Træg start x 2
Fra : Martin Nielsen

Dato : 21-07-06 14:14

Passat 85

Ja gammel spand men den er lige nysynet så det ville være rart hvis den
kunne klare en vinter mere ;) Problemet er at da jeg købte den (ja billigt)
har den hele tiden været træg i start - lissom den manglede strøm. I ved
host.host.....host...........host........
host................................host.... wrrommmm! Nogen gange ku den
dog ikke mere så har købt et nyt batteri fordi det lød som strømmangel. Det
hjalp bare ikke en disse !

Hvad kan der så være galt? Når motoren ellers er startet kører alt
fuldstændigt som det skal og symptomet kan komme både efter korte og lange
ture, i regn og sol! Så jeg tror ikke det har noget med fugt eller
ladeproblem at gøre.

PT kører jeg rundt med det gamle batteri og startkabler som "back-up"

Skal jeg skifte starteren eller kan den smøres eller noget helt 3.?

Anyone?

Fra : Martin Nielsen

Dato : 21-07-06 14:22

Glemte nr 2 som er en gl scooter jeg har.

HAr haft den siden efteråret hvor den var MEGET svær at starte - tæske i
kickstarteren i 10-15 min så kørte den fint. Her i sommervarmen - uden jeg
har gjort noget ved den - og faktisk siden foråret - har den startet ved 1.
eller 2. kick. Som om den ikke kan lide kulde.

HVad kan årsagen være til det?

Ellers går motoren helt fint som den skal.

En sidste ting: Jeg fik lagt mig lige hurtigt nok om at hjørne med en
kantsten så udstødningen snittede den (jeg væltede dog ikke!) Men det
resultede i at den røg af da ophænget til blokken knækkede som desværre er
af alu så jeg kan ikke svejse det, så lige nu larmer den ad H til. Ringede
til en knallert-pusher og han grinte bare "ja du kan sætte en ny blok på
eller glem det" Som han ville sælge for 1500 kr og det gider jeg ikke på en
gammel scooter, er der ikke noget nemmere man kan gøre andet end at leve
mned larmen?

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 15:55

> Glemte nr 2 som er en gl scooter jeg har.

På 4 hjul ?? for ellers er det en forkert gruppe du har gang i...

/Juel

Fra : Martin Nielsen

Dato : 21-07-06 16:37

Ja den er 4-hjulet - handicap-ting til min gamle far men vi må købe en ny
tin vinter hvis vi ikke finder en løsning...!

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 21-07-06 17:07

hha måske det kunne lukke munden på Juel :)

Men jeg vil nu anbefalde dig at prøve et scooter forum, selv om de
fleste bruger derinde er 16-17år i gennemsnit så har de en rigtig god
viden om det.

Scootergalleri.dk - Den er lidt oplagt, men synes ikke selv det er
besværet værd for der er en masse med viden men trådene kommer og går så
hurtigt at din indlæg er glemt i løbet af et kvarter.

Mopedgallery.dk derimod, var jeg selv stor brugere af for en snes år
tilbage og den side er (eller ihvertfald var) der noget mere
personlighed og liv over, hvor man kan få nogle gode svar.
Men så synes jeg også du skulle skrive lidt mere, alder, model, hvor
langt den har kørt, hvornår du sidst skiftede tændrør, rensede
luftfilter osv osv, de skal bruge lidt flere oplysninger for at give dig
det bedste bud på hvad der er galt.

og ligeledes give gode ideer til fusk og færdige løsninger mht. ophænget.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 21-07-06 17:50

> og ligeledes give gode ideer til fusk og færdige løsninger mht. ophænget.

Ok det prøver jeg men har i så nogen ideer mht Passaten?

Fra : KubikH

Dato : 21-07-06 18:59

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ok det prøver jeg men har i så nogen ideer mht Passaten?

Passaten:
Prøv næste gang at sætte et af dine startkabler imellem motorblokken og
minuspolen på batteriet.
Hjælper det, er det din stelforbindelse mellem motor og karosse (det er en
gammel kending)
Hjælper det ikke, er det din starter der er ved at være træt, f. eks med
hængende / slidte kul.

Knallerten.
Den er næsten 100% oplagt: det er din choker det er galt med.
Mvh
Niels

Fra : Daniel W Johansen

Dato : 21-07-06 19:08

Kubikh hvordan i alverden får du det til at være chokeren? Hvis han kan
stå og trampe på kickstarteren i et kvarter før der kommer gang i
scooteren så har det da intet med den sølle lille chocker at gøre, det
stakkels batteri vil formentligt nå at løbe tør før der kommer gang i
motoren.