Hotline Server med Cisco Soho77?
Fra : Tina H.

Dato : 21-06-01 03:01

Hejsa

Efter jeg har skiftet min gamle Cisco 677 ud med den nye Soho77, kan man
pludselig ikke kontakte min server udefra. Hvad er der galt.

Skal jeg konfigurere routeren. Hvis jeg skal hvordan gør jeg så det.

Jeg ved godt jeg skal bruge et Telnet program, men hvad skal jeg skrive for
at åbne de porte som Hotline bruger.

En punkt for punkt beskrivelse vil blive modtaget med kyshånd.

hilsen

Tina

Fra : Dan Henriksen

Dato : 21-06-01 08:16

> Skal jeg konfigurere routeren. Hvis jeg skal hvordan gør jeg så det.
>
> Jeg ved godt jeg skal bruge et Telnet program, men hvad skal jeg skrive for
> at åbne de porte som Hotline bruger.

Du skal ind i routerens conf. Og der skal du lukke op for port 5000, eller
hvad port du nu bruger på din HLServer. Hvordan du gør det på din nye router
ved jeg ikke, kender den ikke.

Dan Henriksen

Fra : Mikael Kern

Dato : 21-06-01 09:51

"Tina H." wrote:
> Efter jeg har skiftet min gamle Cisco 677 ud med den nye Soho77, kan man
> pludselig ikke kontakte min server udefra. Hvad er der galt.
>
> Skal jeg konfigurere routeren. Hvis jeg skal hvordan gør jeg så det.

Jeg har en "Uofficiel FAQ om ADSL hos World" som jeg ku maile dig -
44k? Den er nok også på nettet, men jeg ka ikke huske hvor.
Den FAQ har jeg haft stor glæde af, da jeg skulle konfigurere min
Cisco 677 til at spille på Battlenet. Mon ikke det er på samme måde
med Soho77?

Selve kontakten med routeren kan jeg ikke lige huske hvordan man
gør, prøv at kigge på http://www.worldonline.dk/Support.
Du skal bruge brugernavn og password, som det står i brevet fra WOL,
som fulgte med din bestilling.
mvh Mikael Kern

--
----------
Mikael Kern - Lighting Cameraman - Steadicam Owner/Operator

Fra : Christian Flintrup

Dato : 21-06-01 12:51

Mikael Kern <kern@kern.dk> wrote:

> Mon ikke det er på samme måde
> med Soho77?

Det er det ikke. SOHO'en er meget anderledes. Den benytter det "nye"
Cisco-system. Den har intet webinterface. Hvis man kender en PIX
firewall, vil man også kunne konfigurere en SOHO, fordi de benytter det
samme system (IOS eller hvad det er det hedder :)

--
Christian

Fra : Mikael Kern

Dato : 21-06-01 14:29

Christian Flintrup wrote:

> [...]
> firewall, vil man også kunne konfigurere en SOHO, fordi de benytter det
> samme system (IOS eller hvad det er det hedder :)

Kan/skal man så ikke bruge et Telnet program???
mvh Mikael Kern
--
----------

Fra : Christian Flintrup

Dato : 21-06-01 17:10

Mikael Kern <kern@kern.dk> wrote:

> Kan/skal man så ikke bruge et Telnet program???

Jo - det er bare andre kommandoer.

--
Christian

Fra : Johnny Louis

Dato : 21-06-01 14:21

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Hejsa
>
> Efter jeg har skiftet min gamle Cisco 677 ud med den nye Soho77, kan man
> pludselig ikke kontakte min server udefra. Hvad er der galt.

Jeg er også skiftet fra Cisco til Soho imen jeg har en Hotline server
kørende, det skete uden de store problemer, meld Sohoen til (husk det)
og vær opmærksom på at du ikke mere kan kontakte din egen server med den
sædvanlige IP adresse men skal bruge den interne 192.168 osv.

Johnny Louis

Fra : Tina H.

