grim skoda-mærkat!!
Fra : Bean

Dato : 26-07-06 09:47

Jeg kigger lidt på bil i øjeblikket... og bliver lidt små deprimeret over
prisniveauet, men det er jo noget vi alle må leve med

Jeg er mest til vw passat, men min fornuft / økonomiske sans byder mig at
kigge i retning af skoda octavia.

Kan det lader sig gøre at skifte disse grimme grønne mærker til noget
pænere. Det er især det på rattet, som jeg synes er direkte grimt og det
skal man jo have i snotten alt mens man kører. Jeg ved det er lidt krukket,
men det er der jo så meget der er når det gælder biler....men det er faktisk
ikke så meget det at der står Skoda, det er mere den der grønne farve, der
ikke macher noget som helst..

Peter

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-07-06 11:51

On Wed, 26 Jul 2006 10:47:09 +0200, "Bean"
<aundals(cutitout)@email.dk> wrote:

> [...]
>ikke så meget det at der står Skoda, det er mere den der grønne farve, der

Mon ikke bare den er limet på?
Så er det da bare kort process!

/Kent Glerup
(Som har vænnet sig til det grønne logo i rattet)

Fra : Bean

Dato : 26-07-06 15:13

He he, det er jeg ret sikker på er en mulighed, men så billig er sådan en
nymodens Skoda jo heller ikke Det skulle jo gerne gøres pænere....

Peter

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-07-06 15:25

On Wed, 26 Jul 2006 16:13:20 +0200, "Bean"
<aundals(cutitout)@email.dk> wrote:

>He he, det er jeg ret sikker på er en mulighed, men så billig er sådan en
>nymodens Skoda jo heller ikke Det skulle jo gerne gøres pænere....

Jeg hentydede selvfølgelig til at du skulle finde et-eller-andet
emblem. Så kunne der jo stå FCK eller Brøndby i dit rat

/Kent Glerup

Fra : tb

Dato : 26-07-06 14:20

> Jeg er mest til vw passat, men min fornuft / økonomiske sans byder mig at
> kigge i retning af skoda octavia.
>
> Kan det lader sig gøre at skifte disse grimme grønne mærker til noget
> pænere.

Hvis dette er eneste hage for dig ved en skoda, så er det da noget nær et
scoop at kunne få en passatlignende ting så billigt!

Mvh TB
Med en skoda og en seat...

Fra : Bean

Dato : 26-07-06 15:21

> Hvis dette er eneste hage for dig ved en skoda, så er det da noget nær et
> scoop at kunne få en passatlignende ting så billigt!

Tja..design og udseende er og bliver jo en smagssag, og det er mig bekendt
ved at være den eneste forskel ud over prisen naturligvis, som jo så kan
gøre en ret stor forskel: 2 år nyere model eller 50 kilo sådan cirka på den
dieselversion jeg har kig på.

Er der andre afgørende forskelle? K-effekten er vist temmelig lille når det
er sådan en familiebil hvad det er VW eller Skoda, tror jeg!?

Peter

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-07-06 15:34

On Wed, 26 Jul 2006 16:21:22 +0200, "Bean"
<aundals(cutitout)@email.dk> wrote:

>Er der andre afgørende forskelle? K-effekten er vist temmelig lille når det
>er sådan en familiebil hvad det er VW eller Skoda, tror jeg!?

Nahh.. Det er vel bare at vurdere bilerne op mod hinanden.
Husk dog at Octavia'en er baseret på en Golf-platform, og ikke en
Passat-platform. (Octavia I = Golf IV, Octavia II = Golf V).
Sjovt nok er den nye Passat baseret på en forstørret Golf V platform..

/Kent Glerup

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-06 17:44

"Bean" <aundals(cutitout)@email.dk> skrev i en meddelelse

> Er der andre afgørende forskelle? K-effekten er vist temmelig lille når
> det er sådan en familiebil hvad det er VW eller Skoda, tror jeg!?

Forenede Campister, FDM, siger at Skoda er et bedre brugtvognskøb end tilsv.
VW, fordi den er samlet bedre. Jeg tænkte, dine fordomme mod emblemet mon
var tilsv. hvis det var en krikke på gul baggrund?. Ikke meget matcher gul
;). Se det som et kvalitetsstempel.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-07-06 15:42

Bean skriver:

> Jeg er mest til vw passat, men min fornuft / økonomiske sans byder mig at
> kigge i retning af skoda octavia.

