Ford Ka
Fra : LL

Dato : 18-07-06 19:40

Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en spritny til
lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er og -'er...

pft

LL

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-06 19:56

LL skrev:

> Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en
> spritny til lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er
> og -'er...

Anglia-motor og et hæsligt design!?

Hvis det absolut skal være en Ford, så hellere en Fiesta - sådan rent
udseendesmæssigt!

Hvad med en Toyota Yago?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : LL

Dato : 18-07-06 20:34

> Hvis det absolut skal være en Ford, så hellere en Fiesta - sådan rent
> udseendesmæssigt!
>
> Hvad med en Toyota Yago?
> --
Jeg foreslog også en AYGO - men der starter priserne ved ca. 122.000 kr. og
hun kigger efter bil til omkring 105.000 kr.Højest 1 år gammel - så det er
ikke nemt... Ellers nogle forslag..?

LL

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-06 20:42

LL skrev:

> Jeg foreslog også en AYGO

UNDSKYLD!

> - men der starter priserne ved ca. 122.000
> kr. og hun kigger efter bil til omkring 105.000 kr.Højest 1 år gammel
> - så det er ikke nemt...

Ingen Fiesta!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : LL

Dato : 18-07-06 20:47

> UNDSKYLD!

Nej - jeg mener, jeg foreslog det til min mor...

> Ingen Fiesta!

Nej desværre... den er ellers blevet en fiks lille "frisørvogn"...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-06 20:53

LL skrev:

> Nej - jeg mener, jeg foreslog det til min mor...

Okay!

> Nej desværre... den er ellers blevet en fiks lille "frisørvogn"...

Jepz - min kammy har lige købt en spritny én - den er i hvert fald pakket
pænt ind

Den billigste på Bilbasen som er ét år gammel koster 114K - men dét har du
vel set
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-07-06 20:42

On Tue, 18 Jul 2006 21:34:27 +0200, "LL" <lenn@xxx.dk> wrote:

>Jeg foreslog også en AYGO - men der starter priserne ved ca. 122.000 kr. og
>hun kigger efter bil til omkring 105.000 kr.Højest 1 år gammel - så det er
>ikke nemt... Ellers nogle forslag..?

Har hun kigge på en Kia Picanto? http://www.kiamotors.dk/

Den har endda 3 års garanti uden km begrænsning... Næsten
køb-og-smid-væk...

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-06 20:58

"LL" <lenn@xxx.dk> skrev i en meddelelse

> hun kigger efter bil til omkring 105.000 kr.Højest 1 år gammel - så det er
> ikke nemt... Ellers nogle forslag..?

Ford KA med gennemprøvet mekanik som vil holde længe
hvis bilen plejes.
Een som vil smide FDM .pdf'fen med KA'en ?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-07-06 21:04

Olsen skrev:

> Een som vil smide FDM .pdf'fen med KA'en ?

Hér er en ældre sag:

http://kortlink.dk/2uyu
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Anders Majland

Dato : 19-07-06 21:52

> Jeg foreslog også en AYGO - men der starter priserne ved ca. 122.000 kr.
> og hun kigger efter bil til omkring 105.000 kr.Højest 1 år gammel - så det
> er ikke nemt... Ellers nogle forslag..?

Renault Clio af den gamle model - den passive sikkerhed er høj (meget højere
end ka) og aircon er vist med i den kampagnemodel de sælger ud af pt for
100kkr.

En af vennerne har haft en Ka fra ny dengang den blev introduceret (er det
ved at være 10år ?) og det er da en hyggelig lille bil, men god plads på
føresædet. Jeg har prøvet at folde mig selv om på bagsædet og det går ikke
..... Det er en bedaget model men til prisen egenligt ok som egoistbil.
(Fjern bagsædet og der kan også være en mere end 2 indkøbsposer - faktisk er
der plads til 2 racercykler bagi med nedlagt sæde

Et andet par har for ganske få måneder siden købt en renault pga hans
jobskifte - men nu har hun så også søgt og fået nyt arbejde så de regner med
at de alligevel kan nøjes med en bil. Jeg har kun kørt lidt clio som
udlejningsbil i idlandet og det har ikke været særligt inspirende men
kanpagnemodellen har imho en fin pris.

