Golf V - altid 6 gear?
Fra : MacX

Dato : 23-07-06 12:19

Har Golf V TDi 105 altid 6 gear, eller er det kun få udvalgte ;)

Mvh
Otto

Fra : ThomasT

Dato : 23-07-06 12:34

Det kan man selv vælge når man bestiller den.

ThomasT

Fra : Kent Glerup

Dato : 23-07-06 12:36

On Sun, 23 Jul 2006 13:18:57 +0200, MacX <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

>Har Golf V TDi 105 altid 6 gear, eller er det kun få udvalgte ;)

Man kan også få den med 5 trins. (Klaus D's er vist med 5).

Hvis gearene i en G5 105TDI 6g er med lige så små spring som i en
Touran med samme motor og 6 gear, ville jeg til enhver tid foretrække
5 trins!

/Kent Glerup

Fra : MacX

Dato : 23-07-06 12:43

On 2006-07-23 13:36:02 +0200, Kent Glerup
<glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> said:

> [...]
>
> Hvis gearene i en G5 105TDI 6g er med lige så små spring som i en
> Touran med samme motor og 6 gear, ville jeg til enhver tid foretrække

Okay...

Er det fordi der ikke er nok power til 6 gear?

Mvh
Otto

Fra : Kent Glerup

Dato : 23-07-06 13:59

On Sun, 23 Jul 2006 13:42:40 +0200, MacX <hom@FJERNMIG@pc.dk> wrote:

>Okay...
>
>Er det fordi der ikke er nok power til 6 gear?

Næh. Det er fordi springene mellem gearene er alt for små.
Da jeg havde min Touran (105HK 6 gear), brugte jeg altid dette
skiftemønster: 1 - 2 - 4 - 6. Det virkede glimrende :)

/Kent Glerup

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-07-06 12:56

Kent Glerup wrote:

> [...]
>
> Hvis gearene i en G5 105TDI 6g er med lige så små spring som i en
> Touran med samme motor og 6 gear, ville jeg til enhver tid foretrække

Man _kan_ godt springe nogle af dem over. Det kan selv os med 5 gear finde
ud af, når det bliver for meget med alle de gear :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Kent Glerup

Dato : 23-07-06 14:00

On Sun, 23 Jul 2006 13:56:11 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

>Man _kan_ godt springe nogle af dem over. Det kan selv os med 5 gear finde
>ud af, når det bliver for meget med alle de gear :)

Det gjorde jeg sandelig også i min tidligere Touran!
(Skøn vogn ellers)

/Kent Glerup

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-07-06 13:06

Kent Glerup wrote:

> [...]
>
> Hvis gearene i en G5 105TDI 6g er med lige så små spring som i en
> Touran med samme motor og 6 gear, ville jeg til enhver tid foretrække

Min tidligere Seat Alhambra 1,9 TDI 115 hk var med 6 gear og jeg ville ikke
bytte med en 5 gears...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-07-06 13:57

Kent Glerup wrote:

> [...]

> Hvis gearene i en G5 105TDI 6g er med lige så små spring som i en
> Touran med samme motor og 6 gear, ville jeg til enhver tid foretrække

Jeg vil tro at der i en 6-gears køres med færre omdrejninger end i en
tilsvarende 5-gears.

Det betyder så formentlig forholdsvis højere topfart skulle man finde på at
chippe den...

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-07-06 14:04

MacX skriver:

> Har Golf V TDi 105 altid 6 gear, eller er det kun få udvalgte ;)

Kun de udvalgte.

Gearingen på 6 gear er ikke meget højere end 5. på en 5 gears. så det
eneste du vinder er flere gearskift.

Tophastigheden er den samme, 0-100 tiden er 11,3 med 5 gear og 11,1 med
6 gear. Til gengæld er den ikek så god til at udnytte brændstoffet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kim H

Dato : 23-07-06 14:26

"MacX" <hom@FJERNMIG@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Har Golf V TDi 105 altid 6 gear, eller er det kun få udvalgte ;)
>
> Mvh
> Otto

Hvis man kan finde på at chippe bilen er det nok bedst med 6 trins gearkasse
, da koblingen er større , og den er også altid monteret i 2,0 140 hk. TDI
Mvh. Kim