Må jeg køre med min CV
Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-07-06 16:08

Hej

Jeg er ved at se på en anden bil, den jeg har i kikkerten, må trække 1200 kg
med bremser, min CV vejer 950 kg i egenvægt, men 1300 total...må jeg køre
med campingvognen, hvis jeg kun fylder den op til 1200 kg?

Mvh
Jan

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 26-07-06 16:10

Jan Nielsen skrev:

> må jeg køre med campingvognen, hvis jeg kun fylder den op til
> 1200 kg?

A tviler!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Gunnar007

Dato : 26-07-06 16:14

"Jan Nielsen" <jan@campingvognen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kg med bremser, min CV vejer 950 kg i egenvægt, men 1300 total...må jeg
> køre med campingvognen, hvis jeg kun fylder den op til 1200 kg?

Nej, det mener jeg bestemt ikke du må.

Man må desværre holde sig inden for "papir" tallene..
Kan bilen vejes op ??

Hilsen G

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-07-06 16:20

Jan Nielsen wrote:
> [...]
> 1200 kg med bremser, min CV vejer 950 kg i egenvægt, men 1300
> total...må jeg køre med campingvognen, hvis jeg kun fylder den op til

Hejsa...

Det kan man ikke sige udfra tallene...

Du må gerne køre med din CV med 250 kg last (1.200 kg i alt) HVIS
- din bils egenvægt er min. 1.150 kg OG
- din bils totalvægt er maks. 2.300 kg.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 26-07-06 22:16

Wed, 26 Jul 2006 17:20:14 +0200, skrev "Morten Fruergaard" <mit
fornavn @ mit efternavn . com>, på 23 linier, i
<44c78833$0$15782$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Hejsa...
>
>Det kan man ikke sige udfra tallene...
>
>Du må gerne køre med din CV med 250 kg last (1.200 kg i alt) HVIS
> [...]
For og få det på det rene hvadså hvis min bil har en egenvægt på
1050 kg og må trække 1200 kg.

Hvad må man så køre med uden kort?

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-07-06 22:21

Karsten Andersen wrote:
> For og få det på det rene hvadså hvis min bil har en egenvægt på
> 1050 kg og må trække 1200 kg.
>
> Hvad må man så køre med uden kort?

Hvilket kort...?

Hvis du har en bil, som har en egenvægt på 1050 kg og må trække 1.200 kg, må
du kører med en trailer med en totalvægt på 1.100 kg under forudsætning at
bilens totalvægt ikke overstiger 2.400 kg uden at have B/E.. Hvis det bilen
må trække bliver sat ned til 1.100 kg, må du køre med "alle" trailere - dog
må du ikke trække mere end 1.100 kg (trailerens egenvægt + last)

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-07-06 18:32

Wed, 26 Jul 2006 23:21:17 +0200, skrev "Morten Fruergaard" <mit
fornavn @ mit efternavn . com>, på 22 linier, i
<44c7dcd2$0$15788$14726298@news.sunsite.dk>, :

>Hvilket kort...?

Trailer kort

> [...]
>må trække bliver sat ned til 1.100 kg, må du køre med "alle" trailere - dog
>må du ikke trække mere end 1.100 kg (trailerens egenvægt + last)

Altså må man ikke køre med en tom trailer med en totalvægt på 1200 kg
selv om den er tom og kun vejer 300 kg.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Karsten Andersen

Dato : 27-07-06 18:35

Thu, 27 Jul 2006 19:31:32 +0200, skrev Karsten Andersen, på 28 linier,
i <j0uhc2dfqpcsufordqv7nmjv27n9shd5ej@4ax.com>, :

>Altså må man ikke køre med en tom trailer med en totalvægt på 1200 kg
>selv om den er tom og kun vejer 300 kg.

Hvor imod hvis jeg vejede min bil ned til 1100 kg må jeg køre med en
tom trailer der har en totalvægt på 1500 kg bare den ikke vejer mere
end de 1100 kg.

Ja de regler er sgu skruget helt forkert sammen.
Alle der køre med mere end 750kg burde have trailerkort.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-07-06 20:42

Karsten Andersen wrote:
> Hvor imod hvis jeg vejede min bil ned til 1100 kg må jeg køre med en
> tom trailer der har en totalvægt på 1500 kg bare den ikke vejer mere
> end de 1100 kg.

Ja, hvis du mener at du vil veje det, som din bil må trække ned til 1.100
kg.

> Ja de regler er sgu skruget helt forkert sammen.

Jep.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-07-06 20:40

Karsten Andersen wrote:

> Altså må man ikke køre med en tom trailer med en totalvægt på 1200 kg
> selv om den er tom og kun vejer 300 kg.

Korrekt.