Dato : 21-06-01 15:01

in article 1evcyc5.12lk9mn1f3mu5aN%bendataFJERN@DETTEpostman.dk, Johnny
Louis at bendataFJERN@DETTEpostman.dk wrote on 21/06/01 15:21:

> [...]
> og vær opmærksom på at du ikke mere kan kontakte din egen server med den
> sædvanlige IP adresse men skal bruge den interne 192.168 osv.

Hej Johnny

Hvordan konfigurerer man Soho77. Det med at konfigurere routeren er jeg IKKE
godt til, så hviis du vil gøre mig rigtig glad så laver du en punkt for
punkt beskrivelse til mig. Jeg har allerede et Telnet program.

Jeg ved godt, at jeg skal kontakte min server på 192.168.x.x som admin.

Problemet er at andre ikke kan komme I forbindelse med min server på min
faste IP fra WOL. 213.xx.xx.xxx.

Sohoen er tilmeldt og jeg har ingen problemer med at komme på nettet.

hilsen

tina

Fra : Johnny Louis

Dato : 21-06-01 15:21

> [...]
> godt til, så hviis du vil gøre mig rigtig glad så laver du en punkt for
> punkt beskrivelse til mig. Jeg har allerede et Telnet program.

Jeg har ikke konfigureret noget jeg har skiftet de 2 routere tilmeldt
mig og færdig så kørte det uden Telnet eller andet hokus pokus.

Johnny Louis

Fra : Tina H.

Dato : 21-06-01 16:18

in article 1evd16y.1wc3wr318pcj40N%bendataFJERN@DETTEpostman.dk, Johnny
Louis at bendataFJERN@DETTEpostman.dk wrote on 21/06/01 16:20:

> Jeg har ikke konfigureret noget jeg har skiftet de 2 routere tilmeldt
> mig og færdig så kørte det uden Telnet eller andet hokus pokus.

Kan det så skyldes, at jeg har firewall software installeret. Jeg har ellers
åbnet for for de porte Hotline bruger.

Hvilket password brugte du. Det samme som du fik tilsendt med din første
router eller det der stod I de nye papirer. Du anxxxxxx o.s.v

Er der nogle kontrol paneler eller udvidelser der skal være valgt ud over
Open Tranport og o.s.v

hilsen

Tina

Fra : Johnny Louis

Dato : 21-06-01 17:12

Tina H. <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Kan det så skyldes, at jeg har firewall software installeret. Jeg har ellers
> åbnet for for de porte Hotline bruger.

Ved det ikke jeg har aldrig haft Fire Wall.

> Hvilket password brugte du. Det samme som du fik tilsendt med din første
> router eller det der stod I de nye papirer. Du anxxxxxx o.s.v

Jeg brugte det der stod i de nye papirer.

> Er der nogle kontrol paneler eller udvidelser der skal være valgt ud over
> Open Tranport og o.s.v

Som sagt jeg ændrede intet men du er velkommen til at spørge til
specifikke indstillinger og jeg skal gerne se efter.

Johnny Louis

Fra : Ronty

Dato : 21-06-01 16:48

Hejsa... det burde ikke være så svært... man skal bare have forwardet de
porte som man gerne vil bruge til den lokale ip. Fx. hvis man gerne vil
have en hotline server skal man så bruge 5500 plus et par andre, disse skal
så forwardes til en eller anden mac med ens lokale ip adresse. fx. 10.0.0.2

det er ikke så svært men hvis man ikke lige kender Telnet så kan man bruge
denne her side:
http://www.cybercity.dk/support/cisco677_vejledning/port-forwarding_og_serve
r/home.phtml?link=8

herindefra kan man sætte tingene op som man gerne vil have det og se hvad
man skal skrive i telnet for at få sat sin router op. Man skal huske at
logge sig på routeren først via telnet og derefter er det bare at sætte de
oplysninger som man har fået fra websiden ind i telnet.

mvh

Ronty