Hvordan fjerner jeg madolie fra et bilsæde~
Fra : Tue Jensen

Dato : 26-07-06 17:18

Hvordan fjerner jeg madolie/madfedt, der er spildt på et bilsæde?
--
Tue

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-06 20:57

"Tue Jensen" <tuesjensen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvordan fjerner jeg madolie/madfedt, der er spildt på et bilsæde?
> --
Man kan komme langt med opvaskemiddel og lunkent vand + rigeligt papir,
køkkenrulle.

Fra : Tue Jensen

Dato : 27-07-06 10:12

On Wed, 26 Jul 2006 21:56:52 +0200, Jørgen M. Rasmussen wrote:

> Man kan komme langt med opvaskemiddel og lunkent vand + rigeligt papir,
> køkkenrulle.

Det må så prøves, igen
--
Tue

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-07-06 16:41

Tue Jensen skriver:

> Hvordan fjerner jeg madolie/madfedt, der er spildt på et bilsæde?

Barberskum.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : kazz

Dato : 28-07-06 16:33

Efter en tur med lunkent vand og opvaskemiddel, vil der ofte være en svag
skjold tilbage på sædet
Cellouse fortynder (stavapalde søges) kan være løsningen.
Brugt en varm dag, med lidt forsigtighed kan det være et sandt mirakelmiddel
til at fjerne fedtskjolder og lign.
Fugt en klud med fortynder og gnid kraftigt på pletten indtil den fugtet
godt igennem med fortynder, herefter tørrer du efter med en tør klud og
lader resten fordampe.
Hele trixet består i at fortynderen fordamper iden den gør nogen skade på
indtrækket og i langt de fleste tilfælde vil pletten være væk eller kraftigt
reduceret
..
Som sædvanlig, skal man lige huske den obligatoriske lille prøve på et knapt
så synligt sted for at se om farverne kan holde til det

PS til kritikerne af metoden, så har jeg som mekaniker brugt den på rigtigt
mange biler, som lige skulle have frisket indtrækket lidt op og jeg endnu
aldrig mødt et indtræk som ikke har kunnet tåle fortynder i moderate
mængder.

Kazz