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
Btw smid lige en email hvis du/i er interesseret i at give et bud på den få

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-07-06 20:40

> Anglia-motor og et hæsligt design!?
>
> Hvis det absolut skal være en Ford, så hellere en Fiesta - sådan rent
> udseendesmæssigt!
>
> Hvad med en Toyota Yago?

Jeg vil gætte på prisen er forkert. En Ka koster 100.000 kr, du foreslår i
stedet Fiesta til ca. 130.000 eller Aygo til ca. 120.000.
Hvis vi taler ny bil til ca. 100.000 kr er valget mellem Chevrolet Matiz,
Ford Ka, Kia Picanto og Suzuki Alto.
Har man 110-115 kkr kan man få en Hyundai Getz, Fiat Panda, Peugeot 107,
Renault Clio.

Niels

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 18-07-06 23:41

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> writes:

> Anglia-motor og et hæsligt design!?
>
> Hvis det absolut skal være en Ford, så hellere en Fiesta - sådan rent
> udseendesmæssigt!
>
> Hvad med en Toyota Yago?

En hvafforen?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-07-06 08:07

Peter Dalgaard skrev:

> En hvafforen?

Aygo.
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 22:02

> Aygo.

Aygo aygo - røje røje....dên er grim. KA er sin egen
og har mere rene linjer sådan basalt set. Dêt holder.
aygo mfl. er for dem, som vil ride på tidens mode.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 19-07-06 22:31

> Aygo.

Egentlig ærgrede jeg mig vist bare over at jeg ikke havde fundet på
Yago og Ayris da vi diskuterede Tyoyta for en uges tid siden....

Fra : Lars Knudsen

Dato : 18-07-06 20:46

On Tue, 18 Jul 2006 20:39:36 +0200, "LL" <lenn@xxx.dk> wrote:

>Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en spritny til
>lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er og -'er...

Imponerende udstyrliste sådan en Ka har

"Vinduerne bagi kan åbnes"
"Sprinkler funktionen aktiverer selv viskerne"
"Manuelle indefra justerbare sidespejle"

for ikke at glemme

"3 standardfarver, 10 metalfarver og 1 specialfarve"

** Lars

Fra : Henning

Dato : 18-07-06 20:58

On Tue, 18 Jul 2006 20:39:36 +0200, "LL" <lenn@xxx.dk> wrote:

>Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en spritny til
>lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er og -'er...

Læs nyeste nummer af Motor. Så vidt jeg husker vandt Ka'en pga.
kvalitet, minus var mangel af plads på bagsæderne.

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-06 21:03

> Læs nyeste nummer af Motor. Så vidt jeg husker vandt Ka'en pga.
> kvalitet, minus var mangel af plads på bagsæderne.

Klassens mest inspirerende køreegenskaber.
-altid været. Klasser over Matiz & Co.
Og jo. Tilpas støjsvag er motoren også.

Fra : TDN

Dato : 18-07-06 21:23

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Klassens mest inspirerende køreegenskaber.
> -altid været. Klasser over Matiz & Co.
> Og jo. Tilpas støjsvag er motoren også.

Og ruster værre end de værste. FDM chekede en fabriks ny KA med endoskop da
den lige var kommet frem og den var allerede rusten i hulrummene. En
arbejdskollega har en Ka som har fået rustbeskyttelse lige fra ny og
efterfølgende hvert andet år af trods det ruster den helt vildt, men
gennemtæringer midt pladestykker osv.

Bortset fra det er den ok, men bagsædepladsen er kun til mindre børn, jeg
har prøvet at få mine 191 cm om på bagsædet og det ønsker jeg ikke at prøve
igen.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 21:57

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Og ruster værre end de værste. FDM chekede en fabriks ny KA med endoskop
> da den lige var kommet frem og den var allerede rusten i hulrummene. En

Måske, men dette er ikke kun en 'KA' problem.
Men jeg ville nu gerne se den FDM test og se, hvad
de mener mere konkret om rustproblemet på KA, som jeg
mener, mest omhandler stedet lige bag dørene pga. hvirvler + sandkorn mv.

> arbejdskollega har en Ka som har fået rustbeskyttelse lige fra ny og
> efterfølgende hvert andet år af trods det ruster den helt vildt, men
> gennemtæringer midt pladestykker osv.

