Hvid forrude, er jeg den eneste??
Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 06:57

Her til sommer startede jeg med at opdagede at galantens forrude indvendigt,
hurtigt bliver hvid indvendigt, som om der sætter sig et lag skidt.. det går
strækt, på under en uge kommer der et irriterende lag.. Først tænkte jeg at
det var klima anlægget... Men nu har jeg opdaget at det samme sker på
cabrioen !!

Jeg synes ikke jeg har set det alle de andre år.. er det mig der er ved at
blive skør..?? sker det også hos jer? og hvad gør man for at forebygge ?!?

Mvh
Morten
Galant V6
Golf Cabriolet GLi

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 07:45

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blive skør..?? sker det også hos jer? og hvad gør man for at forebygge ?!?

Jeg tror at enten kører du med recirkulation (som du ikke skal ret længe)
eller også er varmeveksleren utæt.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 08:01

> Jeg tror at enten kører du med recirkulation (som du ikke skal ret længe)
> eller også er varmeveksleren utæt.

Det forklare jo ikke at det samme sker i min cabrio ?!

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 08:15

> Det forklare jo ikke at det samme sker i min cabrio ?!

Skifter du pollenfiltre jævnligt ellers kan de jo få den til at opføre sig
som recirkularion.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 09:12

> Skifter du pollenfiltre jævnligt ellers kan de jo få den til at opføre sig
> som recirkularion.

hehe der er ikke noget der minder om pollen filter i den gamle slæde... og
kører altid med kluden nede...

Mvh
Morten

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 09:33

> hehe der er ikke noget der minder om pollen filter i den gamle slæde... og
> kører altid med kluden nede...

Så er det nok bare luftforurening i det område du bor eller også at du kører
for hurtigt på grusveje / for tæt på forankørende biler

Reelt set så kan skidt på indersiden kun komme fra omgivelserne udefra,
eller fra varmeapparat/ac som er utæt, eller som dug fordi man kørte med AC
i går og ikke starter med det i dag, så er isklumperne i mellem ribberne
noget der vil danne dug de første 10 min.

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 27-07-06 09:38

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> og hvad gør man for at forebygge ?!?

Holder op med at ryge !?!

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 11:56

> Holder op med at ryge !?!

Crap, skal jeg så ikke starte på det før jeg kan holde op igen ??

Mvh
Morten

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-07-06 13:34

In article <44c89bd1$0$15784$14726298@news.sunsite.dk>,
"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> Crap, skal jeg så ikke starte på det før jeg kan holde op igen ??

Nej nej det er ikke nødvendigt..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : BJ

Dato : 27-07-06 14:33

KLIP

> Nej nej det er ikke nødvendigt..

Hvilken farve giver svovlen på forruden..:)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Kim Jespersen

Dato : 27-07-06 14:12

BJ skrev:
> "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Holder op med at ryge !?!

Rygning laver en blå/grøn hinde, ikke en hvid

Fra : BJ

Dato : 27-07-06 14:32

"Kim Jespersen" <kim.jespersen@sstopospaml.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Rygning laver en blå/grøn hinde, ikke en hvid

Tak for oplysningen. Nu ved jeg i hvert fald, hvad det er der farver mine
ruder indvendig i potterne.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 09:39

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message
> [...]
> blive skør..?? sker det også hos jer? og hvad gør man for at forebygge ?!?

Bruger du noget vinyl makeup eller andet på instrumentbordet eller måske der
er noget i det rengøringsmiddel du bruger til at tørre instrumentbordet af
i? I den her stærke varme og sol skulle det ikke undre mig hvis der er en
slags fordampning som så sætter sig på forruden.
Har før hørt om at plastikken i sig selv kan afgive dampe som kan sætte sig
på forruden som et lag.

Mvh. Ulrich

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 11:57

> [...]
> mig hvis der er en slags fordampning som så sætter sig på forruden.
> Har før hørt om at plastikken i sig selv kan afgive dampe som kan sætte

Ja i galanten gør jeg faktisk !!

I cabrioen, tror jeg ikke det har været gjort i årtier..

Mvh
Morten