Fjederstrammer, hvordan virker den lige?
Fra : Dak

Dato : 21-07-06 18:34

Har købt et par fjederstrammerer hos thansen. jeg ved at jeg skal sætte den
på fjederen men hvordan skal man håndtere sådan en fætter når man skal have
strammerne af når jeg har pillet fjederen ud af dens holder? samme måde jeg
tog den på. en af gangen? eller skal man tage skiftevis løsne dem?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 18:46

> [...]
> have strammerne af når jeg har pillet fjederen ud af dens holder? samme
> måde jeg tog den på. en af gangen? eller skal man tage skiftevis løsne

Det nemmeste er en lufttryks nøgle, så går det som smurt..
Men eller skru lidt af gangen på skiftevis dem begge..

Mvh
Morten

Fra : Dak

Dato : 21-07-06 19:25

> Det nemmeste er en lufttryks nøgle, så går det som smurt..

så skal man jo alligevel først lære at betjene sådan en fætter. ej, der
er kun 7 problemer i den sætning.

1: har ingen lufttryksnøgle.
2: har ingen kompressor.
3: ved ikke hvordan sådan en virker.
4: har ingen penge til at købe sådan en.
5: har hellere ikke råd til at købe en kompressor.
6: har ingen steder at stille den da jeg bor på kollegie.
7: hvad er en lufttryksnøgle?

Fra : Zec

Dato : 21-07-06 19:07

hvorfor er det lige du vil ha dem af før du har monteret fjederen igen?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-07-06 19:17

Zec skriver:

> hvorfor er det lige du vil ha dem af før du har monteret fjederen igen?

Fordi han skal have nye fjedre i.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Dak

Dato : 22-07-06 06:55

> Fordi han skal have nye fjedre i.....

ja og så er det jo rart også at kunne smide den gamle fjeder ud uden at også
gøre strammerne til engangsstrammerer.

Fra : Zec

Dato : 22-07-06 22:26

så skriv det med det samme, så vi har et bedre overblik med dit "problem".