/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Min rø.. sveder
Fra : Michael Westi


Dato : 18-07-06 08:31

I denne varme kan det være lidt af en prøvelse at køre rundt til daglig. Jeg
sidder til daglig i en taxi,
og den er med lædersæder. Men min bagdel er som klister efter få timer.

Havde overvejet et kugle-sæde (ren 80´er retro). Men kuglesæde er ikke lige
mig.
Men findes der noget andet man kan bruge, og som ikke koster en bondegård?

Mvh Michael



 
 
Uffe Ravn (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 18-07-06 09:06

Michael Westi wrote:

> I denne varme kan det være lidt af en prøvelse at køre rundt til
> daglig. Jeg sidder til daglig i en taxi,
> og den er med lædersæder. Men min bagdel er som klister efter få
> timer.
>
> Havde overvejet et kugle-sæde (ren 80´er retro). Men kuglesæde er
> ikke lige mig.
> Men findes der noget andet man kan bruge, og som ikke koster en
> bondegård?

Overvej at slukke for sædevarmen

Mvh. Uffe Ravn



Michael Westi (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Westi


Dato : 18-07-06 09:15

> Overvej at slukke for sædevarmen
>
> Mvh. Uffe Ravn
>

Ha ha ha.
I know. Had it coming.

/Michael



Ukendt (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-07-06 09:08

> Men findes der noget andet man kan bruge, og som ikke koster en bondegård?

ja alm stof sæder, læder ser kun pænt ud, men er efter min mening ubrugeligt
til bilsæder..

Mvh
Morten



Martin Johansen [600~ (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 18-07-06 09:23

In article <44bc96d7$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>,
"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> > Men findes der noget andet man kan bruge, og som ikke koster en bondegård?
>
> ja alm stof sæder, læder ser kun pænt ud, men er efter min mening ubrugeligt
> til bilsæder..

Det kan jeg så kun være uenig efter efter mange år som velourbruger og
nu læderbruger.. Læder er _klasse_ i alle aspekter.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Ukendt (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-07-06 09:30

> Det kan jeg så kun være uenig efter efter mange år som velourbruger og
> nu læderbruger.. Læder er _klasse_ i alle aspekter.

Ok, jeg synes bare ikke at det er lækkert at være våd på ryg og i røven
efter en køretur.. men smag og behag

Mvh
Morten



Brian (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-07-06 09:40

Juel skrev:

> Ok, jeg synes bare ikke at det er lækkert at være våd på ryg og i
> røven efter en køretur.. men smag og behag

Det bliver man nu heller ikke i min bette potte, så længe at klimaanlægget
holder temp. nede i kabinen.

/Brian



Michael Westi (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Westi


Dato : 18-07-06 09:46


"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:44bc9e64$0$15786$14726298@news.sunsite.dk...
> Juel skrev:
>
>> Ok, jeg synes bare ikke at det er lækkert at være våd på ryg og i
>> røven efter en køretur.. men smag og behag
>
> Det bliver man nu heller ikke i min bette potte, så længe at klimaanlægget
> holder temp. nede i kabinen.
>
> /Brian
>
Selv med klima/aircon. bliver jeg stadig klam bagi
Hvis man kunne køre i shorts eller lign. ville det være fint. Men det
forbyder vores relement.

Mvh Michael



Brian (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-07-06 11:45

Michael Westi skrev:

> Selv med klima/aircon. bliver jeg stadig klam bagi

Måske vi er bygget forskelligt...

Jeg sidder selvfølgelig heller ikke hele dagen i sædet, men på en 3 timer og
20 minutters tur, var jeg ikke fugtig ned af ryggen eller andre eksotiske
steder.

/Brian




Martin Johansen [600~ (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 18-07-06 12:03

In article <44bc9bfc$0$15795$14726298@news.sunsite.dk>,
"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

> > Det kan jeg så kun være uenig efter efter mange år som velourbruger og
> > nu læderbruger.. Læder er _klasse_ i alle aspekter.
>
> Ok, jeg synes bare ikke at det er lækkert at være våd på ryg og i røven
> efter en køretur.. men smag og behag

Kodeordet er klimaanlæg...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Anders Houmark (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 18-07-06 18:31

Martin Johansen [6000] wrote:

> Kodeordet er klimaanlæg...


