Anden bil?
Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 20:24

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp eller inspiration til valg af anden bil.

Oprindelig har jeg kig på en Supra non turbo med 220 HK til omkring 150.000
Kr. Motoren er ok og den ser vildt godt ud. MEN den er jo ikke verdens mest
praktiske bil når familien skal med
Jeg kan næsten ikke leve med de latterlige 115 HK mere som min mondeo 1.8
har. Jeg bliver jo "taget" af selv de mest alm. familieøser og det er
absolut udholdbart i længden.

Men nu melder spørgsmålet sig hvad jeg så skal vælge?
Jeg har både krav og ønsker

Krav:
Ikke under 170 HK og helst 200 eller mere
Skal kunne holde til at køre i længere tid med 160+
Pris <160.000 Kr
Rummelig så min 5 personer kan være i den

Ønsker:
Se god ud....altså ikke bare en corolla hyldevare
Gerne en rimelig benzinøkonomi.....ja BENZIN....diesel er for tamt til mig
Masser af udstyr

Nu kommer det vanvittige. Det eneste jeg har kunnet finde, er sådan ca. en
brugt Mondeo ST200, hvor man får masser af hk og bil for pengene selv om
l*rtet ruster. Ellers har jeg kun kunnet komme på SAAB Aero og BMW 330 men
de er ALLLT for dyre. Har efterhånden sparet det meste op til næste bil, så
måske jeg skifter nu. Det generer mig voldsomt at bliver taget af en
transporter eller i det hele taget dårligt at kunne overhale en anden bil på
alm hovedvej hvis ikke der er 2 Km til modkørende

--
Tom

Fra : Jakob

Dato : 22-07-06 21:15

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> [...]

> transporter eller i det hele taget dårligt at kunne overhale en anden bil

> alm hovedvej hvis ikke der er 2 Km til modkørende

Nu skriver du jo ikke noget om hvor gammel den må være. Du kan jo købe en
brugt Saab 9000 2.3T til 160000kr.

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 21:53

"Jakob" <Jake@airsoft(fjern)zone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på

> Nu skriver du jo ikke noget om hvor gammel den må være. Du kan jo købe en

Hmm tror ikke lige det er mig. Den er lidt for kantet i designet. Som Hr.
Bjørn siger "en mursten som der er klasket noget dej omkring"

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-06 14:05

> Hmm tror ikke lige det er mig. Den er lidt for kantet i designet. Som Hr.
> Bjørn siger "en mursten som der er klasket noget dej omkring"

Det er den seneste model vi snakker om:
http://www.bilinfo.dk/asbjorn-auto/showcars.asp?ID=429900245&typ=&LePic=

Den er dog lidt over dit budget, men det er ikke noget problem:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=696300011&page=1

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : simon leth jensen

Dato : 22-07-06 21:19

Hej Tom
Har du overvejet en Audi A4 Turbo - 150 HK
Den er da ikke så dyr, den er noget vildere end din Ford.
Den er ikke så dyr hvis du vælger en 1998-1999 model, men jeg ved
sælvfølgelig ikke hvad pris det skal ligge i
Med en chip yder den ca 180 HK , den koster ikke det helt store i Tyskland.

MHH Simon

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 21:49

"simon leth jensen" <sl@dch-grenaa.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sælvfølgelig ikke hvad pris det skal ligge i
> Med en chip yder den ca 180 HK , den koster ikke det helt store i

Det var måske slet ikke så dårlig en idé, den har jo også et fornuftigt
benzinforbrug ved alm kørsel. Dem der er i bilbasen ser ikke så spændende ud
så jeg skal nok importere hvis det er

--
Tom

Fra : Kim Eichen

Dato : 22-07-06 21:22

> [...]
> Skal kunne holde til at køre i længere tid med 160+
> Pris <160.000 Kr
> Rummelig så min 5 personer kan være i den

Hmm, hvor gammel må den være, ellers kunne en BMW 528 fra omkring 1996 være
en mulighed
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=412301448&page=1
Den har 194 HK og kan helt sikkert holde en fornuftig hastighed længe.
Rummelig, måske ikke den mest rummelige, men den er jo nok større end en BMW
330 som du nævner

Mvh Kim

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 21:50

"Kim Eichen" <eichen@FJERNruc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den har 194 HK og kan helt sikkert holde en fornuftig hastighed længe.
> Rummelig, måske ikke den mest rummelige, men den er jo nok større end en

Årgang ikke så vigtig....den var også en mulighed som jeg vil overveje

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-07-06 21:46

Tom wrote:
> [...]
> Se god ud....altså ikke bare en corolla hyldevare
> Gerne en rimelig benzinøkonomi.....ja BENZIN....diesel er for tamt

Hvis vi nu ser bort fra kravet om benzinøkonomien, hvad så med en Volvo
S/V70 med en eller anden form for Turbo motor?
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=216200999&page=2

Den har snilt over 170 og 200 hk, køre over 160+ konstant uden problemer,
rumme min. 5 personer og har/kan fås med MEGET udstyr (2. zonet klima,
el-sæder, lædersæder, glassoltag, bordcomputer, fartpilot, aut. osv...)

Den er dog ikke helt økonomisk og den skal have kørt et par km (hvilket ikke
er et problem) for at koste omkring 160.000 kr.

Hvis du kan nøjes med 170 hk, så kan disse to punkter også overholdes...

Jeg håber at du finder en i Tyskland uanset hvad du vælger...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-07-06 21:53

Tom skriver:

> [...]
> Rummelig så min 5 personer kan være i den
>
> Ønsker:
> Se god ud....altså ikke bare en corolla hyldevare

Så mange heste og god økonomi hænger ikke rigtigt sammen. Det der kommer
tættest på bliver en turbobenziner.

SÅB eller Völle vil jeg foreslå

>.....ja BENZIN....diesel er for tamt til mig

Indtil du prøver den rigtige diesel.....

> Det generer mig voldsomt at bliver taget af en
> transporter eller i det hele taget dårligt at kunne overhale en anden bil på
> alm hovedvej hvis ikke der er 2 Km til modkørende

Jeg tror sku bare at du skal have en "Deo" med dieselkværn i stedet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 22:05

> Tom skriver:

> Så mange heste og god økonomi hænger ikke rigtigt sammen. Det der kommer
> tættest på bliver en turbobenziner.

Tror jeg også. En motor med stor volumen vil nok altid være lidt tørstig

> SÅB eller Völle vil jeg foreslå

> Indtil du prøver den rigtige diesel.....

Måske, men ind til videre så er de fleste med et enormt moment og ingen
heste. Så det eneste man har ud af det, er at man slipper for gearskifte men
acceleration er det småt med. Og det er lige netop acceleration jeg søger.

> Jeg tror sku bare at du skal have en "Deo" med dieselkværn i stedet.

Ford kunne ikke lave diesel og TDCi er vist alt for dyr

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-07-06 05:37

Tom skriver:

> [...]
> acceleration er det småt med. Og det er lige netop acceleration jeg søger.

En A6 med en 3 liters TDI kom forbi forleden. Den havde ingen problemer
med at accelerere......

Det havde de 2 lamboer der stod af motorvejen og trillede ind mode Århus
N i går heller ikke (den ene havde bagdæk som alle mine 4 hjul til
sammen.

Billede haves.

> Ford kunne ikke lave diesel og TDCi er vist alt for dyr

Er det så slemt ?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-07-06 22:11

Tom skrev:

> Det eneste jeg har kunnet finde, er sådan
> ca. en brugt Mondeo ST200, hvor man får masser af hk og bil for
> pengene selv om l*rtet ruster.

La for faen vær med at købe Ford igen - nu har du jo jamret over l*rtet så
længe tilbage jeg kan huske!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : KMH

Dato : 22-07-06 22:28

> [...]

> transporter eller i det hele taget dårligt at kunne overhale en anden bil

> alm hovedvej hvis ikke der er 2 Km til modkørende

Livet er jo fuld af kompromiser, så 5 sæder er der nok ikke........
Men kedelig tror jeg ikke jeg ville kalde den

http://cgi.ebay.de/Ferrari-Killer-aus-Italien-Fiat-500-Einzelstueck_W0QQitemZ110012152642QQihZ001QQcategoryZ72649QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Kim

Fra : Jonas R.

Dato : 22-07-06 22:38

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> Hej

SNIP
> [...]
> transporter eller i det hele taget dårligt at kunne overhale en anden bil
> på alm hovedvej hvis ikke der er 2 Km til modkørende

Tja hvad med en audi S2 Avant, coupe fra 1992 skulle de nok kunne erhverves
for 160.000 kr evt. en audi 100 S4 fra 1993/1994

De har alle sammen Audi's lækre 2.2 5 cylindret turbo motor, 220 hk og
309-380 nm (afhænger af modellen)

Kører selv en s2 coupe, men den er jo nok lige lidt for lille til en hel
familie.

http://www.mobile.de/SIDpiL.yX2xvRJCveXQAytWog-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1153607603A1Iindex_cgiD1100CCarX-t-vctpLtt~BmPA1A1B20B18%81G-t-vCaMiMkQuSeUnVb_X_Y_x_y~BSRA6D1100B18D1900BGNCPKWA0HinPublicA2A0A0A0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=11&id=11111111216656137&

http://www.mobile.de/SIDZFjTBJ5mTXKIv5t8c1XALQ-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1153607603A1Iindex_cgiD1100CCarW-t-vctpLtt~BmPA1A1B20A9%81U-t-vCaMiMkQuRDSeUnVb_X_Y_x_yrd~BSRA6D1100B20D1900BGND1995CPKWA0HinPublicA2A0A0A0D1993/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=6&id=11111111217416184&

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=126400217&page=1

Fra : TDN

Dato : 23-07-06 07:40

> [...]
> transporter eller i det hele taget dårligt at kunne overhale en anden bil
> på alm hovedvej hvis ikke der er 2 Km til modkørende

Her er et par forslag:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=44463948

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45258134

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45431592

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43353255

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45225225

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45400168

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45227227

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 08:13

> http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=45431592

Den her var nu slet ikke så tosset

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-07-06 08:14

Tom wrote:

> Den her var nu slet ikke så tosset

Yderst kedelig std. familiebil... :-|

Fra : JD

Dato : 23-07-06 09:12

Der står da en fin bil ikke så langt fra dig.. og så er der penge til at
gøre den lidt sprød.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=206500464&page=3

Pug TS6 ...

