan du da UMULIGT ha hvis du ikke engang har prøvet en bil som du
> vil gi XXX.XXXkr for ?!?!

Nej det ville jeg da heller ikke... Hvor dum tror du jeg er?

Fra : Lars Jensen

Dato : 28-07-06 21:39

MacX skrev:

> Nej det ville jeg da heller ikke... Hvor dum tror du jeg er?

Jamen, hvis du var tilfreds med prøveturen, og synes det var en dejlig
bil, så kan det vel være lige meget hvad Clarkson og co. synes om den? :)

Heldigvis var "Hamster" begejstret for Mazda 6'en :)

Lars B
Mazda 6, 2.3L ATH Style

Fra : TDN

Dato : 27-07-06 19:55

> [...]
> der står på spil, og ønsker en god bil, der opfylder mine behov.
>
> Så vil gerne høre hvad I syntes om den? Dem der har prøvet den, eller har

Personligt ville jeg aldrig købe en ny Peugeot. Ud fra FDM's autoindex
undersøgelse
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/DBD31860-1414-4A51-93F8-01412CCC64EB/0/2228.pdf
er det tydeligt at se hvad ejere mener om deres Peugeot, værkstedet og
forhandleren. Du vil være en forsøgskanin for om Peugeot har fået styr på
kvaliteten i den nye 207, samt evt. børnesygdomme. Personligt tror jeg ikke
de har fået styr på kvaliteten, men det kan kun tiden vise.

Mvh
Thomas

Fra : JS

Dato : 27-07-06 20:03

TDN wrote:
> [...]
> styr på kvaliteten i den nye 207, samt evt. børnesygdomme. Personligt
> tror jeg ikke de har fået styr på kvaliteten, men det kan kun tiden

Og op imod alt dette skal man lige tænke på at Pug ofte koster meget mindre
end konkurrenterne på listen.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-07-06 20:04

After serious thinking JS wrote :
> Og op imod alt dette skal man lige tænke på at Pug ofte koster meget mindre
> end konkurrenterne på listen.

Det hjælper jo ikke noget hvis den ikke virker...

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-07-06 20:13

JS wrote:

> Og op imod alt dette skal man lige tænke på at Pug ofte koster meget mindre
> end konkurrenterne på listen.

Ja, man skal jo spare... koste hvad det vil

Jeg vil langt hellere købe en bil der koster en sjat mere og så ikke
frygte at den skal på værksted hver anden måned, eller hvor man måske
skal kæmpe en kamp med værkstedet hvis/når der går noget i stykker som
burde dækkes af garantien.

Jeg ville da også have været meget ked af at have sparet fx. 50kkr men
at bilen så havde brændt hus eller lign. af :-|

Måske har Pug lært noget... måske ikke... det vil kun tiderne vise.

Thomas

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-07-06 20:04

TDN laid this down on his screen :
> Personligt ville jeg aldrig købe en ny Peugeot.

Det er du ikke ene om, jeg regner i hvert fald ikke med at købe Peugeot
næste gang!

Fra : benjamin

Dato : 27-07-06 20:09

Jeg har aldrig lyttede til diverse magasiner, når jeg har ledt efter
en ny bil.
Jeg mener at man skal købe den bil, man selv finder rigtig.
Nogle kan li Mercedes andre kan li Lada. Hvis du selv synes en Peugeot
207 køre godt, og du befinder dig godt iden, jamen hvad er så
problemet?
Alle har forskellige krav til deres bil, og der er ingen der er 100 %
ens.
Held og lykke med den nye bil.

PS: Franske biler er slet ikke så slemme som de bliver gjordt til.

Med venlig hilsen

Benjamin Skov Rasmussen

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-07-06 20:25

Hej

MacX wrote:
> Nu sidder jeg og tvivler på om det bliver et fejlkøb? Det er mange penge
> der står på spil, og ønsker en god bil, der opfylder mine behov.

Bare roligt. Jeg har også købt en ny bil (Fiesta TDCi 1,4) uden at have
prøvet den, men udelukkende baseret på anmeldelser og billeder på
diverse hjemmesider.

Jeg havde på ingen måde fortrudt, at jeg købte den ubeset og uprøvet da
jeg fik den et par måneder senere. Hvad der så skete sidenhen er en
anden historie og valget af dit mærke er også en anden historie, som vi
vist allerede har snakket os igennem