Gør det selv - bremser.
Fra : Carl

Dato : 18-07-06 17:32

Hejsa.
Er det svært at skifte skiver og klodser på en 406 2.2 ?
Jeg er vant til at håndtere værktøj, men har aldrig skiftet bremser før

Er der noget jeg skal være speciel opmærksom på ?

mvh
Carl

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-07-06 17:54

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse

> Er det svært at skifte skiver og klodser på en 406 2.2 ?
> Jeg er vant til at håndtere værktøj, men har aldrig skiftet bremser før

Køb en Haynes el. lig. GDS.bog til den, så er det tegnet&fortalt. Den er
allerede tjent hjem 1. gang du følger anvisningerne.

Fra : Michael

Dato : 18-07-06 22:41

"Carl" <news@111.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg er vant til at håndtere værktøj, men har aldrig skiftet bremser før
>

> Er der noget jeg skal være speciel opmærksom på ?

Jørgens tip med en Haynes bog kan jeg kun skrive under på - det er en god
investering. Det sværeste ved en bremseudskiftning er som regel at banke de
gamle skiver af. Har de siddet en 4-5 år, skal der noget tålmodighed til.
Brug en hammer og bank på anlægsfladen - både for og bag indtil skiven
løsner sig. Brug hellere mange mindre slag end få meget voldsomme.

Fra : Carl

Dato : 19-07-06 14:13

"Michael" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Brug en hammer og bank på anlægsfladen - både for og bag indtil skiven
> løsner sig. Brug hellere mange mindre slag end få meget voldsomme.

Hejsa
Tak for rådene, til jer begge to. Jeg vil prøve at se om det ikke kan
lykkes, men bogen

Carl