Ny bil - Part 4 - Nu er der handlet...
Fra : LL

Dato : 21-07-06 22:51

Først tak for alle råd og kommentare vedr. bilkøbet...

Valget faldt på en VW Passat 1.6 Limousine (102 HK) fra 1997, sort metallak,
med 156.000 km på bagen.

Egentlig havde vi forestilt os en nyere bil, og prøvede flere modeller op
til omkring år 2001 - men ingen af dem var SÅ helt utrolig velholdt som
denne , og ingen af dem kørte lige så godt... Vi faldt begge for denne og
handlede i går aftes klokken 22 med forhandleren, underskrev slutseddel i
dag og hentede bilen klokken 16 i dag... Hurtig handel, kan man vist sige.

Nu sidder jeg så og tænker på hvad betyder betegnelsen Limousine egentlig???
Har det noget med udstyr at gøre () jeg tvivler lidt, da udstyr jo ikke er
noget VW rutter med, heller ikke i dette tilfælde...

Salgslisten på vores nye bil lyder som følger:
a.. 1 ejer
a.. 15 alu.
a.. ABS Bremser
a.. Startspærre
a.. El-spejle
a.. Træk
a.. Stereo
a.. Vinterhjul
a.. Fjernbc. lås
a.. Servo
a.. Service OK
a.. Ikke-ryger
a.. Cd/radio
a.. Indfarvede kofangere

Usædvanlig velholdt, skal ses.... nyserviceret med bremser osv.

Er der nogen der ved noget mere om modellen er jeg meget interesseret i at
høre mere...

pft

LL

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 22:55

> Er der nogen der ved noget mere om modellen er jeg meget interesseret i at
> høre mere...

Den gamles 1997 1.8ér har fået skiftet motorstyring på garanti 2-3 gange..
og har haft lidt andre småfejl, men ellers en lækker bil, dog alt for blød
affjedering efter min smag.. press den lidt og den vælter rundt..

Mvh
Morten

Fra : LL

Dato : 22-07-06 08:57

"...

> Den gamles 1997 1.8ér har fået skiftet motorstyring på garanti 2-3 gange..
> og har haft lidt andre småfejl, men ellers en lækker bil, dog alt for blød
> affjedering efter min smag.. press den lidt og den vælter rundt..

Min er sænket 40 mm og ligger, syntes jeg, rigtig godt på vejen... men det
er vel også noget med smag, og hvad man er vandt til...

LL

Fra : TDN

Dato : 22-07-06 09:18

"LL" <lenn@xxx.dk> skrev i en meddelelse

> "...

> Min er sænket 40 mm og ligger, syntes jeg, rigtig godt på vejen... men det
> er vel også noget med smag, og hvad man er vandt til...
>
> LL

Passat'en kører fint med en 40 mm sænkning. Da jeg havde en 1997 1.8, fik
den også en 40 mm. sænkning og nogle 17" alufælge og den kørte helt
anderledes og meget bedre end standard som er lidt til den bløde side.
Passat'en holder sig fint, interiøret på min da jeg solgte den efter 7 år og
173.000 km så ud som nyt. Det eneste sted det kunne ses var på gearmancheten
ved gearstangen der så lidt slidt ud.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 09:25

> Min er sænket 40 mm og ligger, syntes jeg, rigtig godt på vejen... men det
> er vel også noget med smag, og hvad man er vandt til...

ja 40mm kunne jeg godt forestille mig gør en verden til forskel.. for jeg
ville nødigt skulle lave vilde manøvre med den som den er std..

Mvh
Morten

Fra : Dinovo

Dato : 21-07-06 23:10

Først, tillykke med dyret

LL wrote:
> Nu sidder jeg så og tænker på hvad betyder betegnelsen Limousine egentlig???
> Har det noget med udstyr at gøre () jeg tvivler lidt, da udstyr jo ikke er
> noget VW rutter med, heller ikke i dette tilfælde...

Limosine er tyskernes navn for 'sedan' - dvs det er bare en betegnelse
for hvilket karosseri der er tale om.

/D

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-07-06 05:39

LL skriver:

> Valget faldt på en VW Passat 1.6 Limousine (102 HK) fra 1997, sort metallak,
> med 156.000 km på bagen.

Dejlig bil - omend jeg finder den noget undermotoriseret.

> Nu sidder jeg så og tænker på hvad betyder betegnelsen Limousine egentlig???

At dete r en sedan og ikek en stationcar (altså "udvendigt" bagagerum).

> Har det noget med udstyr at gøre () jeg tvivler lidt, da udstyr jo ikke er
> noget VW rutter med, heller ikke i dette tilfælde...

Den med udstyret er en saga, kig på Golf V.

> Er der nogen der ved noget mere om modellen er jeg meget interesseret i at
> høre mere...

Læs først og fremmest:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/C02B9704-632B-49F9-8890-6D6D0FBDE9FE/0/brugtbiltest.pdf

Klaus