Tøsedreng !!
Fra : pkc

Dato : 25-07-06 16:09

Min moster har en gård og har lige købt sig en ny traktor, bare en alm. 2
hjulstrukket.

Den anden dag da jeg var på vej ned for at se den - så jeg at der på
motorvejen kørte en ældre Skoda Fabia med 50 km - er det ikke bare lidt
tøset. Jeg ved så ikke hvor langt han havde været omkring men det har taget
lang tid det er jeg sikker på. Men den går sikkert langt på literen.

Mener I ikke osse godt at han eller hun godt kunne have kørt lidt stærkere,
det var helt fint vejr og næsten ingen biler på vejene.
Per Krabbe

PS Hvor stærkt skal man egentlig køre på motorvejen for at køre på den -
(skulle spørge fra min moster)

Fra : Stefan

Dato : 25-07-06 16:40

> Mener I ikke osse godt at han eller hun godt kunne have kørt lidt
> stærkere, det var helt fint vejr og næsten ingen biler på vejene.

Han tog sig vel bare tid til at nyde vejret, 130 km/t er jo ikke
minimumshastigheden selv om man tit oplever det

Stef

Fra : Møller

Dato : 25-07-06 17:31

"pkc" <must_be_changed_@scanboat.com> wrote in message
> Min moster har en gård og har lige købt sig en ny traktor, bare en alm. 2
> hjulstrukket.

Beklager, men bemeldte køretøj kan ikke få lov til at begive sig ud på
motorvejen med din moster ved rattet.

"13. Motorkøretøj: motordrevet køretøj, der hovedsagelig er indrettet til
selvstændigt at benyttes til personbefordring eller godstransport. Knallert
anses dog ikke som motorkøretøj. Motordrevet køretøj, som er indrettet til
at trække andet køretøj eller arbejdsredskab, og som er konstrueret til en
hastighed af over 40 km i timen, og motordrevet køretøj, som er indrettet
til andet formål, og som er konstrueret til en hastighed af over 30 km i
timen, anses ligeledes for motorkøretøj. Motorkøretøjer inddeles i bil og
motorcykel."

"15. Motorvej og motortrafikvej: vej, som er forbeholdt færdsel med
motorkøretøjer, og som med færdselstavler er afmærket som henholdsvis
motorvej og motortrafikvej."

Selvom der normalt ikke er noget problen i at få den type arbejdsreakaber
til at køre 50 km/t, så må de kun køre 40 km/t.
"24. Traktor: motordrevet køretøj, som hovedsagelig er indrettet til at
trække andet køretøj eller arbejdsredskab, og som er konstrueret til en
hastighed af højst 40 km i timen"

Selv de gode gamle grå Ferguson skulle blot have en snor fra gasspjældet
hend til føresædet, så kunne man hive i den og vupti, den normale
fartregulator i forbindelse med karburatoen var sat ud af spild. og så gik
det over stok og sten )

Surt show

EM

Fra : Jonas R.

Dato : 25-07-06 17:57

"Møller" <no@reply.dk> wrote in message
SNIP
> [...]
> hend til føresædet, så kunne man hive i den og vupti, den normale
> fartregulator i forbindelse med karburatoen var sat ud af spild. og så gik

Øhh tror du blander noget sammen, såvidt jeg kunne tolke af indlæget, så
mødte vedkommende en som kørte 50 km/t på motorvejen i en skoda.
Altså ikke hans moster i traktoren.

/Jonas R.

Fra : Møller

Dato : 25-07-06 20:28

"Jonas R." <hihi@hihi.invalid> wrote in message

> [...]
> Øhh tror du blander noget sammen, såvidt jeg kunne tolke af indlæget, så
> mødte vedkommende en som kørte 50 km/t på motorvejen i en skoda.

Så skal du lige læse indlægget igen:

KLIP fra pers indlæg
Per Krabbe

PS Hvor stærkt skal man egentlig køre på motorvejen for at køre på den -
(skulle spørge fra min moster)
KLIP

Mosteren vil gerne vide hvor stærkt hun må køre på motorvej med sin traktor.

Så jeg venter på en undskyldning

Møller

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-07-06 21:22

Møller wrote:
> [...]
> ( skulle spørge fra min moster)
> KLIP
>
> Mosteren vil gerne vide hvor stærkt hun må køre på motorvej med sin

Uhmm... njaa... "køre på den" må henvise til motorvejen iflg normal
dansk sætningslæsning, normalt vil man ikke bruge "den" som henvisning
til noget der blev omtalt så meget tidl. Jeg er af indtrykket at, det at
mosteren havde købt en traktor var en nær-irrelevant oplysning... men
PKC kan jo prøve at oplyse os hvad han egentlig mente

Thomas
PS... vil du/I ikke godt undlade at skrive indlægs-tekst efter tegnene
"-- " da dette betyder at alt herefter er en del af signaturen, og
dermed bliver klippet væk af usenet-læseren. Det giver en del manuelt
arbejde at skulle cut-paste det tilbage i indlægget og derefter manuelt
indtampe sitationstegn.

Thomas

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-07-06 18:07

pkc wrote:
> [...]
>
> Mener I ikke osse godt at han eller hun godt kunne have kørt lidt stærkere,
> det var helt fint vejr og næsten ingen biler på vejene.

Det kunne godt gå lidt stærkere skulle man mene... gad vide om ikke det
af politiet klassificeres som at være til unødig gene for trafikken (og
dermed ulovligt)?