Så man er frossen på maven og armene, og gennemblødt på ryggen og benene? :)


--
Anders Houmark
www.AndersH.dk
www.chipsguiden.dk



Martin Johansen [600~ (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 18-07-06 21:49

In article <44bd1a3e$0$15786$14726298@news.sunsite.dk>,
"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> wrote:

> Martin Johansen [6000] wrote:
>
> > Kodeordet er klimaanlæg...
>
>
> Så man er frossen på maven og armene, og gennemblødt på ryggen og benene? :)

Nej ;)

Man sveder vel kun .. hvis man sveder. Altså er indeklimaet behageligt
er man heller ikke våd på ryggen.

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Brian (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 18-07-06 22:24

Martin Johansen [6000] skrev:

> Man sveder vel kun .. hvis man sveder. Altså er indeklimaet behageligt
> er man heller ikke våd på ryggen.

Enig!

Et god eksempel, er temperaturerne udenfor lige for tiden. I dét vejr, er
det ikke den fedeste oplevelse at sidde i stuen og fede den i læderstolen -
tøjet klistrer til kroppen

Man kan selvfølgelig smide tøjet og sidde i bar røv, men det må jeg ikke for
hende støvsugeroperatøren

/Brian



Martin Johansen [600~ (19-07-2006)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-07-06 01:25

In article <44bd515a$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>,
"Brian" <nej@tak.du> wrote:

> Et god eksempel, er temperaturerne udenfor lige for tiden. I dét vejr, er
> det ikke den fedeste oplevelse at sidde i stuen og fede den i læderstolen -
> tøjet klistrer til kroppen

Nope :(

> Man kan selvfølgelig smide tøjet og sidde i bar røv, men det må jeg ikke for
> hende støvsugeroperatøren

Det kan heller ikke anbefales.. uff det klistrer :D

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php

Cyber. (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Cyber.


Dato : 18-07-06 13:05


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in message
news:martinlj-1755FD.10230918072006@sunsite.dk...
> In article <44bc96d7$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>,
> "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:
>
>> > Men findes der noget andet man kan bruge, og som ikke koster en
>> > bondegård?
>>
>> ja alm stof sæder, læder ser kun pænt ud, men er efter min mening
>> ubrugeligt
>> til bilsæder..
>
> Det kan jeg så kun være uenig efter efter mange år som velourbruger og
> nu læderbruger.. Læder er _klasse_ i alle aspekter.
>

hvorfor ser man så ikke folk rende rundt i T-shirt og bukser af læder,-hvis
det er så godt når man sveder ,-fra de gange jeg har været i Arizona,
blev jeg da gentagende gange mindet om hvor VARMT læder bliver i en bil der
står i solen,-og hvor upraktisk det var i varmen,-men flot ser det sgu ud





Michael Westi (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Westi


Dato : 18-07-06 09:25


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:44bc96d7$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>> Men findes der noget andet man kan bruge, og som ikke koster en
>> bondegård?
>
> ja alm stof sæder, læder ser kun pænt ud, men er efter min mening
> ubrugeligt til bilsæder..
>
> Mvh
> Morten
>
Ja, der er vi nok lidt uenige. Hvis bilen havde været monteret med
sædekøling (stort set det eneste som spanden ikke er udstyret med) havde det
været kanon. Men lædersæderne som er i den bil jeg kører i, er gode. Og så
er holdbarheden og komforten generelt bedre end det vinylovertræk man
generelt bruger.

Mvh Michael



Ukendt (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-07-06 09:29

> Ja, der er vi nok lidt uenige. Hvis bilen havde været monteret med
> sædekøling (stort set det eneste som spanden ikke er udstyret med) havde
> det været kanon.

jo jo, men hvor mange biler har lige sædekøling ?
Hvis man tager en std læder vs. en std stof, så er man altid klam på ryggen
og røven med en læder, og det er altså ikke lige så slemt med en stof
kabine..

Mvh
Morten **der har haft begge dele**



Michael Westi (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Westi


Dato : 18-07-06 09:43


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:44bc9bd0$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
>> Ja, der er vi nok lidt uenige. Hvis bilen havde været monteret med
>> sædekøling (stort set det eneste som spanden ikke er udstyret med) havde
>> det været kanon.
>
> jo jo, men hvor mange biler har lige sædekøling ?
> Hvis man tager en std læder vs. en std stof, så er man altid klam på
> ryggen og røven med en læder, og det er altså ikke lige så slemt med en
> stof kabine..
>
> Mvh
> Morten **der har haft begge dele**
>
Vi kan sagtens blive enige om at det ikke er behageligt med klam røv og ryg.
Og der er forskel på stof og læder. Hvis bilen er udstyret med lyst læder
(hvid/creme/beige) er der ikke de store problem. Så er de meget som stof..
Har prøvet en V70 m/ beige læder. Der var ingen problemer.