Fra : Jens Hansen

Dato : 26-07-06 16:25

"Jan Nielsen"
> [...]
> med bremser, min CV vejer 950 kg i egenvægt, men 1300 total...må jeg køre
> med campingvognen, hvis jeg kun fylder den op til 1200 kg?

Det kommer an på hvor meget bilens egenvægt den er. Er den over 1250 så ja,
ellers Nej.

Check selv :
http://www.faerdselssikkerhed.dk/object.php?obj=164b3e80&SearchLogID=14593

Indtast dine tal og se svar med det samme :

--
-Jens Hansen
(Slet det med STORT der er dårligt i min mail)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-07-06 16:28

Jens Hansen wrote:
> "Jan Nielsen"
>
> Det kommer an på hvor meget bilens egenvægt den er. Er den over 1250
> så ja, ellers Nej.

Ikke helt korrekt...
Den skal blot være over 1.150 kg. og da bilens totalvægt og det bilen må
trække ikke må overstige 3.500 kg, må bilens totalvægt ikke overstige 2.300
kg.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-07-06 16:29

"Jens Hansen" <jensbh@BADgmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.faerdselssikkerhed.dk/object.php?obj=164b3e80&SearchLogID=14593
>
> Indtast dine tal og se svar med det samme :

Okay...interessant

bilen er en Bora 1,6 med automatkasse, og kun 101 HK, den vejer 1200kg og må
laste 550kg, så alt ialt er det jo også indenfor de 3500kg som mit kørekort
tillader
Men mon sådan en "plørekasse" bil overhovedet KAN trække vognen, det er jo
en anden sag

Jan

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-07-06 16:31

Jan Nielsen wrote:

> Okay...interessant
>
> bilen er en Bora 1,6 med automatkasse, og kun 101 HK, den vejer
> 1200kg og må laste 550kg, så alt ialt er det jo også indenfor de
> 3500kg som mit kørekort tillader

Så må du gerne køre med det, da egenvægten er over 1.150 kg og bilens
totalvægt 1.750 kg + 1.200 kg ikke overstige 3.500 kg.
(som du også kan få bekræftet på siden)

> Men mon sådan en "plørekasse" bil overhovedet KAN trække vognen, det
> er jo en anden sag

Selvfølgelig kan den det - det går bare ikke så stærkt...

Fra : Jan Nielsen

Dato : 26-07-06 16:30

> [...]
>
> --
> -Jens Hansen
> (Slet det med STORT der er dårligt i min mail)

Sidens svar:

Ja, det må du gerne.

Vær opmærksom på, at påhængskøretøjet aldrig må lastes til en totalvægt der
er større end det der er angivet på bilens registreringsattest. Det betyder
i dit tilfælde at du ikke må læsse påhængskøretøjet med mere end: 250 kg.

Jan

Fra : Jens Hansen

Dato : 26-07-06 16:32

"Jens Hansen"

> Det kommer an på hvor meget bilens egenvægt den er. Er den over 1250 så
ja,
> ellers Nej.

Slåfejl: 1250 skal rettes til 1150

Fra : SB

Dato : 26-07-06 21:15

> [...]
> kg med bremser, min CV vejer 950 kg i egenvægt, men 1300 total...må jeg
> køre med campingvognen, hvis jeg kun fylder den op til 1200 kg?

må du godt
Ring selv og spørg politiet
gjorde jeg sidste år da jeg skulle have en maskintrailer flyttet, den havde
en total på 2200 kg men vejede selv 500
det var fuldt lovligt sagde de, og jeg har en max på 1500 kg. på krogen

Søren

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-07-06 21:23

SB wrote:

> må du godt

Kan du ikke sige noget om ud fra de informationer.

Fra : SB

Dato : 26-07-06 21:47

meddelelse news:44c7cf34$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

> Kan du ikke sige noget om ud fra de informationer.

jo ud fra det han spørger om kan jeg da
ser man logisk på det, så er han interesseret i at vide om han lovligt kan
køre med en campingvogn der ikke vejer mere end bilen må trække
også selv om totalvægten kan være større end den er.
der ud over er der jo masser der allerede har fortalt at vejer CV'n mere end
50 kg. over bilens egenvægt, så kræver det min. trailerkort
Men ikke det han spørger om

/S

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-07-06 08:55

Morten Fruergaard wrote:

> [...]
> må trække bliver sat ned til 1.100 kg, må du køre med "alle" trailere - dog
> må du ikke trække mere end 1.100 kg (trailerens egenvægt + last)

Det er vanvittigt
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : BJ

Dato : 27-07-06 08:59

KLIP

>Det er vanvittigt

Slet ikke.

Det er som alt andet lovmateriale, udtænkt af vanvittig dygtige
embedsmænd/kvinder.

Politikerne er blot velvillige får!

--
Bjørn J.