Det er også en mindre bil.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-07-06 17:55

Bean (aundals(cutitout)@email.dk) kradsede følgende besked i
<44c72c0d$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>

> Kan det lader sig gøre at skifte disse grimme grønne mærker til noget

Jeg har altid syntes at Skodas logo var 'mindre pænt', for nu at være lidt
diplomatisk... Hvorfor dog vælge en bevinget stiv pik som logo
--
Mvh. John

Fra : Brian

Dato : 26-07-06 18:44

-= JF =- priv skrev:

> Jeg har altid syntes at Skodas logo var 'mindre pænt', for nu at være
> lidt diplomatisk... Hvorfor dog vælge en bevinget stiv pik som logo

For at prøve at give bilen et maskulint touch ?

/Brian

Fra : John N. H.

Dato : 26-07-06 19:26

"-= JF =- priv" skrev:
> Jeg har altid syntes at Skodas logo var 'mindre pænt', for nu at være
> lidt diplomatisk... Hvorfor dog vælge en bevinget stiv pik som logo

Mindre pænt, ja, det er måske rigtigt. Men din tankegang er nu ikke
særlig diplomatisk

Det nuværende Skoda-logo har været brugt siden 1991. Se her, hvad Skoda
vil symbolisere med det.

Det nuværende Skoda-logo kan godt forekomme ret særpræget, men faktisk
repræsenterer hvert af design-elementerne bestemte egenskaber for Skodas
produktion.

Cirklen udtrykker således alsidigheden i Skodas produkter og desuden
hele den verden, som Skoda eksporterer til. Vingen symboliserer
dynamikken i den tekniske udvikling og bredden i selskabets
produktprogram. Pilen henviser til hastigheden i produktionen og dens
retning mod de mest moderne produktionsmetoder, mens "øjet" i vingen
symboliserer præcision og visioner.

Mvh
John

Fra : -= JF =- priv

Dato : 26-07-06 19:53

John N. H. (jnha1@mailFJERN.dk) kradsede følgende besked i
<44c7b392$0$84023$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>
> "-= JF =- priv" skrev:
>
> Mindre pænt, ja, det er måske rigtigt. Men din tankegang er nu ikke
> særlig diplomatisk

Jeg må med skam melde at det ikke engang er min tankegang der opdagede
ligheden - men siden en kollega gjorde opmærksom på det, ser jeg altid en
flyvende pik når jeg ser deres logo

> produktprogram. Pilen henviser til hastigheden i produktionen og dens

Arh!!!! <klaske sig på panden>... Det er en _PIL_

Bortset fra det, så tak for info!
Jeg synes at det er spændende at kende de tanker der ligger bag forskellige
logoers udformning!!!

--
Mvh. John

Fra : Lars [6710]

Dato : 26-07-06 21:49

-= JF =- priv skrev:

> Jeg må med skam melde at det ikke engang er min tankegang der opdagede
> ligheden - men siden en kollega gjorde opmærksom på det, ser jeg altid en
> flyvende pik når jeg ser deres logo

ROFL

Både du og din kollega er da i så fald "skruet" lidt sjovt sammen
"dernede"....

Jeg har sq godt nok aldrig set en "gøj" der ser så'n ud

Lars (der selv kører SKODA, og mere synes logo'et ligner noget fra en krage)

Fra : -= JF =- priv

Dato : 27-07-06 09:01

Lars [6710] (lars@hoerXXXXlyck.dk) kradsede følgende besked i
<44c7d553$0$13988$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>

> Både du og din kollega er da i så fald "skruet" lidt sjovt sammen
> "dernede"....

Nu skal jeg ikke kunne udtale mig for kollegaens vedkommende..... SÅ go'e
kammerater er vi nu heller ikke

> Jeg har sq godt nok aldrig set en "gøj" der ser så'n ud
Narh - Hvis du nu tager dine Xsara Picasso-briller på

--
Mvh. John

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-07-06 09:59

-= JF =- priv skrev:

> Nu skal jeg ikke kunne udtale mig for kollegaens vedkommende..... SÅ go'e
> kammerater er vi nu heller ikke

Godt ord igen

> Narh - Hvis du nu tager dine Xsara Picasso-briller på

Ja så kan alt jo se underligt ud

Lars

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-06 19:58

"John N. H." <jnha1@mailFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> henviser til hastigheden i produktionen og dens retning mod de mest
> moderne produktionsmetoder, mens "øjet" i vingen symboliserer præcision og

MEGET akademisk, i virkeligheden er det et piktogram af en ørn :).

Fra : John N. H.

Dato : 26-07-06 21:13

"Jørgen M. Rasmussen" skrev:

> MEGET akademisk, i virkeligheden er det et piktogram af en ørn :).