>PS Hvor stærkt skal man egentlig køre på motorvejen for at køre på den
> - (skulle spørge fra min moster)

Går ud fra at du mener med alm. køretøjer... traktoren har ikke noget at
lave derude

Der er _ingen_ minimumsgrænse på motorvejen (det ville også være lidt
svært at holde i kø på motorvejen, ikk?), så hvis dit køretøj er
godkendt til mere end 45km/t (og ellers bliver klassificeret som
motorkøretøj jvn. færdselsloven) så må du kører på motorvejen. Du må
AFAIK ikke være til unødig ulempe eller fare for trafikken.

Thomas

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 25-07-06 19:18

"pkc" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse

> Mener I ikke osse godt at han eller hun godt kunne have kørt lidt
> stærkere, det var helt fint vejr og næsten ingen biler på vejene.

Jo, det er fuldstændig vanvittigt, at snøvle afsted med 50 km/t på en
motorvej. Møder man sådan en padde mens man kører 130, virker det som om,
bilen holder stille på vejen.

/Asger

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-07-06 20:37

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@FJERNDETTEtv.dk> skrev :

>Møder man sådan en padde mens man kører 130, virker det som om,
>bilen holder stille på vejen.

Så kører man da bare udenom ....

--
Jan_stevns

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 25-07-06 20:51

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Så kører man da bare udenom ....

Ja, det er bestemt sundest, men det skaber selvsagt en farligere situation,
når en 'parkeret' bil pludselig dukker op foran een..!

/Asger

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-07-06 21:44

"Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@FJERNDETTEtv.dk> skrev :

>Ja, det er bestemt sundest, men det skaber selvsagt en farligere situation,
>når en 'parkeret' bil pludselig dukker op foran een..!

Kun hvis man sidder og snorker alvorligt ;)

Jeg synes helt seriøst, det er temmeligt nemt at se om en forankørende
kører 50 km/t, når man selv kommer fisende med 100+

Kan man ikke se, skal man vist holde sig til cykelstierne
--
Jan_stevns

Fra : Asger Ellekrog

Dato : 25-07-06 22:13

> Kun hvis man sidder og snorker alvorligt ;)
>
> Jeg synes helt seriøst, det er temmeligt nemt at se om en forankørende
> kører 50 km/t, når man selv kommer fisende med 100+

Ja, så længe der ikke er mange biler på vejen. Om ikke andet, må det siges -
heldigvis - at være sjældent, man møder biler der snøvler afsted med 50
km/t. Men dermed er det også en uvant situation, når det så sker => en
potentiel risiko.

Jeg mener det var på Farøbroen, for nogle år siden, en bil bankede op i en
militær bil-kolonne, der kørte omkring 40 km/t (svjh). Føreren havde
tydeligvis ikke opfattet, hvor langsomt kolonnen kørte.

/Asger

Fra : jan@stevns.net

Dato : 25-07-06 22:55

> [...]

>militær bil-kolonne, der kørte omkring 40 km/t (svjh). Føreren havde
>tydeligvis ikke opfattet, hvor langsomt kolonnen kørte.

Der er jo alt for mange beviser på at folk sidder og snorker - den sag
var bare en af mange (alt for mange)

--
Jan_stevns

Fra : pkc

Dato : 25-07-06 21:41

"pkc" <must_be_changed_@> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mvh
> Per Krabbe
>
> PS Hvor stærkt skal man egentlig køre på motorvejen for at køre på den -

Sorry - jeg glemte at skrive at vi tilgengæld omkring Aars blev vi overhalet
af en Aston Martin med over 250 i timen - det var godt nok vildt. Er der
nogen der kender én der har sådan en ?

mvh
Per

Fra : Niels Pein

Dato : 25-07-06 22:03

"pkc" skrev ...

> Sorry - jeg glemte at skrive at vi tilgengæld omkring Aars blev vi
> overhalet
> af en Aston Martin med over 250 i timen - det var godt nok vildt. Er der
> nogen der kender én der har sådan en ?

Se tråden "Drengerøv" fra 23/7.
--
Mvh.
Niels

Fra : Lars Jensen

Dato : 25-07-06 22:53

Niels Pein skrev:
> "pkc" skrev ...
>>
> Se tråden "Drengerøv" fra 23/7.

Se Per's smilie i bunde af hans indlæg :)

Lars B

Fra : Niels Pein

Dato : 26-07-06 21:12

"Lars Jensen" skrev ...

> Se Per's smilie i bunde af hans indlæg :)

Doh!

--
Niels

Fra : John N. H.

Dato : 26-07-06 09:56

"pkc" skrev:
> [...]
> overhalet
> af en Aston Martin med over 250 i timen - det var godt nok vildt. Er

Aars ???
Der er ingen motorvej. Det er nok derfor, han har skyndt sig de 10-12 km
ud ad af landevejen, for at finde E45, tilkørsel ved enten Haverslev
eller Sønderup.

Mvh
John

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 21:47

"pkc" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse

> PS Hvor stærkt skal man egentlig køre på motorvejen for at køre på den -
> (skulle spørge fra min moster)

Jeg vil klart anbefale hastigheder på ca. 285 km/t - det er pisse sjovt.

Tommy
(don't feed the troll)

Fra : Lars Jensen

Dato : 25-07-06 21:53

TBJ skrev:
> "pkc" <must_be_changed_@scanboat.com> skrev i en meddelelse
>
> Jeg vil klart anbefale hastigheder på ca. 285 km/t - det er pisse sjovt.

Hehehe... flamebaite :)

> Tommy
> (don't feed the troll)

Lars B