OT? Nogen som kan skifte 2 forfjeder på en~
Fra : Dak

Dato : 17-07-06 15:55

Dette tilbud gælder denne weekend og det foregår i kbh, nærmere betegnet hos

Gør Det Selv Værkstedet ApS
Bådehavnsgade 4
2450 KBH SV

Jeg vil selvfølgelige være ved siden af og hjælpe til det jeg kan men
betragt dette som en lektion i udskiftning af fjeder. så du skal
egentlig bare pege og vise hvad jeg skal skrue af og hvilken vej.
værktøj vil blive lejet så der vil ikke mangle noget...

Jeg kan både lørdag og søndag, så tid er egentlig op til dig.

Belønningen vil selvfølgelig falde samme dag og der kan vælges mellem
tuborg, hof, royal eller evt. noget andet til samme pris.

interesseret så skriv en mail til dak_n@hotmail.com eller her...

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-07-06 16:54

Hej!

Dak wrote:

> Dette tilbud gælder denne weekend og det foregår i kbh, nærmere betegnet hos

LOL da. Skal man stå og svede en _HEL_ dag for een sølle kasse øl, og samtidigt
få møg beskidte fingre?

Men det er da fint af dig at leje værktøjet - ellers kan din "hjælp" jo nemt få
flere udgifter end indtægter....

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-06 17:05

> Hej!

> LOL da. Skal man stå og svede en _HEL_ dag for een sølle kasse øl, og
> samtidigt få møg beskidte fingre?

haha, det tager da heller ikke en hel dag at skifte et par fjedre. HVIS ikke
skruerne er vildt fastrustede i fjederbenet, så er det hele klaret på 1½
time og så er der 6½ time til at tømme kassen i ))

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-07-06 17:14

Hej!

Tom wrote:
> haha, det tager da heller ikke en hel dag at skifte et par fjedre. HVIS ikke
> skruerne er vildt fastrustede i fjederbenet, så er det hele klaret på 1½
> time og så er der 6½ time til at tømme kassen i ))

Det kommer skisme an på hvor meget skidtet er rustet sammen, om der er det
rigtige værktøj og om noget (kødben, ophæng e.lign.) også skal udskiftes
samtidigt pga. defekter.

Ergo gad jeg ikke rode med skidtet uden passende betaling :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Dak

Dato : 17-07-06 18:09

> Det kommer skisme an på hvor meget skidtet er rustet sammen, om der er det
> rigtige værktøj og om noget (kødben, ophæng e.lign.) også skal udskiftes
> samtidigt pga. defekter.

hvad er chancen for at de begge er rustet sammen? skal jo kun havde hjælp
til den ene og mens jeg selv skifter den anden så kan man sidde og nyde en
kold bajer. men man kan jo leje svejse anlæg eller vinkelsliber hvis det
nu skulle være mere eller mindre genstridig...

og som i den anden tråd, så kan vi også bore dem ud hvis det er...

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-06 17:13

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Belønningen vil selvfølgelig falde samme dag og der kan vælges mellem
> tuborg, hof, royal eller evt. noget andet til samme pris.

Kom til at tænke på at det KUNNE måske være en god idé med et 8 og et 10 mm
bor og bormaskine. Desuden 2 stk 8 mm og 2 stk 10 mm bolte ca. 100mm lange
med dertilhørende møtrikker og spændeskiver. SKULLE det vise sig at du ikke
kan skrue boltene ud af fjederbenet, så kan man bare bore boltene ud og
montere gennemgående nye....det måtte jeg gøre ved min mondeo i den ene
side.

--
Tom

Fra : Dak

Dato : 17-07-06 18:04

> [...]
> og montere gennemgående nye....det måtte jeg gøre ved min mondeo i den ene

Skal man have begge når man kun skifter forfjederne eller er 2 af boltene
til bagfjederne?

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-06 18:24

> Skal man have begge når man kun skifter forfjederne eller er 2 af boltene
> til bagfjederne?

Der sidder en bolt til hver fjederben og i værste fald sidder de begge fast.
Grunden til at tage både 8 og 10 mm bolte er at jeg ikke lige husker hvad
der sidder i forvejen, men jeg mener kun det er 8 mm

--
Tom

Fra : Dak

Dato : 17-07-06 18:38

> [...]
> Grunden til at tage både 8 og 10 mm bolte er at jeg ikke lige husker hvad
> der sidder i forvejen, men jeg mener kun det er 8 mm

okay, der står også i haynes at man skal bruge en 6mm "allen key". ved du
hvad sådan en fætter hedder på dansk?

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-06 18:42

> okay, der står også i haynes at man skal bruge en 6mm "allen key". ved du
> hvad sådan en fætter hedder på dansk?

Det må være unbracho nøglen

--
Tom

Fra : Dak

Dato : 17-07-06 20:06

> Det må være unbracho nøglen

okay tak...

Fra : RP

Dato : 17-07-06 21:05

> LOL da. Skal man stå og svede en _HEL_ dag for een sølle kasse øl, og samtidigt
> få møg beskidte fingre?

Hehe, en jeg kender brugte ca 30 min. på skifte 4 fjedere på min bil,
men ok der var selvf. heller ikke noget der var rustet sammen...