Olie... spild....
Fra : Rene LArsen

Dato : 20-07-06 11:09

Hey

Bil : Ford Escort6 1,6 zetec 16v 1996

Den drypper olie neden ud ....

Lidt info, jeg har lige fået repeareret det meste af motoren, pga en
smuttende toppakning. så samtlige følere ventiler og løfte arme samt planing
af topstykket er blevet fikset.....

Nu er min mekanikker desværre på ferie ja hvad bilder han sig ind... så vil
lige se om der er nogle herinde som måske har et bud på hvad der kan
skyldtes dette.

Jeg kan informere om at oven på motoren oven hvor der sidder 4 slags propper
som kører ud langs siden med en "slange" der ved siden af motoren ligger der
et fint lag olie i en slags metal rende... Jeg har til mistanke det er der
den måske smider olie ud ? men måske det er filtret eller bundproppen....

Tja kom frisk med vuderinger, jeg skal have bilen op på liften her i
weekenden men ville da gerne have lidt indput fra folk så hvis der skulle
købes en reservedel jeg så kunne komme på forhånd måske.

Mvh

Rene

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 20-07-06 15:24

Hej!

Rene LArsen wrote:
> Tja kom frisk med vuderinger, jeg skal have bilen op på liften her i
> weekenden men ville da gerne have lidt indput fra folk så hvis der skulle
> købes en reservedel jeg så kunne komme på forhånd måske.

Der sidder en olietryksføler i bunden af motoren (lidt over bundkarret, op mod
kabinen) som kan risikere at gå læk. Den ligner basalt set et lille tændrør og
har en ledning forbundet til en pind i midten :) Den koster ca. 100,- +moms hos
Ford.

Tja, ellers kan der jo komme olie en del steder fra - topdækselpakning,
bundkarspakning, oliefilteret, bundproppen o.lign.

--
Mvh, Kim Voss Schrader (som også har en '96 Escort, dog en tre-dørs)

Fra : Rene LArsen

Dato : 21-07-06 15:27

hmmm har nu fjerenet alt olie som lå oven på motoren og kørte så en lille
tur.....

der kom så ny olie men det kommer fra siden af motoren ved tandremmem....

måske i har nogle idder til hvorfor og hvorledes?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-07-06 16:24

Rene LArsen skrev:

> måske i har nogle idder til hvorfor og hvorledes?

Svært at sige ud fra dine oplysninger

Tør stedet af med en klud og kør en tur igen og kig så - måske kommer du
lidt nærmere
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Rene LArsen

Dato : 21-07-06 17:29

> Tør stedet af med en klud og kør en tur igen og kig så - måske kommer du
> lidt nærmere
> --

Jamen jeg tørte alt af før og der var olie over hele blokken....

Det kommer op hvor tandremmen kører rundt ved de tandhjul.

Mvh

Rene

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-07-06 11:18

Rene LArsen wrote:

> Jamen jeg tørte alt af før og der var olie over hele blokken....

Tør alt rent og nøjes med at starte motoren uden at køre en tur. Olien kan
komme vidt omkring i motorrummet med fartvinden.

Start motoren og observer!

--
Per, Esbjerg

Fra : Rene LArsen

Dato : 22-07-06 11:36

en pakning ved "kadan akslen" sikkert stavet forkert.. men løsning fundet
tror jeg