Volvo V70 2.5T - eks
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=980822&page=1

og ja - ST200...men det ændre ikke på der ikke er meget plads ved
bagsæderne... det samme gælder dog for en Audi A4

/D

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Deaster

Dato : 23-07-06 10:18

Tom skrev:

> Den her var nu slet ikke så tosset

Det kan dog godt undre en at en bil som ejeren ikke har haft meget mere
end en måneds tid bliver solgt igen.

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 12:39

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan dog godt undre en at en bil som ejeren ikke har haft meget mere
> end en måneds tid bliver solgt igen.

Det er nok ikke alle der er til "hurtige" biler

--
Tom

Fra : Deaster

Dato : 23-07-06 14:41

Tom skrev:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det er nok ikke alle der er til "hurtige" biler
>
> --
> Tom

Jep, det er en mulighed, eller også har bilen nogle fejl som gør at man
vil af med den igen, og med fejl mener jeg på netop denne bil og ikke
modellen generelt.

Fra : Klaus G.

Dato : 23-07-06 10:10

> Det generer mig voldsomt at bliver taget af en
> transporter eller i det hele taget dårligt at kunne overhale en anden bil

> alm hovedvej hvis ikke der er 2 Km til modkørende

Hvis du ikke kan overhale med en bil der har 115hk, uden du skal have helt
fri vej, så gør du det forkert :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch som nemt kan overhale i sin 64hk fabia.

www.seth-enoch.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-07-06 10:50

"Klaus G." skriver:

> Hvis du ikke kan overhale med en bil der har 115hk, uden du skal have helt
> fri vej, så gør du det forkert :)

Ellers er hans motor bare død.

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 12:41

> på
>>
> Hvis du ikke kan overhale med en bil der har 115hk, uden du skal have helt
> fri vej, så gør du det forkert :)

Jo, det kan man også, men når bilen vejer 1250 Kg og hele familien er med og
AC kører osv. så sker der godt nok ikke ret meget og da slet ikke under
4.000 RPM

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-07-06 13:06

Tom wrote:
> [...]

> Jo, det kan man også, men når bilen vejer 1250 Kg og hele familien er
> med og AC kører osv. så sker der godt nok ikke ret meget og da slet

Prøv nu en turbodiesel lige som Mogens - så bliver du også klogere :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 13:22

> Prøv nu en turbodiesel lige som Mogens - så bliver du også klogere :)

Turbo diesel har jeg skam prøvet masser af gange. Oemend de ikke har været
så kraftige som Mogens'
Jeg fastholder at det stadig er hestene der giver accelerationen og at
momentet som de fleste mindre turbo diesel har masser af, ja det giver bare
færre gearskifte eller at motoren rykker ved lavere omdrejninger, men det
flytter ikke bilen så meget hurtigere alligevel.

De fleste oliefyr på danske plader og dem man har råd til, de er ikke så
pokkers hurtige i mine øjne. Bevares de har et voldsomt moment, men jeg vil
gerne have en bil der kan accelerer og som har en høj tophastighed. Mine
biler har ALLE været oppe og ringe mht. tophastighed. Jeg kan godt lide at
hvis jeg skal køre 1000 Km på en dag at det så ikke foregår i cruise tempo,
men at det derimod går ganske friskt.

--
Tom

Fra : MK

Dato : 23-07-06 13:53

> [...]

He he - ja, når det er den lidt højere klasse med mange
hypper, cylindre og hk kan det være okay

> [...]
> bare færre gearskifte eller at motoren rykker ved lavere omdrejninger, men
> det flytter ikke bilen så meget hurtigere alligevel.

Vi har lige været 3 mand rundt i det halve Tyskland i denne week-end
i min '03 BMW 530d. En skam du ikke var bland deltagerne, fordi så
ville du skamme dig alvorligt med dén udtalelse !

> [...]
> lide at hvis jeg skal køre 1000 Km på en dag at det så ikke foregår i
> cruise tempo, men at det derimod går ganske friskt.

Alt efter pengepung ville jeg finde mig en tidlig E39 530d eller en sen E34
525 tds i Tyskland, hvor udstyrslisten selvfølgelig skulle være alen lang.
De skulle selvfølgelig chippes til en lovlig respektabel ydelse, og du har
en bil, du dels bliver hamrnde glad for og dels er svær at følge med :)

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 14:57

"MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har lige været 3 mand rundt i det halve Tyskland i denne week-end
> i min '03 BMW 530d. En skam du ikke var bland deltagerne, fordi så
> ville du skamme dig alvorligt med dén udtalelse !

Hmm, jeg tror du misforstod mig. Jeg er helt på det rene med at en diesel
som din har både hestene og momentet. Den er bare uden for min pengepung når
den skal på danske plader. Så med det udbud der er af diesel biler til min
pengepung så får man næppe noget der accelerer så forfærdelig meget selv om
den måtte have et stort moment. Såden en 2.0 diesel er i hvert fald ikke den
der løber fra alt uden at den har 2 turboer, overboost, eller andet. Synes
de fleste diesel ligger omkring de 130-150 heste og måske en 300-400 Nm men
150 heste giver ikke noget over 190 Km/t

Ja se det lyder lige som noget til mig

--
Tom

Fra : MK

Dato : 23-07-06 15:54

> Hmm, jeg tror du misforstod mig. Jeg er helt på det rene med at en diesel
> som din har både hestene og momentet. Den er bare uden for min pengepung
> når den skal på danske plader.

Jep, det samme her.

> [...]
> ligger omkring de 130-150 heste og måske en 300-400 Nm men 150 heste giver

Du ville ændre opfattelse, hvis du prøvede en moderne TDI-ting med
boks eller andet. De 175 hk kan godt gøre ting og sager ved eksem-
pelvis en Seat...

> Ja se det lyder lige som noget til mig

Ja, men da du ikke skal ha' en diesel, så køw en 528, 530 eller 535i.

"Problemet" med en 525 TDS/530d er den, at den nemt (!) følger den
hurtige venstre side af motorvejen - og dels gør det til en fornuftig "pris"
når vi taler om brændstoføkonomi. Jeg vil senere gå ud og checke min
computer, men sidst jeg så i den, var det gennemsnitlige forbrug efter
2½ dags meget hurtig kørsel i Tyskland (2.000 km) omkring 12 km/l...

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 16:10

> Jep, det samme her.

> Du ville ændre opfattelse, hvis du prøvede en moderne TDI-ting med
> boks eller andet. De 175 hk kan godt gøre ting og sager ved eksem-
> pelvis en Seat...

måske, men min sierra havde jo også en 170 Hk med turbo og bevares den kunne
flytte sig, men SÅ vild var den heller ikke. Den var en smule hurtigere end
en mondeo 2.5.
Måske er der et eller andet galt med mig, men jeg synes ikke engang at den
220 HK supra var noget særligt. Det er faktisk kun cosworth og 911 som
virkelig var noget jeg ligefrem blev imponeret af
Uhhh og så var jeg lige forbi Lasse fra Supraimport.dk han har lige fået en
565 HK supra hjem....DEN gad jeg godt køre

> [...]
> computer, men sidst jeg så i den, var det gennemsnitlige forbrug efter
> 2½ dags meget hurtig kørsel i Tyskland (2.000 km) omkring 12 km/l...

Flot, det er ca det samme forbrug min 1.8 har efter en motorvejstur

--
Tom

Fra : MK

Dato : 23-07-06 16:37

> [...]
> Uhhh og så var jeg lige forbi Lasse fra Supraimport.dk han har lige fået
> en 565 HK supra hjem....DEN gad jeg godt køre

Nu kender man dig jo kun her fra og så må det klare valg jo
snes at være en Mondeo ST, IMO. Og jég kan godt lide sån
een - især blå st. car med hvide fælge. Der kører sån en her,
ligesom der er en del afsedan-udgaven...

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 19:06

> Nu kender man dig jo kun her fra og så må det klare valg jo
> snes at være en Mondeo ST, IMO. Og jég kan godt lide sån
> een - især blå st. car med hvide fælge. Der kører sån en her,
> ligesom der er en del afsedan-udgaven...

Jeg HAR allieret mig med pladesmeden og maleren, så det blev sådan en :o´

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-07-06 19:08

Tom wrote:
> "MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg HAR allieret mig med pladesmeden og maleren, så det blev sådan en
> :o´

Tillykke med det...

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 19:09

meddelelse news:44ccf56a$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...

> Tillykke med det...

tak, tak...jeg valgte den fordi så behøver jeg ikke udskifte mine Haynes
bøger

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-07-06 19:17

Tom wrote:
> tak, tak...jeg valgte den fordi så behøver jeg ikke udskifte mine
> Haynes bøger

Hehe...

Og du ved også hvilken side tankdækslet sidder i...

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 19:19

meddelelse news:44ccf78d$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

> Hehe...
>
> Og du ved også hvilken side tankdækslet sidder i...

Ja det bliver nok åbnet lidt oftere nu

--
Tom

Fra : tom jensen

Dato : 30-07-06 20:12

> [...]
> meddelelse news:44ccf56a$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...

> tak, tak...jeg valgte den fordi så behøver jeg ikke udskifte mine Haynes

hej
er det så den som lindholm biler havde til salg , den så rigtig pæn ud .
mvh tom ( navnebror)

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 20:23

"tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse

> hej
> er det så den som lindholm biler havde til salg , den så rigtig pæn ud .
> mvh tom ( navnebror)

Ja
Så må vi se om han sætter min til salg eller om han exporterer den som han
sagde han ville.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-06 20:26

Tom skrev:

> "tom jensen" <t-j@adslhome.dkged> skrev i en meddelelse

> Ja

Kom nu med et billede, for faen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 20:33

> Kom nu med et billede, for faen

Jeg har ikke et eneste

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-06 20:35

Tom skrev:

> Jeg har ikke et eneste

Øvs!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : MK

Dato : 30-07-06 20:35

> Jeg har ikke et eneste

Og bilen er allerede strøget fra forhandlerens side

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-06 20:36

MK skrev:

> Og bilen er allerede strøget fra forhandlerens side

Jeps!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 21:06

> Jeps!

Har smidt et scannet billede af det jeg har printet ud hvor man sådan lige
kan skimte at den ligner en Ford

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 21:10

> Har smidt et scannet billede af det jeg har printet ud hvor man sådan lige
> kan skimte at den ligner en Ford

Kan jeg så ikke se her i udlandet :-/

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 21:14

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Kan jeg så ikke se her i udlandet :-/

Så her

Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-07-06 21:14

Mogens... wrote:

> Kan jeg så ikke se her i udlandet :-/

Det er der råd for
http://www.4x4butikken.dk/mondeost.jpg

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 21:18

meddelelse news:44cd131f$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er der råd for
> http://www.4x4butikken.dk/mondeost.jpg

Ah, tak for det.
Ser du Tom - du skal ha' udført et par ændringer, hvor
jeg absolut må skaffe dig noget fotostorie omkring
(sænkning og 18" hvide fælge...)

