Dækskifte uden at købe dæk
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-07-06 13:13

Jeg købte dækonline og kunne af forskellige grunde ikke komme til en af de
mange samarbejdspartnere daekonline har i lokalområdet - så jeg kørte ind
til en tilfældig dækmand.

200 kr. pr. fælg inkl. det hele - omkring 65 kr. dyrere end
samarbejdspartnerne kan klare det.

Har jeg været uheldig eller er det prisen for dækskifte uden dæk hos
ikke-samarbejdspartnere?

--
Per, Esbjerg

Fra : Henning

Dato : 18-07-06 13:41

On Tue, 18 Jul 2006 14:12:39 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> wrote:

> [...]
>til en tilfældig dækmand.
>
>200 kr. pr. fælg inkl. det hele - omkring 65 kr. dyrere end

Sidst jeg brugte en "samarbejdspartner" var priserne på nettet
pludselig uden moms! Så hvis du antager at det stadig er det, er
priserne meget ens. Men enig - det er dyrt, og en faktor at tage med
næste gang man køber nye dæk!

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-07-06 15:45

Henning wrote:

> [...]
> pludselig uden moms! Så hvis du antager at det stadig er det, er
> priserne meget ens. Men enig - det er dyrt, og en faktor at tage med

Det er ikke tilladt at reklamere med priser uden moms, når man henvender sig
til en forbruger. Det vil jeg lige checke op på.

--
Per, Esbjerg

Fra : Henning

Dato : 18-07-06 18:18

>Det er ikke tilladt at reklamere med priser uden moms, når man henvender sig
>til en forbruger. Det vil jeg lige checke op på.

Enig - det er bare lidt svært når bilen står inde på værkstedet og man
bliver præsenteret for en regning på mere end forventet. Jeg ville jo
gerne ha' bilen med hjem med det samme...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-07-06 18:44

Henning wrote:

> Enig - det er bare lidt svært når bilen står inde på værkstedet og man
> bliver præsenteret for en regning på mere end forventet. Jeg ville jo
> gerne ha' bilen med hjem med det samme...

Jeg har skrevet et brev til hovedkontoret - det ligger vist i Flensburg - nu
får vi se :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Klaus G.

Dato : 18-07-06 14:18

> [...]
> samarbejdspartnerne kan klare det.
>
> Har jeg været uheldig eller er det prisen for dækskifte uden dæk hos

Jeg købte nye 18fælge et sted, mine dæk hos dækonline, og fik det hele
"samlet" hos en lokal dækpusher. Det kostede mig 500kr.. Og skulle så selv
montere dem bagefter.

Og der var en del penge at spare for mit vedkommende ved at gøre det på den
måde.

Men til vinter skal jeg have nogle stålfælge, og vinterdæk, så der tror jeg
nok det bliver hos den lokale...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-07-06 14:29

> 200 kr. pr. fælg inkl. det hele - omkring 65 kr. dyrere end
> samarbejdspartnerne kan klare det.
>
> Har jeg været uheldig eller er det prisen for dækskifte uden dæk hos
> ikke-samarbejdspartnere?

Min mekker, dækmand tager 65- for alm og 80- for alu, det er ca. ½-pris af
"samarbejdspartneren" i området.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 18-07-06 14:44

> Min mekker, dækmand tager 65- for alm og 80- for alu, det er ca. ½-pris af
> "samarbejdspartneren" i området.

Er det vennepris eller for alle, og hvis det er for alle, så lad os da få
adressen frem på ham.

Niels

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-07-06 15:12

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er det vennepris eller for alle, og hvis det er for alle, så lad os da få
> adressen frem på ham.

Det er såvidt vides for alle, MC.Auto, Tjærebyvej ??, Tjæreby (vestsj.).
Gult hus m. værksted i baghaven :).

Fra : Kim Persson

Dato : 18-07-06 20:57

> Jeg købte dækonline og kunne af forskellige grunde ikke komme til en af de
> mange samarbejdspartnere daekonline har i lokalområdet - så jeg kørte ind
> til en tilfældig dækmand.

OT: jeg har netop købt dæk derfra også, som også mangler at blive monteret.
Det der undrede mig, var dog at der blev pålagt dansk moms på dæksalget

//Kim

Fra : Henning

Dato : 18-07-06 21:34

On Tue, 18 Jul 2006 21:56:46 +0200, "Kim Persson"
<kimcph@gmail.comcom> wrote:

>OT: jeg har netop købt dæk derfra også, som også mangler at blive monteret.
>Det der undrede mig, var dog at der blev pålagt dansk moms på dæksalget

E-regler. Sælger en udenlandsk butik for mere end ~280.000kr/år til DK
skal der svares dansk moms af salget.