Mere plads +5 sæder Hvilke?
Fra : Fin Han

Dato : 20-07-06 22:54

Hej alle Ng'er.

Jeg er som så mange andre på jagt efter en +5 sæders bil eftersom familien
er ved at blive lidt klemt.

Mit budget er Maks. 300k og jeg kigger lidt på bl.a WV Sharon og Ford
Galaxy.

Er der nogen der kender andre modeller i samme klasse vil jeg meget gerne
have lidt inspiraiton omkring andre modeller jeg kan gå efter.

Det vigtigste er, at der er tale om rigtige sæder hvor der kan sidde voksne
på alle pladser.
På forhånd tak.

/finn

Fra : Kåre

Dato : 20-07-06 23:29

"Fin Han" <fh@finhan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der kender andre modeller i samme klasse vil jeg meget gerne
> have lidt inspiraiton omkring andre modeller jeg kan gå efter.

Saron har jeg ikke set de helt gode anmeldelser af, og Galaxy var i gamle
dage noget skidt...

En kollega har for et par måneder siden været igennem turen med prøveture i
forskellige +5 biler. Han endte med en Mazda 5, 7-personers med skydedøre.

Kåre

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-07-06 00:02

> [...]
> have lidt inspiraiton omkring andre modeller jeg kan gå efter.
>
> Det vigtigste er, at der er tale om rigtige sæder hvor der kan sidde

Med fare for at blive trynet.

Multipla Fiat. Den er godt nok ikke ret køn, men køreegenskaberne er i
særklasse især i 1,9 Turbodiesel.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 21-07-06 07:09

Frodo Nifinger wrote:
> "Fin Han" <fh@finhan.dk> skrev i en meddelelse

> Multipla Fiat. Den er godt nok ikke ret køn, men køreegenskaberne er i
> særklasse især i 1,9 Turbodiesel.

Kører Galaxy 2,3 camper-model og savner stadig køreegenskaberne fra min
multipla jtd 1,9. Galaxyen kører som en tivoli-båd. Multilplaen var ud over
det frække design livlig at køre og social, fordi der var tre sæder ved
siden af hinanden. Det gav også et dejligt 'bord', når der var færre
passagerer og sædet var slået ned. Kigger i øvrigt selv på ford s-max som
min næste.

--
¸.·´¯)
)><((((º> ´\

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 09:35

Multilplaen var ud over
> det frække design

WHAT ?!?! er du stære blind ?!?!

/Juel

Fra : 3140 Bjørgheim

Dato : 21-07-06 09:56

Juel wrote:
> Multilplaen var ud over
>
> WHAT ?!?! er du stære blind ?!?!

Hverken rettroende eller konservativ.

--
¸.·´¯)

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-06 10:35

> Hverken rettroende eller konservativ.

hehe

Fra : Lars Frandsen

Dato : 21-07-06 04:48

> [...]
>
> Er der nogen der kender andre modeller i samme klasse vil jeg meget gerne
> have lidt inspiraiton omkring andre modeller jeg kan gå efter.

Hej Finn.

Seat Alhambra er den sidste trilling. Disse tre modeller er bygget i
samarbejde og er, såvidt jeg ved, næsten identiske.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-07-06 05:15

Fin Han skriver:

> Mit budget er Maks. 300k og jeg kigger lidt på bl.a WV Sharon og Ford
> Galaxy.

Glem dem. De er for gamle og for dyre, med mindre at du tager en Galaxy
der er kommet i en 2'er version. Seat og VW er den samme gamle bil som
det har været altid.

Når den er 3 år gammel, er Aircon'en i stykker. Forrudeviskerne skal
renoveres og andre irreterende småting trænger sig på.

> Er der nogen der kender andre modeller i samme klasse vil jeg meget gerne
> have lidt inspiraiton omkring andre modeller jeg kan gå efter.

"Multifnat".

Jeg er ked af det, den er grim son en i helv... men den kører godt.
Kender 2 (begge hold har 4 børn), der har en Fiat Multipla og som er
vældigt glade for den.

> Det vigtigste er, at der er tale om rigtige sæder hvor der kan sidde voksne
> på alle pladser.