Min svigerindes søsters KA er heldigvis(?) gået uden om dêt.
Kører dagligt - i Esbjerg.

> Bortset fra det er den ok, men bagsædepladsen er kun til mindre børn, jeg
> har prøvet at få mine 191 cm om på bagsædet og det ønsker jeg ikke at
> prøve igen.

3 voksne i en KA var ikke et problem da vi var ude at prøve en sådan.

Fra : TDN

Dato : 20-07-06 09:18

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> mener, mest omhandler stedet lige bag dørene pga. hvirvler + sandkorn mv.

> Min svigerindes søsters KA er heldigvis(?) gået uden om dêt.

Nu har du voldsomt travlt med at undsige at Ford ruster mere end andre så
her er lidt læsestof til dig -) :

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A84BE058-657D-4148-BB74-DF55E6754B8C/0/024031.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/0F51212B-0DC0-4660-B5F0-6ADDB4134821/0/50.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/72F76342-716C-4552-8FBC-77707CAE557B/0/7880.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D6B42A85-44E1-4FE7-AEC9-62D262A171C9/0/1417.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/13D4AA95-BB46-4439-859A-D9CD9BB593DE/0/3.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/92388AC2-EEE4-4DBE-AAB8-474D6B5D6957/0/brugtbiltest.pdf

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/92388AC2-EEE4-4DBE-AAB8-474D6B5D6957/0/brugtbiltest.pdf
Heraf fremgår det også at bagsædepladsen er ubrugelig til andet end mindre
børn (de skal endda være større en banestolestadiet da det er næsten umuligt
at komme om og spænde børnene fast), men selvfølgelig hvis de voksne i havde
med var 150-160 cm. høje var der vel fin plads.

Den artikel med endoskopet er faldet for 10 års grænsen på nettet, så man
skal have fat i bladet for at finde den og det gider jeg ikke idag.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 22:43

> Nu har du voldsomt travlt med at undsige at Ford ruster mere end andre så
> her er lidt læsestof til dig -) :

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A84BE058-657D-4148-BB74-DF55E6754B8C/0/024031.pdf

Ser ud til, selv Sierra ruster..., men dog relativt langsomt fra efter hhv.
3 og 7 år.
Trods nul galvanisering, og iflg. FDM's konklusion på baggrund af testen,
uden efterbehandlng, som de klart anbefaler generelt. Positivt.

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/0F51212B-0DC0-4660-B5F0-6ADDB4134821/0/50.pdf

Golf årgang 1994 ruster mere end Mondeo ??
Burde jo ikke være muligt.

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/72F76342-716C-4552-8FBC-77707CAE557B/0/7880.pdf

Sealingsproblemet er alment kendt, og var et problem, ja.

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/D6B42A85-44E1-4FE7-AEC9-62D262A171C9/0/1417.pdf

Sealingsspøgelset igen går jeg ud fra.

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/13D4AA95-BB46-4439-859A-D9CD9BB593DE/0/3.pdf

"For nogle få år siden..." - starter de med. Går ud fra, det er en tidligere
test, de citerer fra.

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/92388AC2-EEE4-4DBE-AAB8-474D6B5D6957/0/brugtbiltest.pdf

God økonomi, gode gearkasser, el samt interiør.
En fornuftig bil, HVIS, man som altid, skal gå efter en vogn,
som har fået suppleret behandlng. Et must. FDM skriver et sted,
at har man en bil, som er godt beskyttet fra fabrikken, så kan man
vente 2-3 år med at få den efterbehandlet, hvilket de KLART anbefaler...

> [...]
> umuligt at komme om og spænde børnene fast), men selvfølgelig hvis de
> voksne i havde med var 150-160 cm. høje var der vel fin plads.

Har man brug for et amfibiekøretøj, så er den næppe sagen heller...
Man vælger mig bekendt størrelse, bla. efter behov, hvilket ikke
siger noget om bilen som sådan, udover størrelsen.

> Den artikel med endoskopet er faldet for 10 års grænsen på nettet, så man
> skal have fat i bladet for at finde den og det gider jeg ikke idag.