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 21:31

> [...]
>
> Ah, tak for det.
> Ser du Tom - du skal ha' udført et par ændringer, hvor
> jeg absolut må skaffe dig noget fotostorie omkring

hehe
Den er jo sænket 30mm originalt fra Ford, så jeg ved ikke om det er godt med
mere. Jeg synes min mondeo med 50mm, den skrabede på de fleste kansten selv
om jeg kørte skråt hen over dem. Og vejbump kunne den også blive hængende
på......men ellers er jeg åben over for ændringer. Det skal dog være
stilrent og ikke poppet (jaja jeg er ved at blive gammel)

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 21:33

> Det skal dog være stilrent og ikke poppet

Helt enig - den jeg har set gentagne gange, ér helt
stilren og perfekt. Ingen fjel på det

Fra : N/A

Dato : 30-07-06 21:43

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 21:43

> Har du ikke billeder til den?

Nej, desværre ikke, men jeg skal nok søge at få det.

Fra : N/A

Dato : 30-07-06 21:38

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 21:38

Fra : Mogens...

Dato : 01-08-06 18:52

"Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Helt enig - den jeg har set gentagne gange, ér helt
> stilren og perfekt. Ingen fjel på det

Ja, så så jeg lieg en tilsvarende idag og må desværre nævne,
at det er en ST220 - jeg har set - som jo har større hjul og
et dybere skørtesæt...

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-06 18:56

> "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så så jeg lieg en tilsvarende idag og må desværre nævne,
> at det er en ST220 - jeg har set - som jo har større hjul og
> et dybere skørtesæt...

Ja de to har ikke meget til fælles med hinanden.
Jeg kan se at der er en enkelt til salg på bilbasen - privat.

--
Tom

Fra : N/A

Dato : 01-08-06 19:09

Fra : Mogens...

Dato : 01-08-06 19:09

> Ja de to har ikke meget til fælles med hinanden.
> Jeg kan se at der er en enkelt til salg på bilbasen - privat.

Beklager my mistake !

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-06 21:18

Mogens... skrev:

> Kan jeg så ikke se her i udlandet :-/

http://kortlink.dk/2vnp

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-07-06 21:19

Hans Paulin (6310) wrote:

> http://kortlink.dk/2vnp

For langsom...

Fra : tom jensen

Dato : 30-07-06 21:17

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Har smidt et scannet billede af det jeg har printet ud hvor man sådan lige
> [...]

hej
har du så handlet med henrik hos lindholm.

jeg troede du havde solgt din gamle mondeo privat ?

hvis du har fået en pava med i prisen så tjeck lige om det er gjort
ordentlig,det har de tidligere været lidt sløsset med .

jeg har selv tidligere købt bil (min gamle mondeo som nu er solgt) hos
lindholm , og min bror har købt hos dem + min svigerinde har købt et par
gange med tilfredshed.

jeg er også lige engang imellem omkring og hilse på henrik og tjekke om de
har fået noget spændende nyt

mvh tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 21:28

> har du så handlet med henrik hos lindholm.

ja

> jeg troede du havde solgt din gamle mondeo privat ?

Jeg sprang fra i sidste øjeblik, den var faktisk let at komme af
med.....havde ikke engang være til salg i 8 timer før de første 2 købere var
der.

> hvis du har fået en pava med i prisen så tjeck lige om det er gjort
> ordentlig,det har de tidligere været lidt sløsset med .

Det jeg kunne se, så havde den ALDRIG snuset til undervognsbehandling, men
jeg er ikke sikker. Det er svært at se når der er plastic inderskærme på (i
blå farve)

> jeg har selv tidligere købt bil (min gamle mondeo som nu er solgt) hos
> lindholm , og min bror har købt hos dem + min svigerinde har købt et par
> gange med tilfredshed.

Jeg læste en del om Lindholm inden jeg købte, for at se om de skulle have et
dårligt ry. Det så ud som om det er en ok forhandler.

> jeg er også lige engang imellem omkring og hilse på henrik og tjekke om de
> har fået noget spændende nyt

De får jo snart en spændende ST16 ind

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-07-06 21:15

Tom wrote:
> Ja
> Så må vi se om han sætter min til salg eller om han exporterer den
> som han sagde han ville.

Så du solgte ikke din i ren handel?
Hvad fik du for den?
Hvem handlede du med deroppe?

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 21:22

meddelelse news:44cd1357$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...

> Så du solgte ikke din i ren handel?

Jeg kunne godt, men tænkte så at HVIS der skulle komme et eller andet med
bilen, så får jeg måske masser af opringning og problemer osv. Ved en
forhandler, da hører man ikke mere til den bil man har solgt. Så de 2.000 Kr
mindre jeg fik for den, det kan jeg leve med.

> Hvad fik du for den?

ca. 41.000,- når man tæller alt med.

> Hvem handlede du med deroppe?

Kan det passe det var en der hed Kenneth.....jeg har aldrig være god til
navne

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 30-07-06 19:13

Tom skrev:
> "MK" <no@reply.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg HAR allieret mig med pladesmeden og maleren, så det blev sådan en
> :o´

Tillykke med dytten

For nogle dage side ville jeg vædde en tur i Tivoli på, at det blev en Ford
igen - en skam du ikke tog væddemålet

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 19:17

> Tillykke med dytten
>
> For nogle dage side ville jeg vædde en tur i Tivoli på, at det blev en
> Ford igen - en skam du ikke tog væddemålet

Så havde både du og Mogens vundet
Nej jeg var meget i tvivl pga det med rusten, men pyt det har ikke kostet
mig andet end ærgelser, så nu har jeg da fået nogle gode sæder og en
ordentlig motor.....selv om motorjournalisterne selvfølgelig kritiserer
ydelsen vildt og blodigt.

--
Tom

Fra : MK

Dato : 30-07-06 19:23

> Så havde både du og Mogens vundet

He he, tillykke med den - og det er en blå Turnier?
I så fald må jeg lige få taget et billede af den, jeg har nævnt
ved flerelejligheder.

Jeg tror nu, den er okay...

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 19:31

> He he, tillykke med den - og det er en blå Turnier?

Tak
Ja det er den.
Farven er i hvert fald lettere at reparere på selv om jeg ikke kunne finde
noget rust i den...

> I så fald må jeg lige få taget et billede af den, jeg har nævnt
> ved flerelejligheder.

> Jeg tror nu, den er okay...

Den passer mig fint, til den pris. Ikke det vildeste men alligevel kan den
nu følge trafikken og gearer man 2 gear ned så sker der alligevel lidt.
Motorlyden er helt suveren i forhold til en 1.8 som bare danner resonans i
kabninen.

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 30-07-06 19:41

Tom skrev:
> Den passer mig fint, til den pris. Ikke det vildeste men alligevel
> kan den nu følge trafikken og gearer man 2 gear ned så sker der
> alligevel lidt.

Jeps, det er også det jeg savner mest ved min forhenværende Vectra V6 - lige
at nappe den i 3. gear og så en spand kul

Efter 8 måneder i en TDI, kan jeg (modsat mange andre) stadig ikke se
charmen i, at det _ikke_ hjælper at geare ned - diesel bør forbydes med alt
andet end automatgear.

/Brian

Fra : Lars D. Petersen

Dato : 30-07-06 20:59

> Jeg HAR allieret mig med pladesmeden og maleren, så det blev sådan en :o´

Tillykke.

200 hk?

Lars D. Petersen

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 21:09

"Lars D. Petersen" <LP@volondat.dk> skrev i en meddelelse

> 200 hk?

Lidt mere
www.fasterfords.com/mondeo-st200.htm

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 21:09

"Lars D. Petersen" <LP@volondat.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke.

Tak

> 200 hk?

205

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-07-06 21:17

Tom wrote:

> 205

Velkommen til den rigtige side..

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 21:22

meddelelse news:44cd13d1$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...

> Velkommen til den rigtige side..

Rolig nu - hk gør det jo ikke alene. Forleden mødte jeg
en Supra turbo, hvor jeg altid har troet, at den var hurtig

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 21:37

> [...]

> Rolig nu - hk gør det jo ikke alene. Forleden mødte jeg
> en Supra turbo, hvor jeg altid har troet, at den var hurtig

ROFL, det burde de da også være. En MK4 har 280 eller 330 HK hvis det er med
turbo. Jeg har desværre kun prøvet en mk4 uden turbo og den var ej
"hurtigere" end mondeo'en....eller det føltes ikke sådan

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 21:40

> ROFL, det burde de da også være. En MK4 har 280 eller 330 HK hvis det er
> med turbo. Jeg har desværre kun prøvet en mk4 uden turbo og den var ej
> "hurtigere" end mondeo'en....eller det føltes ikke sådan

Det var udgaven som Mortens - en Mk III.

Idag gik det så ud over en nyere V70 diesel, hvor han selv lagde
op til det. En lyskrydsduel hvor Volvo'en tabte...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-07-06 21:46

Mogens... wrote:
> [...]
>
> Rolig nu - hk gør det jo ikke alene. Forleden mødte jeg
> en Supra turbo, hvor jeg altid har troet, at den var hurtig

Jep. Men bilen (min) er også 15 år gammel...
Der er sket meget...

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 21:52

meddelelse news:44cd1aa7$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

> Jep. Men bilen (min) er også 15 år gammel...

Jeg har altid syntes, at den var hamrende fed. Min tidligere
direktør købte een, som afløser for hans Celica 2.0 GT.
Hvad kan den chippes til?

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-07-06 05:31

Mogens... wrote:
> Jeg har altid syntes, at den var hamrende fed. Min tidligere
> direktør købte een, som afløser for hans Celica 2.0 GT.
> Hvad kan den chippes til?

Ved det ikke, men man kan få få penge hente over 300 hk...

Fra : Lars D. Petersen

Dato : 30-07-06 22:07

> Rolig nu - hk gør det jo ikke alene. Forleden mødte jeg
> en Supra turbo, hvor jeg altid har troet, at den var hurtig

6,4 og 245 er da hurtigere end de fleste.

Hvad kører du selv i?

--
Lars D. Petersen

Fra : Mogens...

