peugeot 406 2,2 ts4. Skal jeg købe den?
Fra : søren

Dato : 16-07-06 14:03

Er der nogle som har erfaringer med ovenstående bil og kan anbefale el
advare mod denne bil. den jeg har kig på er fra 2000, har kørt ca 150000km
ser ud til at være i god stand(pava behandlet/service ok 1 ejers) den står
til ca 106000kr. Er det en ok pris?.

Søren Fredenslund

Fra : Michael Døj

Dato : 16-07-06 19:00

Dav Søren

> [...]
> ser ud til at være i god stand(pava behandlet/service ok 1 ejers) den står

Jeg har haft sådan en bil. Min var en årgang 2001 stationcar, og havde gået
28.000, da jeg købte den.
Jeg solgte den efter ca. 1 år, og da havde den gået 60.000.

I min tid som ejer kostede bilen mig intet i vedligeholdsomkostninger, kun
benzin og sprinkler samt forsikring og afgift.
Alt såvel elektrisk og mekanisk fungerede som det skulle.

Efter min mening var og er det en virkelig fin bil.
Den er komfortabel og rummelig, og de 158 HK gør den rimelig kvik, uden på
nogen måde at være en racer.

Den jeg havde var udstyret med kørecomputer, regnsensor, dellæder og
fartpilot, hvilket hjalp til med komforten.
Brændstoføkonomien var for mit vedkommende ca. 14 km/l på landevej. I byen
var det vist ca. 8.

Umiddelbart synes jeg, at dkk. 106.000 lyder rimeligt, når bilen har gået
150.000 km.
Jeg ved, at modellen fik et drøjt hug på afskrivningen, da 407´eren blev
introduceret.
Det er selvfølgelig fint for en køber nu, men kan være lidt trist
(økonomisk), hvis det generelle værdifald for modellen fortsætter i samme
tempo fremover.

Held og lykke med din nye bil - Hvad det så end bliver.

MVH
Michael Døj, Esbjerg
-Passat Variant Trendline TDI130, 2005.
-Hyundai Getz 1,3, 2005.

Fra : claus b. p.

Dato : 17-07-06 11:26

"Michael Døj" <mdzebra@dojsgiraf.dk> wrote in message
> [...]
> Det er selvfølgelig fint for en køber nu, men kan være lidt trist
> (økonomisk), hvis det generelle værdifald for modellen fortsætter i samme

En luksus/topmodel har altid en betydeligt højere nybils-afskrivning end en
midtermodel. Samtidig er det jo også normalt at modellen får et hak ved
indførelsen af en ny model. Så store afskrivninger på 406'eren, der jo er en
særdeles populær bil, tror jeg nu ikke på. Det værste er overstået. Til
gengæld er risikoen ved alt det elektroniske gejl i en topmodel af en fransk
bil betydeligere. Men bortset fra det, lyder det som en bil man godt kunne
blive glad ved. Check priserne på tilsvarende i fx. Bilbasen, og sørg for at
forhandleren har styr på reklamationsreglerne. (Hvis det er hos en
forhandler) Jeg ville ikke stole for fem øre på en forhandler der reklamerer
med fx. 6 mdr.s 50% garanti. Så hellere 25% ned i pris eller en anden
forhandler.

/Claus