Det kommer sikkert en anden dag.
Men godt arbejde ellers, og jeg vl tillade mig at konkludere,
at alle tests beror på biler, som ikke har fået efterbehandlinger
overhovedet. FDM påpeger igen og igen, at bilerne skal efterbehandles,
og jeg kan kun gi' dem ret.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-07-06 20:44

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Måske, men dette er ikke kun en 'KA' problem.

Nej det er et generelt Ford problem, en ny Mondeo ruster som.... . Fård og
Mercedes slås om at skrabe bunden i den henseende :((.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-06 21:32

LL skriver:

> Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en spritny til
> lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er og -'er...

Lidt læsestof:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/92388AC2-EEE4-4DBE-AAB8-474D6B5D6957/0/brugtbiltest.pdf

Personligt finder jeg den tudegrim. Desuden syntes jeg at den er meget
lille i kabinen, nærmest som at tage den på.

Oldnordisk motorteknologi, men så længe den holder, volder den ikke
store problemer. Husk for guds skyld at få den hulrums og
undervognsbeskyttet.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 21:59

> men så længe den holder, volder den ikke
> store problemer. Husk for guds skyld at få den hulrums og
> undervognsbeskyttet.

Ovennævnte gælder vidst alt der kan gå og kravle, også
det med supplerende behandling, ja.
Alle nævner rust, alle nævner motorteknologien, som
nok ikke er den mest avancerede, men gennemprøvet,
men ingen nævner de unikke køreegenskaber som stadig
er fremragende trods en udgået model, og så i miniklassen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-07-06 05:18

Olsen skriver:

> Ovennævnte gælder vidst alt der kan gå og kravle, også
> det med supplerende behandling, ja.

Nej

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 20-07-06 21:54

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Ovennævnte gælder vidst alt der kan gå og kravle, også
> det med supplerende behandling, ja.

Ja, inden for Fårds rækker, ingen andre vil i dag være bekendt at sende
biler på markedet, som ruster som en midt-80'er Fiat :((. På nær Mercedes.
Det er virkelig "Back to future" som vil noget :((

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 21:26

> Ja, inden for Fårds rækker, ingen andre vil i dag være bekendt at sende
> biler på markedet, som ruster som en midt-80'er Fiat :((. På nær Mercedes.
> Det er virkelig "Back to future" som vil noget :((

Mig bekendt er disse rust-historier nærmest snart fortid...både hos Ford og
Mercedes.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-07-06 21:41

Olsen skriver:

> Mig bekendt er disse rust-historier nærmest snart fortid...både hos Ford og
> Mercedes.

Det har Ford (fejlagtigt) meldt ud flere gange. Spørgsmålet er om man
tør stole på det denne gang........

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 22:00

> Olsen skriver:

> Det har Ford (fejlagtigt) meldt ud flere gange. Spørgsmålet er om man
> tør stole på det denne gang........

Ford har ind til videre INTET bevist og INGEN test viser at Ford ligger bare
over middel (af det jeg har set).....så udgangspunktet er jo ikke så godt.
Derfor fryder det mig også at det går Ford ufattelig dårligt for tiden, de
kan "bare" lave ordentlige biler

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-07-06 22:08

Tom skrev:

> Derfor fryder det mig også at det går Ford ufattelig
> dårligt for tiden

Det er vel dét Olsen mener med at det snart er for(d)tid!?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 22:11

> Det er vel dét Olsen mener med at det snart er for(d)tid!?

hehe, jeg frygter bare de er for dumme til at fatte hvorfor kunderne ikke
vil købe deres biler

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 22:59

http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=2462

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 23:46

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> http://www.autoteket.dk/newsarticles.asp?show=newsarticles&newsarticle=2462

Du skulle hellere læse hvordan det går Ford rent økonomisk......vi taler her
om underskud hvert år på 2-3 cifrede milliardbeløb i kr.......Ford er nød
til at "forære" deres biler væk med store tab på hver eneste vogn......de
har dog held med Volvo divisionen

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 20:44

> [...]
> nød til at "forære" deres biler væk med store tab på hver eneste
> vogn......de har dog held med Volvo divisionen

Selv VW fyrer en mass.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 21:32

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Selv VW fyrer en mass.