Dato : 30-07-06 22:19

> 6,4 og 245 er da hurtigere end de fleste.

Nu var det ikke fra 0-100

> Hvad kører du selv i?

En 3 liters BMW E39 fra '03

Fra : Lars D. Petersen

Dato : 30-07-06 22:32

> Nu var det ikke fra 0-100

> En 3 liters BMW E39 fra '03

Den kan jo også køre 250 så er det nok derfor

Lars D. Petersen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-07-06 13:54

Tom skrev:

> Jeg kan godt lide at hvis jeg skal køre 1000 Km på en
> dag at det så ikke foregår i cruise tempo, men at det derimod går
> ganske friskt.

Uha - dét kan kun gå galt!

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 15:00

> Uha - dét kan kun gå galt!

Åh mondeo'en holder underligt nok MEGET godt til hastigheder i længere tid
på 170 Km/t. Men de gamle fård'er, de brændte ventilerne af hvis man bare
holdte dem på lidt over 4.000 RPM i længere tid....det har jeg ødelagt 4
motorer/ventiler ved

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-07-06 15:44

Tom skrev:

> [...]
> af hvis man bare holdte dem på lidt over 4.000 RPM i længere
> tid....det har jeg ødelagt 4 motorer/ventiler ved

Jeg tænkte mere på alle de ulykker på vejene du ka rage dig ind i med dine
svimlende hastigheder
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 15:56

> Jeg tænkte mere på alle de ulykker på vejene du ka rage dig ind i med dine
> svimlende hastigheder

Ja, det er bestemt muligt at jeg kan blive involveret i en ulykke, jeg er
ikke usårlig.
Jeg mener dog at mine efterhånden ½ million Km uden kollisioner m.m. og som
elitebilist ikke KUN kan skyldes held, men også omtanke med hvornår det er
forsvarligt.
(og så er mange af kilometrene endda kørt om vinteren på alm helårsdæk)

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-07-06 16:29

Tom skrev:

> Jeg mener dog at mine efterhånden ½ million Km uden kollisioner m.m.
> og som elitebilist ikke KUN kan skyldes held, men også omtanke med
> hvornår det er forsvarligt.

"Kør efter forholdene...!"

> (og så er mange af kilometrene endda kørt om vinteren på alm
> helårsdæk)

Ja, hér må jeg nok osse tilstå at det er længe siden at jeg har haft et par
vintersutter på *min* slæde.

Køwer dog nok 2 x 4 styks på fælge til fruen og mig til vinter, da hun *vil*
ha det - og *jeg* ikke vil rutche ind i en fast genstand med min fine bil
(vægt 1325 kg / selvrisiko på 2 x 10K )
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-07-06 13:59

Tom skriver:

> Jeg fastholder at det stadig er hestene der giver accelerationen

Hvis du gider at skifte gear.

Gider du det, så skal du have en Honda.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-07-06 14:09

> Prøv nu en turbodiesel lige som Mogens - så bliver du også klogere :)

Ikke nødvendigt, man tager blot en fornuftig turbobenziner...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MK

Dato : 23-07-06 17:02

> [...]
> Skal kunne holde til at køre i længere tid med 160+
> Pris <160.000 Kr
> Rummelig så min 5 personer kan være i den

Glem hvad hylekoret siger, idet de ved ikke, hvad de taler om,
da de næppe har ejet een. Se på nedenstående links, hvor jég
ville finde en 3,2 med ALT i udstyr i Tyskland - til nød en 3 liters:
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=264700043&page=2
www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=264700110&page=2

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 17:09

> [...]
> da de næppe har ejet een. Se på nedenstående links, hvor jég
> ville finde en 3,2 med ALT i udstyr i Tyskland - til nød en 3 liters:

Fino, jeg har fået en del gode idéer at arbejde videre med. Der skal en del
prøveture til da jeg ikke vil lave et hurtigt impulskøb en gang til. Men
hvis nogen ellers har pro/con om de nævnte biler så hører jeg gerne.
Dog ingen grund til at farve noget hverken hvidt eller sort. Alle biler har
deres små/store fejl og jeg vil gerne vide hvad det er jeg går ind til

--
Tom

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-07-06 17:11

Hej

Tom wrote:
> Rummelig så min 5 personer kan være i den

Bemærk, at i den klasse du ønsker en bil, så er mange af dem indrettet
som 4 personers biler. Ganske vist er der fem sæder/seler, men bagsædet
er kun komfortabelt når der kun er to personer deromme. Jeg vil i hvert
fald nødig sidde på den jyske højderyg som 5. person hvis turen bare er
den mindste smule lang.

Iøvrigt så synes jeg nu heller ikke at mine 166hk rykker så forfærdenlig
vildt. Jeg var i sidste uge i Amsterdam og ganske vist følger bilen
rigtig godt med den tyske trafik og der er stadig ryk i den selv om man
kører 180, men vild det synes jeg ikke den er, så hvis du vil have noget
der skiller sig ud, så skal du nok et godt stykke over de 200hk - og
helst uden turbo.

Fra : MK

Dato : 23-07-06 17:53

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vildt. Jeg var i sidste uge i Amsterdam og ganske vist følger bilen rigtig
> godt med den tyske trafik og der er stadig ryk i den selv om man kører

Forskellen ligger i oprindelses landet - en tysk bil er generelt
skabt til hurtig kørsel på de tyske motorveje. Det er japanske
biler i mindre grad...

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 18:03

> [...]
>
> Forskellen ligger i oprindelses landet - en tysk bil er generelt
> skabt til hurtig kørsel på de tyske motorveje. Det er japanske

Jeg har da fundet ud af at japanske biler er elektronisk begrænset til 180
Km/t hvis de er lavet til det japanske marked, så der er nok noget om
snakken

--
Tom

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-07-06 18:23

Hej

Tom wrote:
> Jeg har da fundet ud af at japanske biler er elektronisk begrænset til 180
> Km/t hvis de er lavet til det japanske marked, så der er nok noget om
> snakken

Ja, de er lidt sære derovre, men rigtig mange japanere findes faktisk i
3.0 V6 udgaver til det amerikanske markede. Camry, Mazda 6, Nissan
Maxima og sikker også mange andre fås i disse V6 varianter. Jeg ved ikke
om disse findes brugt på det tyske marked.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 23-07-06 18:24

Karsten Feddersen wrote:
> [...]
> Maxima og sikker også mange andre fås i disse V6 varianter. Jeg ved
> ikke om disse findes brugt på det tyske marked.

Findes de ikke også med V8'ere?

Fra : Ukendt

Dato : 23-07-06 18:28

> [...]
> og sikker også mange andre fås i disse V6 varianter. Jeg ved ikke om disse

I tyskland findes alt hvad der findes af biler (sådan ca.). Tyskerne har det
som amerikanerne, de ELSKER deres biler, så det er jo et rent slraffenland
for de få af os danskere der har samme bil-gener som tyskerne....man kan
finde stort set det hele der nede.

--
Tom

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-07-06 15:37

Hej

Tom wrote:
> [...]
> for de få af os danskere der har samme bil-gener som tyskerne....man kan

Apropos tyskere. Hvad så med den her? Den har stor motor, masser af
kraft, masser af plads og masser af udstyr. Sådan en kan sikkert også
findes til rimelige penge i Tyskland.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=525300603&page=1

Eller den her, hvis det skal være en smule mere moderat:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=528902772&page=1

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 15:54

> [...]
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=525300603&page=1
>
> Eller den her, hvis det skal være en smule mere moderat:

Jeg frygter at de er rasende dyre at holde kørende mht reservedele

--
Tom

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 24-07-06 20:25

Hej

Tom wrote:
> Jeg frygter at de er rasende dyre at holde kørende mht reservedele

12'eren skal man nok holde sig fra sådan rent økonomisk, men jeg tror
ikke 8'eren er så slem. Ellers må du kigge efter x32 og x35 modellerne.

Alternativt er der også Audi A6/A8 med 4,2 motoren.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 23-07-06 18:21

Hej

MK wrote:
> Forskellen ligger i oprindelses landet - en tysk bil er generelt
> skabt til hurtig kørsel på de tyske motorveje. Det er japanske
> biler i mindre grad...

Min er netop afstemt til det hurtige (hvis man kan kalde den hurtig).
For eksempel så snurrer motoren med højere omdrejninger end 2,0'eren for
at have den hurtigere acceleration og den havde da heller ikke problemer
med at følge med selvom farten var i nærheden af de 200, men som sagt,
så synes jeg ikke at den føles vildt.

Sammenlignet med de tyske/svenske 170hk maskiner, så er 0-100 og topfart
stort set det samme. Det er vist kun vægten der gør forskellen.

Så min pointe til Tom var, at han skal noget over 200hk før han får en
bil der skiller sig ud.

Jeg vil i øvrigt give dig ret i at en Omega 3.0 nok skulle være sagen
med hans ønsker. I øvrigt også en af de flottere i den klasse.

Fra : MK

Dato : 23-07-06 18:58

> Min er netop afstemt til det hurtige (hvis man kan kalde den hurtig). For
> eksempel så snurrer motoren med højere omdrejninger end 2,0'eren for at
> have den hurtigere acceleration

OK - de er måske ved at komme efter det..

> og den havde da heller ikke problemer med at følge med selvom farten var i
> nærheden af de 200

Min har forcen i det øvre luftlag - den føles aldrig som værende
gået død der oppe. Mange biler kan have en høj topfart på pa-
piret, men ha' pokkers svært ved at nå den...

> Jeg vil i øvrigt give dig ret i at en Omega 3.0 nok skulle være sagen med
> hans ønsker. I øvrigt også en af de flottere i den klasse.

Jep - helt enig. Og da den er mindre populær, er prisen tilpas lav :)
Her er en 3,2 liters Caravan med ALT i udstyr - også navigation,
Bose sound system, læder, soltag, xenon, tlf., parkeringshjælp,
el-sæder, Standheizung, tempomat, fuld service og een ejer - 9.000 euro !

He he - når vi kører derudaf, sammenligner vi ofte biler med vor
hedengangne Omega. Dén er ligesom blevet målestok for det bil-
mæssige segment, vi bevæger os på. Damm, det var en fed bil !
('91 Opel Omega 3000 24V - 204 hk/270 nm)

Fra : MK

Dato : 23-07-06 19:07

www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&sr_qual=GN&top=11&id=11111111216332886&

Fra : Henrik B.

Dato : 24-07-06 06:59

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil i øvrigt give dig ret i at en Omega 3.0 nok skulle være sagen med
> hans ønsker. I øvrigt også en af de flottere i den klasse.

