galant tomgang
Fra : Jan A Jensen

Dato : 25-07-06 13:32

Hej i gruppen,
min galant 2.0 glsi årg.91 har været kørt tør for strøm ( generator stod
af)
og kan nu ikke gå i tomgang..

jeg ved at man kan resette computeren ved at tage strøm fra den og derefter
sætte til igen og så skal den stå i tomgang

er der nogen her der helt nøjagtigt ved række følgen og hvordan jeg skal
gøre..??

den lokale mitsu røver vil jo nok ha' flere penge end bilen er værd, hvis
han skal nul stille den.!!

Vh. Jan

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 25-07-06 13:54

Jan A Jensen wrote:
> [...]
> sætte til igen og så skal den stå i tomgang
>
> er der nogen her der helt nøjagtigt ved række følgen og hvordan jeg skal

Njaa... prøv at køre en tur på nogle km og se om ikke computeren selv
hitter ud af hvordan den skal styre motoren. Det mener jeg normalt
skulle løse sådan et problem. Ellers er det vel bare at afmontere
minus-ledningen i 10 minutter eller lign. og så sætte det på igen. Men
forskellen er vel den samme som det du har udsat den for ved at køre
batteriet helt tomt.

Thomas

Fra : Uffe Ravn

Dato : 25-07-06 13:48

Thomas Rasmussen wrote:

> Ellers er det vel bare at afmontere
> minus-ledningen i 10 minutter eller lign. og så sætte det på igen. Men
> forskellen er vel den samme som det du har udsat den for ved at køre
> batteriet helt tomt.

Nej netop ikke, en malkning af batteriet garenterer ikke et korrekt reset af
microprocessorene.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 22:02

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> i 10 minutter eller lign. og så sætte det på igen. Men forskellen er vel
> den samme som det du har udsat den for ved at køre batteriet helt tomt.

AutoData siger 15 sekunder skulle være perfekt... ingen grund til at spilde
tiden :)

Fra : Jan A Jensen

Dato : 26-07-06 12:44

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse
>
> AutoData siger 15 sekunder skulle være perfekt... ingen grund til at
> spilde tiden :)
ja og tolerence data sagde 30 sek....
men selv efter 8-12 forsøg med at tage minus polen af og derefter lade den
stå 20-30 min i tomgang
og have været ude og kører en tur på over 30 km for så at prøve igen..Så
ville den stadig ikke.
Og lige nu står den ude ved den lokale mitsu røver

Jan

Fra : Per O.

Dato : 25-07-06 14:13

"Jan A Jensen" <edbdoktor@it.dettefjernes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre..??
>
> den lokale mitsu røver vil jo nok ha' flere penge end bilen er værd, hvis

Det er nu nemt at løse. Har selv haft Galant GTI 1992. Start motoren og lad
den stå i tomgang mindst 10 minutter .. gerne 15 uden at gøre noget eller
røre speeder m.m.. Sluk så motoren og nu virker den igen.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Jan A Jensen

Dato : 25-07-06 14:52

"Per O." <digital@NEJTAKosterbo-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lad den stå i tomgang mindst 10 minutter .. gerne 15 uden at gøre noget
> eller røre speeder m.m.. Sluk så motoren og nu virker den igen.
Har prøvet snart alt..... Jeg læse nogle gamle inlæg. og prøvede at tage
strøm fra og derefter lad den stå tomgang..
det har jeg nu prøvet ca 6-8 gange uden held... og så har jeg lige kørt en
tur på 35 km.... igen uden held..
så har jeg prøvet at tage strømmen fra igen i 30 min... og lige nu har jeg
startet den og får nu 20 min i tomgang IGEN..
jeg har lige haft ringet til lokale mitsu røver og han forlanger 442,80 plus
moms for at sættet den tilbage hvor den skal være..
så hvis jeg ikke har fået den til at virke ingen jeg går i seng i aften så
kommer den ud til "RØVEREN" i morgen tidlig

Vh. Jan.

Fra : Per O.

Dato : 25-07-06 15:49

> [...]
> strøm fra og derefter lad den stå tomgang..
> det har jeg nu prøvet ca 6-8 gange uden held... og så har jeg lige kørt en

Jeg fik tippet fra Mitsubishi forhandleren her i Vejle. Alt andet end
tomgang virker ikke .. hvis man gør det indstiller motorstyringen sig til en
forkert hastighed, og bilen går i stå når man holder for rødt eller
lignende.

> så har jeg prøvet at tage strømmen fra igen i 30 min... og lige nu har jeg
> startet den og får nu 20 min i tomgang IGEN

Jeg gav min kuren flere gange, da jeg var nødt til at fjerne batteriet for
at få nye pærer i forlygterne i den ene side (genial konstruktion .. ikke)
og det virkede hver gang. Den stod i 5-10 minutter og kørte stille og
roligt, og pludselig kørte den så lidt op og lidt ned i tomgang, og derefter
var det på plads. Det var svært at vente, da den som sagt kørte op til 10
minutter uden at give noget tegn på at der var noget galt.

Held og lykke med kuren .. det er lidt dyrt at få 'mekkeren' til at lave den
slags.
--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Jan A Jensen

Dato : 25-07-06 15:55

> [...]
> derefter var det på plads. Det var svært at vente, da den som sagt kørte
> op til 10 minutter uden at give noget tegn på at der var noget galt.

ja denne gang igen uden held.. så nu får den 30 min uden strøm
og derefter 20 min i tomgang....
Men sålænge den ikke går som den skal er den heller ikke til at starte uden
at man lige sætter foden på speederen og gir den lidt gas...
hmm mon domænet www.lortebil.dk er ledig :-/

vh. Jan

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 21:40

Hej
Hvis du ikke har fået det lavet endnu så er her et fif....
Start bilen og hold den igang i 10 minutter til et kvarter og så skulle det komme
helt af sig selv, for den skal først lige have til til at finde ud af det selv, da
jeg selv har prøvet problemet med pågældende bilmærke.

"galant tomgang "

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:80.197.113.188)

Fra : Lars Jensen

Dato : 25-07-06 21:52

Dan skrev:
> [...]
> helt af sig selv, for den skal først lige have til til at finde ud af det selv, da
> jeg selv har prøvet problemet med pågældende bilmærke.

Seriøst? Har du læst resten af tråden!? :)

Lars B
Mazda 6 2,3L ATH Style

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 22:01

Lars Jensen skrev:

> Lars B
> Mazda 6 2,3L ATH Style

Hvordan er det... du har en sølvgrå 6'er, ikke ?
Får du tit ændret lidt på stylingen, eller kører der mange stylede 6'ere
rundt i Horsens ?

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 25-07-06 22:22

Brian skrev:

> Hvordan er det... du har en sølvgrå 6'er, ikke ?

Jeppah :)

> Får du tit ændret lidt på stylingen, eller kører der mange stylede 6'ere
> rundt i Horsens ?

Min bliver kun ændret, når der er tilføjelser :)

Har fået smækket 18" fælge på, måske er det det der snyder?

Men jo, der kører faktisk et par stykker rundt, men ikke med ATH styling.

> /Brian

Lars B

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 22:31

Lars Jensen skrev:

> Min bliver kun ændret, når der er tilføjelser :)

Relativt indlysende...

> Har fået smækket 18" fælge på, måske er det det der snyder?
>
> Men jo, der kører faktisk et par stykker rundt, men ikke med ATH
> styling.

Så ved jeg ikke om det er dig jeg har spottet, hvis der ligefrem kører
flere.

Jeg er vist heller ikke nok inde i Mazda til at kende ATH styling fra
Buller's Styling

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 25-07-06 22:52

Brian skrev:

> Relativt indlysende...

Jojo - jeg mente blot at jeg ikke piller et bodykit af, for at sætte et
andet på :)

> Så ved jeg ikke om det er dig jeg har spottet, hvis der ligefrem kører
> flere.

Jeg mener at der kører en mere, men som kun har en hækvinge, og ikke andet.

> Jeg er vist heller ikke nok inde i Mazda til at kende ATH styling fra
> Buller's Styling

Tyskerlooket er ellers til at genkende på ATH :)

> /Brian

Lars B

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 22:59

Lars Jensen skrev:

> Jeg mener at der kører en mere, men som kun har en hækvinge, og ikke
> andet.

Konservativ styling - det tror jeg ikke jeg ville lægge mærke til.

> Tyskerlooket er ellers til at genkende på ATH :)
>
> http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24859

Nåå... så er det dig jeg har set - eller ihvertfald din dyt.
Jeg holdte overfor dig i et kryds den anden dag, og lagde mærke til at
logoet var væk - men det har det jo nok været længe så

/Brian

Fra : Lars Jensen

Dato : 25-07-06 23:04

Brian skrev:

> Konservativ styling - det tror jeg ikke jeg ville lægge mærke til.

Okay :)

> Nåå... så er det dig jeg har set - eller ihvertfald din dyt.
> Jeg holdte overfor dig i et kryds den anden dag, og lagde mærke til at
> logoet var væk - men det har det jo nok været længe så

Tja, siden november sidste år :)

Faktisk er det lidt morro - flere har faktisk set vognen og spurgt "hvad
er det forn'en", altså førend de har set bagenden...

> /Brian

Lars B

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 23:11

Lars Jensen skrev:

> Faktisk er det lidt morro - flere har faktisk set vognen og spurgt
> "hvad er det forn'en", altså førend de har set bagenden...

Byen er fyldt med bonderøve

Jeg synes nu du er sluppet rimelig heldig fra at style den - lige nok til at
man lægger mærke til den (dig ) uden at tænke kebabgryde.

/Brian