Næh, det er nu symbolikken, som Skoda selv beretter den.
Men det må jo også være kunst, siden folk kan få så forskelligartede
ting ud af det

Mvh
John

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-06 21:22

> [...]

> Næh, det er nu symbolikken, som Skoda selv beretter den.
> Men det må jo også være kunst, siden folk kan få så forskelligartede ting

Bortset fra jeg kender hele historikken fra museet i MladaBoleslav ;). Den
var tidl. en figur på køleren alá "Flying Lady". på RR: .Det var før RR.,
der kørte alle fyrster, kongelige Skoda....;).

Fra : Brian

Dato : 26-07-06 21:27

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Bortset fra jeg kender hele historikken fra museet i MladaBoleslav
> ;). Den var tidl. en figur på køleren alá "Flying Lady". på RR: .Det
> var før RR., der kørte alle fyrster, kongelige Skoda....;).

Men det var så heller ikke med det nuværende logo -
http://www.skoda-auto.com/global/history/company

/Brian

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-06 21:38

> Men det var så heller ikke med det nuværende logo -
> http://www.skoda-auto.com/global/history/company

Som logo, nej, men det har været en kølerfigur.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-07-06 17:56

Jørgen M. Rasmussen skrev:
> Bortset fra jeg kender hele historikken fra museet i MladaBoleslav ;). Den
> var tidl. en figur på køleren alá "Flying Lady". på RR: .Det var før RR.,
> der kørte alle fyrster, kongelige Skoda....;).

Er det den her du tænker på?
http://www.philseed.com/skoda.html

--
MVH Finn Arbejdsgiverne brokker sig over at det ikke er til at finde
dansk arbejdskraft til serviceerhvervene. De kan da bare begynde at

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 26-07-06 21:16

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> writes:

> i virkeligheden er det et piktogram af en ørn :).

Tænkte nok at det var noget frækt...

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-06 21:30

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Tænkte nok at det var noget frækt...

Tror du ikke, du skal finde noget andet at tænke på? ;)).

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 26-07-06 18:44

Snob-effekten er stadig udtalt

Fra : H. Brønd

Dato : 26-07-06 20:04

Jeg er sikker på et Alfa mærke kan passe på, og de ligner jo også
hinanden...

Fra : MK

Dato : 26-07-06 21:11

"H. Brønd" <h-brond@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er sikker på et Alfa mærke kan passe på, og de ligner jo også
> hinanden...

Vil du STRAKS gå ud at vaske din mund med sæbe !

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-06 21:47

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du STRAKS gå ud at vaske din mund med sæbe !
Er sikker på en krikke på gul baggrund er bedre ;).

Fra : MK

Dato : 27-07-06 05:06

> Er sikker på en krikke på gul baggrund er bedre ;).

Så ryger man sgu i retten... :)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 27-07-06 05:10

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Så ryger man sgu i retten... :)
uden tvivl ;).

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-06 20:54

> [...]
> er faktisk ikke så meget det at der står Skoda, det er mere den der grønne
> farve, der ikke macher noget som helst..

Tænkte på, Den Smukke Blå Oval med navnet Ford,
er det Henrys underskrift ???

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 26-07-06 21:04

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Tænkte på, Den Smukke Blå Oval med navnet Ford,
> er det Henrys underskrift ???
Den står vel også på hans gravsten, ellers burde den ;).

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-07-06 05:41

Jørgen M. Rasmussen wrote:

> MEGET akademisk, i virkeligheden er det et piktogram af en ørn :).

Nej nu! Det er ikke akademisk (siger manden med akademisk baggrund),
det er sproget marketingsk, også kendt som Corporate BS:

/Martin

Fra : H.S.

Dato : 29-07-06 09:27

Bean (cutitout) skrev:

> [...]
> ikke så meget det at der står Skoda, det er mere den der grønne farve, der

Seat ?

Fra : MK

Dato : 29-07-06 09:45

"Bean" <aundals(cutitout)@email.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kigger lidt på bil i øjeblikket... og bliver lidt små deprimeret over
> prisniveauet, men det er jo noget vi alle må leve med

? -> :)

> Jeg er mest til vw passat, men min fornuft / økonomiske sans byder mig at
> kigge i retning af skoda octavia.

Hmm..

> Kan det lader sig gøre at skifte disse grimme grønne mærker til noget
> pænere.

Køw en Seat istedet

> Jeg ved det er lidt krukket,

Lidt !

> det er mere den der grønne farve, der ikke macher noget som helst..

Den grønne farve er da bundfarve i RS-versionen, så dét forstår jeg ikke...