Jeg har prøvet den model (nyere) MK linker til. Det var dog en 2,0 med
180.000 km på tælleren. Det var godt nok en ringe, udtrådt spand. Men alm.
vedligehold gør selvfølgelig en forskel. Jeg håber ihvertfald ikke at den
satte standarden...

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MK

Dato : 24-07-06 19:57

"Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> vedligehold gør selvfølgelig en forskel. Jeg håber ihvertfald ikke at den

Jamen dog - skulle dét være ensbetydende med, at sådan er Omega så?
I så fald skulle du ha' prøvet min '91 3.0i-24, inden den blev solgt !!

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-06 06:56

> "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jamen dog - skulle dét være ensbetydende med, at sådan er Omega så?
> I så fald skulle du ha' prøvet min '91 3.0i-24, inden den blev solgt !!

*ROFL* Snakkede tilfældigt med en fælles bekendt igår, bl.a. om, hvilke
respons der ville komme på mit indlæg - det er hermed bekræftet.

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : Anders Sørensen

Dato : 23-07-06 21:41

Den Sat, 22 Jul 2006 21:24:19 +0200, skrev "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com>:

>Hej
>
>Jeg har brug for lidt hjælp eller inspiration til valg af anden bil.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=136300227&page=4

eller

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=136300227&page=4

--
Mvh.
Anders Sørensen
Fjern NejTakTilSpam. i e-mail adressen ved svar

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-07-06 22:23

Anders Sørensen skrev:

> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=136300227&page=4

Ifølge FDM:

http://kortlink.dk/2v8m

kan man lige så godt vælge en 2,2'er hvad motoren angår.

Dét gir så lidt mere luft i budgettet.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Anders Sørensen

Dato : 24-07-06 00:07

Den Sun, 23 Jul 2006 23:23:16 +0200, skrev "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net>:

>Ifølge FDM:
>
>http://kortlink.dk/2v8m

>kan man lige så godt vælge en 2,2'er hvad motoren angår.

Men så kniber det med de mindst 170 hk som Tom ønsker. En 190 hk 3.0
V6 må da også være hurtigere end en 2.2 R4 med 133 hk.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-06 06:46

Anders Sørensen skrev:

> Men så kniber det med de mindst 170 hk som Tom ønsker.

Havde glemt hans specifikke ønske - min fejl!

> En 190 hk 3.0
> V6 må da også være hurtigere end en 2.2 R4 med 133 hk.

Helt klart!

Valgte blot selv 2,2'eren for ikke at blive flået af staten - og i testen af
Camry skrev FDM som sagt at det ikke gjorde den store forskel om man valgte
den ene motor eller den anden - som i sin tid med Ford Granada 2,3 / 3,0,
hvor de skrev at "det blot var et spørgsmål om at trykke speederen lidt
længere ned" !

But I rest my case!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 08:54

"Anders Sørensen" <anders@NejTakTilSpam.torp-sorensen.dk> skrev i en
meddelelse news:g308c2tnniru5gj66bfq4ht5i3e304bl2c@4ax.com...

> Men så kniber det med de mindst 170 hk som Tom ønsker. En 190 hk 3.0
> V6 må da også være hurtigere end en 2.2 R4 med 133 hk.

Ja, 133 heste er helt klart ikke nok

--
Tom

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-07-06 10:05

Tom (snabela) skrev:

> Krav:
> Ikke under 170 HK og helst 200 eller mere
> Skal kunne holde til at køre i længere tid med 160+
> Pris <160.000 Kr
> Rummelig så min 5 personer kan være i den

Hvilken str er de 5?

> Ønsker:
> Se god ud....altså ikke bare en corolla hyldevare
> Gerne en rimelig benzinøkonomi.....ja BENZIN....diesel er for tamt til mig
> Masser af udstyr

Hvor mange hypper har en Rover 623? Den må i hvert fald være billig
at købe, og de vigtigste dele er Honda. Ser bare bedre ud imho.

Ellers (hvis du ikke er bange for alder):

Volvo 960/V90
MB 280/320 (w124)
Audi A6 2.8

Store solide biler, med mindst 190 hk. Kører du afslappet går de nok
8-10km/l. Bliver det meget bedre når du vil have så mange hypper?

Hvis den ikke må have kørt for langt så importer fra Schweiz.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 18:52

> [...]
> transporter eller i det hele taget dårligt at kunne overhale en anden bil
> på alm hovedvej hvis ikke der er 2 Km til modkørende

hmm, så fik jeg prøvet en ST200 i dag. Den gik rigtig fint bortset fra at AC
ikke virkede (uaark). Dejlig motorlyd over 4000 RPM men den SKAL faktisk
også op i det omdrejningstal før der sker noget....den har ikke vildt meget
moment under.
Var da også på næbet til at købe den, men vi kunne ikke enes om prisen for
min. Jeg vil under ingen omstændigheder gå under 40.000 Kr og det højeste
han ville byde var 35.000, så der bliver ingen handel.
Egentlig pussigt at man er villig til at give 120.000 Kr oveni for en bil
der kun adskiller sig på ganske få punkter:
- Motor
- Elektronisk AC
- 3 år yngre
- Recaro sæder (som bare er en drøm)

Ellers opførte bilen sig næsten som min egen. Men den er droppet....så ivrig
er jeg heller ikke efter den. Han begyndte ellers med at der var et andet
par der også var meget intresseret. Jeg sagde til ham at han ikke skulle
vænte på mig hvis det var...jeg kunne altid finde en tilsvarende i tyskland
til 40-50.000 Kr + 90.000 i afgift....så blev han sur

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-07-06 19:15

Tom skrev:

> hmm, så fik jeg prøvet en ST200 i dag.

Hvordan ser de generelt ud mht rust?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 19:39

> Hvordan ser de generelt ud mht rust?

Jeg fandt ikke noget men gik den heller ikke særlig godt efter. Jeg tror at
den ruster lige så meget som min. Ford har næppe ændret ret meget i
lakeringen på 3 år.
Den havde dog omkring en million små stenslag på motorhjælmen som er meget
tydelige ved racingblå....og så de kendte slidspor på sideskørterne.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-07-06 19:40

Tom skrev:

> Jeg tror at den ruster lige så meget som min.

Gider du nok dét?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 20:20

> Gider du nok dét?

nej egentlig ikke. Det var bare fristende at prøve 205 HK

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 20:47

Tom skrev:

> nej egentlig ikke. Det var bare fristende at prøve 205 HK

Jeg vil vædde en tur i Tivoli på at du ender med en Ford igen

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 20:58

> Jeg vil vædde en tur i Tivoli på at du ender med en Ford igen

Jeg ved det ikke selv. I det næste laaange stykke tid skal jeg først prøve
en masse forskellige, derefter skal den billigste/bedste findes og sælgeren
skal presses på prisen. Jeg har tid nok )
ST200 har bare stået på ønskelisten i mange år mht. en prøvetur. Jeg er dog
ikke skuffet over den.....motorlyden har en snert af Porsche så den lyder
skøn. Accelerationen var ok, men virkede ikke overvældende og er let
overgået af flere turbobiler. Jeg havde nok købt den på trods af
prisuenigheden HVIS jeg ikke havde vidst det ¤%!"%¤% rust som den sikkert
også kommer til at døje med.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-07-06 20:57

Tom skrev:

> nej egentlig ikke. Det var bare fristende at prøve 205 HK

Jeg gider bare ikke læse om dine rustproblemer de næste 5 år!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 22:53

> Jeg gider bare ikke læse om dine rustproblemer de næste 5 år!

hehe, det kan du have ret i

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 22:26

> Var da også på næbet til at købe den, men vi kunne ikke enes om prisen for
> min. Jeg vil under ingen omstændigheder gå under 40.000 Kr og det højeste
> han ville byde var 35.000, så der bliver ingen handel.

Grrr nu har jeg lige siddet og tastet data ind i bilpriser.dk og
bilbasen.dk......for pokker da også de siger at min bil er 43.000 til 49.000
Kr værd selv med 315.000 Km på klokken, ....og så vil den ¤#"!¤"%¤#"%#¤%#"¤%
sælger byde mig 30.000 Kr når den fremstår nylakeret og ekstraudstyr for
44.000 Kr. Det er fandme da en useriøs butik vil jeg mildest talt påstå

Ekstraudstyr:
- ST200 frontspoiler m. tågelygter ~ 6.500 Kr
- ST200 sideskørter ~ 2.000 Kr
- ST200 bagspoiler ~ 2.200 Kr
- ST200 bagkofanger ~ 6.000 Kr
- ST200 dobbelt udstødning ~ 5.000 Kr
- ST200 frontgitter ~ 1.200 Kr
- Ghia interiørlys ~ 800 Kr
- Alarm med Pager virker på 1 Km afstand ~ 2.000 Kr
- Komplet ST200 Boardcomputer med ny benzinpumpe ~ 10.000 Kr
- Trækkrog ~ 2.000 Kr
- 12 egrede alufælge med 1 år gamle dæk ~ 6.000 Kr
- Lakering af alle ST200 dele incl motorhjælm ~ 12.000 Kr
Sum 44.000 Kr (arbejdsløn ikke medregnet ved montage)

Standard har min bil:
- Aircondition
- Metallak stardust silver
- 4 airbag
- ABS
- Servo
- 3 seler og 3 nakkestøtter bag
- Midterarmlæn og 40-60 bagsæde
- Nivellering af forlygter
- Tonede ruder
- Ventilerede skiver for og tromler bag
- Ekstra sidekollisionssikring i dørene
- PATS 3 pkt. startspærre med 3 ekstranøgler
- Ford RDS-4000 radio
- El-spejle
- El-varme i forrude
- El-varme i bagrude
- El hejs i sideruder
- Kørelys
- ???