Faldt over denne ann. fra T. Svansen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=726512382&n=1228265483&pn=1222887393

Mon den er noget værd? Den er billig, og hvis den lufter bagperronen så er
det fint

/Michael



Ole Gaarde Kristense~ (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 18-07-06 15:02

"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:ka1vg.10$Mw2.9@news.get2net.dk...
>
> Vi kan sagtens blive enige om at det ikke er behageligt med klam røv og
> ryg. Og der er forskel på stof og læder. Hvis bilen er udstyret med lyst
> læder (hvid/creme/beige) er der ikke de store problem. Så er de meget som
> stof.. Har prøvet en V70 m/ beige læder. Der var ingen problemer.
>
> Faldt over denne ann. fra T. Svansen:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=726512382&n=1228265483&pn=1222887393
>
> Mon den er noget værd? Den er billig, og hvis den lufter bagperronen så er
> det fint
>
Kender ikke ovenstående men til prisen var det måske værd at prøve.
Spørgsmålet er om det ventilerer og om det kan holde til alle de ind og
ud-stigninger der er på en dag (så får man det ikke lige rettet på plads
inden man ryger ind - noget kommer i klemme - og massagesæddet knækker).
Vi har til gengæld fået oroginalt overtræk på hvor siddepuden er beklædt som
Eg Egemarke beskriver længere nede i tråden (med noget der minder om en
netundertrøje). Det virker faktisk aldeles glimrende og selvom man får varme
lår efter en lang vagt slipper man for den klamme følelse både på tøj og
sæde. Det er et originalt MB-overtræk ud over stofsæder med det ovenfor
beskrevne på førersædet og "rigtigt" læder på alle andre.

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Michael Nielsen (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Michael Nielsen


Dato : 18-07-06 19:13

Hej Michael

> Faldt over denne ann. fra T. Svansen:
> http://www.thansen.dk/product.asp?c=726512382&n=1228265483&pn=1222887393
>
> Mon den er noget værd? Den er billig, og hvis den lufter bagperronen så er
> det fint

I denne forbindelse har "koldskum" ikke noget med kold (køling) at gøre, så
om det er koldskum eller en anden polyetherskum er ligegyldigt, koldskum er
bare fastere end alm. skum

Hvis altså det var ordet "kold" du var faldet over

Lufte effekten kommer nok af forhøjningerne, som man så sidder på og
efterlader plads til luft.

Mvh.
Michael




Per Beer Hansen (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 18-07-06 16:23

Juel wrote:
>
> jo jo, men hvor mange biler har lige sædekøling ?
>

Min har

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Masser af bil videoer



Ole Gaarde Kristense~ (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Ole Gaarde Kristense~


Dato : 18-07-06 18:58

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:y17vg.36$GZ1.25@news.get2net.dk...
> Juel wrote:
>>
>> jo jo, men hvor mange biler har lige sædekøling ?
>>
>
> Min har
>
Blære-røv

--
Med venlig hilsen
Ole Gaarde Kristensen
Taxachauffør i Næstved



Stefan Jacobsen (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 18-07-06 10:09

> ja alm stof sæder, læder ser kun pænt ud, men er efter min mening
> ubrugeligt til bilsæder..

Det er dat kanon, nårman sætter sig ind i sit mure tøj er det jo lige til at
tørre af bagefter




Brian S Jensen (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 18-07-06 12:44


"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:44bc96d7$0$15794$14726298@news.sunsite.dk...
>> Men findes der noget andet man kan bruge, og som ikke koster en
>> bondegård?
>
> ja alm stof sæder, læder ser kun pænt ud, men er efter min mening
> ubrugeligt til bilsæder..
>
> Mvh
> Morten
>

Hej Morten

Det er jeg bestemt ikke enig i - vi har hidtil "kun" haft stofsæder, men i
vores nuværende BMW er der læder (sort montana) og det er virkeligt
lækkert - lige med undtagelse af når den har stået i eftermiddag med bagende
sol ind på sæderne , men ellers er det alletiders - ingen klistrede rygge
eller lår her (med eller uden klima tændt)

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528iA E39
Toyota Previa 2.4i



