Passat mærkværdigheder
Fra : kajjunk@hotmail.com

Dato : 24-07-06 22:33

Hej I kloge bilmennesker.

Kikkede idag på en Passat fra 1996, batteriet var helt fladt der var
ikke engang strøm til katastrofeblinket. Bilen havde stået siden
april så ejeren satte et par startkabler på og vupti... bilen
startede i første hug, den står så ca. et minut med startkablerne
efter start hvorefter de tages af. Den står så og brummer lystigt,
mens vi vil skifte det hjul der var fladt. Efter ca. 5 minutter går
moteren så pludseligt ud...

Er det gode tegn ? Burde den ikke lade sådan at den kunne køre ?
Eller kan batteriet være klappet så meget sammen at ... hva ved jeg ?
Fortæl, fortæl!

Hvad koster det forresten at få en ny forrude i sådan en svend ?

Vh Kaj

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 22:38

kajjunk@hotmail.com skrev:
> [...]
>
> Er det gode tegn ? Burde den ikke lade sådan at den kunne køre ?
> Eller kan batteriet være klappet så meget sammen at ... hva ved jeg ?

Har ikke rigtig nogen ide til hvorfor den går ud. Hvilken motor er det?
Selvom den ikke lader burde bilen stadig køre. Det er kun næste gang du
starter den får problemer.

> Hvad koster det forresten at få en ny forrude i sådan en svend ?

Regn med et par tusinde.

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : Stefan

Dato : 24-07-06 22:52

> Har ikke rigtig nogen ide til hvorfor den går ud. Hvilken motor er det?
> Selvom den ikke lader burde bilen stadig køre. Det er kun næste gang du
> starter den får problemer.

Hvis det er en benz. og laderen ikke virker dør bilen når batteriet er
fladt, diesel derimod kører bare videre.

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 05:10

Stefan skriver:

> Hvis det er en benz. og laderen ikke virker dør bilen når batteriet er
> fladt, diesel derimod kører bare videre.

En moderne diesel ?

Næppe

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Stefan

Dato : 25-07-06 08:58

> En moderne diesel ?
>
> Næppe

Nej det var også en rigtig diesel jeg mente

Stef

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 16:47

Stefan skriver:

> Nej det var også en rigtig diesel jeg mente

Naaah "dragdoren"

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 22:46

<kajjunk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Batteriet er i hvert fald til at smide væk hvis det har været afladet så
længe. Det kan godt være at det har været årsagen til at den gik i stå. I
værste fald kan et sammenklappet batteri ødelægge laderelæet men det er
umuligt at sidde her og sige helt præcist hvad der er gået galt.
En ny forrude koster nok omkring de 2.500-3.000 Kr

--
Tom

Fra : kajjunk@hotmail.com

Dato : 24-07-06 23:06

> Har ikke rigtig nogen ide til hvorfor den går ud. Hvilken motor er det?
> Selvom den ikke lader burde bilen stadig køre. Det er kun næste gang du
> starter den får problemer.

Det er en diesel.

Jeg vil så gerne købe den bil. Nu vile han sætte et nyt batteri på.
Hvad sker der hvis man afmonterer et batteri mens moteren kører.

Kan jeg måle henover batteriet om den lader ordentlig på det ? Er det
ikke noget med 12 volt når den er slukket (altså på det nye) og knap
14 V når den lader?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 25-07-06 06:55

<kajjunk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Jeg vil så gerne købe den bil. Nu vile han sætte et nyt batteri på.
Hvad sker der hvis man afmonterer et batteri mens moteren kører.

GØR DET IKKE, elektronikken kan ikke tåle batt. mangler til at stabilisere.

Kan jeg måle henover batteriet om den lader ordentlig på det ? Er det
ikke noget med 12 volt når den er slukket (altså på det nye) og knap
14 V når den lader?.

2000 omdr., tændt fjernlys, hvis der er 13.7-14.3V. målt på batt. lader den.

Fra : kajjunk@hotmail.com

Dato : 24-07-06 23:31

Manden som vil sælge den ved ikke vilken motor det drejer sig om,
hvordan finder man ud af det ?
Er der nogen der via linket kan se hvilken model det er ? Jeg er ikke
særlgt velbevandret inden for passat, men syntes da at kunne finde ud
af at modeltypen skiftede i 1996, hvor bilen også er fra. Er det så
den gamle eller den nye model ?

http://www.opslagstavlen.gl/?vf=viewevent&vi=187027&vm=12435

den har så gået 240000, har store buler og forruden holder ikke ti
den næste storm. Den har fjernbetjent oliefyr hvilket er et kæmpe
plus på disse breddegrader. Men så var der lige det med at den gik i
stå efter at have stået 5 min....

Vh Kaj

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 05:09

kajjunk@hotmail.com skriver:

> Manden som vil sælge den ved ikke vilken motor det drejer sig om,
> hvordan finder man ud af det ?

Det står på registreringsattesten. Ellers går du ind på biltorvet og
indtaster registreringsnummeret.

> [...]
> særlgt velbevandret inden for passat, men syntes da at kunne finde ud
> af at modeltypen skiftede i 1996, hvor bilen også er fra. Er det så

Gamle model

> [...]
> den næste storm. Den har fjernbetjent oliefyr hvilket er et kæmpe
> plus på disse breddegrader. Men så var der lige det med at den gik i

Nyt batteri.

Fra : Christian Raaby

Dato : 25-07-06 16:35

> [...]
>særlgt velbevandret inden for passat, men syntes da at kunne finde ud
>af at modeltypen skiftede i 1996, hvor bilen også er fra. Er det så

Den model er lavet mellem 1988-1993. Kan kendes på fronten uden grill og de
markante riller/fordybninger langs siden.
Det virker underligt, at den bil du linker til annonceres som en årgang 96.
Men det kan jo være en overgemt model, med første registreringsdato i 1996.

I 1994-96 kom den faceliftede udgave, der ser sådan her ud:
http://shorterlink.com/?7984JJ

Jeg ville træde varsomt i denne handel og få undersøgt den nøjagtige årgang
inden køb.

Med venlig hilsen

Christian
Passat årg. 1989

Fra : kajjunk@hotmail.com

Dato : 25-07-06 23:28

Christian Raaby skrev:

> Det virker underligt, at den bil du linker til annonceres som en årgang 96.
<SNIP>
> Jeg ville træde varsomt i denne handel og få undersøgt den nøjagtige årgang
> inden køb.

Der er så meget viden i denne gruppe Du har ret den er ikke fra
'96.
Manden havde smidt sin registreringsattest væk, og hjalp selv med at
skaffe en ny fra politiet i Nuuk (Gratis !, man er vel i Grønland). Og
på den stod at bilen "fra 1996" var indregistreret første gang i
1990... Nå nååeh...Jeg tror såmænd ikke det var af ond vije men
det finder jeg vel ud af imorgen når jeg snakker med ham igen.

Tilgengæld havde der været mekaniker på idag, og han meldte at
grunden til at den gik ud kunne være at den havde stået så længe og
en af dyserne måske var blevet stoppet. Så han kørte den småhårdt
hen af parkeringspladsen, og bagefter stod den og brummede lystigt en
time indil vi slukkede den. Jaja den købte jeg så.

Nå, bilen er stadig billig selv om den pludseligt blev seks år
ældre, og jeg tror stadigt jeg køber den. Jeg skal nok melde tilbage
hvordan synet imorgen går. Ir hvis de glider lige igennem

Vh Kaj

Fra : kajjunk@hotmail.com

Dato : 25-07-06 23:40

kajjunk@hotmail.com skrev:

> Hej I kloge bilmennesker.
Jeg kan nu også melde at det er en GL og ikke en CL. Jeg ved dog
stadig ikke hvad forskellen er. Ved I det ? (Og den var jo altså
pludselig fra 1990 )

Vh Kaj