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/1450.jpg
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/1469.jpg
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/132266.jpg
http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/37843.jpg

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 25-07-06 22:41

Tom skrev:

> [...]
> ¤#"!¤"%¤#"%#¤%#"¤% sælger byde mig 30.000 Kr når den fremstår
> nylakeret og ekstraudstyr for 44.000 Kr. Det er fandme da en useriøs butik

Når du alligevel har god tid til at sælge den, kan du vel sælge den privat
og så vente på at den rette knejtrøv vil overtage den til _din_ pris ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 22:52

> Når du alligevel har god tid til at sælge den, kan du vel sælge den privat
> og så vente på at den rette knejtrøv vil overtage den til _din_ pris ?

jow, det er faktisk også det jeg regner med. Vil tro at den bil jeg skal ha'
skal være en jeg selv importerer fra tyskland.....så har de heller ikke set
så meget vejsalt. Får jeg ikke det for min som jeg VIL have, så beholder jeg
den og lever med de 115 HK

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 25-07-06 22:31

> [...]
> AC ikke virkede (uaark). Dejlig motorlyd over 4000 RPM men den SKAL
> faktisk også op i det omdrejningstal før der sker noget....den har ikke

Køb nu den Saab 9000 2,3 Turbo, og få et smil på læben, hver gang du sparker
til de 350 Nm, fra 1.800 rpm. )

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : MK

Dato : 26-07-06 05:07

> Køb nu den Saab 9000 2,3 Turbo, og få et smil på læben, hver gang du
> sparker til de 350 Nm, fra 1.800 rpm. )

Et sted nævner Tom noget med motorlyden - jeg tror
ikke en Saab 2,3 kan levere det?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-07-06 22:38

Tom (snabela) wrote:

> [...]
> sælger byde mig 30.000 Kr når den fremstår nylakeret og ekstraudstyr for
> 44.000 Kr. Det er fandme da en useriøs butik vil jeg mildest talt påstå

Jeg føler med dig - men faktum er at det er yderst begrænset hvad
ekstraudstyr indbringer ved salg. Det er jo ikke sikkert at det er til
at finde en køber som synes at bare halvdelen af udstyret er fedt.

> Ekstraudstyr:
SNIP en masse ting som ikke alle går så meget op i

> Sum 44.000 Kr (arbejdsløn ikke medregnet ved montage)
>
> Standard har min bil:
SNIP en masse ting som ikke er så usædvanlige i nogenlunde nye biler
(ok, måske undtaget varme i forrude)

Men det lyder som om han ikke ville have din bil, ikke? Bedre held
næste gang

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 22:49

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Tom (snabela) wrote:

> [...]

(ok, måske undtaget varme i forrude)

Men det lyder som om han ikke ville have din bil, ikke? Bedre held

hehe, Det er jo svært at argumentere IMOD ekstraudstyret når det er
originalt ST200 udstyr og det netop var en ST200 jeg ville købe i en
byttehandel. Desuden regner jeg ikke med at få en krone for udstyret som
sådan, men at han byder SÅ langt under hvad den officielle listepris for
sådan en bil er, det kan jeg nu ikke følge. Bilen fremstår faktisk rimelig
flot og så ligger han så langt under "bil under middel stand".
Jeg er temmelig overbevist om at der også findes en køber til en mondeo II
der er stilren konverteret til en ST200 rent optisk. Men nok ikke den bil
morfar går ud og køber

--
Tom

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-07-06 06:54

Hej

Tom wrote:
> Jeg er temmelig overbevist om at der også findes en køber til en mondeo II
> der er stilren konverteret til en ST200 rent optisk. Men nok ikke den bil
> morfar går ud og køber

Har du overvejet at han slet ikke ønsker din bil?

Du skal ikke tage det som en fornærmelse, men når du kommer med din
kopi-ST200 og prøvekører en rigtig ST200, så skriger det til himlen om,
at her har vi en "ST-wanna-be" som sikkert har tæsket sin bil i troen
om, at det var en rigtig ST og i håbet om, at folk tror det er en rigtig
"...hvis jeg kører den som om det var en...".

En bil i din prisklasse/alder skal ikke være gejlet uanset om det er
originalt eller ej. Det eneste jeg kan se som kan være penge værd på
listen er dit træk, dine fælge og eventuel din alarm. Resten har en
værdig på 0,- i brugtprisen. Hvis du så laver regnskabet på ny, så
passer det nok også mere med hans budte pris.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-06 08:55

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Har du overvejet at han slet ikke ønsker din bil?

Det gør han nok ikke

> [...]
> det var en rigtig ST og i håbet om, at folk tror det er en rigtig "...hvis

Muligt at sælgeren tænker sådan.
Han var ude at prøvekøre bilen og sagde at den gik forbløffende godt, så
"tæskene" må den jo have overlevet ganske godt når den med sine 315.000 Km
stadig lyder frisk. Jeg kan ikke lave om på hvad folk vil tro og bilen. Den
fremstår passet og plejet

> En bil i din prisklasse/alder skal ikke være gejlet uanset om det er
> originalt eller ej.

Det er vist din personlige mening og Fords originale tilbehørsudstyr som
Ford har listeført i deres brochurer sammen med trækkrog, metallak,
lædersæder m.m. Jeg tror mere på manglende kendskab til mondeo'en som sådan.
Men det er såmen ok hvis folk foretrækker grundmodellerne, dem er der jo
masser at vælge af.

> [...]
> fælge og eventuel din alarm. Resten har en værdig på 0,- i brugtprisen.
> Hvis du så laver regnskabet på ny, så passer det nok også mere med hans

Jeg har ikke lavet de beregningsmodeller der ligger til grund for bilbasens
brugtvognsvurdering

--
Tom

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-07-06 15:54

Hej

Tom wrote:
> [...]
> stadig lyder frisk. Jeg kan ikke lave om på hvad folk vil tro og bilen. Den

Du har været udsat for et meget billigt sælgertrick. Sælgeren roser din
bil til skyerne og så giver han et lavt bud i den tro at du stadig er i
himlen over hans ros.

> [...]
> Men det er såmen ok hvis folk foretrækker grundmodellerne, dem er der jo

Ok, lad mig omformulere. Den skal ikke være gejlet på den måde og
potentielle købere vil ikke betale for det. Køberne er nogen der har
brug for en pålidelig bil og de tænker: "Hvem betaler for alt det
styling. Det er jo bare en standard bil. Jeg vælger en anden bil, hvor
jeg ikke skal betale for noget sælgeren har brugt penge på". De købere
der er til den prisklasse vil også tænke: "Hvad nu hvis noget skal
laves? Hvor kommer stumperne fra, kan de genskaffes uden problemer
osv...". Javist har Ford dem i listen, men det er en ekstraomkostning
hvis det skal repareres.

Desværre så er det sådan at en bil til 250.000 + 100.000 i ekstraudstyr
er væsentlig mindre værd efter samme forhold end en ny bil til 325.000.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-07-06 16:24

Karsten Feddersen wrote:
> [...]

Tom:
Hvis jeg kunne bruge en Ford Mondeo ville jeg uden tvivl vælge din pga.
udstyret - hvis den ellers er i orden.
Jeg ville også gerne betale ekstra for det - ikke så meget, som det står dig
i, men nok omkring 5-10.000 kr.
Kan der være en barnevogn bagi?

> Desværre så er det sådan at en bil til 250.000 + 100.000 i
> ekstraudstyr er væsentlig mindre værd efter samme forhold end en ny
> bil til 325.000.

Klart...

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-06 17:23

meddelelse news:44c78929$0$15790$14726298@news.sunsite.dk...

> Tom:
> Hvis jeg kunne bruge en Ford Mondeo ville jeg uden tvivl vælge din pga.
> udstyret - hvis den ellers er i orden.

Småfejl har ALLE brugte biler når man skal være HELT ærlig, men det er
absolut i småtingsafdelingen da jeg plejer at lave alt hvad der kommer.

> Jeg ville også gerne betale ekstra for det - ikke så meget, som det står
> dig i, men nok omkring 5-10.000 kr.
> Kan der være en barnevogn bagi?

Ja og du må gerne købe barnevognen også, vores dreng vil ikke sidde i
barnevognen
Så hvis du vil give det samme som den står til, vil jeg da hellere sælge
til dig, end til en jeg ikke kender fra Broager. Men det må du jo afgøre om
du har brug for
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=987424&page=1

Ham der vil købe den skal jeg ringe til inden middag i morgen

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-07-06 18:23

Tom wrote:
> Småfejl har ALLE brugte biler når man skal være HELT ærlig, men det er
> absolut i småtingsafdelingen da jeg plejer at lave alt hvad der
> kommer.

Hvad er småfejl for dig?
Rust?

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-06 18:38

meddelelse news:44c7a4fc$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad er småfejl for dig?
> Rust?

Sideskørterne har 4 klapper der hvor man kan sætte donkraften på. En af
disse klapper har bilen tabt og derfor skal den nye males i samme farve
engang. Så har forruden en revne helt nede i det ene hjørne, den er synet
med det 2 gange og er kun kosmetisk. Tja og så kan man vel heller ikke
fornægte enkelte mikroskopiske stenslag på motorhjælmen selv om den er
omlakeret én gang. Rust mener jeg oprigtig ikke der er noget af, det er
blevet lavet hver gang jeg har opdaget noget

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-07-06 18:45

Tom wrote:
> [...]
> motorhjælmen selv om den er omlakeret én gang. Rust mener jeg
> oprigtig ikke der er noget af, det er blevet lavet hver gang jeg har

Hehe, ja det er jo småting...

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-06 17:18

> [...]
>
> Desværre så er det sådan at en bil til 250.000 + 100.000 i ekstraudstyr er
> væsentlig mindre værd efter samme forhold end en ny bil til 325.000.

Nå, men her i dag har den første køber været ude på en prøvetur og vil købe
den, så måske er jeg allerede uden bil fra i morgen middag han var i hvert
fald så hooked på at få den at jeg næsten synes det går lidt for stærkt

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 26-07-06 17:38

Hej

Tom wrote:
> [...]
> fald så hooked på at få den at jeg næsten synes det går lidt for stærkt

Uanset hvad, så held og lykke med handlen/salget . Bliv nu bare ikke
for overivrig hvis du kommer til at stå uden bil.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-06 17:54

> Hej

> Uanset hvad, så held og lykke med handlen/salget . Bliv nu bare ikke
> for overivrig hvis du kommer til at stå uden bil.

hehe, nu må vi se, hvad der sker i morgen, det kan jo også være han springer
fra eller at jeg gør det.
Han får i hver fald ikke bilen før jeg har set rede penge eller at de står
på min konto og omregistrering foregår også ved at vi begge tager til
motorkontoret.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 10:25

> [...]
> Han får i hver fald ikke bilen før jeg har set rede penge eller at de står
> på min konto og omregistrering foregår også ved at vi begge tager til

Hmmm, jeg tror at denne gang fik jeg ret og et par af Jer andre uret
Der har været 3 købere til bilen og de har stået nærmest på tæerne af
hinanden for at få den. Den er faktisk så godt som solgt til den pris jeg
kunne ønske mig. Så der findes altså også købere til biler der ikke ligner
hyldevaren. Ingen af køberne har været afskrækket af hverken Km tal eller ST
udseendet.
Jeg har allerede fjernet salgsannoncen igen, da jeg ikke gider flere
opringninger

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 27-07-06 11:07

Tom skrev:

> [...]
> biler der ikke ligner hyldevaren. Ingen af køberne har været
> afskrækket af hverken Km tal eller ST udseendet.

Det har nok også hjulpet at det er en "voksen" mand der har vist bilen frem,
istedet for en gut med kasketten i nakken

/Brian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-07-06 11:17

Tom wrote:
> Hmmm, jeg tror at denne gang fik jeg ret og et par af Jer andre uret
> Der har været 3 købere til bilen og de har stået nærmest på
> tæerne af hinanden for at få den.

Lækkert...

Men tænk dig nu om inden du køber anden bil...

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 11:34

meddelelse news:44c892ba$0$15789$14726298@news.sunsite.dk...

> Lækkert...
>
> Men tænk dig nu om inden du køber anden bil...

vi må se, om ikke det kan blive til en supra eller 911 ))
Men der skal jo indgås kompromiser.
Jeg sidder allerede med en liste over ting jeg skal tage mere eller mindre
hensyn til:

- Forsikring
- pris
- plads
- alder
- 2 børn og lille hund
- fruen skal også kunne køre den
- trækkrog
- benzinøkonomi
- kunne forcere kantsten
- skal kunne være i fred på p-pladserne (uha det sætter begrænsninger)

og der kommer sikkert mere til jo længere tid der går, så alt for lang tid
må der heller ikke gå.

i den anden retning er mine ønsker jo:
- Motorkraft
- Se godt ud

Men det skal nok lykkes, det er ikke så sjovt at sidde i højre side i en
yaris

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-07-06 12:27

Tom wrote:
> vi må se, om ikke det kan blive til en supra eller 911 ))

Supra...
Hvad kan du få af Porsche for din penge?

www.aros-forsikring.dk ca. 5.000 kr. for en Supra som min.

> - pris
> - plads
> - alder

Arh. Vel mere stand...
De biler, som du kigger efter, skal ikke være for nye = for stor
afskrivning.

> - 2 børn og lille hund

Hvor gamle er børnene?
Synes de ikke at det er sjovere at blive kørt i skole i en Supra end i en
115 hk Mondeo?

> - fruen skal også kunne køre den

Har hun ikke sin egen?

> - trækkrog

Niks. Bil nr. 2.

> - benzinøkonomi
> - kunne forcere kantsten

Ikke store fælge...

> - skal kunne være i fred på p-pladserne (uha det sætter begrænsninger)

Alarm

> i den anden retning er mine ønsker jo:
> - Motorkraft
> - Se godt ud

Hænger ikke helst sammen med at den skal kunne være i fred... :-|

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 14:10

meddelelse news:44c8a317$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...

> Supra...

Jep MK4 er bare for fé og så ser de 10 gange bedre ud i virkligheden end på
foto. Bare det at køre forbi Supraimport en gang i ugen og man er solgt

> Hvad kan du få af Porsche for din penge?

FULDSTÆNDIG uden for rækkevidde. Dem jeg kan li' starter ved 800.000 når
staten (alle JER) har været der. Ellers kunne det kun blive til en 30-35 år
gammel spand med 150 HK som ligner en VW1303

> www.aros-forsikring.dk ca. 5.000 kr. for en Supra som min.

Er det med kasko og hvor meget i selvrisiko...samt hvor mange andre
forsikringer samme sted?

> Arh. Vel mere stand...
> De biler, som du kigger efter, skal ikke være for nye = for stor
> afskrivning.

Ja alder er ikke så altafgørende, jeg har også gode venner der både kan lave
pladearbejde og male hvis jeg hjæper lidt til.

> Hvor gamle er børnene?

17 og 1

> Synes de ikke at det er sjovere at blive kørt i skole i en Supra end i en
> 115 hk Mondeo?

De er begge uden for skolealderen ))

> Har hun ikke sin egen?

Hun pendler 90 Km hver dag og jeg har kun 4 km så hvis det usansynlige
skulle ske at tojotaen svigter, så må jeg jo bøje mig og tage en cykel.

> Niks. Bil nr. 2.

Hun styrer ikke en trailer

> Ikke store fælge...

Ja de har det med at få kællinge-ridser

> Alarm

Alarm tager ikke misundelige folk med spidse nøgler

Nej sådan er der jo nogle folk

--
Tom

Fra : MK

Dato : 27-07-06 18:47

> FULDSTÆNDIG uden for rækkevidde. Dem jeg kan li' starter ved 800.000 når
> staten (alle JER) har været der. Ellers kunne det kun blive til en 30-35
> år gammel spand med 150 HK som ligner en VW1303

Så så jeg den lige igen - den fedeste ST220 st car, som jeg har nævnt før.
Blå (en ST skal være blå) og med hvide "mangeegrede" fælge, der fylder
skærmkasserne HELT ud. Din næste bil, IMO...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-07-06 20:39

MK wrote:

> Så så jeg den lige igen - den fedeste ST220 st car, som jeg har nævnt
> før. Blå (en ST skal være blå) og med hvide "mangeegrede" fælge, der
> fylder skærmkasserne HELT ud. Din næste bil, IMO...

Tror jeg også er et godt komprommis..

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 21:46

meddelelse news:44c91664$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

> Tror jeg også er et godt komprommis..

Der er bare ikke så mange at vælge imellem men ok på mobile.de er der godt
nok nogle stykker, endda en i Hamborg

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 28-07-06 07:23

Tom wrote:
> Der er bare ikke så mange at vælge imellem men ok på mobile.de er der
> godt nok nogle stykker, endda en i Hamborg

Hvad venter du på?

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 21:26

> Så så jeg den lige igen - den fedeste ST220 st car, som jeg har nævnt før.
> Blå (en ST skal være blå) og med hvide "mangeegrede" fælge, der fylder
> skærmkasserne HELT ud. Din næste bil, IMO...

okay, man må sige du kan bare det der med biler

--
Tom

Fra : MK

Dato : 27-07-06 21:49

> okay, man må sige du kan bare det der med biler

He he - ren interesse

Næste gang må se at få taget et billede af den, så du kan savle
skærmen til af beundring. Han holder ofte ved vor lokale skate
board arena: www.stapelbaddsparken.se

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-07-06 08:34

MK wrote:

> Så så jeg den lige igen - den fedeste ST220 st car, som jeg har nævnt
> før. Blå (en ST skal være blå) og med hvide "mangeegrede" fælge, der
> fylder skærmkasserne HELT ud. Din næste bil, IMO...

Tvivler på, at man kan finde en dansk indregistreret ST220 til under
160000,-

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 27-07-06 20:39

Tom wrote:
> Jep MK4 er bare for fé og så ser de 10 gange bedre ud i virkligheden
> end på foto. Bare det at køre forbi Supraimport en gang i ugen og man
> er solgt

Men det skal være turbo...

Fås den også med targa eller er det kun MkIII?

> Er det med kasko og hvor meget i selvrisiko...samt hvor mange andre
> forsikringer samme sted?

Aner det ikke. Besøg hjemmesiden og kig...
Men de vil vel som alle andre have alle forsikringer...

> Ja alder er ikke så altafgørende, jeg har også gode venner der både
> kan lave pladearbejde og male hvis jeg hjæper lidt til.

Glem det...

Find en tysker uden rust - det bliver aldrig så godt som nyt...

> 17 og 1

> De er begge uden for skolealderen ))

He. Og så gider den lille ikke bruge barnevogn mere?
Vores nyder der... Men OK. Han er også kun 11 måneder og 8 dage, så det
kommer vel snart...

> Hun pendler 90 Km hver dag og jeg har kun 4 km så hvis det usansynlige
> skulle ske at tojotaen svigter, så må jeg jo bøje mig og tage en
> cykel.

Toyota = 112 % i orden.
Du kan da ikke have en bil, som har krav, at hun skal kunne køre den blot
fordi at hun en sjælden gang imellem skal køre den...

Min kone hader stadig min Supra - måske fordi at hun ikke viste, at jeg
købte den før den stod i gårdspladsen...

> Hun styrer ikke en trailer

Tja. Men hvor tit skal du bruge trailer?
Så må du holde dig til de tidspunkt hvor bil nr. 2 er hjemme med krog på...

> Ja de har det med at få kællinge-ridser

Jep. Men mine 8x18 med 225 og 9x18 med 255 har en tilpas kant, så man får
ikke "bare" parkeringsskader", da dækket er det yderste punkt. Hvis der skal
ske noget, så skal der være fart på, så dækket bliver presset væk...

> Alarm tager ikke misundelige folk med spidse nøgler

Er det et problem hos dig?
Men du vil være udsat uanset hvad du vælger. Du vil have en spændende bil og
de tiltrækker opmærksomhed - både den gode som dårlige...
Jeg kan ikke tælle hvor mange gange min morfar i sin tid fik ridset sin
MB500 SEL... Misundelse er en grim ting...

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 27-07-06 16:49

Hej

Tom wrote:
> vi må se, om ikke det kan blive til en supra eller 911 ))

Du har min fulde opbakning til en 911'er

> [...]
> - benzinøkonomi
> - kunne forcere kantsten
> - skal kunne være i fred på p-pladserne (uha det sætter begrænsninger)

Har du overvejet et helt andet alternativ nemlig en aller anden gammel
klassiker fra 70'erne med saft og kraft? De par km du skal køre skulle
den nok kunne holde til og som du selv siger så er driftssikkerhed i det
daglige til at overkomme med en cykel.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-07-06 11:34

Tom skrev:

> Jeg har allerede fjernet salgsannoncen igen, da jeg ikke gider flere
> opringninger

LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : MK

Dato : 30-07-06 17:17

> [...]
> købe den, så måske er jeg allerede uden bil fra i morgen middag han var i
> hvert fald så hooked på at få den at jeg næsten synes det går lidt for

Blev den solgt?

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 17:25

> Blev den solgt?

Ja

--
Tom

Fra : MK

Dato : 30-07-06 17:31

> Ja

Hey, tillykke med det. Så skal der importeres !
Ford Mondeo ST200 Turnier

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 17:41

> Hey, tillykke med det. Så skal der importeres !
> Ford Mondeo ST200 Turnier

hehe, nej jeg tror ikke jeg vil importere en ST200 alligevel

--
Tom

Fra : MK

Dato : 30-07-06 17:48

> hehe, nej jeg tror ikke jeg vil importere en ST200 alligevel

Jamen hva' så - den Omega jeg fandt tidligere?
(er sikkert væk nu)

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 17:52

> Jamen hva' så - den Omega jeg fandt tidligere?
> (er sikkert væk nu)

Jeg har faktisk handlet, jeg skal bare sende alle blanketter til
forhandleren i morgen tidlig. Men det er da blevet til endda nogle prøveture
i noget af det som har været fremme.

--
Tom

Fra : MK

Dato : 30-07-06 17:55

> Jeg har faktisk handlet...

OK - det bli'r så spændende at høre, hvad du valgte

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 17:58

> OK - det bli'r så spændende at høre, hvad du valgte

24 ventiler med stempler i titanium legering

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 30-07-06 18:01

Tom skrev:

> 24 ventiler med stempler i titanium legering

En 12 cylindret Saab ?

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 18:02

> En 12 cylindret Saab ?

tæt på

--
Tom

Fra : MK

Dato : 30-07-06 18:05

> tæt på

Vectra V6?

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 18:11

> Vectra V6?

Nej.
Jeg tror heller ikke at de laver stempler i titanium. Manifold er udviklet
fra rumfartsteknologi (lyder det ikke flot)

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 30-07-06 18:14

Tom wrote:
> Jeg tror heller ikke at de laver stempler i titanium. Manifold er
> udviklet fra rumfartsteknologi (lyder det ikke flot)

Det lyder som en Ford-reklame, så min nysgerrighed er væk igen

--
John Sahl,
http://www.fotofaelden.dk - ikke helt det du troede

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 18:32

> Det lyder som en Ford-reklame, så min nysgerrighed er væk igen

hmm, øv
Jeg troede virkelig at man vidste så meget om motorer og netop hvor stor
betydning det har med high tech for at få heste nok :)

--
Tom

Fra : Brian

Dato : 30-07-06 18:39

Tom skrev:

> tæt på

Altså en 6 cylindret Saab... noget med en 9-5'er ?

Det er da vist kun Saab der praler af den slags materialer...

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 18:46

> Altså en 6 cylindret Saab... noget med en 9-5'er ?
>
> Det er da vist kun Saab der praler af den slags materialer...

næh, men ën person har tidl. i samme tråd gættet bilen. Jeg er egentlig lidt
spændt på at få den i næste uge, det er ikke så ofte jeg skifter bil.

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-07-06 19:04

Tom wrote:
> næh, men ën person har tidl. i samme tråd gættet bilen.

Hm. Det kan jeg ikke finde...

> Jeg er
> egentlig lidt spændt på at få den i næste uge, det er ikke så ofte
> jeg skifter bil.

Men en hurtig søgning på Google efter "topstykke af magnesium" fandt denne -
og den har 24v, så det MÅ være den:
http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=1933

Fra : Henrik B.

Dato : 06-08-06 22:54

> En 12 cylindret Saab ?

Nope, for de laver ventilstammer i Mnemonic, og så er de natriumkølede.
)

Rigtige biler har over 420 Nm...

Fra : John Sahl

Dato : 30-07-06 18:01

Tom wrote:
> 24 ventiler med stempler i titanium legering

Skammer du dig over den siden du skal trækkes rundt i manegen for at
fortælle hvad du har købt?

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 18:11

> Skammer du dig over den siden du skal trækkes rundt i manegen for at
> fortælle hvad du har købt?

Det er ikke det store at skrive hjem om

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-06 18:13

Tom skrev:

> Det er ikke det store at skrive hjem om

170 heste?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 18:18

> 170 heste?

Nej jeg har faktisk prøvekørt en mondeo 2.5 V6 med 170 HK for nogle år
siden.

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 30-07-06 18:03

Tom wrote:

> Ja

Tillykke..

Og den er afhentet, betalt osv?

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 18:06

meddelelse news:44cce653$0$15792$14726298@news.sunsite.dk...

> Tillykke..
>
> Og den er afhentet, betalt osv?

Nej jeg beholder bilen ind til jeg får den anden i næste uge

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-06 18:09

Tom skrev:

> Nej jeg beholder bilen ind til jeg får den anden i næste uge

Skynd dig dog at fyre den gamle af inden køber fortryder!

Og fortæl så hvad du har købt - jeg er ved at eksplodere af nysgerrighed!

Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : MK

Dato : 30-07-06 18:11

> Skynd dig dog at fyre den gamle af inden køber fortryder!

Sikkert een i familien :)

> Og fortæl så hvad du har købt - jeg er ved at eksplodere af nysgerrighed!

Dét er også meningen

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-06 18:12

MK skrev:

> Sikkert een i familien :)

LOL
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 18:15

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Sikkert een i familien :)

Den ligger langt fra den rustbunke jeg har/havde )

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-06 18:20

Tom skrev:

> Den ligger langt fra den rustbunke jeg har/havde )

Hvis det er den nye du snakker om beroliger det mig
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 18:34

> Hvis det er den nye du snakker om beroliger det mig

Nej jeg har ikke råd til en Focus ST hvis det var den du havde i tankerne.
Det blev bare en alm familiebil som tilgodeser det meste.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 18:14

> Skynd dig dog at fyre den gamle af inden køber fortryder!

Gør han næppe

Fra : Martin Sørensen

Dato : 27-07-06 10:30

Tom snabela skrev:

> [...]
> hyldevaren. Ingen af køberne har været afskrækket af hverken Km tal eller ST

Jamen tillykke med det

Min pointe var nok også nærmest at forhandleren måske mente at det
var for besværligt at finde den rigtige kunde - og det er dyrt at have
varelager ståenden. Han tog så måske fejl denne gang. Husk på, han
skal jo også tjene på den.

Held og lykke med at finde en ny.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-06 10:39

Tom snabela skrev:

> [...]

var for besværligt at finde den rigtige kunde - og det er dyrt at have
varelager ståenden. Han tog så måske fejl denne gang. Husk på, han

Tak tak.
Det er jo meget spændende at gå ud på jagt efter drømmebilen. Men det
er en million % sikkert at den bliver mere spændende end 115 HK
Omend det er lidt vemodigt at skulle af med den lille ford som trofast har
ført familien rundt i verden uden problemer (ikke overdrevet). Den har sgu
gjort det godt selv om rusten var dens fjende.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-07-06 11:35

Tom skrev:

> [...]
> trofast har ført familien rundt i verden uden problemer (ikke
> overdrevet). Den har sgu gjort det godt selv om rusten var dens

Ka du ikke få den udstoppet?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Leo_Jensen

Dato : 27-07-06 10:55

Regnar Bang Lyngsø wrote:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=506901776&page=1
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=676230&page=1

Et par fine franske cruisere. Godt jeg ikke har betalt afskrivningen,
forhandlerne har vel givet 30000 mindre for dem end det de står til
her...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 16:03

æv, det bliver alligevel ikke nogen st200. Jeg nøjes med min gamle mondeo af
forskellige årsager

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-08-06 16:18

Tom skrev:

> æv, det bliver alligevel ikke nogen st200. Jeg nøjes med min gamle
> mondeo af forskellige årsager

Fortæl fortæl!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 16:21

> Fortæl fortæl!

en anden gang, snøft. Det var ellers en fin fin motor

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-08-06 16:23

Tom skrev:

> en anden gang, snøft.

Okay!

> Det var ellers en fin fin motor

Sikkert!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-08-06 16:20

Tom wrote:
> æv, det bliver alligevel ikke nogen st200. Jeg nøjes med min gamle
> mondeo af forskellige årsager

??

Hvad er gået galt?

Fra : Mogens...

Dato : 03-08-06 17:55

meddelelse news:44d21427$0$15782$14726298@news.sunsite.dk...

Kære Tom
Vil du ikke godt importere en blå ST220. Det ér bilen for dig,
og de lidt hårdere afdrag vil være givet godt ud. Jeg ser sådan
nogle dagligt her ovre - og den er helt kanon.

> Hvad er gået galt?

Fandt ud fejl på bilen/alvorlige skade?

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 18:26

> [...]
> og de lidt hårdere afdrag vil være givet godt ud. Jeg ser sådan
> nogle dagligt her ovre - og den er helt kanon.

Jeg vil tænke over det

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-08-06 18:35

Tom wrote:

> Jeg vil tænke over det

Godt så...

Vedr. ST200 - it wasn't ment to be...

Hvad gik galt?
Dig?
Forhandleren?
En blanding?

Fra : Mogens...

Dato : 03-08-06 20:00

meddelelse news:44d233b6$0$15793$14726298@news.sunsite.dk...

Tænk hér -> www.mondeo-st220.de

> Vedr. ST200 - it wasn't ment to be... Hvad gik galt?
> Dig?
> Forhandleren?
> En blanding?

Slip ham nu...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 03-08-06 20:30

Mogens... wrote:

> Slip ham nu...

Yes Sir.

Blot nysgerrig om det var noget med forhandleren, da jeg normalt ikke høre
dårligt om dem...

Fra : Mogens...

Dato : 03-08-06 20:49

meddelelse news:44d24eb6$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> Blot nysgerrig om det var noget med forhandleren, da jeg normalt ikke høre
> dårligt om dem...

Tom skrev, at han blot skulle sende forhandleren nogle dokumenter.
Efterfølgende ville handlen være ok. Noget er gået galt i den forbin-
delse, IMO...

Fra : Mogens...

Dato : 05-08-06 07:41

> Jeg vil tænke over det

Dagesn billigste -
www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=3103954&id=gpkewhztcby&source=as24_inseratsg_detail_bild

Meeen -
www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=3136475&id=1ctsa41hxvh&source=as24_inseratsg_detail_bild

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 05-08-06 07:47

Mogens... wrote:

> Dagesn billigste -
> [...]

Dumme afgifter... :-|

Fra : Mogens...

Dato : 07-08-06 19:45

> Jeg vil tænke over det

Hvad er så næste step?

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-06 19:48

> Hvad er så næste step?

Jeg skal først undersøge mulighederne, der bliver nok ikke truffet
beslutninger det næste stykke tid

--
Tom

Fra : Mogens...

Dato : 07-08-06 19:53

> Jeg skal først undersøge mulighederne, der bliver nok ikke truffet
> beslutninger det næste stykke tid

OK...

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 03-08-06 18:03

Tom wrote:

> æv, det bliver alligevel ikke nogen st200. Jeg nøjes med min gamle
> mondeo af forskellige årsager

Æv, det lyder da kedeligt, nu havde du lige gået sådan og glædet dig

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens...