Ny eller næsten gearkasse ?
Fra : Ukendt

Dato : 16-07-06 21:21

Peugeot 307 skal ha skiftet gearkassen,
da den har en mislyd.
Garantien dækker.

MEN...en 40.000 km. gearkasse..skal der
så en kasse i, som har gået ca. det samme
eller en helt ny ? Noget med tilpasning mv..

Jeg tror ikke på den, men kollegaen gør...

Hvem har ret ?

Fra : Bjørn

Dato : 17-07-06 09:45

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> så en kasse i, som har gået ca. det samme
> eller en helt ny ? Noget med tilpasning mv..
>
> Jeg tror ikke på den, men kollegaen gør...

Det er en ombytterkasse der ryger i - det er jeg ret sikker på

Ved 100.000km fik min skiftet på forhandlergarantien, dvs ham jeg købte
vognen af brugte under en uge på at sætte den org. gearkasse i... Der blev
monteret en med 60.000km på bagen...

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra 24v - Rigtige biler når omdrejningsbegrænseren i 5. :)

Fra : Bjørn

Dato : 17-07-06 09:54

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> vognen af brugte under en uge på at sætte den org. gearkasse i... Der blev

"sætte den org. gearkasse til"... ikke i :)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-07-06 11:28

Bjørn skrev:
> "Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> "sætte den org. gearkasse til"... ikke i :)

Hvad mener du så?. Altså den var spildt.... sat til....tilsæt?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : calle.nielsen@gmail.~

Dato : 17-07-06 16:51

Olsen wrote:
> Peugeot 307 skal ha skiftet gearkassen,
> da den har en mislyd.
> Garantien dækker.

Min far har lige købt en Peugeot 207, som også har en mislyd.
Det er en svag "syngen" som er tydligst når den sejtrækker i 5. gear.

Lyden følger omdrejningstallet og ikke hastigheden.
Det er en temmelig højfrekvent lyd (højere end motoren), så det må
vel næsten være gearkassen?

Svarer det til lyden på 307'erne?
Er det mon samme gearkasse de bruger?
Er det noget man kan forlange der bliver gjort noget ved? (lyden er
ikke særlig tydelig - endnu)

På forhånd tak.

Calle

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 18-07-06 21:59

calle.nielsen@gmail.com wrote:
> Olsen wrote:
>

> Det er en temmelig højfrekvent lyd (højere end motoren), så det må
> vel næsten være gearkassen?

Ja, eller lyden af mangel på olie i gearkassen..
Det høres ofte bedst i det højeste gear!

Thore

Fra : calle.nielsen@gmail.~

Dato : 19-07-06 07:31

SmaRTrxxv wrote:

> Ja, eller lyden af mangel på olie i gearkassen..
> Det høres ofte bedst i det højeste gear!

Tak for svaret, jeg prøver at tjekke oliestanden i gearkassen. Dog
lidt underligt hvis en helt ny bil mangler olie, men man skal jo aldrig
sige aldrig :)

Calle