Ikke endnu, de har planer om det og forhandler med fagforeningerne om
lønnedgang, længere arbejdstider, kortere ferier og reduktion af 20.000
arbejdspladser, men intet er rigtig igangsat endnu

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 21:20

> Ikke endnu, de har planer om det og forhandler med fagforeningerne om
> lønnedgang, længere arbejdstider, kortere ferier og reduktion af 20.000
> arbejdspladser, men intet er rigtig igangsat endnu

Spændende, at Ford nu starter et udviklingscenter for alternativ
energi ala brint mv. til en helvedes masse milliarder...
En Jaguar på brint ?...tjah..voffor' ikk'.

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 22:53

> Det er vel dét Olsen mener med at det snart er for(d)tid!?

..næppe.

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 22:52

> Ford har ind til videre INTET bevist og INGEN test viser at Ford ligger
> bare over middel (af det jeg har set).....så udgangspunktet er jo ikke så
> godt.

Er det ubehandlede vogne direkte fra fabrikken, eller nogle, som har
fået den FDM anbefaldede efterbehandling ??

> Derfor fryder det mig også at det går Ford ufattelig dårligt for tiden, de
> kan "bare" lave ordentlige biler

Heldigt det går så godt for Fords datterselskaber, Aston, Volvo, LandRover
osv. ikke ??

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 23:51

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> Er det ubehandlede vogne direkte fra fabrikken, eller nogle, som har
> fået den FDM anbefaldede efterbehandling ??

Tror såmen ikke det gør den store forskel. FDM har jo ligesom IKKE nogen
anbefaling til alt det der ruster trods en Pava behandling el.lign. Over
halvdelen af en bils karosseri kan jo ikke behandles med "tjære" når der
sidder en dårlig lak i forvejen.

> Heldigt det går så godt for Fords datterselskaber, Aston, Volvo, LandRover
> osv. ikke ??

Ja konceptet er i hvert fald et helt andet end Fords, hvor man bare skal
smide nogle biler i nakken på kunderne

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 20:48

> [...]
> anbefaling til alt det der ruster trods en Pava behandling el.lign. Over
> halvdelen af en bils karosseri kan jo ikke behandles med "tjære" når der

Jeg læste i Ekstrabladet søndag, side 12, at Mondeo'en er et rigtig godt
køb,
masser af plads, stadig eminente køreegenskaber mv., men, man skulle købe
een, som havde fået suppleret behandling + hvor 'det med dørene' var ordnet.

Iøvrigt stod der også noget med, at Mondeo var
over middel mht. kollisionssikkerhed iflg. svenske Folksam i 'rigtige
sammenstød'
samt ikke mindst, rustbehandling fra fabrikken var over middel, pånær
nogle 'latente' brølere..(dørene + filtdæmpende materiale i skærmkasserne).

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 21:21

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse

> [...]
> samt ikke mindst, rustbehandling fra fabrikken var over middel, pånær
> nogle 'latente' brølere..(dørene + filtdæmpende materiale i

Mondeo er som sådan en meget fin bil med gode køreegenskaber rimelig priser
osv osv. Men rusten har de ikke vist en sk*d om at de har styr på. Rust
viser sig når bilerne bliver lidt ældre og jeg kan forsikre dig at mondeo II
ruster omend det ikke er KRIMINELT så dog nok til at man bliver sur over
det.
Jeg vil gerne se test fra de institutter som skærer bilerne op og vurderer
rusten...jeg husker ikke om det er folksam eller hvem det er, men jeg har
stadig til gode at se Ford lægge sig bare over middel mht. rustbeskyttelse.
Ingen journalist kan lave en sådan bedømmelse, der skal fagfolk til at lave
disse vurderinger og det skal laves på flere biler.
Jeg KUNNE hvis jeg gad, tage nogle billeder af hvor min mondeo ruster og så
vil dit evindelige "rustbeskyttelse" blive gjort til skamme. Mondeo ruster
på steder hvor man IKKE kan supplere med PAVA or what ever. Den ruster under
LAKKEN.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 21:17

> [...]
> Rust viser sig når bilerne bliver lidt ældre og jeg kan forsikre dig at
> mondeo II ruster omend det ikke er KRIMINELT så dog nok til at man bliver

Jamen sådan har mange mærker det jo heldigvis, fristes man i den sammenhæng
som Ford-mand, at sige.

> [...]
> rusten...jeg husker ikke om det er folksam eller hvem det er, men jeg har
> stadig til gode at se Ford lægge sig bare over middel mht.

Jeg tror deres arbejde ER gjort.

> Ingen journalist kan lave en sådan bedømmelse, der skal fagfolk til at
> lave disse vurderinger og det skal laves på flere biler.

Det varierer meget fra årgang til årgang mht. fabriksbehandlingerne.
Nogle har slet INTET i hulrummene.

> [...]
> så vil dit evindelige "rustbeskyttelse" blive gjort til skamme. Mondeo
> ruster på steder hvor man IKKE kan supplere med PAVA or what ever. Den

Og det gælder så alle må jeg gå ud fra ?
Vil derfor også gerne se en 'rapport' i stil med den du efterlyser,
som viser, at det er et alment kendt problem, det med 'under LAKKEN'.
Og ja, er forbehandlingen dårlig eller har man en mandagsmodel,
så er ulykken nærmere.
Ærgerligt.

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 22:50

> Olsen skriver:

> Det har Ford (fejlagtigt) meldt ud flere gange. Spørgsmålet er om man
> tør stole på det denne gang........

Det gør man da.
Sealerproblemet er isoleret nu.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-07-06 22:53

Hej!

Olsen wrote:

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse

> Det gør man da.
> Sealerproblemet er isoleret nu.

Er der stadig filt-inderskærme bagerst på Focus...?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 22-07-06 23:27

> Er der stadig filt-inderskærme bagerst på Focus...?

Nej.
Det er der på Avensis.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-07-06 05:32

Olsen skriver:

> Det gør man da.

Gør man ?

> Sealerproblemet er isoleret nu.

Er det ?

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 20:49

> Olsen skriver:

> Gør man ?

Ork ja.
Tror såmænd ikke folk tænker så meget
over sealerproblemet idag...
Det er kun 'nogle som os her i gruppen', Hr. og fru jensen
aner sikkert intet..

> Er det ?

Det sagde manden fra Ford på 'biler for alle' i Herning,
og der har mig bekendt ikke været nævnt om tilfælde
siden 'sealser-sagen'.
Du har måske hørt noget ??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-07-06 21:33

Olsen skriver:

> Det sagde manden fra Ford på 'biler for alle' i Herning,
> og der har mig bekendt ikke været nævnt om tilfælde
> siden 'sealser-sagen'.

Ford har tildligere meldt ud at rustproblemerne er løste. Måske de har
ret denne gang ?

Måske ikke ?

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-06 21:38

> Nogen der har erfaringer med denne? Min mor overvejer at købe en spritny
> til lige under 100k, men vil gerne vide hvad der er af +'er og -'er...

Jeg har prøvekørt en 3-4 stykker af dem. De går RIGTIG godt og er meget
letkørte. Jeg kan overhovedet ikke følge det med en sløv motor, jeg synes
motoren er passende og meget frisk. Jeg må så indrømme at jeg ikke har kørt
motorvejskørsel i Ka.

Bilen er kanon let at manøvrere rundt i byerne og der er god udsigt osv.

Eneste reelle minus er dens rustproblemer som ER et problem. Men ok, man kan
også få lavet meget rustarbejde om 10 år for den prisforskel der er på de
fleste galvaniserede biler.

At motoren er stødestænger er da fløjtende ligemeget.....det er sådan ca.
lige så ligegyldigt som at vide at motoren har stempler der også bygger på
en over 100 år gammel teknologi. Stødestænger virker og her er ingen
knækkede tandremme der smadrer motoren og lign.
At der er 8 ventiler og ikke 16 kan så for nogens vedkommende betyde meget,
men man kan jo se ud fra Km/l opgivelserne hvor meget det betyder i praksis.

Personligt ville jeg nok vælge en anden bil som var galvaniseret, men ellers
er Ka en fin bil med et fedt design.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 22:01

> [...]
>
> Personligt ville jeg nok vælge en anden bil som var galvaniseret, men
> ellers er Ka en fin bil med et fedt design.

Jeg er rigtig meget enig dêr.
Motoren virker ikke som 'en gammel sag'.
Selv VW har 8 ventilere på programmet, og
det er jo også en gammel teknik, sådan historisk set.
Ford A havde...ja, hvad havde den egentlig ???