Det kan der ikke på det midsterste forsæde i en multifnat, men på
bagsædet kan det godt lade sig gøre.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 21-07-06 18:30

Du kender åbenbart ingen af dem

Både Galaxy, Sharan og Alhambra kom i en nyere version i 2000 - så den nye
Galaxy er egentligt en version 3....
Dyre? - ligesom alt andet er store biler dyre når de er nye, men man må jo
prioritere ...
Derfor hentede jeg een af disse i Tyskland og sparede 40-50k på den konto

FDM havde dem til test i 2001 og havde mange gode ord om dem - men FDM
mente, at bilerne havde fået ødelagt deres køreegenskaber når de fik en
stålplade på 300 kg smidt ind i bunden ....

JV

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-07-06 18:37

Jens Vejmand & Holger Danske skriver:

> Du kender åbenbart ingen af dem

Jo

> Både Galaxy, Sharan og Alhambra kom i en nyere version i 2000

Ja, lette designændringer, såsom lygter og kølergrill. Alt det mekaniske
er det samme.

> så den nye
> Galaxy er egentligt en version 3....

2.

> FDM havde dem til test i 2001 og havde mange gode ord om dem - men FDM
> mente, at bilerne havde fået ødelagt deres køreegenskaber når de fik en
> stålplade på 300 kg smidt ind i bunden ....

Altså som camper.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-07-06 06:04

On Thu, 20 Jul 2006 23:53:57 +0200, "Fin Han" <fh@finhan.dk> wrote:

> [...]
>have lidt inspiraiton omkring andre modeller jeg kan gå efter.
>
>Det vigtigste er, at der er tale om rigtige sæder hvor der kan sidde voksne
Kia Carnival camper til 299k.

/Hans

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-07-06 10:42

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message
> On Thu, 20 Jul 2006 23:53:57 +0200, "Fin Han" <fh@finhan.dk> wrote:

> Kia Carnival camper til 299k.

livsfarlig at køre i..

Fra : jan@stevns.net

Dato : 21-07-06 10:57

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> skrev :

>livsfarlig at køre i..

vrøvl !

--
Jan_stevns

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-07-06 14:21

<jan@stevns.net> wrote in message

> vrøvl !

Jamen du prøver bare - du tager en moderne bil fx en renualt megane scenic
og kører galt i den og prøver så det samme i samme årgangs kia campingvogn..

Fra : Deaster

Dato : 21-07-06 11:22

Flemming Lynggaard skrev:
> "Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> livsfarlig at køre i..

Siden hvornår, er det ikke først når man kører ind i en ting som ikke
flytter sig, med en 60 km/t at den ikke klarer sig så godt?

--
Guldkorn fra Knud Thomsen:
Du skal hele tiden gøre opmærksom på, hvor lidt du ønsker

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-07-06 14:21

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Siden hvornår, er det ikke først når man kører ind i en ting som ikke
> flytter sig, med en 60 km/t at den ikke klarer sig så godt?

Flueknepperi..

Fra : Deaster

Dato : 24-07-06 16:12

Flemming Lynggaard skrev:
> "Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Flueknepperi..

Måske, men ikke helt så meget vrøvl som at skrive at en bil er
livsfarlig at køre i bare fordi den kun har fået en 2-3 stjerner i Euroncap.

Fra : Claus DN

Dato : 22-07-06 09:27

| Kia Carnival camper til 299k.
|
| /Hans

Som kommer i en ny model til november, men det kan være at det er den du
henviser til. Den nye model skulle være klart bedre end den gamle på alle
punkter.

Eneste gratis info jeg har kunnet finde er her:
http://www.kiamotors.dk/?section=model&model=carnival

Fyens Stifttidende har en artikel om den, men den kræver abonnement:
http://www.fyens.dk/article/665575?highlight=carnival

Vh. Claus

Fra : Claus DN

Dato : 22-07-06 09:29

"Claus DN" <4xc@SLETmidtfyn.net> skrev i en meddelelse

| Fyens Stifttidende har en artikel om den, men den kræver abonnement:
| http://www.fyens.dk/article/665575?highlight=carnival
|
| Vh. Claus

Den her er bedre http://www.fyens.dk/article/660576?
Kræver stadig abonnement

/Claus

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-07-06 14:22

"Claus DN" <4xc@SLETmidtfyn.net> wrote in message

> [...]
> henviser til. Den nye model skulle være klart bedre end den gamle på alle

Den nye bliver bedre, men koster også knapper (over budgettet)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-07-06 06:26

Fin Han wrote:
> [...]
> er ved at blive lidt klemt.
>
> Mit budget er Maks. 300k og jeg kigger lidt på bl.a WV Sharon og Ford

Samme bil, og i følge autobild.de noget skrammel, VWs værste rent
kvalitetsmæssigt.