Ukendt (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-07-06 16:56

> Hej Morten
>
> Det er jeg bestemt ikke enig i - vi har hidtil "kun" haft stofsæder, men i
> vores nuværende BMW er der læder (sort montana) og det er virkeligt
> lækkert - lige med undtagelse af når den har stået i eftermiddag med
> bagende
> sol ind på sæderne , men ellers er det alletiders - ingen klistrede
> rygge
> eller lår her (med eller uden klima tændt)

Jeg havde en mondeo i 3 uger med læder, og hverken kæresten eller jeg var
begejstret.. bevares, det ser rigtigt godt ud, og luxus føelsen er der, og
nemt at rengøre, men det er ikke behageligt at sidde i synes jeg :o/

Mvh
Morten



Brian S Jensen (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 18-07-06 18:27


"Juel" <xSnaBelAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
news:44bd04a5$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...
>> Hej Morten
>>
>> Det er jeg bestemt ikke enig i - vi har hidtil "kun" haft stofsæder, men
>> i
>> vores nuværende BMW er der læder (sort montana) og det er virkeligt
>> lækkert - lige med undtagelse af når den har stået i eftermiddag med
>> bagende
>> sol ind på sæderne , men ellers er det alletiders - ingen klistrede
>> rygge
>> eller lår her (med eller uden klima tændt)
>
> Jeg havde en mondeo i 3 uger med læder, og hverken kæresten eller jeg var
> begejstret.. bevares, det ser rigtigt godt ud, og luxus føelsen er der, og
> nemt at rengøre, men det er ikke behageligt at sidde i synes jeg :o/
>
> Mvh
> Morten
>

Nu er der også meget forskel på læderet på en Stressless lænestol og
så på en "Bilka"-stol

Eneste klagepunkt jeg har hørt fra min kone (udover de varme sæder
efter solen har stået på) er at de var for glatte da jeg havde behandlet
dem med noget læderplejemiddel (gik dog over efter et par dage)
- og hun er ellers krittisk

Mvh.
Brian S Jensen



Torben Scheel (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-07-06 09:51

Michael Westi wrote:
> Havde overvejet et kugle-sæde (ren 80´er retro). Men kuglesæde er ikke lige
> mig.
> Men findes der noget andet man kan bruge, og som ikke koster en bondegård?
>
Ventisit er det "hotte" indenfor liggecykelverdenen der døjer med
samme type problem : http://www.ventisit.nl/start.php?page=1&lang=2

Jeg har set den udformet til bilbrug, men det må du selv søge dig frem til.

--
vh
Torben




Eg Egemarke (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 18-07-06 10:53

Du kan køb sådan nogle Overtræk, det ligner næsten "skridsikker dug" ikke
skide sikker
Hvis du kan forestille dig 2 net undertrøjer der er langt oven på hinanden
( det er liidt svært at forklare det her )

Så der kommer luft ind ( og UD )
Jeg bruger det meget når jeg kører langt i Lastbilen,


MvH Eg




Torben Scheel (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 18-07-06 10:58

Eg Egemarke wrote:

> Så der kommer luft ind ( og UD )

Er du sikker på at det hele er luft?

--
vh
Torben

Jens (18-07-2006)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 18-07-06 13:14


Torben Scheel skrev:

> Michael Westi wrote:
> > Havde overvejet et kugle-sæde (ren 80´er retro). Men kuglesæde er ikke lige
> > mig.
> > Men findes der noget andet man kan bruge, og som ikke koster en bondegård?
> >
> Ventisit er det "hotte" indenfor liggecykelverdenen der døjer med
> samme type problem : http://www.ventisit.nl/start.php?page=1&lang=2
>
> Jeg har set den udformet til bilbrug, men det må du selv søge dig frem til.

Alcantara er nu heller ikke helt at fornægte! ..
>
> --
> vh
> Torben

--
Jens


KT (18-07-2006)
Kommentar
Fra : KT


Dato : 18-07-06 18:39


"Michael Westi" <michaelwesti@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse
news:z60vg.4$7z1.3@news.get2net.dk...
>I denne varme kan det være lidt af en prøvelse at køre rundt til daglig.
>Jeg sidder til daglig i en taxi,
> og den er med lædersæder. Men min bagdel er som klister efter få timer.
>
> Havde overvejet et kugle-sæde (ren 80´er retro). Men kuglesæde er ikke
> lige mig.
> Men findes der noget andet man kan bruge, og som ikke koster en bondegård?
>

Mon ikke et almindeligtbomuldshåndklæde kan klare det problem

Knud



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408881
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste