Meget genstridige fugleklatter på lakken :~
Fra : dennisljensen@gmail.~

Dato : 27-07-06 08:24

I går da jeg uheldigvis fik parkeret lidt for tæt på et træ i indre
by blev min bil ramt på taget af nogle ekstremt syreholdige
fugleklatter. Jeg ved ikke præcis hvor mange timer de har siddet, i
det de teoretisk kan være kommet lige efter jeg parkerede eller måske
senere på dagen. Da jeg kørte hjem ville jeg lige "skylle" dem af på
en servicestation på vejen.

Men det skulle vise sig at være sværre end som så. Det tog lang tid
og jeg brugte rigeligt med vand og en ny blød svamp. Langt om længe
gik de i opløsning, men til min store skræk, er der nu to store meget
ru og matte pletter på taget Det er ikke noget som jeg har lavet
med svampen eller fordi jeg var for voldsom. Man kan simpelthen se
pletterne med fine så stænk ud til siderne. Et rent og skært aftryk
af dem. Guderne må vide hvilke fugle kan have SÅ dårlig mave??

Nåh, men spørgsmålet er naturligvis hvad jeg gør nu? Bilen er
næsten helt ny og fremstår ellers som ny i lakken. Kan det vaskes
væk, poleres væk (i så fald hvordan?) og i værste tilfælde er
lakken ødelagt for good og kræver den slags en omlakkering?

Gode råd modtages med kyshånd !!

Med venlig hilsen,
Dennis

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 09:58

<dennisljensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Sonax Extreme Polish kan fjerne alle pletter. Ellers er der noget
seriøst galt med selve klarlakken på din bil. På min mondeo kan
fugleklatter godt sidde i flere dage uden at der sker noget ved det.
Men jeg ved heller ikke hvad det er de små pipfugle går og spiser

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-06 16:47

dennisljensen@gmail.com skriver:

> [...]
> væk, poleres væk (i så fald hvordan?) og i værste tilfælde er
> lakken ødelagt for good og kræver den slags en omlakkering?

Smider et par avissider op på taget og holder dem gennemvåde i et par
timer.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Hauge

Dato : 29-07-06 19:53

Hejsa
dennisljensen@gmail.com wrote:
> Gode råd modtages med kyshånd !!

Jeg har med meget stor held brugt ganske alm. edikke, det man bruger til
at sylte i.
Fugt en klud, og den opløses lige så let.

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060729185400@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.