> Er der nogen der kender andre modeller i samme klasse vil jeg meget gerne
> have lidt inspiraiton omkring andre modeller jeg kan gå efter.

Renault Espace, mere komfortabel, mere sikker, mindre pålidelig. Og
specielt da du til den pris får en halvgammel sag.

Min personlige favorit er Honda Shuttle. Fås kun med benzinmotor (og
går 9-10 km/l), men da de nyeste er fra 2000 tillader prisen også et
vist benzinbudget ifht dine 300k. Er baseret på Accord, hvilket er En
God Ting <tm>. Det er svært at finde nogen som skriver grimt om den.

Skal alle sæder bruges af voksne er der ikke så mange valgmuligheder.
Jeg ved ikke om der er noget Toyota.

mvh

Martin

Honda Accord 2.0 1994, 330000km

Fra : Jens Vejmand & Holge~

Dato : 21-07-06 18:32

personlig tolkning

JV

Fra : Finn Hansen

Dato : 21-07-06 08:57

"Fin Han" <fh@finhan.dk> wrote in message
> [...]
> have lidt inspiraiton omkring andre modeller jeg kan gå efter.
>
> Det vigtigste er, at der er tale om rigtige sæder hvor der kan sidde

Tusind tak for indspark, Det er virkelig rart at få inspiration fra folk der
har erfaring med de biler man som komplet uvidende har spottet.

/finn

Fra : isfugl

Dato : 21-07-06 09:03

Fin Han wrote:

> [...]
> have lidt inspiraiton omkring andre modeller jeg kan gå efter.
>
> Det vigtigste er, at der er tale om rigtige sæder hvor der kan sidde

Crysler Grand Voyager, har kørt den i USA med sæder, og her hjemme på gule
plader, særlige skal man kigge efter den "gamel model" det er mere
firkantet end den "ny".
prisen må jeg ærlig sige kender jeg ikke..
men kørte her i landet med den største benzin motor der er kommer til EU, en
3.3L 6cylenderet og når man kørte pænt holdte vi ca 12km/l..
ok når vi kørte udrygning i den (kørte som læge ambulance i vejle amt) så
kom den ikke meget over 3.5km/l

--
steffen

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-07-06 10:42

"Fin Han" <fh@finhan.dk> wrote in message
> Hej alle Ng'er.
>
> Jeg er som så mange andre på jagt efter en +5 sæders bil eftersom familien
> er ved at blive lidt klemt.

Grand scenic - fås fra 260 - så får du også sikkerhed imodsætning til fiat
oa..

Fra : Martin Sørensen

Dato : 21-07-06 10:56

Flemming Lynggaard skrev:

> livsfarlig at køre i..

Det er jo som man ser på det, så farligt er det jo ikke at køre bil
i det hele taget. SVJH er der ca 300-350 der dør i trafikken om året,
incl fodgængere og cyklister.

Og sådan et monster er, til trods for manglen på stjerner, sikkert
ikke farligere at køre i end flertallet af 10 år gamle biler.

Men det er selvfølgelig en personlig afvejning...

/Martin

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 24-07-06 14:21

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message

Flemming Lynggaard skrev:

> [...]

ikke farligere at køre i end flertallet af 10 år gamle biler.

Men det er selvfølgelig en personlig afvejning...

Jamen hvorfor købte 10 år gammel sikkerhed når man kan få ordenlig eller om
man vil bedre sikkerhed?

Fra : Morten D J

Dato : 21-07-06 11:10

"Fin Han" skrev i en meddelelse:

> [...]
> have lidt inspiraiton omkring andre modeller jeg kan gå efter.
>
> Det vigtigste er, at der er tale om rigtige sæder hvor der kan sidde

Hej Finn

Måske en Corolla Verso kunne være en mulighed - er dog lidt usikker på om 5
voksne ville opnå den komfort du efterspørger...

