Aircon i Opel Zafira -> vandpyt
Fra : Khuong Dinh Pham

Dato : 22-07-06 23:31

Jeg har lige købt en Opel zafira med aircondition. Hver gang jeg har
kørt en tur med aircondition tændt kommer en en lille vandpyt når bilen
er stoppet. Forhandleren siger at det er normalt og sådan fungere
aircondition. Kan det passe?

Jeg kunne evt. ringe til et Opel værksted og få det beskæftet.

Fra : Propellen

Dato : 22-07-06 23:37

Khuong Dinh Pham skrev:
> [...]
> kørt en tur med aircondition tændt kommer en en lille vandpyt når bilen
> er stoppet. Forhandleren siger at det er normalt og sådan fungere

Ja...

--
/Propellen

"Don´t pull low... Unless you are!"

"The sky is not the limit. The ground is"

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 22-07-06 23:44

Khuong Dinh Pham wrote:
> [...]
> fungere aircondition. Kan det passe?
>
> Jeg kunne evt. ringe til et Opel værksted og få det beskæftet.

Det behøver du ikke, for den er god nok.
Jeg har haft 4 forskellige biler med AC/Klima og de gjorde de også.
Nogle er værre en andre.

Mvh
Leon

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-07-06 00:07

On Sun, 23 Jul 2006 00:31:02 +0200, Khuong Dinh Pham
<khuongdp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>aircondition. Kan det passe?
>
>Jeg kunne evt. ringe til et Opel værksted og få det beskæftet.
Luften nedkøles og fugtigheden i luften fortætter og bliver til vand.

Dit køleskab/fryser gør det samme. I fryseren bliver vandet til
is/rim, i køleskabet bliver vandet ofte ledt bagud og lander i en
slags skål oven på kompressoren der så ved sin varme fordamper vandet
igen.

/Hans

Fra : alexbo

Dato : 23-07-06 00:11

"Khuong Dinh Pham" skrev

> [...]
> en tur med aircondition tændt kommer en en lille vandpyt når bilen er
> stoppet. Forhandleren siger at det er normalt og sådan fungere

Ja aircon køler varm fugtig luft ned til kold tør luft, det tiloversblevne
vand løber ud.
Det er det samme med dit køleskab, der løber vandet ud på bagsiden og
fordamper.

mvh
Alex christensen

Fra : Christian

Dato : 23-07-06 08:56

"Khuong Dinh Pham" <khuongdp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> aircondition. Kan det passe?
>
> Jeg kunne evt. ringe til et Opel værksted og få det beskæftet.

Det er helt normalt at AC anlægget danner kondensvand. Jeg har det samme på
min Opel Atsra og opdagede det lige som du ganske kort tid efter jeg havde
kobt den. En varm sommerdag da jeg parkerede bilen LØB der vand ud under
bilen - og det var ikke bare en lille vandpyt, men virkelig et lille
vandløb. Jeg troede seriøst at der var hul i køleren eller sådan noget og
fik værkstedet til at kigge på det, da der stadig var garanti på bilen. Det
var blot kondensvand fra AC-anlægget.

/Christian

Fra : Khuong Dinh Pham

Dato : 23-07-06 15:25

Tak for alle svar. Nu kan jeg trygt køre i bilen igen uden at tænke på
at forhandleren har snydt mig.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 15:38

"Khuong Dinh Pham" <khuongdp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tak for alle svar. Nu kan jeg trygt køre i bilen igen uden at tænke på at
> forhandleren har snydt mig.

hehe, det kan han vel godt have gjort alligevel selv om dit AC er OK

--
Tom

Fra : Khuong Dinh Pham

Dato : 23-07-06 18:29

hehe..det er rigtigt nok. Der er vel altid et eller andet som
forhandleren ikke vil ud med.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 18:33

> hehe..det er rigtigt nok. Der er vel altid et eller andet som forhandleren
> ikke vil ud med.

Jep.
Jeg har i et par måneder fulgt en bestemt bil ved en tysk forhandler. Han
har ikke kunnet sælge bilen og hvad gør han så.......han sætter prisen op
med 15% og skriver så at prisen kan forhandles ))

--
Tom

Fra : Khuong Dinh Pham

Dato : 23-07-06 20:37

Ja. De forhandlerne kender en masse fiduser. men det har køberen nu også
Da min ven og jeg skulle købe bilen (Open Zafira) ringede vi og
vil kigge på en Suzuki wagon. Efter et par timer med forhandleren endte
vi med at købe en Opel Zafira (Bilen som vi fra starten ønskede). Vi fik
rabat fordi vi købte en dyrere bil (1/3 mere) end Suzuki wagon. hehe.