Venligst,
Morten

Fra : Morten D J

Dato : 21-07-06 11:11

...... glemte lige linket......

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=281600706&page=1

Venligst,
Morten

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-07-06 12:11

Flemming Lynggaard wrote:

> Grand scenic - fås fra 260 - så får du også sikkerhed imodsætning til fiat

Såen en har jeg og den får også min varmeste anbefaling.

Fra : Kaenguru

Dato : 21-07-06 21:16

Kåre skrev:

> [...]
> forskellige +5 biler. Han endte med en Mazda 5, 7-personers med skydedøre.

Med fare for at gentage mig selv, må jeg endnu engang varmt anbefale
Mazda 5 (som jeg selv kører rundt i). Der KAN være 7 voksne i bilen,
men de 3 af dem sidder nok knap så behageligt, så det er ikke sikkert
den lige passer til dit behov.

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 22-07-06 09:54

Hej

Fin Han wrote:
> Mit budget er Maks. 300k og jeg kigger lidt på bl.a WV Sharon og Ford
> Galaxy.

Ok, så den må altså godt være lettere brugt.

> [...]
> have lidt inspiraiton omkring andre modeller jeg kan gå efter.
>
> Det vigtigste er, at der er tale om rigtige sæder hvor der kan sidde voksne

Som rigtig 7 personers vogne er der:

Renault Espace - Og Grand Espace hvis du skal have et stort bagagerum
oveni. Der er også Chrysler Voyager og Grand Voyager eller Toyota
Previa. Vil du en klasse længere op, så er der VW Caravelle og Mercedes
V-serien.

Renault:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=725300049&page=2

Chrysler:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=126500858&page=1

Toyota:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=902651&page=1

VW:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=756300015&page=1

Mercedes:
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=974651&page=1
(kunne ikke finde andet)

Med de ovennævnte, så behøver du ikke tænke på om der er nogen der skal
sidde på bestemte pladser for at få plads til det hele. Det er ægte 7
personers biler som er designet til 7 personer fra starten og ikke 5 +
masser af bagage.

Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-07-06 08:43

Flemming Lynggaard skrev:

> Jamen hvorfor købte 10 år gammel sikkerhed når man kan få ordenlig eller om
> man vil bedre sikkerhed?

Kan du sige "budget"? Det er ikke alle med behov for at transportere
mere end 5 mennesker som har en halv million at købe bil for.

Jeg ville ikke købe en Shahambraxy, men det er mere fordi kvaliteten
er tvivlsom end pga sikkerheden. Men det er jo en diskussion der kører
med jævne mellemrum

Der er også folk der gladeligt kører rundt i MGB, Volvo Amazon og
Fiat Uno - og det er stadig mindre farligt end at køre motorcykel.

Sikkerhed er et område hvor der hersker "diminishing returns" (kan
ikke lige huske det danske udtryk), dvs det bliver stadig sværere at
forbedre sikkerheden. En stor del af faldet i antallet af trafikdræbte
(og tilskadekomne) har intet med biler at gøre, men med
køreuddannelse og ændrede veje. Og måske også med øget trafik, der
er ikke mange der bliver slået ihjel med 30km/t på motorringvejen.

Selv om alle personbiler i DK i morgen blev skiftet ud med fire- og
femstjernede tror jeg ikke at antallet af dræbte kvæstede ville
ændres så dramatisk, for cyklister og fodgængere ville det nok være
det samme, og dertil kommer varevogne og den slags.

/Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-07-06 08:51

Jens Vejmand & Holger Danske skrev:

> personlig tolkning

Jada. Men mht Sharan, så læs her
http://www.autobild.de/test/gebrauchtwagen/artikel.php?artikel_id=7885

De skriver ikke ret meget pænt om den. Og det oversætter jeg som
"skrammel".

/Martin

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-07-06 16:46

Martin Sørensen skriver:

> De skriver ikke ret meget pænt om den. Og det oversætter jeg som
> "skrammel".

6 kollegaer der har kørt sharan gennem de sidste 6-7 år har samme
tolkning.

Når de bliver 3 år gamle, har de holdt en del på værksted. Lige nu er
det viskersystemet der sætter sig fast, samt aircon der ryger.....